Szczecin artykuł

Tatry na raty

Maciej Janiak, Głos Szczeciński,

dodane przez Phobos

W piątek w Berlinie w zajezdni firmy BVG zostanie podpisana umowa o zakupie używanych tramwajów dla Szczecina. Do końca roku wszystkie powinny już wozić mieszkańców miasta.
Chodzi o czeskie tatry jeżdżące dotychczas w stolicy Niemiec. Mają ok. 20 lat, ale kilka lat temu zmodernizował je Siemens. Wiosną były testowane w Szczecinie. Teraz w końcu trafią do Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. W piątek ma być podpisana umowa w tej sprawie.

- Zgodnie z umową kupujemy 21 tramwajów - mówi Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego. - Tatry przyjadą po podpisaniu umowy, pierwsze sztuki powinny być już w październiku. Za jeden pojazd płacimy ok. 500 tys. zł, w tej cenie jest zawarty serwis, szkolenie, dostawy urządzeń do obsługi i części zamiennych.

Warto pamiętać, że nowy, niskopodłogowy i przegubowy tramwaj, to koszt ponad 7 mln zł. Miastu udało się wynegocjować, że mimo spłacania rat za tatry do 2013 roku, tramwaje od razu będą własnością Szczecina. Początkowo miały przejść na własność dopiero po 5 latach.

W zajezdni na Pogodnie trwają przygotowania do przyjazdu pierwszych dwóch wagonów

- Liczymy, że ok. dwóch tygodni zajmie nam ich uzbrojenie, m. in. w polskie autokomputery i informację pasażerską - tłumaczy Krzysztof Turczyn, zastępca dyrektora MZK. - To będzie nasz pierwszy poligon doświadczalny z tymi wagonami. Później, co tydzień, mają przychodzić po dwa kolejne wagony.

Kiedy tatry zaczną wozić szczecinian do kasacji pójdą wysłużone przegubowe wagony 102N.

- Od poniedziałku rusza szkolenie instruktorów, którzy będą szkolić motorniczych - zapowiada Krzysztof Turczyn.

Uczyć się będzie również obsługa techniczna dla tatr. Z wagonami przyjadą też części zamienne i wyposażenie warsztatowe.

źródło: Głos Szczeciński

Przeczytaj więcej na temat Tramwajowe „berlińczyki”: więcej na ten temat…

43 komentarze