Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Berlińskie tatry już jeżdżą po Szczecinie

Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza,

dodane przez Mareczek

W piątek po raz pierwszy tramwaje zakupione od BVG jeździły na trasie "ósemki".
- Nie ma porównania z naszymi 30-letnimi tramwajami - mówił Michał Margoński, motorniczy na popołudniowej zmianie "ósemki". - Komfort prowadzenia, kabiny motorniczego i przestrzeni dla pasażerów jest dużo większy.

Pani Joanna z Gumieniec potwierdza: - Pierwszy raz jadę takim tramwajem. Czuję się jakbym była w metrze. Wagony są długie, w środku jest ciszej.

Pierwsze z 21 Tatr KT4Dt przyjechały do Szczecina 27 października. Teraz jest ich już sześć. Kolejne dojadą do końca stycznia.

- Nie możemy ich od razu puszczać na trasy, bo trzeba dostosować system informacji pasażerskiej do naszych wymogów - mówi zastępca dyrektora MZK Krzysztof Turczyn. - Koszt przezbrojenia każdego wozu szacujemy na 8-10 tys. zł.

Berlin sprzedaje używany tabor, bo wymienia go na wagony niskopodłogowe. Tatry zostały wyprodukowane w latach 1983-88, a potem zmodernizowane w zakładach Siemensa w latach 1993-96. Za 21 wozów Szczecin zapłacił ponad 10 mln zł. Wagony przyjeżdżają do nas na lawetach. Mają one zastąpić 20 wagonów przegubowych 102N, kupionych w latach 1969-74, które są w fatalnym stanie. Umowa z BVG przewiduje, że niemiecka firma będzie pośredniczyć w dostawie części zamiennych do tych tramwajów oraz współpracy przy szkoleniu motorniczych i mechaników.

Zakup używanych tatr tylko częściowo poprawi stan szczecińskiej komunikacji tramwajowej. Średni wiek wagonów wynosi obecnie 25 lat. Na wymianę czeka przynajmniej 30 km torowisk. Tylko w tym roku w centrum miasta wozy kilkakrotnie wypadły z szyn.

źródło: Gazeta Wyborcza

Przeczytaj więcej na temat Tramwajowe „berlińczyki”: więcej na ten temat…

15 komentarzy