Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Poznań: Rusza budowa trasy na Rataje

Lech Bojarski, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ

Start robót - najbliższa sobota. Koniec - wrzesień 2007 r.
To już ostatni etap budowy trasy tramwajowej na Rataje. Za kilka miesięcy poznaniacy skorzystają z nowego wygodnego połączenia. Z centrum miasta pojadą na Rataje w 10-12 min najkrótszą drogą - przez most św. Rocha.

Jak dotąd Zarząd Dróg Miejskich zbudował odcinki trasy na moście i po obu jego stronach - na Mostowej do ul. Kazimierza Wielkiego i na Kórnickiej do ul. Jana Pawła II. Specjalnie dla tramwajów zmodernizowano też skrzyżowanie ul. Kórnickiej i Jana Pawła II. Tory trzeba jeszcze ułożyć na ul. Podgórnej od Szkolnej do Garbar, na pl. Bernardyńskim, na ul. Dowbora-Muśnickiego i Mostowej. To właśnie z tym etapem inwestycji miasto miało przez lata największe problemy. Budowę skutecznie blokował Dariusz Bąkowski, właściciel małej działki przy Kupcu Poznańskim, na której stoją stragany z odzieżą i budka z pieczonymi kurczakami. Zdaniem Bąkowskiego przygotowywana inwestycja kłóci się z planami dotyczącymi jego działki. Ostatecznie jednak wojewoda wielkopolski uznał racje urzędników i oddalił skargę Bąkowskiego.

ZDM mógł więc wreszcie ogłosić przetarg na budowę trasy na śródmiejskim odcinku i wyłonić wykonawcę, z którym podpisano właśnie umowę. Już jutro drogowcy zabiorą więc się za budowę ostatniego, liczącego około kilometra odcinka trasy. Jest krótki, ale niełatwy do wykonania, bo pod ulicami w centrum miasta jest mnóstwo podziemnych instalacji. Prace rozpoczną się od przebudowy kanalizacji ogólnospławnej po północnej stronie ulicy Dowbora-Muśnickiego. Kierowcy muszą się liczyć tam z utrudnieniami. Jezdnia będzie zwężona, zlikwidowane zostaną miejsca parkingowe, ale ulica nie zostanie na razie zamknięta dla ruchu.

Jednocześnie na ul. Kazimierza Wielkiego i Kórnickiej zakładana będzie sieć trakcyjna. Na szczęście także tam kierowcy powinni sobie radzić bez trudu, bo wykonawca zajmie tylko torowisko tramwajowe, które i tak nie jest jeszcze wykorzystywane. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do 10 stycznia przyszłego roku. Nowa trasa odmieni oblicze tej części śródmieścia. Część ulic, na których powstaną tory, zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego. Na ich miejscu powstaną trakty pieszo-rowerowe z zielonymi skwerami w sąsiedztwie. Mieszkańcy odetchną od hałasu, bo zniknie ruch samochodowy, a tramwaj będzie sunął po specjalnie wyciszonym torowisku.

źródło: Gazeta Wyborcza

brak komentarzy