Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Nowy autobus na Warszewo

mur, Gazeta Wyborcza,

dodane przez MQ; zmodyfikowane

Po Nowym Roku linia autobusowa 57 bis będzie zastąpiona linią 87.
Walka mieszkańców szybko rozbudowującego się Warszewa o wygodniejszy dojazd do centrum w końcu przyniosła efekt. - Było dużo wniosków o zmianę częstotliwości kursowania linii 57 bis - przyznaje Marek Kośla, szef działu planowania i koordynacji ruchu w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego. - Wiele krytycznych uwag było z okolicy ul. Duńskiej.

Nowa linia ruszy 2 stycznia. Linia 87 i będzie kursować dwiema trasami: z pętli przy ul. Kołłątaja do ul. Kormoranów (identycznie jak obecnie jeździ 57 bis), oraz krótszą, z Kołłątaja do pętli linii 57 przy ul. Złotowskiej.

Autobusy będą jeździć na przemian - raz dłuższą, raz krótszą trasą. Dzięki temu zwiększy się częstotliwość kursów (pasażerowie 57 bis narzekali, że muszą czekać na przystankach nawet po 50 min). Na linii 87 wozy będą kursować co 10 minut w godzinach porannego szczytu (pomiędzy godz. 6 a 9), a w szczycie popołudniowym - co 18. Poza szczytem i w dni świąteczne wozy będą jeździć co 20 minut. W święta takie, jak Boże Narodzenie, Wielkanoc czy Nowy Rok - co pół godziny.

Autobusy oznaczone 57 bis znikną z rozkładów jazdy. Jej następcę, linię 87 obsługiwać będzie Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica". Przewoźnika nie trzeba było wyłaniać w przetargu, gdyż zmiany oznaczenia numeru linii mieszczą się w ramach dotychczasowej umowy między ZDiTM a SPA Klonowica na obsługę linii 57 bis.

Nie wszystkie postulaty mieszkańców Warszewa dotyczące nowego połączenia autobusowego będą spełnione. Z powodu braku taboru na linii 87 nie pojawią się autobusy o większej pojemności, co rozładowałoby tłok. - Przewoźnik nie dysponuje większymi autobusami - mówi Kośla. - Nie jest jednak wykluczone, że w przyszłości to się zmieni.

Rozczarowani są też mieszkańcy ul. Podbórzańskiej. Liczyli, że trasa nowego autobusu będzie wydłużona do tej nieskomunikowanej z resztą miasta okolicy. ZDiTM twierdził do niedawna, że wprowadzenie tam komunikacji autobusowej uniemożliwia brak asfaltowej jezdni. Chociaż jesienią asfalt wylano, autobusu na Podbórzańską nadal nie ma.

źródło: Gazeta Wyborcza

Przeczytaj również: Styczniowa porcja zmian (12.12.2006)

6 komentarzy