Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Rzecz o żółtych tramwajach

ToT, Kurier Szczeciński,

dodane przez djdark; zmodyfikowane

Jeszcze w tym roku Szczecin może mieć 50 żółtych tramwajów. Do 21 tatr, które są w zajezdni Pogodno, ma dołączyć kolejne 29. Rozmowy w tej sprawie odbyły się w miniony piątek. A w projekcie budżetu na ten rok zarezerwowano 3,5 mln zł.
- To bardzo dobre wieści, o zakup tych tramwajów zabiegam od grudnia - cieszy się radny Marek Goc (PiS). - Technologicznie przewyższają tramwaje, które miasto kupiło kilka lat temu. Posłużą nam przynajmniej 15 lat. W latach 1994-97 przeszły gruntowną modernizację. A kosztują kilkanaście razy mniej niż nowoczesne wagony niskopodłogowe.

Na takie Szczecina na razie nie stać. Poza tym, nawet gdyby miasto dostało je w prezencie, stałyby w zajezdniach. Nasze torowiska nie nadają się do puszczania po nich niskopodłogowców. Taka szansa pojawi się może za kilka lat, jeśli wyremontowane zostaną torowiska tramwajowe, a przynajmniej ich część. Być może na początku wypróbowywane będą także używane wagony z Niemiec.

- Rozmawialiśmy z przedstawicielami berlińskiej firmy BVG nie tylko o kolejnych zakupach tatr - mówił w piątek "Kurierowi" Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego. - Pod uwagę bierzemy też zakupy innych wagonów i poszerzenie współpracy. Nasze MZK może na tym tylko skorzystać.

Piątkowe spotkanie miało też charakter kurtuazyjny. Przedstawiciele BVG dobrze już się znają z szefostwem szczecińskiego MZK. Była to jednak także okazja do spotkania z nowymi władzami miasta. Zwolennikiem zakupu używanych tramwajów, które szczecinianie sobie chwalą, jest też wiceprezydent Beniamin Chochulski. To na jego wniosek w tegorocznym budżecie znalazło się 3,5 mln zł na ten cel. Jeśli rozmowy uda się sfinalizować, tramwaje przyjadą do Szczecina jeszcze w tym roku. Pomysł popiera m.in. Komisja Budżetu i Finansów oraz Komisja Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska UM. Na wniosek radnych, dyrektor MZK został upoważniony do prowadzenia bezpośrednich rozmów z Niemcami.

źródło: Kurier Szczeciński

Przeczytaj więcej na temat Tramwajowe „berlińczyki”: więcej na ten temat…

59 komentarzy