Informacje
Przyjazne tramwaje
ToT, Kurier Szczeciński,
dodane przez MQ; zmodyfikowane
Z tej informacji zadowoleni powinni być pasażerowie szczecińskich tramwajów. Z szyb tych pojazdów znikają kolejne reklamy. Ostatnie - prawdopodobnie w sierpniu. "Kurier" zabiega o to od kilku lat.
- Od połowy ubiegłego roku nie zgadzamy się już na oklejanie całych wagonów - przyznaje Krzysztof Turczyn, z-ca dyr. MZK Szczecin. - Wyjątki są nieliczne. Niektóre reklamy tylko częściowo przesłaniają szyby albo przesłaniają widoczność jedynie z lewej strony.Na ograniczoną widoczność pasażerowie skarżą się od dawna. Oklejone są tak tramwaje, jak i autobusy. W pojazdach jest ciemno, a problemu nie rozwiązały specjalne, półprzezroczyste folie. Spoglądanie przez nie powoduje ból oczu, a po zapadnięciu zmroku w ogóle przestają zdawać egzamin.
- Jednocześnie zmieniamy wizerunek szczecińskich tramwajów. Wszystkie po poważnych modernizacjach i rewitalizacjach powłoki otrzymują już nową kolorystykę - przypomina Krzysztof Turczyn. - Chcemy tę tendencję utrzymać.
Co nie znaczy, że reklamy znikną z tramwajów całkiem. Nadal będą na burtach wagonów. Z reklam umieszczanych na wagonach wpływy są spore. MZK wie, że straci część wpływów z reklam, ale nie powinna to być dotkliwa strata, biorąc pod uwagę, że nie ulegnie zniszczeniu w wyniku likwidacji reklam nowa powłoka lakiernicza, na którą również wydano pieniądze.
- Decyzja zapadła. Na pewno nie będziemy oklejać reklamami wagonów po modernizacji, rewitalizacji czy sprowadzanych z Berlina - mówi K. Turczyn. - Co do pozostałych - można negocjować.
Negocjacje muszą się odbyć także w sprawie ewentualnego przedłużania już obowiązujących umów. Część kontrahentów już zmienia projekty reklam, rezygnując z oklejania szyb. Kilku kolejnych takie zmiany czekają - ich obecne reklamy zgodnie z umową mogą przesłaniać szyby do lipca lub sierpnia. Także w sierpniu zniknie reklama Finału The Tall Ships' Races. Potem tramwaje powinny być bardziej przyjazne pasażerom.
źródło: Kurier Szczeciński