Informacje
Biletowy skandal
Piotr Jasina, Głos Szczeciński,
dodane przez djdark ; zmodyfikowane
Podwyżek biletów dokonano szybko i sprawnie. Gorzej z informacją i ich dystrybucją. Pasażerowie są zdezorientowani i zdenerwowani.
- Nie wiemy po ile są nowe, gdzie je można kupić, co zrobić ze starymi biletami, czy nadal obowiązują ulgi dla emerytów? - pytali oburzeni policzanie.- Przez pierwsze trzy dni maja nie mogłem nigdzie kupić nowych biletów - mówi pan Andrzej, emeryt z Polic. - Nie wiem nawet, ile teraz kosztują, bo w autobusie były stare cenniki.
- Czy po ostatnich podwyżkach nadal mogę korzystać z ulgi dla emerytów? Co mam zrobić ze starymi biletami? Gdzie mogę kupić tzw. dopłatowe? - pyta kolejny rozmówca. - Dlaczego nikt nas nie informuje o tych podwyżkach. Nie można zamieścić jakiś ogłoszeń w prasie, czy podać komunikaty w radiu. To skandal, by tak traktować pasażerów.
Grzegorz Ufniarz, szef Działu Przewozów Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego powiedział, że spółka o podwyżkach dowiedziała się dopiero pod koniec kwietnia, kiedy otrzymała paczkę z nowymi cennikami, choć uchwałę podjęto 3 kwietnia. Dlaczego tak późno? Przedstawiciel SPPK tego nie skomentował.
Natomiast od kierowców SPPK dowiedzieliśmy się, że kupują bilety w punktach sprzedaży Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Inaczej nie mieliby nowych biletów dla pasażerów. ZDiTM nie dostarczył bowiem nowych biletów samorządowym przewoźnikom.
Irena Starosta z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego przekonuje nas, że jej firma zrobiła wszystko, co należy. Zapewnia, że przewoźnicy otrzymali nowe cenniki 25 kwietnia, kioskarze wraz z nowymi biletami także. Bilety o nowych nominałach można nabyć w kasach ZDiTM i ajentów. A lokalizacja tych punktów umieszczona jest na stronie internetowej ZDiTM. Z ulg korzystają te same grupy, co wcześniej.
- W Policach, na ul. Chrobrego, znajduje się kasa biletowa, która posiada pełny asortyment biletów komunikacji miejskiej - wyjaśniła Starosta. - Ponadto na terenie Polic sprzedaż biletów jednorazowych prowadzi 20 punktów handlowych. Dodatkowo bilety o wszystkich nominałach dowozimy zgodnie z zapotrzebowaniem również do kiosków. Uwzględniamy również możliwość wymiany biletów dotychczas obowiązujących na nowe.
Starosta dodała, że drukarnia od 30 kwietnia do 6 maja nie pracuje, dlatego następne partie biletów będą dostarczone później.
źródło: Głos Szczeciński