Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin artykuł

Szczeciński Szybki Tramwaj dostanie pieniądze?

popek, wszczecinie.pl,

dodane przez leks; zmodyfikowane

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego: szanse na wsparcie projektu SST w trybie konkursowym są bardzo duże.
SST priorytetową inwestycją

Szybki tramwaj w Szczecinie jest bardzo potrzebny. Zapewni kompleksowe rozwiązanie w kwestii skomunikowania prawobrzeżnego i lewobrzeżnego Szczecina. To z całą pewnością nie będzie zwykły tramwaj, ponieważ wg. założeń Wydziału Inwestycji Miejskich dziennie z usług tramwaju, będzie korzystać prawie 25 tysięcy mieszkańców (przystanek: Basen Górniczy). Po raz pierwszy w Szczecinie powinny pojawić się niskopodłogowe tramwaje, przystosowane dla osób niepełnosprawnych oraz przyjazne np. dla rodzin z wózkiem dziecięcym. Koszt tej inwestycji to ok. 282 mln. złotych. Wsparcie z Unii europejskiej oscyluje w granicach 50-85% wartości inwestycji. Termin realizacji jest uzależniony od pozyskania zewnętrznych środków na finansowanie - wyjaśnia Piotr Landowski (red. rzecznik prasowy prezydenta). Planowana inwestycja została podzielona na pięć etapów: Ia, Ib, Ic, IIa, IIb. Gdy zostanie wykonany ostatni etap, na ul. Turkusowej powstanie tymczasowa pętla. Jak zapewnia Piotr Landowski - Szczeciński Szybki Tramwaj upłynni transport i spowoduje skrócenie czasu przejazdu pomiędzy centrum miasta a Prawobrzeżem o 15%.

Szczeciński Szybki Tramwaj jest też ważną inwestycją, ponieważ będzie dużym atutem miasta podczas starań o organizację ważnych wydarzeń. Szczecin jeszcze może wygrać Euro 2012. Nowy stadion ma powstać w 2010 roku (red. wtedy UEFA będzie ostatecznie wybierać "miasta euro") na lotnisku w Dąbiu. Będzie to jeden z pierwszych takich stadionów w Polsce. Basen Górniczy jest niedaleko planowanej areny piłkarskiej jak i całego waterfrontu który ma powstać na Prawobrzeżu. Pokażemy wtedy, że stadion w klasie elite jest skomunikowany z całym Szczecinem. To duży atut.

Szczeciński Szybki Tramwaj to z całą pewnością strategiczna inwestycja.

Szansa na pieniądze są bardzo duże

SST nie został zapisany w indykatywnym planie projektów programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ponieważ zgodnie z propozycją Ministerstwa Transportu, poza projektem dotyczącym warszawskiego metra, wszystkie projekty w zakresie transportu publicznego mają być wybierane w trybie konkursowym. Żadne miasto w Polsce wyłączając Warszawę, nie miało szans na takie dofinansowanie. Kronika TVP3 Szczecin przedstawiła błędną tezę: brak szczegółowych planów i pozwolenia na budowę było przyczyną nie otrzymania pieniędzy na realizację Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Beniamin Chochulski potwierdza wersję rzecznika MRR. Wraz z posłem Dobrzyńskim (PiS) byliśmy z wizytą w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Minister Gęsickiej przedstawiliśmy trzy ważne sprawy: właśnie Szczeciński Szybki Tramwaj, autostradę poznańską oraz sprawy związane z gospodarką odpadami - dodaje wiceprezydent.

Monika Niewinowska - rzecznik Ministerstwa Rozwoju Regionalnego odpowiada dlaczego SST nie został zapisany w indykatywnym planie projektów programu Infrastruktura i Środowisko.

Dlaczego SST nie został umieszczony w indykatywnym planie projektów programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko?

Zgodnie z propozycją Ministerstwa Transportu, poza projektem dotyczącym warszawskiego metra, wszystkie projekty w zakresie transportu publicznego mają być wybierane w trybie konkursowym. W związku z tym żaden projekt w tym obszarze nie znalazł się wśród indywidualnych projektów wstępnie zaakceptowanych przez Radę Ministrów.

Czy i jakie są szanse umieszczenia tej inwestycji w indykatywnym planie projektów programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach konsultacji społecznych?

Umieszczenie projektu dotyczącego szczecińskiego szybkiego tramwaju po konsultacjach społecznych wymagałoby zmiany podejścia w tym zakresie i rezygnacji z procedury konkursowej. Jednak należy podkreślić, że nawet w przypadku zastosowania procedury konkursowej, szanse projektu na otrzymanie wsparcia są bardzo duże. W PO Infrastruktura i Środowisko ramach VII osi priorytetowej Transport przyjazny środowisku wsparcie uzyskają wyłącznie projekty dotyczące czystego transportu miejskiego w 9 obszarach metropolitalnych.

Kiedy zostanie przyjęta ostateczna lista inwestycji indykatywnych?

Po konsultacjach społecznych. Proces konsultacji indykatywnych wykazów indywidualnych projektów kluczowych rozpoczął się w dniu 1 marca br., w momencie umieszczenia wykazu na stronie internetowej MRR i planuje się, że potrwa do dnia 23 kwietnia br.

źródło: wszczecinie.pl

możliwość komentowania została wyłączona