Informacje
Będą krótkie tatry
ToT, Kurier Szczeciński,
dodane przez end; zmodyfikowane
Ze szczecińskich torów znikną niebawem ponad 50-letnie tramwaje, tzw. helmuty. Zastąpią je żółte tatry, które jeszcze są w Berlinie. Zespół, którym od kilku miesięcy kieruje dyrektor szczecińskiego MZK, wynegocjował korzystne warunki. Tramwaje z Niemiec zaczną do Szczecina trafiać może jeszcze w październiku.
- Osiągnęliśmy sukces, rozmowy posunęły się znacznie - nie ukrywa Zbigniew Dąbrowski, rzecznik prasowy MZK Szczecin. - Strona niemiecka zgodziła się na wiele naszych warunków, dzięki czemu można myśleć o finalizowaniu umowy.Teraz wynegocjowane warunki musi zaakceptować prezydent Szczecina i rada nadzorcza berlińskiego przewoźnika. Rada zbiera się 2 razy w roku, najbliższe posiedzenie odbędzie się w październiku. Do tego czasu Niemcy będą już szykować wagony i przede wszystkim obręcze kół, które muszą być dostosowane do jazdy po naszych torowiskach. Tym razem nie będzie testów wagonów.
- Kupujemy tatry T6, które mają tę samą szerokość, co jeżdżące już po Szczecinie wagony przegubowe. Nie będzie więc problemów z mijaniem się. Te są krótsze, będziemy je łączyć w składy - tłumaczy Z. Dąbrowski. - Mówimy o blisko 30 wagonach, każdy ma silnik i może kursować osobno. Nie ma mowy o doczepach bez silników, które w Szczecinie prawdopodobnie nie zdałyby egzaminu.
Wagony, które chce kupić Szczecin, wyprodukowano w latach 1988-1991. Gruntowną modernizację przeszły w latach 1993-1996. Zakres prac był większy, a nakłady wyższe niż w wagonach, które już mamy u siebie. Harmonogram wstępnie zakłada, że dostawy krótkich tatr mogłyby się rozpocząć pod koniec października. W styczniu wszystkie tramwaje, które spłacać będziemy przez 7 lat, byłyby w Szczecinie. A to oznaczałoby koniec sprowadzonych w 1996 r. tzw. helmutów i najstarszych wagonów 105N.
źródło: Kurier Szczeciński
Przeczytaj więcej na temat Tramwajowe „berlińczyki”:
- Wozy wytypowane (23.04.2010)
- Dwunasta Tatra na EZG (22.04.2010)
- Kolejna Tatra dotarła (21.04.2010)