Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Wrocław: Wrocław kupuje nowiutkie mercedesy

Magda Nogaj, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark

Od przyszłego roku każdy wrocławianin będzie mógł jeździć mercedesem. MPK rozstrzygnęło przetarg na dostawę 100 nowych niskopodłogowych autobusów.
Pierwsze 34 mają wyjechać na ulice Wrocławia już w kwietniu. Kolejna partia przyjedzie z Niemiec we wrześniu. Dostarczy je firma EvoBus z Warszawy.

58 autobusów jest krótkich, 42 - przegubowe. W pierwszych jest 30 miejsc siedzących, w drugich - 41. Wybrany przez MPK model Citaro jeździ już m.in. w Łodzi, Bydgoszczy i Częstochowie.

- To autobus z najwyższej półki. Świetnie się sprzedaje na całym świecie - zachwala Laszlo Rakasz, dyrektor ds. sprzedaży EvoBus. - Pasażerowie będą mieli dużą wygodę. Podłoga przy wejściach jest zaledwie 34 cm nad jezdnią. W środku jest duża platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Autobus zużywa mało paliwa.

Niestety, MPK wybrało wersję bez klimatyzacji. Rakasz zapewnia jednak, że citaro ma skuteczną wentylację: - Mam więc nadzieję, że pasażerowie nie będą narzekać.

Wrocławskie MPK uznało, że oferta EvoBus jest najkorzystniejsza z trzech zgłoszonych. Jednak wynik przetargu nie jest jeszcze prawomocny. Do końca tygodnia firmy Man i Volvo mogą składać protesty.

- W przypadku każdego zamówienia powyżej 10 mln zł postępowanie musi skontrolować także Urząd Zamówień Publicznych - mówi Iwona Czarnacka, rzeczniczka MPK. - Dlatego najwcześniej 20 listopada, jeśli wszystko będzie w porządku, będziemy mogli podpisać umowę z dostawcą.

Volvo już raz oprotestowało ten przetarg. Urząd Zamówień Publicznych uznał zastrzeżenia za zasadne i komisja musiała jeszcze raz oceniać oferty. Z tego powodu autobusy nie przyjadą do Wrocławia w tym roku, jak pierwotnie zakładano.

Za drugim razem Volvo również przegrało, bo oferta EvoBus była tańsza o około 3 mln zł. Warszawska firma zaproponowała, że dostarczy mercedesy za ponad 120 mln zł. W razie awarii będą naprawiane we Wrocławiu. W mieście są dwa autoryzowane punkty serwisowe Mercedesa przystosowane do obsługi autobusów.

Rakasz: - Już jakieś dwa lata temu startowaliśmy w przetargu ogłoszonym przez MPK we Wrocławiu na dostawę około 20 autobusów. Wtedy przegraliśmy z Volvo, ale tym razem bardzo zależało nam na wygranej, bo chodzi aż o 100 autobusów.

Wrocławskie MPK od 2001 roku wymienia tabor na nowy. Za dwa lata żaden autobus miejski nie powinien mieć więcej niż 10 lat.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona