Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Warszawa: Potrójne tramwaje rozładują tłok na Służewcu

Jarosław Osowski, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark

Od piątku 1 lutego Zarząd Transportu Miejskiego kieruje na najbardziej oblegane trasy tramwaje złożone z trzech wagonów. Za miesiąc zapowiada pierwsze linie mikrobusowe, a za dwa powrót do częstszych kursów tramwajów co 5-10 minut.
Potrójne składy jeździły dotąd na linii 36 między Marymontem a Wyścigami, ale po przerwaniu remontu Puławskiej nie są tu potrzebne. Według ZTM większy sens ich kursy mają w porannym szczycie z Jelonek i Woli do Śródmieścia (linia 26), a przede wszystkim z al. Jana Pawła i znad stacji metra Pole Mokotowskie na Służewiec (linia 17). Na pierwszą trasę wyruszą trzy potrójniaki, na drugą - dwa. Te ostatnie ZTM obiecywał w "Gazecie" przed dwoma tygodniami, gdy opisywaliśmy gehennę "białych kołnierzyków", którzy nie mogą się dostać do pracy w dzielnicy biurowców.

Czy wprowadzenie wydłużonych składów nie zablokuje jednak przystanków, których większość przewidziana jest dla dwóch tramwajów dwuwagonowych? Według urzędników ZTM sygnalizacja świetlna na wielu skrzyżowaniach jest tak fatalnie zaprogramowana, że przepuszcza tylko jeden skład - przed następnym zapala się czerwone światło. Dlatego ich zdaniem lepiej, by w newralgicznych porach dnia z przystanku zabierało się o połowę więcej pasażerów w "potrójnym" tramwaju.

Wydłużenie dwóch siedemnastek ma być pierwszym krokiem w poprawianiu komunikacji na Służewcu. Teraz urzędnicy zastanawiają się nad dołożeniem kolejnej linii w stronę pętli przy Marynarskiej zapewniającej lepszy dojazd ze stacji metra Wierzbno. M.in. w tej sprawie dziś odbywa się narada w ZTM.

Zmiana zacznie obowiązywać od kwietnia. Wtedy ZTM skoryguje też część innych tras, a niektóre linie zlikwiduje. Które? Tego mamy się dowiedzieć w przyszłym tygodniu - koordynator zespołu ds. komunikacji społecznej Michał Dąbrowski zapowiada wtedy początek konsultacji z pasażerami. Zmiany mają umożliwić powrót do częstszego kursowania tramwajów w godzinach szczytu (w takcie co 5 lub 10 minut zamiast co 6 i 12 min jak dziś).

ZTM przymierza się też do uruchomienia drugiej i trzeciej linii mikrobusowej od marca (pierwsza kursuje od jesieni na Grochowie). "Gazeta" dowiaduje się, że na busy zabierające ok. 50 osób największe szanse mają mieszkańcy Bemowa (z okolic ul. Obrońców Tobruku) i Białołęki. Władze tych dzielnic najszybciej przygotowują ulice i przystanki. Kolejne mikrobusy (w sumie 50) będą wyjeżdżać na trasy do połowy roku.

Dziś ZTM wydłuża trasę linii 319 ze stacji metra Wilanowska przez Jeziorki i Zgorzałę do Zamienia (jej nowy numer to 809). Zaś 732 z Marek pojedzie na Bródnie ul. Kondratowicza, Bazyliańską, Wysockiego i Trasą Toruńską do pętli Żerań FSO.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona