Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

z kraju artykuł

Kielce: Nowy autobus komunikacji miejskiej w środę rusza w trasę

Marcin Sztandera, Gazeta Wyborcza,

dodane przez djdark

Nowiusieńki cityłaz od środy będzie woził pasażerów kieleckiej komunikacji miejskiej. To pierwszy nowy autobus od sześciu lat.
Ukraiński cityłaz dotarł do Kielc już dwa tygodnie temu. Nieoficjalnie wiadomo, że przed prezentacją trzeba było m.in. usunąć ślady kolizji, do której doszło podczas dostarczania. Uzupełniono też malowanie o miejskie barwy i zainstalowano nowoczesne kasowniki.

Wczoraj wszystko było zapięte na ostatni guzik. Wewnątrz jeszcze mocno czuć było zapach plastiku, ale autobus wygląda znacznie lepiej niż prezentowany kilka tygodni temu egzemplarz pokazowy. Specjalnie na kieleckie zamówienie Ukraińcy zainstalowali m.in. miękkie fotele i wywietrzniki. Zaskoczeniem są nowoczesne kasowniki, które mogą kasować papierowy bilet i również odczytywać dane z karty chipowej. - To ma być w przyszłości standard - mówi Marek Wołoch, prezes MPK.

Co ciekawe, łaz ma warszawską tablicę rejestracyjną. To dlatego, że oficjalnie należy do firmy leasingowej, a w leasing wzięły go Kieleckie Autobusy, spółka pracownicza, która docelowo ma przejąć udziały w MPK. Dlatego na autobusie są widoczne logo KA i MPK. - Łazy mają obsługiwać przede wszystkim najbardziej obciążone linie - takie jak 35 i 32. To najlepszy sposób na sprawdzenie ich możliwości - mówi Wołoch. Nie chce zdradzić, ile kosztował łaz. - To na razie tajemnica, bo chcemy kupić kolejne samochody. Łaz był znacznie tańszy niż inni niskopodłogowi konkurenci - zapewnia prezes.

Nieoficjalnie w MPK mówi się o kwocie pół miliona złotych.

Zgodnie z umową, którą podpisało MPK i KA, spółki mają się dzielić wpływami za przewóz pasażerów łazem. - Do KA trafi około 1/3 pieniędzy - mówi Wołoch. Dodaje, że zgodnie z planem prywatyzacyjnym spółka pracownicza Kieleckie Autobusy w pierwszej kolejności, poza obsługą linii łazami, ma też przejąć bazę remontową MPK.

Poprzednie fabrycznie nowe autobusy miejskie kupiono w 2002 roku. Było ich pięć. Każdy kosztował około 250 tys. zł.

źródło: Gazeta Wyborcza

możliwość komentowania została wyłączona