Szczecin artykuł

info Wszystkich Świętych nie tylko w Szczecinie, czyli z wizytą w Warszawie

Adrian Łubkowski, 4.11.2010

dodane 4.11.2010, godz. 16:29 przez ADIK; zmodyfikowane 4.11.2010, godz. 16:46

W niedzielę 31 października postanowiłem wybrać się do stolicy. Jako że to weekend przed Wszystkimi Świętymi nie mogło zabraknąć dodatków cmentarnych, oraz zmiany organizacji ruchu w tym mieście.

Przed godzinami szczytu



Pierwsze dodatki cmentarne wyjechały o godzinie 8:00 rano. Już wtedy można było zaobserwować korki autobusowe. Od godziny 8:00 do 10:00 i od 16:00 do 18:00 autobusy jeździły średnio co 10 minut. O godzinie 8:30 na ulicy Wincentego stało już 15 autobusów. Po wykonaniu kilku zdjęć postanowiłem wybrać się w rejony cmentarza północnego.

Na cmentarz północny dojeżdżało dziesięć linii autobusowych, z czego ich średnia częstotliwość wynosiła 7 minut. Od samego rana na dodatkach dominowały Ikarusy 280. Po wykonaniu kilku zdjęć postanowiłem wybrać się na Marymont by wykonać kilka zdjęć. Dodatki cmentarne najeżdżały pod obiektyw mojego aparatu średnio co minutę, a jeszcze nie było szczytu.

W szczycie



O godzinie 10:00 rozpoczął się szczyt linii cmentarnych. Autobusy niektórych linii jeździły średnio co minutę, a i tak były pełne pasażerów. Tak samo jak i przed szczytem na dodatkach dominowały autobusy wysokopodłogowe. Bywało że na jednej ulicy w ciągu minuty przejechało 5 autobusów tej samej linii. Autobusów nie było zenitu, bywało że w ciągu minuty przez ulicę Wólczańską przejeżdżało 30 autobusów, z czego 20 to były Ikarusy.

Na zegarze wybijały coraz to późniejsze godziny a autobusów nie ubywało, wręcz przybywało.

Linie



Na dodatki cmentarne puszczono również trzy linie cmentarne:

C1: CM. WOLSKI - ANNOPOL - średnio co 6 minut
C2: METRO MŁOCINY - PLAC NARUTOWICZA - średnio co 15 minut
C3: CM. WOLSKI - METRO WILLANOWSKA - średnio co 10 minut

Linie te kursowały od godziny 8:00 do 18:00. Ogółem tramwaje kursowały według sobotniego rozkładu jazdy.

Linie autobusowe:

C07: ŻERAŃ FSO – LEŚNEJ POLANKI
C09: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – METRO MŁOCINY
C10: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH. – KRÓLEWSKA
C11: CM. BRÓDNOWSKI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C12: KRÓLEWSKA – CM. WOLSKI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C13: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CM.BRÓDNOWSKI
C14: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C20: DW. WSCHODNI – CM.BRÓDNOWSKI
C22: PL. WILSONA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C24: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CHOMICZÓWKA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C25: PL. NARUTOWICZA – CM. BRÓDNOWSKI
C27: KRÓLEWSKA – CM. BRÓDNOWSKI
C40: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH. – METRO MŁOCINY
C42: KRÓLEWSKA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
C50: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA ZACH.
C51: WIATRACZNA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C56: BRÓDNO-PODGRODZIE – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
C63: PL. NARUTOWICZA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C69: WIATRACZNA – CM. BRÓDNOWSKI
C70: DW. WSCHODNI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C76: KRÓLEWSKA – CM. BRÓDNOWSKI
C80: PL. TRZECH KRZYŻY – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY
C81: METRO MŁOCINY – POCIECHA
C84: PL. NARUTOWICZA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
C88: WIATRACZNA – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.
C90: KRÓLEWSKA – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY

Warto dodać że niektóre przystanki, które znajdowały sie przy pętlach oraz ulicach (na którch linie cmentarne kończyły kursy) zostały czasowo "skasowane".

Tabor



Sam tabor był zróżnicowany, od Solarisów po Ikarusy i Jelcze, lecz jak wyżej napisałem dominowały Ikarusy, bez problemu na każdej ulicy w centrum, oraz poza nim można było je spotkać.

Na drogach prowadzących na cmentarz średnia przejazdu Ikarusa wynosiła około 30 sekund, lecz były to same Automaty, zdarzyły się czasami Lewarki ale to nie za często. Warto dodać że prawdopodobnie w przyszłym roku Lewarków na liniach cmentarnych nie spotkamy.

Od autora na koniec



W okresie Wszystkich Świętych dodatki cmentarne są potrzebne, samym przykładem jest to iż mimo, że częstotliwość niektórych linii autobusowych wynosiła średnio minutę, to i tak były przepełnione, gdyby ich nie było to zwykłe linie jeżdżące na cmentarze nie pomieściły by wszystkich pasażerów.

6 komentarzy