Wszystkie Ze Szczecina W skrócie Z kraju Według linii

Szczecin komunikacja miejska

Przetargi na budowę pozostałych węzłów przesiadkowych dla SKM

shakkie,

dodane przez shakkie; zmodyfikowane

4 i 5 kwietnia spółka Szczecińska Inwestycje Miejskie ogłosiła komplet przetargów na wykonanie pozostałych 14 węzłów przesiadkowych w ramach budowy SKM.

Każde z zamówień obejmuje weryfikację i aktualizację dokumentacji projektowej wraz z uzupełnieniem braków, wykonanie pełnych projektów budowlanych i wykonawczych, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę (lub zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej) i wykonanie robót budowlanych. Termin otwarcia ofert to 6 i 9 maja.

Zakres prac w poszczególnych lokalizacjach to:

  • Drzetowo – remont obu przystanków pętli „Rugiańska”, budowa parkingu (20 miejsc) i stojaków rowerowych na obszarze między wyjazdem z pętli a istniejącym zejściem na peron w kierunku stacji Niebuszewo, dodatkowo na rogu ulicy Willowej kolejne stojaki i doprowadzenie chodnika do planowanego przejścia pod torami (naprzeciwko posesji 22); czas realizacji 450 dni od podpisania umowy;
  • Stołczyn (Glinki) – budowa nowych przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu ulicy Nad Odrą z ulicą Kolejową oraz parkingu (17 miejsc) naprzeciwko budynku dworca i stojaków na rowery obok niego; czas realizacji 420 dni;
  • Golęcino – budowa parkingu (12 miejsc), stojaków na rowery oraz pary przystanków autobusowych po południowej stronie przejazdu kolejowego; czas realizacji 450 dni;
  • Skolwin – budowa pary przystanków autobusowych naprzeciwko budynku dworca, parking (18 miejsc) i stojaki rowerowe na placu napreciwko obecnego przystanku w kierunku południowym; czas realizacji 360 dni;
  • Żelechowa – przy skrzyżowaniu ulic Żelaznej i Grzymińskiej parking (32 miejsca), stojaki rowerowe i dwustanowiskowa zatoka przystankowa, nowy przystanek w kierunku północnym po północnej stronie skrzyżowania ulicy Bogumińskiej z Kruczą; czas realizacji 420 dni;
  • Łasztownia – parking (20 miejsc) oraz stojaki na placu pomiędzy torami a Kanałem Zielonym, brak zmian w infrastrukturze komunikacji miejskiej; czas realizacji 390 dni;
  • Niebuszewo – od ul. Kułakowskiego parking na 169 miejsc, stojaki rowerowe, doprowadzenie chodników zarówno do obecnego, jak i planowanego drugiego przejścia podziemnego (pod zachodnim końcem peronu), brak zmian w infrastrukturze komunikacji miejskiej; czas realizacji 510 dni;
  • Pogodno – postawienie stojaków na rowery przy skrzyżowaniu Mickiewicza z Twardowskiego, remont chodnika i wymiana słupów trakcyjnych od Twardowskiego do zejścia do parku Noakowskiego, budowa nowego chodnika od bramy stadionu do planowanego nowego przejścia na południowym końcu peronu, brak zmian w infrastrukturze komunikacji miejskiej; czas realizacji 360 dni;
  • Turzyn – przebudowa ulicy Twardowskiego wzdłuż nasypu kolejowego (38 miejsc postojowych i stojaki), brak zmian w infrastrukturze komunikacji miejskiej; czas realizacji 420 dni;
  • Dąbie – przebudowa skrzyżowania Stacyjnej i Racławickiej, budowa dwustanowiskowej zatoki przystankowej przed budynkiem dworca, parking (124 miejsca) w miejscu klepiska naprzeciwko obecnej kładki, stojaki rowerowe (wyjątkowo 24) po zachodniej stronie budynku dworca, tam również wyjście z planowanego przejścia podziemnego; czas realizacji 480 dni;
  • Dąbie strona południowa (osobne postępowanie) – przedłużenie ulicy Jesiennej wzdłuż terenu PLK aż do obszaru obok wieży wodnej, gdzie będzie zawrotka z przystankiem autobusowym, kawałek dalej parking (26 miejsc), wyjście z planowanego przejścia podziemnego, doprowadzenie nowego chodnika do Pomorskiej; czas realizacji 480 dni;
  • Dunikowo – doprowadzenie chodnika od ulicy Owsianej, przedłużenie ulicy Kobaltowej do torów, tam powstanie parking (10 miejsc), stojaki rowerowe, przystanek autobusowy i rondo do zawracania na końcu ulicy; czas realizacji 450 dni;
  • Trzebusz – przy drodze łączącą ulicę Goleniowską z Wolińska powstanie parking (39 miejsc), standardowa porcja 8 stojaków na rowery i dwustanowiskowy peron autobusowy; czas realizacji 420 dni;
  • Załom – przy zakręcie ulicy Produkcyjnej od strony posesji 9 powstanie pojedynczy przystanek autobusowy, od tego miejsca poprowadzenie nowej uliczki do posesji 14 z parkingiem (16 miejsc) i 12 stojakami rowerowymi; czas realizacji 360 dni;
  • Zdroje – jedynie remont przystanków autobusowych oraz poprowadzenie nowego chodnika wzdłuż nasypu łączącego ulicę Walecznych z istniejącym chodnikiem przy torach tramwajowych; czas realizacji 360 dni.

źródło: Szczecińskie Inwestycje Miejskie

1 komentarz