Koncepcja budowy linii szybkiego tramwaju na prawobrzeżu Szczecina narodziła się w latach 70. XX wieku. Obecny projekt przewiduje budowę torowiska od pętli "Basen Górniczy" przez most Pionierów Miasta Szczecina i Zdroje do pętli przy ulicy Turkusowej, a następnie (w drugim etapie prac) do pętli w Kijewie. Po wieloletnim odsuwaniu w czasie terminu rozpoczęcia prac, w 2012 roku nastąpił przełom. Ogłoszono przetarg na budowę pierwszego etapu linii SST. Prace budowlane rozpoczęły się na początku 2013 roku.

Co najmniej do wiosny potrwa naprawa torowiska na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

4 komentarze | czytaj dalej »

Firma Geototal Pro wykona szczegółowe, comiesięczne pomiary, szyn którymi na prawobrzeże kursuje Szczeciński Szybki Tramwaj. Dzięki temu się dowiemy, co należałoby zrobić, by tramwaje rozwijały na tej trasie planowaną prędkość.

brak komentarzy | czytaj dalej »

W związku z sygnałem o prawdopodobnym wystąpieniu usterki na trasie tzw. szybkiego tramwaju na prawobrzeżu Szczecina, ze względu na bezpieczeństwo pasażerów podjęta została w środę decyzja o ograniczeniu prędkości na łuku (pod wiaduktem drogowym w ul. Hangarowej z 50 km/h do 30 km/h. Ograniczenie będzie obowiązywać do czasu wyjaśnienia sytuacji. Tak brzmi oficjalny komunikat przesłany w środowe wczesne popołudnie do naszej redakcji, podpisany przez Piotra Zielińskiego z Centrum Informacji Miasta Urzędu Miasta Szczecin.

brak komentarzy | czytaj dalej »

Nie demonizowałbym, takie rzeczy w technice się dzieją - mówi Mariusz Sobczyk z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Tak projektant szczecińskiego szybkiego tramwaju wypowiada się o wygiętych torach.

brak komentarzy | czytaj dalej »

W związku z koniecznością przeprowadzenia naprawy torowiska na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, 17 lipca do godziny 12:00 tramwaje linii 2, 7 i 8 oraz autobusy linii 79, 856 i 896 kursować będą na zmienionych trasach.

4 komentarze | czytaj dalej »

Tramwaje jadące w kierunku pętli Turkusowa na zakręcie pod ulicą Hangarową zwalniają do 10 kilometrów na godzinę. To z powodu wygięcia się na tym odcinku szyn.

brak komentarzy | czytaj dalej »

Pośpiech i goniące terminy - to było główną przyczyną pękania torów na trasie między Mostem Długim a Basenem Górniczym w Szczecinie. Przyznał to w czwartek dyrektor Energopolu Szczecin. Jak tłumaczył radnym, przez presję czasową firma, która spawała tory, zrobiła to niedokładnie i w złych warunkach pogodowych. W tej chwili nie ma mowy o złej jakości samych szyn czy ich błędnym ułożeniu.

12 komentarzy | czytaj dalej »

Zarząd Dróg i Transportu w Szczecinie uruchomi w środę stacjonarny punkt konsultacyjny i specjalną stronę internetową dedykowaną projektowi.

brak komentarzy | czytaj dalej »

Nie będzie na czas pętli autobusowej na przystanku "Turkusowa", czyli końcowym przystanku SST. Miasto wypowiedziało umowę wykonawcy prac.

44 komentarze | czytaj dalej »

Gdzie i którędy ma jechać Szczeciński Szybki Tramwaj? Takie pytania będą w środę zadawać na szczecińskich ulicach ankieterzy.

brak komentarzy | czytaj dalej »