Forum

NG272 w barwach miejskich

wysłane przez Piotr

2006 rok i można rzec, że mamy pierwszego niskopodłogowego przeguba w barwach KM Szczecina ;). Radość i jednocześnie rozpacz, że tyle musieliśmy czekać. Mam nadzieję, że Jurczyk i spółka nie zrobi z tego widowiska ;). Chociażby dlatego, że nie mają w tym żadnego udziału :D. To nie jest sukces miasta, a spółki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> 2006 rok i można rzec, że mamy pierwszego niskopodłogowego > przeguba w barwach KM Szczecina ;). Radość i jednocześnie > rozpacz, że tyle musieliśmy czekać. Mam nadzieję, że Jurczyk > i spółka nie zrobi z tego widowiska ;). Chociażby dlatego, że > nie mają w tym żadnego udziału :D. To nie jest sukces miasta, > a spółki.

Do tego powodu rozpaczy dodajmy również fakt, że pierwszy niski przegubowiec, ale nie nowy co też powinno nas trochę boleć. Z jednej strony się cieszę z tych zakupów, ale z drugiej to mam dość tej sytuacji, że miasto nie chce sfinansować zakupu nowych wozów, które wystarczą na dłuższy czas niż te używki.

wysłane przez LLUZNIAK

> ...ale z drugiej to mam > dość tej sytuacji, że miasto nie chce sfinansować zakupu nowych > wozów, które wystarczą na dłuższy czas niż te używki.

...a ja dalej swoje - dla czego miasto ma dokładać do spółek kase w formie dotacji celowych?! Dla czego taki SPAK czy SPAD powinny dostać dofinansowanie na nowe niskopodłogowce, a SPPK jako że potrafi sobie lepiej radzić finansowo ma być, że tak powiem olewane? Dla czego nikt nie pisze o tym, że gmina miasto Szczecin i gmina Police powinny dotować wymiane taboru w polickiej spółce? Czyżby byli równi (SPPK) i równiejsi (SPAD, SPAK, MZK), przy czym równiejszymi są ci, którzy nie potrafią samodzielnie dać rady w warunkach nieomalże wolnorynkowych (nie oszukujmy się, że do ideału "trochę" tu brakuje).

--- I wish I were...

wysłane przez kris2198 (gość)

> > ...a ja dalej swoje - dla czego miasto ma dokładać do spółek kase > w formie dotacji celowych?! Dla czego taki SPAK czy SPAD powinny > dostać dofinansowanie na nowe niskopodłogowce, a SPPK jako że > potrafi sobie lepiej radzić finansowo ma być, że tak powiem > olewane? Dla czego nikt nie pisze o tym, że gmina miasto Szczecin > i gmina Police powinny dotować wymiane taboru w polickiej spółce? > Czyżby byli równi (SPPK) i równiejsi (SPAD, SPAK, MZK), przy czym > równiejszymi są ci, którzy nie potrafią samodzielnie dać rady w > warunkach nieomalże wolnorynkowych (nie oszukujmy się, że do > ideału "trochę" tu brakuje). > > --- > I wish I were...chłopie może nie jesteś poinformowany ale policka spółka ma płacony o wiele większy wozokilometr niż spółka spad przy jednakowych szybkościach eksploatacyjnych i to o prawie 40gr co daje jej o wiele większe możliwości zakupu nowego taboru i masz racię co do tego ze są równi i równiejsi police są forowane a reszta nie i taka jest prawda z poważaniem kris2198

kris2198 napisał(a):

> z poważaniem kris2198 > >

Prosimy o cięcie zbędnych cytatów, oszczędne korzystanie z klawisza enter oraz kasowanie stopek użytkowników!

wysłane przez LLUZNIAK

> chłopie może nie jesteś poinformowany ale policka > spółka ma płacony o wiele większy wozokilometr niż spółka spad przy > jednakowych szybkościach eksploatacyjnych i to o prawie 40gr co > daje jej o wiele większe > możliwości zakupu nowego taboru i masz racię co do tego ze są równi > i równiejsi police są forowane a reszta nie i taka jest prawda z > poważaniem

hmmm... Chłopie, może nie jesteś poinformowany, ale nikt nie broni szczecińskim spółkom zaoferować wyższych stawek w przetargu. Tak samo jak nikt im nie bronił próbować sił w negocjacjach stawek przy podpisywaniu obecnie trwającej trzymiesięcznej umowy. Z tego co wiem to SPAD mający de facto najstarszy tabor "zaniża" stawki za wzkm :>

--- I wish I were...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> ...a ja dalej swoje - dla czego miasto ma dokładać do spółek kase > w formie dotacji celowych?! Dla czego taki SPAK czy SPAD powinny > dostać dofinansowanie na nowe niskopodłogowce, a SPPK jako że > potrafi sobie lepiej radzić finansowo ma być, że tak powiem > olewane? Dla czego nikt nie pisze o tym, że gmina miasto Szczecin > i gmina Police powinny dotować wymiane taboru w polickiej spółce? > Czyżby byli równi (SPPK) i równiejsi (SPAD, SPAK, MZK), przy czym > równiejszymi są ci, którzy nie potrafią samodzielnie dać rady w > warunkach nieomalże wolnorynkowych (nie oszukujmy się, że do > ideału "trochę" tu brakuje).

Zauważ tylko, że ja nie pisałem o dotacjach tylko dla spółek szczecińskich a o wszystkich istniejących na obszarze naszej aglomeracji. Też nie godziłbym się na dofinansowanie naszych spółek a SPPK zostawić samemu sobie. Tak więc proszę czytać dokładnie ;)

wysłane przez LLUZNIAK

> Tak więc proszę czytać dokładnie ;)

Popracuję nad tym w najbliższym czasie :P
Grzesq napisał(a):

> Też nie godziłbym się na dofinansowanie naszych spółek > a SPPK zostawić samemu sobie. Tak więc proszę czytać dokładnie ;)

Najpierw odłączyli SPPK, potem pozbyli się części udziałów, a ostatnio podzieli pakiet policki na części i zabrali 63. Wszystko to pewnie po to, żeby dofinansować policką zajezdnie. Skoro Szczecin nie finansuje prawidłowo swoich spółek to jak wyobrażasz sobie zastrzyk pieniędzy dla Polic? Pozbyli się problemu i myśle, że obecnie rozpatrywania zakupów dla SPPK realizowanych przez Szczecin to czyste S-F.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Pozbyli się problemu i myśle, że obecnie > rozpatrywania zakupów dla SPPK realizowanych przez Szczecin to czyste > S-F

S-F to było już od początku istnienia tej spółki, bo dużo wozów do SPPK Szczecin przekazał z naszych zajezdni (SPAD i SPAK) a nie kupił z własnej kieszeni jak to miało być w rzeczywistości. Poza tym mój post dotyczył sytuacji, w której miasto zechciałoby dać troszkę pieniędzy na nowe wozy(czyli takie swojskie polskie gdybanie, co było odpowiedzią na post LLUZNIAKA) i wykluczałoby z udziału w tym przedsięwzięciu SPPK, które bądź co bądź też w iluś procentach do naszego miasta należy. Więc proszę i Ciebie o czytanie dokładniej czyli o to samo co LLUZNIAKA ;)
Grzesq napisał(a):

> S-F to było już od początku istnienia tej spółki, bo dużo wozów do SPPK > Szczecin przekazał z naszych zajezdni (SPAD i SPAK) a nie kupił z > własnej kieszeni jak to miało być w rzeczywistości.

No właśnie Jelcze 120M dla Polic były fabrycznie nowe i nie pochodziły z naszych zajezdni. Myśle, że koledzy z Polic chętnie podystkutują na temat Szczecina i jego prezentów. Przekazanie Ikarusów 280 730-743 nastąpiło w lutym 1995 czyli jeszcze w momencie kiedy był to SW3 MKZ. I bynajmniej nie były to najlepsze pojazdy tego typu w posiadaniu Klonowica.

> dotyczył sytuacji, w której miasto zechciałoby dać troszkę pieniędzy na > nowe wozy i wykluczałoby z udziału w tym przedsięwzięciu SPPK, > które bądź co bądź też w iluś procentach do naszego miasta należy.

Natomiast mój post dotyczył gdybania: po co miasto ma finansować coś od czego się odcina?

> Więc proszę i Ciebie o czytanie dokładniej czyli o to samo co LLUZNIAKA ;)

Rozumiem, że zarzucasz nam analfabetyzm wtórny, czyli poprostu zarówno ja jak i kolega Łukasz nie rozumiemy słowa pisanego? Pozostaje bić nam się w piersi i wrócić do podstawówki. Po godzinach, wieczorowo rzecz jasna. :>

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

> Pozostaje bić nam się w > piersi i wrócić do podstawówki. Po godzinach, wieczorowo rzecz jasna. :>

Kol. Tomku - dokładnie o tym samym pomyślałem pisząc mojego lekko ironicznego posta z "obietnicami" ;)

--- I wish I were...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Rozumiem, że zarzucasz nam analfabetyzm wtórny, czyli poprostu zarówno ja > jak i kolega Łukasz nie rozumiemy słowa pisanego? Pozostaje bić nam się w > piersi i wrócić do podstawówki. Po godzinach, wieczorowo rzecz jasna. :>

Primo: Nie zarzucam Wam anafalbetyzmu wtórnego, a prośba o dokładniejsze czytanie wzięła się stąd, że nie napisałem rzeczy, o których Wy pisaliście cytując moje posty. Nie musisz się od razu obrażać, a zwrócenie uwagi na uważniejsze czytanie nie powinno być żadną ujmą.

wysłane przez konjo  4

Grzesq napisał(a):

> Nie musisz się od razu obrażać, a zwrócenie uwagi na > uważniejsze czytanie nie powinno być żadną ujmą.

Zaręczam Cię, że na nikogo się nie obrażam, nie mam prywatnych wojen z miłośnikami, ani użytkownikami KOMISu i zwrócenie uwagi nie jest dla mnie żadną ujmą.

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.
Grzesq napisał(a):

> S-F to było już od początku istnienia tej spółki, bo dużo wozów do SPPK > Szczecin przekazał z naszych zajezdni (SPAD i SPAK) a nie kupił z > własnej kieszeni jak to miało być w rzeczywistości

Możesz nam powiedzieć jakie wozy zostały przekazane ze szczecińskich zajezdni do SPPK? Bo z tego co pamiętam to żadne. Jak już wspomniał Konjo do zajedzni w Policach w 1995 r. trafiło 13 ikarusów z czego 10 sztuk złomów nr 731-740, roczniki 1981-1984 czyli de facto starsze od tych ikarusów które policka baza posiadała do tej pory,i trzy sztuki 741-743 roczniki 1989-1990.Ikarusy o nr 731-739 wszystkie zostały skasowane do 1998 r,( 740 przerobiono na pogotowie techn.) ostatni Ikarus zakończył służbę w listopadzie 1998 r. po tym jak na dobre zadomowiły się polickie Many NG312.Po za tym duża cześć M11 z Polic trafiła w latach 1993-95 do zajedzni Klonowica i Dąbie. Proponuje zajrzeć do księgi taborowej i kliknąć w opcję "nieistniejące".
Grzesq napisał(a):

> bo dużo wozów do SPPK > Szczecin przekazał z naszych zajezdni (SPAD i SPAK) a nie kupił z > własnej kieszeni jak to miało być w rzeczywistości.

W 1997 r kiedy powstawała SPPk to wspólnicy czyli Szczecin i Police wniosły aportem do spółki 7 szt nowych Jelczy 120M. Jak "niezniszczalny" jest ten tabor mogliśmy się przekonać do tej pory. W 1998 r zakup 5 szt. manów NG 312 został sfinasowany częściowo przez gminę Szczecin i Police z czego kwota przekazana przez Szczecn stanowiła 16% całej wartości zakupu, natomiast resztę kredytu spłacała SPPK jak i pozosatłe zakupy nowych Manów I od tamtej pory Szczecin chyba nie dawał pieniędzy, chociaz coś mi świta w głowie że chyba troszeczkę rzucił kasy na deskorolki, nie pamietam tego dokładnie.

wysłane przez Piotr

Może tak połączyć ten wątek z "Pierwsze zdjęcie NG272 w barwach miejskich"? :).

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Może tak połączyć ten wątek z "Pierwsze zdjęcie NG272 w > barwach miejskich"? :).

Heh, było się zgłosić na admina, to mógłbyś sam robić porządki na forum :-P

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> Heh, było się zgłosić na admina, to mógłbyś sam robić porządki > na forum :-P

Ehhh nie zgłaszałem, bo uważałem, że na takie stanowisko trzeba sobie bardziej zasłużyć :P.

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> Ehhh nie zgłaszałem, bo uważałem, że na takie stanowisko trzeba > sobie bardziej zasłużyć :P.

No widzisz, straciłeś w ten sposób być może niepowtarzalną okazję :-P

Ale to już całkowity off-topic. Zaraz mnie Administracja zje ;-)

wysłane przez nomek (gość)

Bardzo ładnie wygląda. Trochę szkoda, że nie ma klimatyzacji, ale trudno. Wcale nie wygląda na swój wiek!
nomek napisał(a):

> Bardzo ładnie wygląda. Trochę szkoda, że nie ma klimatyzacji, > ale trudno. Wcale nie wygląda na swój wiek!

A po co nam klimatyzacja? Tak dla picu, aby był garb na dachu?:). Klimatyzacja nie jest używana z oczywistych względów ;)...

wysłane przez nomek (gość)

Piotr napisał(a):

> nomek napisał(a):

> > Bardzo ładnie wygląda. Trochę szkoda, że nie ma klimatyzacji, > > ale trudno. Wcale nie wygląda na swój wiek! > > A po co nam klimatyzacja? Tak dla picu, aby był garb na > dachu?:). Klimatyzacja nie jest używana z oczywistych względów > ;)... Nie wiem czy zauważyłeś, ale ten model ma łącznie cztery lufciki. Życzę miłej jazdy latem
nomek napisał(a):

> Nie wiem czy zauważyłeś, ale ten model ma łącznie cztery lufciki.

Podobnie jak polickie NG312.

Proszę ciąć zbędne cytaty i oddzielać odpowiedź od cytatu wolną linią.

wysłane przez Piotr

nomek napisał(a):

> Nie wiem czy zauważyłeś, ale ten model ma łącznie cztery lufciki. > Życzę miłej jazdy latem

a kolega to nigdy nie jeździł klonowickimi VOLVObusami?;) (przegubowymi).

wysłane przez gość (gość)

brawo dla dombia za konsekwencje w przemalowywaniu w barwy miejskie!!!! niech pozostali przewoznicy biara z nich przyklad!!!! a tak wogule to bardzo ladnie wyglada ten manik w naszych barwach

wysłane przez Kriz8 (gość)

proponuję powrót do podstawówki i uzupełnienie braków z ortografii..
gość napisał(a):

> a tak wogule to bardzo ladnie wyglada ten manik w naszych > barwach

a ja mieszkam w Szczecinie i nie jestem zwolennikiem naszych barw ;). Wole polickie malowanie :).
gość napisał(a):

> brawo dla dombia za konsekwencje w przemalowywaniu w barwy > miejskie!!!! > niech pozostali przewoznicy biara z nich przyklad!

No właśnie, powinni brac przykład. 762 z SPPK przechodzi teraz naprawe pokolizyjną, można by przy tej okazji pokusic się o przemalowanie w polickie barwy i zdjąc tą pasudną reklamę, ale NIE po co...
gość napisał(a):

> brawo dla dombia za konsekwencje w przemalowywaniu w barwy > miejskie!!!! > niech pozostali przewoznicy biara z nich przyklad!!!! > a tak wogule to bardzo ladnie wyglada ten manik w naszych > barwach

Administracja prosi użytkownika o zaopatrzenie się w słownik ortograficzny. Zalecamy rownież zajrzeć na strone: http://bykom-stop.avx.pl/ lub zainstalować program "Microsoft Word" wraz z polskim słownikiem i sprawdzać tam pisownie.

wysłane przez m31 (gość)

Cud miud i orzeszki :D jest boski w tych barwach i z tymi pieknymi wyswietlaczami :)