Forum
Inicjatywy: Termometry
- Propozycja nowych termometrów - komplet linii...
- Linie autobusowe 51/78 oraz 69
- Czy podoba Ci się projekt graficzny nowych...
- Przykładowy termometr linii pospiesznej
wysłane przez Phobos 17
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Junior
wysłane przez lhb178 19
> Oczywiście czekamy na pomysły, bowiem nigdy nie jest tak, że > coś jest skończone :-)
To ja mam propozycję po czasie ;) - ulice zamiast albo obok dzielnic. Zawsze to ma szansę lepiej wyjaśnić, gdzie taki przystanek naprawdę jest, a dzielnice niekoniecznie coś mówią przyjezdnym.
wysłane przez Phobos 17
Też próbowałem :-) Znikoma czytelność. Na Przykładowej linii 2 prawie dobrze to wyglądało, ale spróbuj sobie to zrobić dla linii 53... :->
> Zawsze to ma szansę lepiej wyjaśnić, gdzie taki > przystanek naprawdę jest, a dzielnice niekoniecznie coś mówią > przyjezdnym.
Jesteś pewien? Powiesz przyjezdnemu, żeby wysiadł na Wyzwolenia, a ten będzie miał do wybotu Plac Rodła, Rayskiego, Odzieżową i Kołłątaja. Powiesz mu, żeby wysiadł w śródmieściu/centrum i ma podobny dylemat :-) Rzeczw w tym, że sama tylko czytelność dzielnic jest większa, bo jest ich znacznie mniej.
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez lhb178 19
> > To ja mam propozycję po czasie ;) - ulice zamiast albo obok > > dzielnic. > > Też próbowałem :-) Znikoma czytelność. Na Przykładowej linii 2 > prawie dobrze to wyglądało, ale spróbuj sobie to zrobić dla linii > 53... :->
IMHO warto spróbować jednak. Gdzieś na jakimś termometrze chyba to widziałem... > > Zawsze to ma szansę lepiej wyjaśnić, gdzie taki > > przystanek naprawdę jest, a dzielnice niekoniecznie coś mówią > > przyjezdnym. > > Jesteś pewien? Powiesz przyjezdnemu, żeby wysiadł na Wyzwolenia, > a ten będzie miał do wybotu Plac Rodła, Rayskiego, Odzieżową i > Kołłątaja.
A jak przyjezdny chce jechać na konkretną ulicę? Zobaczy przystanek Milczańska i wysiądzie na Białowieskiej :->
wysłane przez Phobos 17
Oczywiście, że można spróbować - dlatego inicjatywa pojawiła się na przełomie lutego i marca 2006 zamiast na przełomie czerwca i lipca 2005 - bo tyle czasu trzeba było na wypróbowanie wszelkich możliwych kombinacji oznaczania tychże przesiadek :-)
> A jak przyjezdny chce jechać na konkretną ulicę? Zobaczy przystanek > Milczańska i wysiądzie na Białowieskiej :->
Pretensje do ZDiTM. Ojej... zapomiałem, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i to już nie ZDiTM jest winien takim przypadkom... :->
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez lhb178 19
> > A jak przyjezdny chce jechać na konkretną ulicę? Zobaczy przystanek > > Milczańska i wysiądzie na Białowieskiej :-> > > Pretensje do ZDiTM.
Pretensje najpierw do "mądrego" projektanta przebudowy.
> Ojej... zapomiałem, że punkt widzenia zależy od > punktu siedzenia i to już nie ZDiTM jest winien takim przypadkom... > :->
Ja tam akurat popieram zmianę nazwy.
wysłane przez Phobos 17
Ale jak to? Jak tylko oddano do użytku tę część Mieszka I-go, za wszystko obarczałeś winą ZDiTM. Teraz nagle coś się zmieniło? :-> Czyżby punkt widzenia zależał od punktu siedzenia? :->
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez lhb178 19
> > > Pretensje do ZDiTM. > > > > Pretensje najpierw do "mądrego" projektanta przebudowy. > > Ale jak to? Jak tylko oddano do użytku tę część Mieszka I-go, za > wszystko obarczałeś winą ZDiTM.
Jesteś pewny?
> Teraz nagle coś się zmieniło? :->
Na przykład to, że lepiej wiem, jaka instytucja jest temu winna.
wysłane przez Phobos 17
Tak, pamięc mam dobrą. Zdeje się, że to tylko ty nie pamietasz już czasów kiedy za _wszystko_ obarczałeś winą ZDiTM :->
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez rt69
Osobiscie nie bylem przekonany do takiego "teczowego" zaakcentowania dzielnic/osiedli - moim zdaniem robi sie nieczytelnie. Jednak watek o tym, iz mialoby to swoje odzwierciedlenie w schematach sieci sklania mnie bardziej do zaakceptowania tego pomyslu. Jednak wczesniej chcetnie obejrzalbym ten plan.
Tu jednak chcialbym zauwazyc, ze trzymac sie NALEZY oficjalnego planu miast i unikac wlasnych inicjatyw typu - "zrobmy moze centrum tam i tam". Centrum juz na mapie jest, tak samo Śródmieście i Śródmieście Północ. Trzeba wystrzegać się sytuacji, w której okazałoby się, iż na planie miasta jest inna dzielnica (także na tabliczkach z ulicami - tam gdzie są - ale to osobny wątek dot. odwiecznego wprowadzania Geograficznego Systemu Informacji Miejskiej) a na termometrach inna. Ew. zmiany to kompetencje miasta.
Do wszystkiego poparlbym oczywiscie o graficzne "spiecie" planow, termometrow oraz tabliczek rozkladowych poprzez chociaz dodanie symboli bus, tram, czy X.
wysłane przez LLUZNIAK
wysłane przez rt69
PS: Do calosci brak jeszcze tylko schematow komunikacji w w autobusach/tramwajach ORAZ w wiatach przystankowych (w towarzystkie ogólnej mapy miasta z najblizszą okolicą w większej skali), co w innych miastach jest raczej nie do pomyslenia - ale to chyba material na nowa INICJATYWE.
wysłane przez MQ ?
> PS: Do calosci brak jeszcze tylko schematow komunikacji w w > autobusach/tramwajach ORAZ w wiatach przystankowych (w towarzystkie > ogólnej mapy miasta z najblizszą okolicą w większej skali), co w innych > miastach jest raczej nie do pomyslenia - ale to chyba material na nowa > INICJATYWE.
Myślę, że nowa inicjatywa na razie nie jest konieczna, ponieważ pewne działania w tym kierunku już są podejmowane. Na razie więcej zdradzać nie będę :-)
wysłane przez MQ ?
> Do wszystkiego poparlbym oczywiscie [...] dodanie symboli [...] X.
Heh, gdyby ZDiTM przełknął "iksa" na termometrach, to chyba by przełknął też na tabliczkach rozkładowych :-D
wysłane przez Ferrix 8
STMKŻ
wysłane przez lhb178 19
> > > Ale jak to? Jak tylko oddano do użytku tę część Mieszka I-go, za > > > wszystko obarczałeś winą ZDiTM. > > > > Jesteś pewny? > > Tak, pamięc mam dobrą. Zdeje się, że to tylko ty nie pamietasz już > czasów kiedy za _wszystko_ obarczałeś winą ZDiTM :->
Ależ pamiętam. Co do tego konkretnego przypadku - sprawdzę :P
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez MQ ?
> Bo szczerze mówiąc można by te stare termometry > zmienić.
Nowe termometry (w stylu FG) pojawią się wraz z wdrożeniem systemu identyfikacji miejskiej.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez MQ ?
> A kiedy te wdrożenie nowego stylu nastąpi?
Chyba jedyna prawidłowa odpowiedź na dziś to "wtedy, kiedy nastąpi".
wysłane przez gosc (gość)
wysłane przez Phobos 17
Czcionka jest niewiele mniejsza niz ta, ktora oznaczone sa czasy przejazdow wbrew pozorom. Niezapominajmy, ze w skali 1:1 wszystko bedzie znacznie wieksze :-)
> a nie > każdy może przyjrzeć się takiej tabliczce z wystarczającej > dla niego odległości
Cokolwiek by nie robić, nigdy nie zrobisz termometru widocznego z każdego miejsca w tramwaju/autobusie.
> gdyż w większości autobusów (wszystkie > SPAK) są one umieszczane na dolnym poziomie okna
Masz chyba na myśli wszystkie VOLVO spaku :-P
> co wymaga > zschylenia się, ale także są zasłaniane przez siedzących przy > nich pasażerach.
A problem ten dotyczy calego termometru a nie tylko opisow wariantow. Jego rozwiazanie niestety nie leży w gestii projektanta termometrów :-)
> Po drugie odczytanie takiej informacji przyjezdnemu zapewne > byłoby utrudnione gdyż zbyt dużo jest ujęte w jednym.
Nie rozumiem o czym piszesz.
> Po trzecie na drugiej stronie takiego termometru (widzianej > od zewnątrz czyli przez pasażera na przystanku) musiały by > być wtedy też zawarte obie trasy lini co by prowadziło do > zamieszania, gdyż nie wiadomo bybyło gdzie w danym momencie > linia jedzie.
Niekoniecznie. Umieszczenie np. "Potulicka - Zajezdnia Pogodno - Głębokie" w 3 kolejnych liniach bedzie dość przejzyste, a czy przystankiem koncowym jest Zajezdnia Pogodno czy Głębokie posażer dowie sie z tablicy kierunkowej. Zreszta trzeba mieć nadzieje, że pojazdów z wyświetlaczami będzie stale przybywać :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez gosc (gość)
> Czcionka jest niewiele mniejsza niz ta, ktora oznaczone sa > czasy przejazdow wbrew pozorom. Niezapominajmy, ze w skali 1:1 > wszystko bedzie znacznie wieksze :-)
no mam taką nadzieję
> Cokolwiek by nie robić, nigdy nie zrobisz termometru widocznego > z każdego miejsca w tramwaju/autobusie.
niestety
> Masz chyba na myśli wszystkie VOLVO spaku :-P
no i MANy i Autosany tylko w jelczach jest to troche lepiej rozwiązane, ale tych już coraz mniej
> A problem ten dotyczy calego termometru a nie tylko opisow > wariantow. Jego rozwiazanie niestety nie leży w gestii > projektanta termometrów :-)
no chodziło mi o cały termometr. wiem że nie w gestii projektanta, ale można by spróbować umieszczać je tak jak w SPADowskich volvach nad szybą, albo tak jak pozostałe w berlińczykach mocowania pod górnym brzegiem okna
> Niekoniecznie. Umieszczenie np. "Potulicka - Zajezdnia Pogodno > - Głębokie" w 3 kolejnych liniach bedzie dość przejzyste, a > czy przystankiem koncowym jest Zajezdnia Pogodno czy Głębokie > posażer dowie sie z tablicy kierunkowej. Zreszta trzeba mieć > nadzieje, że pojazdów z wyświetlaczami będzie stale przybywać
ale np. na przystanek podjeżdża najpierw 1 a z tyło 9(rozkłady się nie nakładają ale bywa...) patrze na bok obu i jest napisane na obu Głębokie a na 1 dotkowo zajezdnia(przodu 1 nie zauważyłem "mignął" mi). wsiadłem do 1 bo stanęła bliżej mnie. Dojeżdżam do zajezdni i co muszę wysiąść oczywiście pod zajezdnią. W tym czasie 9 zajechała na przystanek a ja przez ulicę nie mogę przebiec bo jadą samochody i co w tedy? muszę czekać a bilet nie poczeka, potrzebny nowy...
A jak będą wyświetlacze to inna sprawa chociaż wielu ludzi też wsiada do tramwaju nie patrząć jaki i ludz i później się pyta a dokąd to jedzie....
wysłane przez Phobos 17
Jeśli już o tym, gdzie umieszczać termometry, to moim zdaniem naprzeciwko drzwi nad oknami o ile oczywiście pojazd wyposażony jest w wyświetlacze boczne.
> ale np. na przystanek podjeżdża najpierw 1 a z tyło 9(rozkłady > się nie nakładają ale bywa...) patrze na bok obu i jest napisane > na obu Głębokie a na 1 dotkowo zajezdnia(przodu 1 nie zauważyłem > "mignął" mi). wsiadłem do 1 bo stanęła bliżej mnie. Dojeżdżam > do zajezdni i co muszę wysiąść oczywiście pod zajezdnią. W tym > czasie 9 zajechała na przystanek a ja przez ulicę nie mogę > przebiec bo jadą samochody i co w tedy? muszę czekać a bilet nie > poczeka, potrzebny nowy...
Wtedy skarga do ZDiTM, że jeden z tramajów miał spóźnienie lub był przyspieszony ;-) A serio - w tej chwili tablice są wymieniane na kursy skrócone do Pogodna, ale myślisz, że to powstrzymuje ludzi od bezmyślnego wsiadania i robienia awantury pod zajezdnia? Nie. Ludzie nie patrza na informacje pasażerską, która widoczna jest z zewnątrz.
> A jak będą wyświetlacze to inna sprawa chociaż wielu ludzi też > wsiada do tramwaju nie patrząć jaki i ludz i później się pyta a > dokąd to jedzie....
I tak będzie bez względu na to, czy tablice będą miały po 2, po 3 czy po 10 przystanków wymienionych :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez 105ngs (gość)
> Niekoniecznie. Umieszczenie np. "Potulicka - Zajezdnia Pogodno > - Głębokie" w 3 kolejnych liniach bedzie dość przejzyste, a > czy przystankiem koncowym jest Zajezdnia Pogodno czy Głębokie > posażer dowie sie z tablicy kierunkowej. Zreszta trzeba mieć > nadzieje, że pojazdów z wyświetlaczami będzie stale przybywać
Hmmm, pomysł może i dobry. Tylko jeżeli na liniach, mających więcej niż dwie końcówki i tak trzeba zmieniać tablice kierunkowe w zależności od kursu(a przecież trzeba) to po co umieszczać wszystkie warianty trasy na każdym "termometrze". Skoro np. na linii 1 motorniczy zmienia tablicę na kursach skróconych do Zajezdni Pogodno to niech z drugiej strony tej tablicy będzie "termometr" z przystankami tylko do Pogodna. Piszesz, że na tablicach ma znajdować się informacja o tym, kiedy dana linia jedzie do tej pętli, a kiedy do tamtej. Mógłbyś to dokładniej opisać, bo trochę nie rozumiem :) Chcesz np. wypisywać wszystkie kursy 69 do Ludowej na tablicy ?
Ale według mnie to jest jedyny mankament tego projektu. Reszta mi się podoba, nawet bardzo. Całość jest bardzo pomysłowa, milsza dla oka niż obecne "termometry". Bardzo dobrym pomysłem jest zaznaczenie nazw dzielnic, kategorii linii pod ich numerami, a także węzłów przesiadkowych i kas biletowych.
wysłane przez Phobos 17
Nie. Jak to jest zrobione przeciez widać, co jeszcze tłumaczyc? :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez 105ngs (gość)
> Nie. Jak to jest zrobione przeciez widać, co jeszcze tłumaczyc? :-)
No ale nadal nie wiem skąd pasażer ma wiedzieć którym wariantem akurat jedzie. Nie wiem, chyba jestem ciemny :P
wysłane przez Phobos 17
Tym wariantem: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1141838270.sigma&which=08
;-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez MQ ?
> Niekoniecznie. Umieszczenie np. "Potulicka - Zajezdnia Pogodno > - Głębokie" w 3 kolejnych liniach bedzie dość przejzyste, a > czy przystankiem koncowym jest Zajezdnia Pogodno czy Głębokie > posażer dowie sie z tablicy kierunkowej.
... którą zazwyczaj jest tablica wykorzystywana zamiennie jako boczna i przednia (przynajmniej w SPPK). A nawet jak założymy, że zostaną wykonane dodatkowe, to i tak kierowcy potrafią zadziwić.
wysłane przez Phobos 17
Co kierowcy SPPK robią z termometrami to nie moja sprawa, chyba wole nie wiedziec ;-) Ale to tak jak z naklejaniem nieszczęsnych czerwonych pasków na granatowe tło świeżo pomalowanego tramwaju - skoro pracownikom MZK nie chce się ich przyklejać, to czy to powód zeby zmieniać schmat malowania?
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Wojtek 24
> Wszystko mi się podoba poza jednym :( a mianowicie te dwie > linie na jednym czy też kursy na skróconej/wydłużonej trasie > jak dla mnie to niezbyt.
I tu sie z tobą zgodzę. Te dwie linie na jednej tablicy wprowadzą niezłe zamieszanie wsród przyjezdych, ludzi straszych i nie tylko. My jako miłośnicy KM wiemy o co chodzi, a inni nie wiedzą.
> Podsumowując, bardzo dobry pomysł! i tak trzymać! tylko co za > dużo to chyba jednak nie za zdrowo. A kierowcom\motorniczym > zmiana tablic chyba aż tak dużo czasu nie zajmuje a i troche > ruchu się przyda bo siedzący tryb pracy za zdowy nie jest.
Oczywiście pomysł z wymianą termometrów jest bardzo dobry, a nawet powiedziałbym, że super! Podobają mi się jeszcze nazwy dzielnic umieszczone na tablicy.
wysłane przez Wojtek 24
wysłane przez OLSEN (gość)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez konjo 4
> pytanie dotyczące przykładowej tabliczki 51/78 - na jakiej > zasadzie miałyby one funkcjonować ?
No na takiej, że będzie wciśnięta na stałe bez konieczności wymiany za każdą zamianą 51 <-> 78 na Kołłątaja.
--- I never wanna leave this place.
So never mind the darkness.
wysłane przez Phobos 17
Dokladnie tej samej, co w tej chwili. Linie 51 i 78 są w rzeczywistości jedną linią, która dla pasażerów inny numer nosi na odcinku Osów - Kołłątaja i inny na odcinku Kołłątaja - Os. Arkońskie.
> I jeszcze jedno czy są > gotowe wszystkie termmometry autobusowe ?
Nie. Kolejne linie będą prezentowane w partiach w miarę ich tworzenia.
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez mmm
wysłane przez Phobos 17
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez LLUZNIAK
> Najgorzej jest z Pomorzanami, ale bedzie dobrze :-) Nie > zapominajmy, ze prawdziwe termometry mają calkiem duze rozmiary > :-)
No właśnie miałem się do tego przyczepić w poprzednim wątku ;) Rozmiar, rozmiarem, a nie próbowałeś może zastosowania jednego koloru przy wszystkich dzielnicach (np szary był dość czytelny z tego co sprawdzałem). Bo w sumie te kolory i tak się muszą powtarzać, więc ich funkcja charakterystyczna dla danej dzielnicy jest marna.
--- I wish I were...
wysłane przez Phobos 17
Właśnie rzecz polega na tym, aby kolory były różne. Nie tylko po to, aby odróżnić największe dzielnice od oznaczonych na szaro osiedli, ale również dlatego, że wysłałem już Maćkowi schemat tramwajowy z tymi dzielnicami oznaczonymi w formie ładnych wygradinetowanych pół w tle :-)
Jeszcze mi nie napisał, co o tym myśli :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez LLUZNIAK
> ...ale również dlatego, że wysłałem już Maćkowi schemat > tramwajowy z tymi dzielnicami oznaczonymi w formie ładnych > wygradinetowanych pół w tle :-) > > Jeszcze mi nie napisał, co o tym myśli :-)
Jak zobacze to się wypowiem zarówno apropo kolorków na schematach jak i na termometrach :)
Natomiast mimo wszystko twierdzę, że mógłbyś wprowadzić jakieś drobne "akcenty" ze schematów, czy też tabliczek aby tworzyło to jedną całość pod względem designu - nie mam na razie pomysłu co takiego dokładniej mogło by być aby nie zmieniać całej twojej idei. Może fragment czerwonego paska pod podpisem (takiego jaki "zamyka" od dołu schematy i tabliczki)?
--- I wish I were...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Juz predzej oznaczenie BUS, TRAM ;)
wysłane przez LLUZNIAK
> Juz predzej oznaczenie BUS, TRAM ;)
...a do tego tło pod numerem linii (z resztą jak i całe "logo" linii) takie jak na schematach - prostokąt o określonym kolorze z białym numerem linii.
--- I wish I were...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Czy chodzi o lewa czesc tablicy jak w GOPie i PKS Gryfice na darmobusach? W sumie wygladaloby super dla tramow zielone tlo, dla pospiesznych czerwone, dla busow niebieskie. Tyle ze zdaje mi sie ze uchwala RM okresla linie pospieszne jako oznaczone "czerwonymi literami na bialym tle". Nijak to sie bedzie mialo do tła (teł?) na termometrach ;/
wysłane przez LLUZNIAK
> Czy chodzi o lewa czesc tablicy jak w GOPie i PKS Gryfice na > darmobusach?
Mniej więcej...
> W sumie wygladaloby super dla tramow zielone tlo, dla > pospiesznych czerwone, dla busow niebieskie. Tyle ze zdaje mi sie ze > uchwala RM okresla linie pospieszne jako oznaczone "czerwonymi > literami na bialym tle". Nijak to sie bedzie mialo do tła (teł?) na > termometrach ;/
Hmmm... W takim razie jak to się ma do oznaczeń linii na termometrach z nowych tabliczek? Albo do schematów sieci tudzież węzłów (żeby nie było że te pierwsze wiszą tylko w ZDiTM'ie i STMKM :P)? :>
--- I wish I were...
wysłane przez (użytkownik usunięty)
No wlasnie nie ma sie ;) Ale dzieki temu te schematy i tabliczki sa ladne, przejrzyste i czytelne, gdyby pomysl z podobnym oznaczeniem termometrow zostal zaakceptowany przez autora nowych tablic to jestem dwoma rekami "za".
wysłane przez LLUZNIAK
> No wlasnie nie ma sie ;) Ale dzieki temu te schematy i tabliczki sa > ladne, przejrzyste i czytelne, gdyby pomysl z podobnym oznaczeniem > termometrow zostal zaakceptowany przez autora nowych tablic to jestem > dwoma rekami "za".
Wczoraj wieczorem przedstawiłem "łebmajsterowi" propozycję wspomnianych zmian, lecz niestety do tej chwili nie miałem przyjemności wysłuchać sprzeciwów (bo podejżewam że takowe będą ;p). Nie mogę tego tu niestety przedstawić ze względu na copyright i zwykłą uczciwość...
--- I wish I were...
wysłane przez MQ ?
> Tyle ze zdaje mi sie ze > uchwala RM okresla linie pospieszne jako oznaczone "czerwonymi > literami na bialym tle".
Już nie. Teraz mówi się tylko o literach. Zresztą od czasu wprowadzenia wyświetlaczy zapis o kolorze stracił sens.
wysłane przez Wojtek 24
wysłane przez kajetansz 65
Штирлиц
wysłane przez LLUZNIAK
> Jesli juz cos chce sie zmieniac to moze > pod nazwami przystankow podopisywac na jakie linie mozna sie > przesiasc. Definitywne nie od autora, bo tak ;-) A na serio to dwa problemy, oba natury technicznej: 1. Niby nie ma na to miejsca (choć tu bym polemizował z Marcinem) 2. Konieczność aktualizacji tablic w przypadku zmiany tras linii na które możnaby się przesiąść. No i 3 bonusowy argument Maćka K ;-): A co z liniami "szkolnymi" (zawieszanymi na wakacje)? To tak w skrócie :P
--- I wish I were...
wysłane przez Phobos 17
Marcin może przygotować termometr linii 53 w wariancie do Ludowej z oznaczeniem przesiadek tylko na przystankach oznaczonych jako dogodne do ich wykonywania. Zobaczysz wówczas, że na to naprawde nie ma miejsca (chyba, żeby zrobić je czcionką wielkości 0,5 pt ;-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez LLUZNIAK
> Marcin może przygotować termometr linii 53 w wariancie do Ludowej > z oznaczeniem przesiadek tylko na przystankach oznaczonych jako > dogodne do ich wykonywania. Zobaczysz wówczas, że na to naprawde > nie ma miejsca (chyba, żeby zrobić je czcionką wielkości 0,5 pt > ;-)
Marcin nie musi, bo Łukasz ma przed oczyma takie coś w "wykonaniu" linii 1 - coprawda na rodła jest troche ciasno, ale jedna linia jeszcze swobodnie by się zmieściła ;-) ...a czcionka jest 25'tką :p
--- I wish I were...
wysłane przez Phobos 17
No to Łukasz widzi oczyma swojej wyobraźni, że termometr w takim wydaniu jest nieczytellny, czy Marcin będzie musiał to pokazać? :-P
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Phobos 17
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez konjo 4
> No dobra, wygraliście - termometry osobne dla poszczególnych > warinatów :-) > Skoro taka wola ludu to nie śmiem się sprzeciwiac :-)
Łeee, a taka innowacja się szykowała. No ale w kraju gdzie przeciętny mieszkaniec ma trudności w zrozumieniu instrukcji obsługi suszarki to faktycznie domyślenie się, że 78 nad przystankiem Osiedle Arkońskie to końcowy znacznie wybiega ponad możliwości zrozumienia.
--- I never wanna leave this place.
So never mind the darkness.
wysłane przez 105ngs (gość)
> domyślenie się, że 78 nad > przystankiem Osiedle Arkońskie to końcowy znacznie wybiega > ponad możliwości zrozumienia.
Nie chodzi o to, bo akurat fakt, że 78 nad Arkońskim oznacza końcowy tej linii jest oczywisty. Problemem mogłoby być poinformowanie pasażerów o wariantach na liniach, które nie zmieniają numeru. Np. 69 : jak na tablicy zaznaczyć te kilka kursów do Ludowej ? Tylko nie mów, że wypisać je nad Ludową na "termometrze" ...
wysłane przez Phobos 17
Akurat 69 nie jest dobrym przykladem na opisywanie tego "jak mogloby byc", bo zostal przedstawiony i przy LUdowej widnieje dopisek "tylko wybrane kursy w dni powszednie w godzinach szczytu" :-)
Tak czy inaczej jeszcze dzis mam nadzieje wyslac do ZDiTM osobne termometry dla 51, 78, 1 do Glebokiego, 1 do Zajezdni, 69 do Rugianskiej i 69 do Ludowej :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez Phobos 17
A jako ciekawostkę powiem, że ta ramka była ostatnim zabiegiem kosmetycznym jaki dodałem przed przekazaniem pierwszych projektów do ZDiTM :-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
wysłane przez Phobos 17
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
> Tylko że "centrum" w Szczecinie pasowałoby wyłącznie do Placu > Rodła :-) > Dlatego postanowiłem wykorzystać słowo "śródmieście" zamiast > "centrum", którego Szczecin tak naprawdę nie ma.
No w sumie masz rację, zresztą miejsca jest zbyt mało :(, ale zawsze można np. zrobić napis Rodła w innym kolorze z legendą, że to centrum ;). Nawet uzbiera się parę takich przystanków na Niepodległości, Wyzwolenia etc. Takie pierdoły, ale dla przyjezdnych to może być pomocne.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez marcin (gość)
wysłane przez Administracja 0
wysłane przez Administracja 0
> DLA MNIE "TERMOMETRY" SĄ IDEALNE PO ZA JEDNYM ZE @ LINIE NA > JEDNEJ TABLICZCE TO JES TROCHE GŁUPIE ale tak to 100% OK
Nie krzycz. Nie musisz niepotrzebnie podkreślać swojego postu.
wysłane przez Wojtek 24
wysłane przez MQ ?
> Jeżeli zmieniamy już termometry to proponowałbym zmianę nazwy > niektórych przystanków.
Zmiana nazw przystanków leży w gestii ZDiTM-u, a nie twórcy termometrów.
wysłane przez LLUZNIAK
> Zmiana nazw przystanków leży w gestii ZDiTM-u, a nie twórcy > termometrów.
Poza tym wymagałoby to wymiany również wielu tabliczek, oraz schematów sieci (które ponoć już są gotowe :> ).
--- I wish I were...
wysłane przez MQ ?
> Poza tym wymagałoby to wymiany również wielu tabliczek
Dlatego takie zmiany wprowadza się najczęściej przy okazji zmian rozkładów.
> schematów sieci (które ponoć już są gotowe :> ).
Są na razie wirtualnie, nie na papierze.
wysłane przez Wojtek 24
> Poza tym wymagałoby to wymiany również wielu tabliczek, oraz > schematów sieci (które ponoć już są gotowe :> ).
No właśnie teraz jest okazja do zmiany nazwy niektórych przystanków, ponieważ jest nowy wzór tabliczek rozkładowych i pojawią się nowe termometry. Więc zanim ZDiTM powiesi nowe tabliczki ze starymi nazwami to może je teraz pozmieniać.
wysłane przez lhb178 19
> No właśnie teraz jest okazja do zmiany nazwy niektórych > przystanków, ponieważ jest nowy wzór tabliczek rozkładowych i > pojawią się nowe termometry. Więc zanim ZDiTM powiesi nowe > tabliczki ze starymi nazwami to może je teraz pozmieniać.
Nowe tabliczki pojawiają się z nowymi rozkładami albo przy wymianie uszkodzonych, więc to nie jest okazja.
wysłane przez Phobos 17
No to zmieńmy nazwę - zmieni się rozkład więc pojawi się konieczność zmiany tabliczek :-P
Taki mały paradoksik obrazujący, że jeśli nie chce się czegoś robić, to używa się argumentu "nie można".
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez LLUZNIAK
> No to zmieńmy nazwę - zmieni się rozkład więc pojawi się konieczność > zmiany tabliczek :-P
Ooooo... Ja mógłbym dokładnie to samo powiedzieć na temat malowania tramów. Zmieńmy schemat to pojawi się konieczność pomalowania wszystkich wagonów na nowo :> Tylko czemu byłoby to absurdalne?!
> Taki mały paradoksik obrazujący, że jeśli nie chce się czegoś robić, to > używa się argumentu "nie można".
No comments...
--- I wish I were...
wysłane przez lhb178 19
> > Nowe tabliczki pojawiają się z nowymi rozkładami albo przy wymianie > > uszkodzonych, więc to nie jest okazja. > > No to zmieńmy nazwę - zmieni się rozkład więc pojawi się konieczność > zmiany tabliczek :-P
Ale wtedy nie możesz napisać, że to przy okazji.
PS. Ja nie widzę sensu zmiany uguntowanej już nazwy "Odzieżowa" na "Szpital Miejski" (który nie wiadomo, ile czasu będzie się tak nazywał).
wysłane przez Phobos 17
A napisałem?
> PS. Ja nie widzę sensu zmiany uguntowanej już nazwy "Odzieżowa" na > "Szpital Miejski" (który nie wiadomo, ile czasu będzie się tak > nazywał).
No to przeczytaj pomoc do forum - może się dowiesz co należy zrobić, aby napisać to osobie, która to zaproponowała...
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez lhb178 19
> > Ale wtedy nie możesz napisać, że to przy okazji. > > A napisałem?
Nie dosłownie :P > > PS. Ja nie widzę sensu zmiany uguntowanej już nazwy "Odzieżowa" na > > "Szpital Miejski" (który nie wiadomo, ile czasu będzie się tak > > nazywał). > > No to przeczytaj pomoc do forum - może się dowiesz co należy zrobić, > aby napisać to osobie, która to zaproponowała...
Nie mam czasu odpisywać na wszystkie posty.
wysłane przez Phobos 17
A ja nie mam czasu wszystkim przypominać: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1125149924.forum punkt 10
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Phobos 17
Ale taki "tffurca" może teżcoś zaproponować - tak jak to zrobił z przystankiem autobusowym "Krasińskiego", który na termometrach nosi nazwę "Krasińskiego Wiadukt" ;-)
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez MQ ?
> Ale taki "tffurca" może teżcoś zaproponować - tak jak to zrobił > z przystankiem autobusowym "Krasińskiego", który na > termometrach nosi nazwę "Krasińskiego Wiadukt" ;-)
Co nie zmienia faktu, że zostanie to odrzucone ze względu na niezgodność z nazwą rozkładową (bo w to, że ktoś kiedyś zmieni tę nazwę, zaczynam powoli wątpić).
wysłane przez rt69
> Ale taki "tffurca" może teżcoś zaproponować - tak jak to zrobił > z przystankiem autobusowym "Krasińskiego", który na > termometrach nosi nazwę "Krasińskiego Wiadukt" ;-)
Dokładnie a potem rozkład na VBB-fahrinfo.de pokazuje mi, ze mam 3 minuty na przesiadke na przystanku Krasinskiego, bo ten przy Chopina i przy rondzie Giedroycia widzi jako ten sam przystanek :(
wysłane przez mikus 0
wysłane przez Ferrix 8
A co do nazw przystanków to proponowałbym zmianę nazw, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością (jak "Arciszewskiego" na linii 76 (kier. Heyki) lub "Wieżowiec" na linii 73/79) oraz są zupełnie niejednoznaczne (jak "Boisko" na linii 102 czy "PŻM" na linii 76) lub inne np. "Stacja Doświadczalna", "Radiostacja", "Kombinat" czy stacje na linii 101 pomiędzy Policami-Rynkiem a Jasienicą-Pętlą.
STMKŻ
wysłane przez (użytkownik usunięty)
[ciach]
A komu to potrzebne,ja myśle że prawie każdy już sie do tych nazw przystanków przyzwyczaił.
wysłane przez MQ ?
> A komu to potrzebne,ja myśle że prawie każdy już sie do tych > nazw przystanków przyzwyczaił.
Zmiana nazw, które nic nie mówią, są nieprawidłowe, albo nawet wprowadzają w błąd (przykład: przystanek "Długa" znajduje się na Stołczynie czy Skolwinie, a ulica Długa jest w Wielgowie; przystanek "Pucka" jest na Wyspie Puckiej, a ulica Pucka jest w Dąbiu) jest jak najbardziej wskazana i zapewne z czasem zostanie przeprowadzona. Część nazw już została pozmieniana w 2004 i 2005 roku, jednak polegało to głównie na ujednoliceniu nazw na wszystkich liniach bądź na likwidacji nazw, które się dublują. Na zmianę pozostałych nazw trzeba poczekać, a zmiany takie wprowadza się najczęściej przy okazji zmian rozkładów linii, które przez dany przystanek przejeżdżają.
wysłane przez Luke_Police (gość)
Co do dublujących się przystanków zauważyłem coś bardzo dziwnego, a mianowicie linia nocna 526 ma 2 przystanki o tej samej nazwie "Wyszyńskiego". Jeden w Policach, a drugi w Szczecinie.
wysłane przez MQ ?
> Co do dublujących się przystanków zauważyłem coś bardzo dziwnego, a > mianowicie linia nocna 526 ma 2 przystanki o tej samej nazwie > "Wyszyńskiego". Jeden w Policach, a drugi w Szczecinie.
No w Policach jest przynajmniej kilka nazw, które się dublują ze szczecińskimi (Wyszyńskiego, Dubois, Kołłątaja, Kanał, może coś jeszcze). Rozwiązanie to dodanie prefiksu "Police".
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Rozwiązanie to dodanie prefiksu "Police".
Albo "Szczecin" :P
wysłane przez LLUZNIAK
> A co do nazw przystanków to proponowałbym zmianę nazw, które > nie mają nic wspólnego z rzeczywistością...
W takim razie mam pytanie, czy zasponsorujesz wymianę wszystkich tabliczek przystankowych linii, które przez te przystanki przejeżdzają? :> Nie wspomninając o paru innych drobiazgach ;)
wysłane przez X
> > A co do nazw przystanków to proponowałbym zmianę nazw, które > nie mają nic wspólnego z rzeczywistością (jak > "Arciszewskiego" na linii 76 (kier. Heyki)
To proponuję Tobie poczytać historię i tam dowiesz się kto był Arciszewski.
> "Wieżowiec" na linii 73/79)
Przystanek "Wieżowiec"jest nazwą właściwą,gdyż akurat w pobliżu tego przystanku znajduje się budynek(dość wysoki)bodajże upadłego już przedsiębiorstwa PRiMBR.Lepszej nazwy w tym miejscu nie widze,chyba,że chciałbyś,aby ten przystanek nazywał się:"Budyneczek"
> oraz są zupełnie niejednoznaczne ("PŻM" nalinii 76)
Myślę,że akurat w tym miejscu podałeś zły przykład,dlatego,że niedaleko znajduje się dyrekcja PŻM
> "Radiostacja"
Radiostacja to już nazwa bardziej historyczna.Kiedyś czyli w PRL-u nadawało z tej stacji radio Wilga,które miało zagłuszać sygnał zakazanego w tamtych czasach radia Wolna Europa.
Wiele nazw przystanków jest również tzw.dzielnicowa tzn. że można je skojarzyć z daną dzielnicą np.właśnie "Radiostacja.
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez MQ ?
> To proponuję Tobie poczytać historię i tam dowiesz się kto był > Arciszewski.
No fajnie. Tylko że ulica Arciszewskiego, jeśli tam była, już nie istnieje.
> Wiele nazw przystanków jest również tzw.dzielnicowa tzn. że > można je skojarzyć z daną dzielnicą np.właśnie "Radiostacja.
Mnie tam się radiostacja z żadnym Wielgowem nie kojarzy. Podobnie jak "Kombinat krzyżówka" z Policami, a "Kombinat" z Cukrową. Nazwy przystanków powinny być jasne i jednoznaczne. Pozostawianie historycznych nazw, powstałych od nieistniejących już ulic bądź przedsiębiorstw mija się z celem.
wysłane przez konjo 4
> Nazwy przystanków powinny być jasne i jednoznaczne. Pozostawianie > historycznych nazw, powstałych od nieistniejących już ulic bądź > przedsiębiorstw mija się z celem.
Struga MZK też?
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> Struga MZK też?
Też.
wysłane przez konjo 4
> Też.
A jak się połączą w zakład komunalny to też? Chyba najlepiej zrobić tam poprostu: Zajezdnia Dąbie. Zresztą ja byłbym ostrożniejszy w tych zmianach i jednak zobaczył do czego są ludzie przyzwyczajeni. W Dąbiu jest poprawna nazwa przystanku Plac Słowiański, tylko nikt z mieszkańców nie wie który to plac, ba nawet policja z V Komendy potrafi tego nie wiedzieć.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> A jak się połączą w zakład komunalny to też?
Na razie się nie połączyli i nic nie wskazuje, że to szybko nastąpi.
> Chyba najlepiej zrobić tam > poprostu: Zajezdnia Dąbie.
Raczej "Struga zajezdnia" bądź "Zajezdnia Struga". Nazwa "Zajezdnia Dąbie" sama w sobie jest myląca.
> Zresztą ja byłbym ostrożniejszy w tych > zmianach i jednak zobaczył do czego są ludzie przyzwyczajeni.
Nie można się opierać wyłącznie na przyzwyczajeniach, bo inaczej do dzisiaj mielibyśmy np. przystanki "Plac Lenina" czy "Wielka".
wysłane przez konjo 4
> Na razie się nie połączyli i nic nie wskazuje, że to szybko nastąpi.
Wiem o tym, ale chciałem przez to zaznaczyć, że te nazwy o ile już mają być zmieniane to powinny być bardziej uniwersalne, bo przecież nikt tego nie będzie aktualizował po każdej reformie, powstaniu/upadku firmy itp.
> Nie można się opierać wyłącznie na przyzwyczajeniach, bo inaczej do > dzisiaj mielibyśmy np. przystanki "Plac Lenina" czy "Wielka".
Czekałem na to :) Nie chodzi mi o takie zaszłości, bo i niektórym zdarza się jeszcze dzwonić na milicję, ale są jednak takie jak chociażby Kaskada. Wiele osób dalej używa tej nazwy na określenie okolic Obrońców Stalingradu. Nie oznacza to, że nagle tam trzeba zrobić taki przystanek, ale jeśli wszyscy są przyzwyczajeni do jakiegoś tam: "Wieżowca" to go zostawmy, są wążniejsze sprawy do uporządkowania w nazewnictwie. Zmiany tak, ale nie za wszelką cenę.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> Nie oznacza to, że nagle tam trzeba zrobić > taki przystanek, ale jeśli wszyscy są przyzwyczajeni do jakiegoś tam: > "Wieżowca" to go zostawmy
Komunikacja miejska ma się opierać nie na przyzwyczajeniach pasażerów, ale na konkretnej i pełnej informacji. "Wieżowiec" jest nazwą równie bezsensowną, co "Ośrodek", "Leśniczówka", "Kanał", "Kombinat", "Taśmociąg", "Ogrody działkowe", "Ciepłownia" i inne. To tak, jakby nazwać przystanek "Drzewo" albo "Płot".
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Problemem jest ze na co poniektorych ulicach jedynym obiektem jest wlasnie "drzewo" lub "plot" ;)
wysłane przez MQ ?
> Problemem jest ze na co poniektorych ulicach jedynym obiektem jest > wlasnie "drzewo" lub "plot" ;)
To dopisać chociaż nazwę ulicy z przodu. Jak się wszyscy uparli, że wieżowiec jest super, to niech się przystanek nazywa "Struga wieżowiec".
wysłane przez konjo 4
> To dopisać chociaż nazwę ulicy z przodu. Jak się wszyscy uparli, że > wieżowiec jest super, to niech się przystanek nazywa "Struga > wieżowiec".
Nikt się nie uparł, po prostu ta nazwa dość dobrze wbiła się w świadomość ludzi.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez konjo 4
> Komunikacja miejska ma się opierać nie na przyzwyczajeniach pasażerów, > ale na konkretnej i pełnej informacji.
No to dojdziemy w ten sposób do zasadniczego pytania czy km jest dla ludzi czy ludzie dla km (w roli jakiegoś ciekawego dodatku). Moim zdaniem porządkowanie jest słuszne, ale nie za cene całkowitego ignorowania przyzwyczajeń. Ludzie przecież nie znają nawet granic i nazw mniejszych dzielnic, wciągając je do tych większych powszechnie nazywanych. W ten sposób to podważasz większość nazw: dla mnie np. bez sensu jest Załom Krzyżówka - co jest szczególnego w tym skrzyżowaniu, że zasługuje na wyróżnienie? Ano, nic nawet świateł nie ma. Osobiście wole Stację Doświadczalną czy Wieżowiec. W Dąbiu jest taka rzeczka co się zwie Żołnierska Struga o ile dobrze pamiętam, jakby tak np. nazwać geograficznie od tej nazwy to nikt by nie wiedział o co chodzi. W okolicach Załomia są stare nazwy Kłodna Łąka i Wołynin, przecież po tylu latach to będzie coś kompletnie dziwnego jakby takie cuda się pojawiły. W okolicy tej nieszczęsnej radiostacji też nie ma nic bardziej charakterystycznego. Ja tam jestem za poprawianiem, ale nie za uszczęśliwianiem na siłę.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> W okolicy tej nieszczęsnej radiostacji też nie ma nic > bardziej charakterystycznego.
Wyżej podałem rozwiązanie.
> Ja tam jestem za poprawianiem, ale nie za > uszczęśliwianiem na siłę.
Nie wolno zapominać o tym, że z komunikacji korzystają wszyscy, a nie tylko miejscowi. Spytaj się kogoś z Pogodna, gdzie jest przystanek "Ośrodek", "Radiostacja" albo "CPN". Nazwa przystanku powinna być charakterystyczna i powinna wskazywać na miejsce, gdzie się dany przystanek nazywa.
wysłane przez MQ ?
> i powinna wskazywać na miejsce, gdzie się dany > przystanek nazywa.
Oczywiście "gdzie się dany przystanek znajduje".
wysłane przez konjo 4
> Nie wolno zapominać o tym, że z komunikacji korzystają wszyscy, a nie > tylko miejscowi. Spytaj się kogoś z Pogodna, gdzie jest przystanek > "Ośrodek", "Radiostacja" albo "CPN".
Pewnie i na lewym brzegu i w Policach by się znalazł jakiś kwiatek, ale nie chce mi się przeglądać wszystkich rozkładów. :)
> Nazwa przystanku powinna być charakterystyczna i powinna wskazywać na > miejsce, gdzie się dany przystanek nazywa.
Owszem, tylko od czego nazwać przystanki w polu? Od rzeczek, lasów? Też nikt nie będzie wiedział co to jest. Tak sobie powstawały takie koszmarki nad którymi się teraz głowimy, zresztą jeżeli kiedyś doczekamy się tej reformy sieci na podstawie badań to wtedy byłby świetny moment na hurtowe zmiany. O ile kiedyś coś takiego w ogóle nadejdzie. Chyba, że coś wiesz czego zwykli śmiertelnicy nie wiedzą. ;)
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> Pewnie i na lewym brzegu i w Policach by się znalazł jakiś kwiatek, ale > nie chce mi się przeglądać wszystkich rozkładów. :)
No, przynajmniej ze 20-30 takich ciekawostek można znaleźć.
> Owszem, tylko od czego nazwać przystanki w polu? Od rzeczek, lasów? Też > nikt nie będzie wiedział co to jest.
Sytuacje, że przystanek znajduje się przy nienazwanej ulicy i w dodatku nie ma w pobliżu żadnej dzielnicy lub miejscowości, są sporadyczne. Zresztą w takim przypadku sens istnienia przystanku jest chyba dyskusyjny.
> Chyba, że coś wiesz czego zwykli śmiertelnicy nie wiedzą. ;)
Odmawiam odpowiedzi :>
wysłane przez konjo 4
> Sytuacje, że przystanek znajduje się przy nienazwanej ulicy i w dodatku > nie ma w pobliżu żadnej dzielnicy lub miejscowości, są sporadyczne.
No cóź wierze, że jak będziesz propnował jakie zmianym, zrobisz to dobrze.
> > Chyba, że coś wiesz czego zwykli śmiertelnicy nie wiedzą. ;) > > Odmawiam odpowiedzi :>
Będe molestował... :>
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez Ferrix 8
Przy trasie linii 73 i 79 jest wiele wieżowców. A nazwę bym zmienił na nazwę pobliskiej ulicy czyli "Zwierzyniecka" a tą obecną na "Kijewo" (zresztą to głupota by przystanek przy pętli nazywał się inaczej niż sama pętla)
Zmian nazw też wymagałyby przystanki "Kasyno" i "Baltona".
STMKŻ
wysłane przez Jacek
> Przy trasie linii 73 i 79 jest wiele wieżowców.
Nie powiedziałbym.
> A nazwę bym > zmienił na nazwę pobliskiej ulicy czyli "Zwierzyniecka"
Zwierzyniecka jest jednak trochę oddalona od "Wieżowca"..
> a tą > obecną na "Kijewo" (zresztą to głupota by przystanek przy pętli > nazywał się inaczej niż sama pętla)
Zwierzyniecka to główna ulica w Kijewie, nie widzę problemu w tym, żeby przystanek dla trzech linii nazywał się inaczej, aczkolwiek "pętla Kijewo" nie byłoby najgorszym rozwiązaniem. > Zmian nazw też wymagałyby przystanki "Kasyno"
No może, ale głupio jednocześnie wyglądałaby nazwa "Wojska Polskiego - las" albo "Wojska Polskiego - jednostka wojskowa".
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez konjo 4
> "Stacja Doświadczalna" A co w tym niejednoznacznego? Jeśli w okolicy jest: Stacja Doświadczalna Oceny Odmian, Goleniowska 56a
> "Radiostacja" Tam zdaje się jest budynek tego typu, więc nie wiem w czym problem? Jak wg Ciebie miałoby się to nazywać: Pole? Lasek? Nie wiem może Jacek się wypowie co to jest i jakie ma propozycje.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez Ferrix 8
Kolejne dziwne nazwy przystanków: "Camping", "Kolonia", "Poznańska", "Police Klub", "Osiedle V" zdublowane "Ogrody działkowe", "Fabryka domów" czy też "Rugiańska 71" albo "Zagórskiego 10"
STMKŻ
wysłane przez konjo 4
> Według mnie to powinno się nazywać po prostu "Goleniowska" - i > tyle - cóż w tym trudnego wymyśleć taką nazwę?
Pozatym, że Goleniowska ciągnie się od Pomorskiej aż do granic administracyjnych miast za ulicą Kablową i w ciągu od wyżej wymienionej ulicy do skrętu w Kniewską jest 6 przystanków to żaden. Goleniowska dla Stacji Doświadczalnej to pomysł bez sensowny, bo owszem przystanek znajduje się na tej ulicy, ale jest tam jeszcze 5 innych, a przeciętny przyjezdny nie chciałby być wywiezionym do lasu...
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez Ferrix 8
STMKŻ
wysłane przez konjo 4
> No tak, tylko podobnie jest z istniejącymi już przystankami "Ku > Słońcu", "Stołczyńska", "Piastów", "Tczewska", "Mieszka > I"...
I pewnie znalazłoby się jeszcze 20 innych przykładów naruszeń systemu nazewnictwa w Szczecinie, ja się nie zajmuję informacją pasażerską ani rozkładami, więc nie chce mi się analizować wszystkich termometrów, bo mam ciekawsze rzeczy dziś do robienia. Z jakichś sobie tylko znanych powodów projektant wybrał takie nazwy, wiele jest przykładów niepoprawności. I moim zdaniem nie ma sensu jej pogłębiać, bo myśląc Goleniowska wiele osób ma na uwadze odcinek Pomorska-Goplańska, ewentualnie kawałek dalej, czyli tak jak się ciągnie Dąbie i Dąbie Osiedle. Szczerze wątpie, żeby przeciętny przyjezdny na prawy brzeg Odry, zamiast np. okolic 3 L.O., dworca w Dąbiu czy centrum przy Emili Gierczak ewentualnie do domów na osiedlu, chciał dojechać akurat do przystanku na żądanie prawie w lesie.
--- I can't understand what all the fightin's for.
So never mind the darkness.
wysłane przez MQ ?
> Kolejne dziwne nazwy przystanków: [...] "Police Klub"
W pobliżu jak najbardziej znajduje się klub. Co oczywiście nie zmienia faktu, że można go przemianować na "Police Staszica" bądź "Police Wojska Polskiego" i będzie to nazwa bardziej uniwersalna niż obecna. Również "Police kościół" czy "Police szkoła" nic nie mówią, bo kościołów i szkół w Policach mamy kilka.
> "Osiedle V"
Pozostałość po dawnym nazewnictwie osiedli. W zasadzie można go nazwać np. "Police Chodkiewicza".
> zdublowane "Ogrody działkowe"
Zdublowanie (52 i 74) zlikwidowane w 2004 roku. Obecnie przystanek na 52 nazywa się "Wyspa Pucka ogrody".
> "Rugiańska 71" albo "Zagórskiego 10"
A co w tych nazwach jest dziwnego? Nie ma w pobliżu żadnego skrzyżowania, nazwy "Rugiańska" i "Zagórskiego" już są wykorzystane, więc dodano numer posesji, przy której przystanek się znajduje.
wysłane przez Ferrix 8
Co do Zagórskiego jeszcze się jednak zgodzę, no ale w pobliżu "Rugiańskiej 71" jest ulica Stalmacha, a z tego co wiem to przystanku o tej nazwie nie ma. Co do Goleniowskiej to może przecież być także "Goleniowska - Las"... Jeszcze jedna dziwna nazwa "Ogrodnictwo"...
STMKŻ
wysłane przez Jacek
> Co do Goleniowskiej to może przecież być także "Goleniowska - > Las"...
Nie ma tam aż takiego konkretnego lasu, żeby nadawać takie nazwy w tych rejonach. Myślę, że wszystkie nazwy przystanków w ciagu Goleniowskiej są poprawne :>
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez X
> Jeszcze jedna dziwna nazwa "Ogrodnictwo"...
Nazwa normalna:) ale zwróć uwagę,że niedaleko tegoż przystanku,mieści się hurtownia roślin i nawozów:)
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez MQ ?
> Według mnie to powinno się nazywać po prostu "Goleniowska" - i > tyle - cóż w tym trudnego wymyśleć taką nazwę?
Ma ona podobny sens jak "Aleja Wojska Polskiego".
wysłane przez Jacek
> > "Radiostacja" > Tam zdaje się jest budynek tego typu, więc nie wiem w czym > problem? Jak wg Ciebie miałoby się to nazywać: Pole? Lasek? Nie > wiem może Jacek się wypowie co to jest i jakie ma propozycje.
No jest tam taka wysoka wieża, zapewne stąd wzięła się nazwa "Radiostacja". Bliżej tego przystanku jest jednak pewien budynek na środku łąki (zapewne kojarzycie) - coś w rodzaju przytułku dla bezdomnych facetów (bo tylko panowie tam jeżdżą z tego co widzę i wiem). A skoro jesteśmy w tych rejonach to jeszcze "Wielgowo las" przydałoby się zamienić na "Osada Leśna", bo w pobliżu znajduje się i stale powstaje nowe osiedle domków wolnostojących.
--- Po prostu Volvo :)
wysłane przez emespob
> Co do termometrów to już widzę, że będą problemy z granicami > osiedli. Na przykładzie linii 3. Przystanki "Niemierzyńska" > i "Zajezdnia Niemierzyn" nie są w granicach Niemierzyna, > ale Niebuszewa (zgodnie z mapą w BIP UM Sz-n). (Mogą się > pojawić też inne wątpliwości) > > A co do nazw przystanków to proponowałbym zmianę nazw, które > nie mają nic wspólnego z rzeczywistością (jak > "Arciszewskiego" na linii 76 (kier. Heyki) lub > "Wieżowiec" na linii 73/79) oraz są zupełnie > niejednoznaczne (jak "Boisko" na linii 102 czy "PŻM" na > linii 76) lub inne np. "Stacja Doświadczalna", > "Radiostacja", "Kombinat" czy stacje na linii 101 > pomiędzy Policami-Rynkiem a Jasienicą-Pętlą.
A jak dla mnie to ta propozycja jest godna zauważenia przez ZDiTM. I od razu podsunął bym propozycje aby połączyć linie 51 i 78. Tylko poszczególne kursy byłyby wydłużone. Bo patrząc wzorem linii 51/78 można rozdzielic linię 1 na dwie różne, a także inne tego typu linie (np.53, zaprezentowana we wzorze 69). Czsami jest też tak, że linia BISowa jezie calkiem inną tras niż linia główna. Takim linią nadałbym inną normalną numerację a nie BISową.
wysłane przez Moderator 0
[ciach]
Na przyszłość pomyśl o częściowym cięciu cytatów. Nie wszystkie słowa na które odpowiadasz są istotne dla Twojej wypowiedzi. :)
moderator@mkm.szczecin.pl
wysłane przez Nazwy przystanków (gość)
wysłane przez X
[ciach]
Chyba jesteś zmęczony.Może administracja wyśle Cię na urlop.
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez Czerwony kapturek (gość)
wysłane przez X
> Zmęczony to ty jesyeś dzieciaku.
A na jakiej podstawie sądzisz,że jestem dzieciakiem?? > A o kominukacji
A co to jest za słowo??
> Ja rzucam problem do dyskusji
Tyle tylko,że ten problem jest już na forum
>a ty szczeniaku
Cóż urodziłem się człowiekiem
> bierzesz się za obrażaniem.
Na rzie to więcej Ty mi ubliżasz,ale postaram sie nie zniżyć do Twojego poziomu
> Mam nadzieję, że spotka Cię za to zasłużona kara.
Hmm,ja też mam taką nadzieję:)
"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
wysłane przez (użytkownik usunięty)
>a co to jest za słowo??
Każdy ma prawo się pomylić...
wysłane przez Administracja 0
> a ty szczeniaku
Z takimi sformułowaniami to prosimy ostrożnie, żebyście nie przeszli do ostrzejszych przypadkiem.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez LLUZNIAK
> Czy nie wiecie kiedy pojawią się te termometry w autobusach > bo moim zdaniem są one lepsze :P
Hmmm... Wtedy, gdy przejdą one do końca całą dłuuugą drogę opiniowania i akceptacji :>
wysłane przez mike_1994
wysłane przez MQ ?
> A czy jest jakiś pomysł na linie zastępcze? Np. teraz 6 > jeździ przez Brame Portową, Matejki i Dubois. Czy miały by > one kolor pomarańczowy czy tez może biały
Tradycyjnie trasa zmieniona jest oznaczana na pomarańczowo na tablicach i rozkładach, i chyba nie ma sensu tego zmieniać.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez Administracja 0
> Mam pytanie, jak wygląda sprawa wprowadzenia nowych > termometrów, czy są prowadzone jakieś działania, czy i > kiedy możemy spodziewać się nowych termometrów ?
Mnożenie postów na prawdę nie sprawi, że odpowiedź szybciej się pojawi.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Mnożenie postów na prawdę nie sprawi, że odpowiedź > szybciej się pojawi.
Rozumiem, przepraszam, obiecuje poprawę.
wysłane przez Zybi (gość)
wysłane przez LLUZNIAK
> Ten pomysł mi sie podoba. Ale jeszcze dodałbym do nich > jedna rzecz. Mianowicie zrobiłbym podobnie jak jest w > Poznaniu, ze przy przystankach przesiadkowych, zaznaczone są > linie, na które można się przesiąść. To byłoby > bardziej czytelne i dogodniejsze dla osób przyjezdnych.
Błagam Cię... Następnym razem przeczytaj cały wątek zanim coś napiszesz. Propozycja padła wielokrotnie, jednak Marcin się upiera, że będzie to nieczytelne, a jakby nie patrzeć to on jest autorem projektu i inicjatorem akcji.
wysłane przez lukaszenko 16
> 51 nigdy nie jeździł przez Niemierzyńską, więc jest > błąd.
Racja. Poza tym te termometry są już stare(oczywiście nie wszystkie), np. linia 2, 6bis, brakuje 8bis, i być może 10. :D
-- Robiła babcia na drutach. Przejechał tramwaj i spadła.
wysłane przez pioko17 38
wysłane przez Jasiek 36
> Korzystając z tego, że temat został poruszony przez > kolegów, chciałbym zapytać, czy jest planowana jakaś ich > wymiana.
Może spółki czekają na SIM, ale patrząc na tempo w UM to pewnie jeszcze z 2 lata.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez MQ ?
> Ja niedawno zauważyłem, jak ZDiTM na termometrach w 65 > popełnił błąd w kierunkach trasy.
ZDiTM nie robi tablic do pojazdów.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
To dlaczego na termometrze napisane jest ZDiTM, a nie PRoBONO?
wysłane przez MQ ?
wysłane przez Lutek
> Może dlatego, że to linia ZDiTM, a nie Pro Bono.
To znaczy, że linie tramwajowe są obsługiwane przez firmę Pro Bono, lewobrzeżne linie autobusowe przez SPAK i SPPK a prawobrzeżne przez ZDITM?
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez MQ ?
wysłane przez Lutek
> Pytasz się mnie, dlaczego przewoźnicy wypisują na tablicach to, co > wypisują?
Tak bo tego nie rozumiem. Możesz mi to wyjaśnić?
Kolej żelazna potrafi być przyjazna.
wysłane przez MQ ?
wysłane przez Iwo
> Tak bo tego nie rozumiem. Możesz mi to wyjaśnić?
ProBono to nazwa agencji reklamowej która wykonała z tego co pamiętam pierwszą partię termometrów jescze dla ówczesnego MZK.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Może dlatego, że to linia ZDiTM, a nie Pro Bono.
Tylko ze na w większości termometrów napisane jest ProBono. I dlatego pisałem, że na termometrach ZDiTM-u jest błąd w linii 65
wysłane przez t105n 49
> Tylko ze na w większości termometrów napisane jest ProBono. I > dlatego pisałem, że na termometrach ZDiTM-u jest błąd w linii 65
Jeśli robisz listę błędów, to na termometrach linii 81 "Przecław" NIE jest zaznaczony jako przystanek końcowy, a jest nim dla przytłaczającej większości kursów.
-- ZUS ogłosił, że emeryci i renciści mogą przechodzić przez jezdnię na czerwonym świetle.
wysłane przez luki663719 17
Przechodząc do sedna sprawy. Wpadł mi do głowy pewien pomysł. Mianowicie zamiast nieprzyjaznych minut koło kolejnych przystanków, czemu nie napisać godziny odjazdu aktualnego kursu? I tak patrząc na termometr zazwyczaj liczymy o której godzinie będziemy na jakimś naszym wybranym docelowym przystanku.
Oczywiście, napiszecie, że jeżeli autobus jest spóźniony będzie to wprowadzało w błąd. Owszem, no ale tak już niestety w życiu jest, z reguły zakładamy, że autobus jedzie punktualnie. Oczywiście, nic nie szkodzi, żeby obok godzin odjazdów pozostawić też stare oznaczenie minutowe, wtedy każdy sobie policzy, że jeżeli o 15:10 jesteśmy na Placu Kościuszki a o 14:50 mamy być na Bolesława Śmiałego, to raczej coś nie tak ;)
Jako, że w autokomputerze programuje się różne trasy przejazdów, różne warianty linii na elektronicznym termometrze, podejrzewam też, że dopisanie do każdego kursu godziny będzie możliwe technicznie.
Ot to taka moja inicjatywa obywatelska, jako, że mamy coraz więcej autobusów z elektronicznymi termometrami. Ja nie mam żadnych "dojść" w ZDiTM-ie ani Zajezdniach, dlatego powierzam tę sprawę tym postawionym "wyżej" ode mnie.
Proszę oczywiście o ocenę pomysłu i komentarze.
Pozdrawiam, Łukasz Ratajczak
wysłane przez Jasiek 36
> Przechodząc do sedna sprawy. Wpadł mi do głowy pewien > pomysł. Mianowicie zamiast nieprzyjaznych minut koło > kolejnych przystanków, czemu nie napisać godziny odjazdu > aktualnego kursu? I tak patrząc na termometr zazwyczaj > liczymy o której godzinie będziemy na jakimś naszym > wybranym docelowym przystanku.
Nad programowaniem treści w sterownikach monitorów LCD i zapowiedzi głosowych oraz wizualnych to przewoźnicy, zwłaszcza SPAD nie panuje. Najlepiej chyba sobie radzi SPAK i TS w tym aspekcie. W ramach II CSZKM Zditm podobno do wszystkich pojazdów ma zakupić monitory LCD, którymi sam będzie sterował. I to już od niego będzie zależeć jaki układ informacji się tam znajdzie.
wysłane przez mxk
> Nad programowaniem treści w sterownikach monitorów LCD i > zapowiedzi głosowych oraz wizualnych to przewoźnicy, > zwłaszcza SPAD nie panuje.
Rzeczywiście, ostatnio w C w niedzielę zauważyłem, że na monitorze są podawane czasy przejazdu dla szczytu dnia roboczego, a w rzeczywistości były około 2x krótsze ;)
-- Od tego są nogi, by łazić na nich...
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Bukowy
Taką informację podał Grzegorz Ufniarz na polickim forum. Czy jest ktoś w stanie potwierdzić czy są to termometry według tego projektu?