Forum

Kolejny historyczny autobus

wysłane przez (użytkownik usunięty)

To fajnie ze bedziemy mieli taki autobus jako zabytek pamietam je bardzo dobrze jak byłem mały bardzo lubiłem nimi jezdzic pamietam jak było tak ze stał JELCZ M11 a za nim JELCZ PR110 to płakałem jak miałem jechac M11 i rodzice czesto musieli czekac zeby jechac PR110

wysłane przez ktos (gość)

A zrobi ktoś zdjęcie wnętrza i kabiny drivera??
ktos napisał(a):

> A zrobi ktoś zdjęcie wnętrza i kabiny drivera??

ma ktoś, chcecie?? walne w galerie
Kondziu napisał(a):

> ma ktoś, chcecie?? walne w galerie

Pewnie, że chcemy. :)

So never mind the darkness.
Chyba mała pomyłka to jest Jelcz Pr110

Liczy się tylko Man:)
Titanic1912 napisał(a):

> Chyba mała pomyłka to jest Jelcz Pr110

Oj, tam zaraz. :) Się już zrobiło 1 z 0. :)

So never mind the darkness.

wysłane przez ryży (gość)

Jeszcze nie tak dawno jeździł w Stargardzie Szczecińskim

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Jeszcze nie tak dawno jeździł w Stargardzie Szczecińskim

Czyzby nowy zabytek dla muzeum? Nie mielismy zadnych na miejscu?
Bartek napisał(a):

> Czyzby nowy zabytek dla muzeum? Nie mielismy zadnych na > miejscu?

Dawno nie mieliśmy i o mały włos nie mielibyśmy już w ogóle.
Robert napisał(a):

> Bartek napisał(a):

> > Czyzby nowy zabytek dla muzeum? Nie mielismy zadnych na > > miejscu? > > Dawno nie mieliśmy i o mały włos nie mielibyśmy już w ogóle.

PKS jeszcze sie nimi telepie, wiec cos pewnie by sie od nich wyskrobalo, choc nie wiadomo w jakim stanie...

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> PKS jeszcze sie nimi telepie, wiec cos pewnie by sie od nich > wyskrobalo, choc nie wiadomo w jakim stanie...

No na pewno nie w takim stopniu oryginalności wizualnej. Tutaj brakuje tylko oryginalnej czołowej kasety kierunkowej (ale mamy jeszcze u nas M11).
> Dawno nie mieliśmy i o mały włos nie mielibyśmy już w ogóle.

Oj tam, dramatyzujesz :-P MPK Inowrocław za jakies 5 lat będzie się pozbywał swoich 23-letnich (obecnie) PR110 - starczy ich dla wszystkich klubów w Polsce po 2 egzemplarze ;-)

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Pomocnik (gość)

Phobos napisał(a):

> Oj tam, dramatyzujesz :-P > MPK Inowrocław za jakies 5 lat będzie się pozbywał swoich > 23-letnich (obecnie) PR110 - starczy ich dla wszystkich klubów w > Polsce po 2 egzemplarze ;-)

Nie trzeba czekać (chyba). Czy STMKM wzięło od SPPK te filmy z tych M-11 do kasacji. Pasowało by akurat bo "historyczne filmy"(były tam linie i ich trasy z lat troszkę dawnych ;p) + historyczny Jelczyk. Ale wszystko zależy od tego czy "macie" ten film.
> Nie trzeba czekać (chyba). Czy STMKM wzięło od SPPK te filmy z tych > M-11 do kasacji.

Sprawa została przekazana STMKM, ale czy ktoś się tym zajoł - szczerze wątpię.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Oj tam, dramatyzujesz :-P > MPK Inowrocław za jakies 5 lat będzie się pozbywał swoich > 23-letnich (obecnie) PR110 - starczy ich dla wszystkich klubów w > Polsce po 2 egzemplarze ;-)

Ale ten egzemlarz ma chyba większy związek ze Szczecińska KM niż Inowrocławskie. To jeszcze nabytek WPKM-owski. Ma godne historyczne pochodzenie.
> Ale ten egzemlarz ma chyba większy związek ze Szczecińska KM niż > Inowrocławskie.

Oczywiście. Ja tylko wskazuje na fakt, że gdyby nie udało się wziąść tego egzemplarza ze Stargardu, to nie oznacza to jeszcze, że przepadła szansa na sprowadzenie sprawnego technicznie PR110.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid (gość)

Źółte poręcze - ble. W źyciu takiej PeRrki nie mieliśmy. :( No i ten pzycisk "stop" teź jest mało historyczny. Ale prawdę mówiąc oryginalnego juź dawno nigdzie nie widziałem.

wysłane przez m31 (gość)

torwid napisał(a):

ciach

dobrze ze chociaz przod i tyl ma orginalny :)

wysłane przez torwid (gość)

m31 napisał(a):

> dobrze ze chociaz przod i tyl ma orginalny :)

Nie, no siedzenia, kabina i okna teź raczej oryginalne. Ale wyj,cia awaryjne juź nie. W PR 110 były takie fajne metalowe wajchy do pryekręcania, a rysunek koła wokół tej wajchy, przypominał uśmiechniętą bużkę.

wysłane przez m31 (gość)

torwid napisał(a):

> Nie, no siedzenia, kabina i okna teź raczej oryginalne. Ale > wyj,cia awaryjne juź nie. W PR 110 były takie fajne metalowe > wajchy do pryekręcania, a rysunek koła wokół tej wajchy, > przypominał uśmiechniętą bużkę.

No pamietam .Ale jezli to ma byc bys historyczny to zawsze mozna mu odnowic detale :)

A mam pytanko czy np taka odniowna perka bedzie kursowac tak jak sklad 720-701 na normalnych liniach czy tylko na 50 i 100 o ile wogule bedzie kursowac . (nie mowie o ogurku i o sanie bo logiczne ze sie nie nadaja)

wysłane przez Phobos 17

> A mam pytanko czy np taka odniowna perka bedzie kursowac tak jak > sklad 720-701 na normalnych liniach

Właściciel tej PR110 - Muzeum Techniki i Komunikacji - nie ma zezwoleń na prowadzenie przewozów pasażerskich, a ilość taboru jaką dysponuje jest odrobinkę za mała, aby wystartować w przetargach na obsługę linii autobusowych :-P

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid (gość)

Phobos napisał(a):

> Właściciel tej PR110 - Muzeum Techniki i Komunikacji - nie ma > zezwoleń na prowadzenie przewozów pasażerskich, a ilość taboru jaką > dysponuje jest odrobinkę za mała, aby wystartować w przetargach na > obsługę linii autobusowych :-P Zezwolenie mozna nabyć, a ilośc taboru wyustarczy do obsługi 55 Bis :D Jak coś jeszcze uda się odnowić, to Muzeum moze stratować w przetargu na obsługę linii 70. W końcu najdalej za rok ZDiTM znowu będzie szukał przewoźników.

wysłane przez MAN756 23

m31 napisał(a):

> A mam pytanko czy np taka odniowna perka bedzie kursowac tak jak > sklad 720-701 na normalnych liniach czy tylko na 50 i 100 o ile > wogule bedzie kursowac . (nie mowie o ogurku i o sanie bo logiczne > ze sie nie nadaja)

Ten autobus nie będzie kursował na żadnych liniach, będzie pełnił funcję tylko eksponatu muzealnego.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MAN756 napisał(a):

> Ten autobus nie będzie kursował na żadnych liniach, będzie pełnił > funcję tylko eksponatu muzealnego.

Z tego tekstu ja zrozumialem że on nie będzie wyjeżdzał na linie liniowo-historyczne? Czy będzie na takie linie wyjeżdzał ja np:"ogórek"?

wysłane przez MAN756 23

rafi napisał(a):

> MAN756 napisał(a):

> > > Ten autobus nie będzie kursował na żadnych liniach, będzie pełnił > > funcję tylko eksponatu muzealnego. > > Z tego tekstu ja zrozumialem że on nie będzie wyjeżdzał na linie > liniowo-historyczne? Czy będzie na takie linie wyjeżdzał ja > np:"ogórek"?

Czytaj uważnie, autobus nie będzie kursował ani na liniach historycznych ani na zwykłych.

wysłane przez Wojtek 24

MAN756 napisał(a):

> Ten autobus nie będzie kursował na żadnych liniach, będzie pełnił > funcję tylko eksponatu muzealnego.

Szkoda. Moim zdaniem powinien on kursować na liniach historycznych, na zmiane z "ogórkiem". Do takiej linii jak 50 i 100 nie powinno być żadnego przetargu. Na tych liniach powinny kursować tylko autobusy historyczne z trzech spółek SPAD, SPAK, SPPK i Zajezdni Sztuki. Poprostu nad wszystkim czuwało by STMKM i ustalało w jaki dzień kursuje "ogórek", a w jaki Jelcz PR110 lub inny autobus historyczny jeśli znalazł by się w Szczecinie. Jeżeli jakaś spółka nie ma takiego pojazdu to niebrała by udziału w takiej akcji.

wysłane przez MQ ?

Wojtek napisał(a):

> Poprostu nad wszystkim czuwało by STMKM

Tak, tak. I płaciło przewoźnikom za wozokilometry.

wysłane przez Wojtek 24

mkubien napisał(a):

> Tak, tak. I płaciło przewoźnikom za wozokilometry.

O tym nie pomyślałem. No to za wozokilometry płaciło by ZDiTM, a STMKM ustalało by jaki autobus ma wyjechać na linie 50 i 100.

wysłane przez LLUZNIAK

Wojtek napisał(a):

> O tym nie pomyślałem. No to za wozokilometry płaciło by ZDiTM, a STMKM > ustalało by jaki autobus ma wyjechać na linie 50 i 100.

Ooo... Jestem pewien, że w ZDiTM'ie tylko czekają żeby płacić za kolejne kursy ;) Aż się rwą do dodawania nowych linii i dodatkowych brygad na linie już istniejące, a biedni miłośnicy muszą ich powstrzymywać :P

--- I wish I were...

wysłane przez torwid  67

LLUZNIAK napisał(a):

> Ooo... Jestem pewien, że w ZDiTM'ie tylko czekają żeby płacić za > kolejne kursy ;)

Oni o tym marzą od dawna, tylko nie śmieli proponować :D

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez LLUZNIAK

torwid napisał(a):

> Oni o tym marzą od dawna, tylko nie śmieli proponować :D

...ahhh ta ich skromność ;-)

wysłane przez Robert 5

Wojtek napisał(a):

> Szkoda. Moim zdaniem powinien on kursować na liniach historycznych, na > zmiane z "ogórkiem".

Na razie jest na to za wcześnie. Przecież Ogórki i Sany to zupełnie inna bajka, niż kanciate PeeRki i inne Jelcze. To tak, jakby w tym roku na zerówkę wypuścić 720+701 albo helmuta czy stodwójkę. Najprawdopodobniej za kilka-kilkanaście lat nabyty kilka dni temu Jelcz PR-110 stanie się pojazdem zabytkowym i wtedy będzie wyjeżdżał na różne specjalne okazje (jak np. linie turystyczne) jako autobus historyczny w pełnym tego słowa znaczeniu. Ale to nie jest rozmowa na dziś, a przez najbliższe lata będzie to eksponat nieruchomy, podobnie jak dotąd Renault PR-100.

> Do takiej linii jak 50 i 100 nie powinno być > żadnego przetargu. Na tych liniach powinny kursować tylko autobusy > historyczne z trzech spółek SPAD, SPAK, SPPK i Zajezdni Sztuki. > Poprostu nad wszystkim czuwało by STMKM i ustalało w jaki dzień kursuje > "ogórek", a w jaki Jelcz PR110 lub inny autobus historyczny jeśli > znalazł by się w Szczecinie. Jeżeli jakaś spółka nie ma takiego pojazdu > to niebrała by udziału w takiej akcji.

I właśnie mniej więcej na takiej zasadzie będą w tym roku kursować linie 50 i 100. Przy czym póki co jedynym autobusem historycznym branym tu pod uwagę jest historyczny Jelcz należący do SPPK.

wysłane przez Robert 5

m31 napisał(a):

> dobrze ze chociaz przod i tyl ma orginalny :)

Tak jak już napisałem, nie ma niestety oryginalnej czołowej kasety kierunkowej nad przednią szybą (starczy spojrzeć na foto).