Forum

Wnętrze tatry

zdjęcie
Wnętrze Tatry

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Nooo, przy takim wnetrzu to ja bym wyp...dolil wszystkie nasze wozy, i park taborowy oparl wylacznie na tatrach. No i kto wie, moze za 5-10 lat spadnie nam z nieba jakis adtranz ;)

wysłane przez mmm

Wnetrze super, aż szkoda puszczać je na trasę znając naszych "zdolnych" pasażerów. Lepiej utrzymane od bulw. Co czego to doszło, że człowiek zachwyca sie 20 letnim tramwajem. Słyszałem, ze Tatry maja rozbudowny system komunikacji fonicznej tzn motorniczy moze mówic wewnątrz pojazdu i na zewnątrz oraz jest możliwośc rozmowy pasażera z motorniczym przy ostanich drzwiach jest mikrofon i głośnik.

wysłane przez torwid  67

mmm napisał(a):

> Wnetrze super, aż szkoda puszczać je na trasę znając naszych > "zdolnych" pasażerów. Lepiej utrzymane od bulw. Co czego to > doszło, że człowiek zachwyca sie 20 letnim tramwajem. > Słyszałem, ze Tatry maja rozbudowny system komunikacji > fonicznej tzn motorniczy moze mówic wewnątrz pojazdu i na > zewnątrz...

To chyba dobrze słyszałeś, bo dziś na Głębokim Tatra "mówiła" głosem motorniczego, coby wsiadać i nie marudzić, bo szkoda czasu ;) I ci, co stali na peronie, jakoś od razu wiedzieli, że jest to komunikat do nich wystosowany. skończyły się zdjęcia, a pojazd zapełnił się tak sprawnie, jak w czterech pancernych :D

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez DamTram

mmm napisał(a):

> Wnetrze super, aż szkoda puszczać je na trasę znając naszych > "zdolnych" pasażerów. Lepiej utrzymane od bulw. Co czego to > doszło, że człowiek zachwyca sie 20 letnim tramwajem. > Słyszałem, ze Tatry maja rozbudowny system komunikacji > fonicznej tzn motorniczy moze mówic wewnątrz pojazdu i na > zewnątrz oraz jest możliwośc rozmowy pasażera z motorniczym > przy ostanich drzwiach jest mikrofon i głośnik.

A w GT6 też motorniczy mógł gadać do pasarzerów nie wiem czy tez na zewnątrz ale juz w wieszości wozów tego nie ma ;/

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez MAN756 23

Tych siedzeń jest o jeden rząd za dużo jak na polskie warunki.Trzeba bedzie chyba niedługo coś ztym zrobić, żeby zwiększyć ilośc miejsc stojących..

wysłane przez (użytkownik usunięty)

GT6 tez maja po 2 rzedy siedzisk i jakos nie widze problemow z przemieszczaniem sie pasazerow wewnatrz wozu. To raczej kwestia pryzwyczajenia. Fakt ze GT6 jest na oko nieco szerszy.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MAN756 napisał(a):

> Tych siedzeń jest o jeden rząd za dużo jak na polskie > warunki.Trzeba bedzie chyba niedługo coś ztym zrobić, żeby > zwiększyć ilośc miejsc stojących..

Czemu za duzo? Ja widziałem w krakowie że wyremontowane 105 terz posiadają podwójne rzędy siedzeń. Uwazam ze poprostu jestesmy przyzwyczajeni do jednego rzedu siedzeń. Ja bym tego nie zmieniał niech mają te dwa rzedy.

wysłane przez konjo  4

dyrdus napisał(a):

> Ja widziałem w krakowie że wyremontowane 105 terz posiadają > podwójne rzędy siedzeń.

Tyle, że przy tym podwójnym rzędzie siedzeń jest jeszcze wygospodarowane miejsce na rzeźnie.

> Ja bym tego nie zmieniał niech mają te dwa rzedy.

Moim zdaniem jest o.k., zobaczmy jak będzie na liniach wieszczono już mega korki na Krzywoustego, nieumiejętność obsługi gorących guzików i kompletny chaos w 3-drzwiowych MANach i nic się z tego nie sprawdziło. Tak więc cierpliwości, aż każdy sam się przekona jak się podróżuje Tatrą.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez Michal105N

MAN756 napisał(a):

> Tych siedzeń jest o jeden rząd za dużo jak na polskie > warunki.Trzeba bedzie chyba niedługo coś ztym zrobić, żeby > zwiększyć ilośc miejsc stojących..

No ale przecież TATRY też maja 1 rząd siedzeń od strony drzwi!

wysłane przez lhb178 19

MAN756 napisał(a):

> Tych siedzeń jest o jeden rząd za dużo jak na polskie > warunki.Trzeba bedzie chyba niedługo coś ztym zrobić, żeby > zwiększyć ilośc miejsc stojących..

W ten sposób zawsze będziemy zmierzać w kierunku wschodu. Tych siedzeń jest ledwo 3 więcej niż w oryginalnej stodwójce.

wysłane przez Luke_Police  163

Na pierwszy rzut oka wyglądają równie dobrze jak nowe MANy. Gdybym nie wiedział, że są używane, powiedziałbym, że to nówki. Pewnie to przez ten remont - Siemens zna się na rzeczy =)

Technik serwisu :)

wysłane przez kajetansz 65

Luke_Police napisał(a):

> Na pierwszy rzut oka wyglądają równie dobrze jak nowe MANy. > Gdybym nie wiedział, że są używane, powiedziałbym, że to > nówki. Pewnie to przez ten remont - Siemens zna się na rzeczy > =)

Raczej nie Siemens tylko AEG

Штирлиц

wysłane przez leks 17

Wiem ze swoich źródeł można to tak nazwać :D że tatry pojawią się w Sobote 13 - 17. Czy ktos wie moze czy bedzie da nich jakis rozklad czy bedzie trzeba najpierw na nią czekać? Jeżeli ktos by takowy rozklad na sobote zdobył to prosiłbym o opublikowanie. Pewnie duzo nas wtedy bedzie na 7 =). Nie moge sie juz doczekac pierwszej jazdy. Wnetrze robi wrażenie, na zewnatrz średnio mi sie podoba powiedziałbym ze 102 porusza się z większą chyba klasą :D.

wysłane przez Pepe 235

lex napisał(a):

> Nie moge sie juz doczekac pierwszej jazdy. Wnetrze robi > wrażenie, na zewnatrz średnio mi sie podoba powiedziałbym ze > 102 porusza się z większą chyba klasą :D.

Owszem 102-jki miały klasę jak były po remoncie w połowie lat 90-tych, teraz niestety ta klasa trochę przyblakła... :|

wysłane przez torwid  67

lex napisał(a):

> Wiem ze swoich źródeł można to tak nazwać :D że tatry pojawią > się w Sobote 13 - 17.

Dyrekcja MZK twierdzi co innego ;) W sobotę 14-17, w poniedziałek 14-16.

Czy ktos wie moze czy bedzie da nich > jakis rozklad czy bedzie trzeba najpierw na nią czekać?

Raczej to drugie, będą jeździć między rozkładowymi, więc i dowolność może być spora.

> Pewnie duzo nas wtedy bedzie na 7 =).

Myślę, że więcej osób może być na 8, bo dyrekcja MZK tam najpierw chce Tatry skierować. ;)

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez novy (gość)

Na oko to szyby są nietknięte przez wandali, ciekawe jak szybko naszych rodzimych "artystów" to zirytuje...

wysłane przez mateo (gość)

novy napisał(a):

> Na oko to szyby są nietknięte przez wandali, ciekawe jak > szybko naszych rodzimych "artystów" to zirytuje...

Te wygądają lepiej niz normalne jeżdżące po Berlinie, tamte są całe w grafiti i maja porysowane szyby...wiec nie czepiaj sie tylko "rodzimych artystów", to nie jest tylko specjalność Polaków.
mateo napisał(a):

> Te wygądają lepiej niz normalne jeżdżące po Berlinie, tamte są > całe w grafiti i maja porysowane szyby...wiec nie czepiaj sie > tylko "rodzimych artystów", to nie jest tylko specjalność > Polaków.

A może poprostu w BVG wymienili częśc szyb porysowanych w naszych testowcach :P
man751 napisał(a):

> A może poprostu w BVG wymienili częśc szyb porysowanych w naszych > testowcach :P

Niekonieczne, jest sposób na to żeby uchronić się przed porysowaniem szyb. Niemcy nakładają na szyby cieńką folię, której prawie nie widać.Po jakimś czasie jeżeli jest porysowana albo wymazana grafiti mozna ją ściągnąć i nałożyć nową.
MAN756 napisał(a):

> Niekonieczne, jest sposób na to żeby uchronić się przed > porysowaniem szyb. Niemcy nakładają na szyby cieńką folię, której > prawie nie widać.Po jakimś czasie jeżeli jest porysowana albo > wymazana grafiti mozna ją ściągnąć i nałożyć nową.

trzeba dodac, ze oni za taka folie słono płacą.

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> trzeba dodac, ze oni za taka folie słono płacą.

Rozumiem, że nasze miasto nie jest bogate, ale kupując tramwaje za 500tys czy ile tam chcą za te Tatry...warto durzucić 10-15tys (skoro jest kasa na jubileuszówki dla pracowników ZDiTM) i zainwestować w system monitoringu.

P.S. To jak to w końcu będzie z tymi Tatrami? Kupują rezerwy, ktore po moderniazacji grzały szyny, czy normalne liniowce? :/. Jeszcze okaże się, że trafią do nas najbardziej porysowane tramy:/.

wysłane przez novy (gość)

mateo napisał(a):

> novy napisał(a):

> > Na oko to szyby są nietknięte przez wandali, ciekawe jak > > szybko naszych rodzimych "artystów" to zirytuje... > > Te wygądają lepiej niz normalne jeżdżące po Berlinie, tamte są > całe w grafiti i maja porysowane szyby...wiec nie czepiaj sie > tylko "rodzimych artystów", to nie jest tylko specjalność > Polaków.

Zgoda, to właśnie z Niemiec przyszła taka "moda", ale u nas chyba przyznasz, że jest to zjawisko o większym natężniu...
mateo napisał(a):

> Te wygądają lepiej niz normalne jeżdżące po Berlinie, tamte są > całe w grafiti i maja porysowane szyby...wiec nie czepiaj sie > tylko "rodzimych artystów", to nie jest tylko specjalność > Polaków.

Udowodniłeś mnie :-P

Podaję linki: http://railfaneurope.net/pix/de/trams/Berlin/KT4D/berlin7062_e0013935.jpg

http://railfaneurope.net/pix/de/trams/Berlin/KT4D/berlin7062_e0013933.jpg

Jest to tramwaj o numerze 7062 BVG Berlin

--- Najgorzej jest być nikim dla kogoś, kto jest dla Ciebie wszystkim...