Forum

Solarka na drodze do lepszego życia

zdjęcie
Solarka na drodze do lepszego życia

wysłane przez pioko17 38

Po co mu takie pozabijane blachą szyby? Te muzeum będzie je w ogóle remontować? Jak będą tam takie nie odremontowane starocie, to ja w ogóle nie będę zwiedzał tej zajezdni. Co za przyjemność płacić za to żeby obejrzeć zardzewiałe starocie?
pioko17 napisał(a):

[ciach]

No masz racje :] .Chociaz powiem ci ze jak wczoraj je oglądałem na Pogodnie to fajnie było zajrzec do srodka nawet takiego rupiecia :]
pioko17 napisał(a):

> Po co mu takie pozabijane blachą szyby?

Wyobraź sobie, że tak te wagony były eksploatowane.

> Te muzeum będzie je w ogóle remontować?

Czy jeśli celem muzeum będzie zachowanie solarki jako zabytkowego wagonu technicznego, to znaczy, że mamy mu nadać nieoryginalny wygląd?

> Jak będą tam takie nie odremontowane > starocie, to ja w ogóle nie będę zwiedzał tej zajezdni. Co za > przyjemność płacić za to żeby obejrzeć zardzewiałe starocie?

Myślę, że muzeum nie zbankrutuje z tego powodu, że go nie odwiedzisz.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
mkubien napisał(a):

> Wyobraź sobie, że tak te wagony były eksploatowane.

Nie mogę uwierzyć! Przecierz ci ludzie w tramwaju by się pozadeptali! To są przecierz niemieckie wagony. Co oni mieli taką modę czy co?
pioko17 napisał(a):

> Nie mogę uwierzyć! Przecierz ci ludzie w tramwaju by się > pozadeptali! > To są przecierz niemieckie wagony. Co oni mieli taką modę czy > co?

Mówię o eksploatacji jako wagonu technicznego.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Bodek

mkubien napisał(a):

> > Czy jeśli celem muzeum będzie zachowanie solarki jako > zabytkowego wagonu technicznego, to znaczy, że mamy mu > nadać nieoryginalny wygląd? > Mimo to warto pomyśleć nad przywróceniem temu wagonowi oryginalnego wygladu z czasów słuzby liniowej. Oczywiście w miarę posiadanych środków, a to jak wiadomo troche potrwa. Jego wygląd zewnętrzny poza blachami na oknach i kolorystyką chyba nie odbiega zbytnio od pierwotnego, liniowego? A tak swoja drogą, do kiedy wagony tego typu można było zobaczyć w Szczecinie w ruchu liniowym (handlowym)? Ciekaw jestem też, czy były one łączone w składach np. z eNkami.
Bodek napisał(a):

> Mimo to warto pomyśleć nad przywróceniem temu wagonowi > oryginalnego wygladu z czasów słuzby liniowej.

Nie znam planów muzeum odnośnie tego wagonu, więc nie jestem w stanie powiedzieć, czy będzie zachowany jako techniczny, czy zostanie mu przywrócony wygląd liniowy.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez t105n (gość)

pioko17 napisał(a):

> Po co mu takie pozabijane blachą szyby?

Popatrz na podpis: "solarka". Zastanów się do czego służyła. Tak, do posypywania solą w czasie zimy. Okna nie do końca są zabite blachą, tylko są przerobione. To wygląda jak drewniane okiennice. Przez takie otwierane na boki okna ładowano sól, bo było łatwiej. Piasek pewnie też ładowano sądząc po tym, co było w środku przed posprzątaniem solarki. Nie zrobiono w oknach szyb, bo po pierwsze: nie było takiej potrzeby (wagon nie służył do przewozu ludzi), po drugie: szyba była droższa od desek, po trzecie: deskę nie jest tak łatwo stłuc jak szybę. Solarka byłaby rewelacyjnym eksponatem, tylko przydałby się jej remoncik. Obecne okiennice, jak je nazwałem, ledwo się trzymają na zawiasach.
Kumpel jak zobaczyłwczoraj na zajezdni ten wagon to sie pytał czy worzona nim trzode do chlewa :D