Forum

Po co?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Kto wie dlaczego kupiono Jelcze L-11? Jakie było ich pierwotne przeznaczenie w KM?

wysłane przez leks 15

dyrdus napisał(a):

> Kto wie dlaczego kupiono Jelcze L-11? > Jakie było ich pierwotne przeznaczenie w KM?

Hmmm chyba logiczne, że na mniej obciążone linie podmiejskie. A dlaczego taka mała ilość? Chyba je kupili na próbe.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lex napisał(a):

> Hmmm chyba logiczne, że na mniej obciążone linie podmiejskie. > A dlaczego taka mała ilość? Chyba je kupili na próbe.

Ok tylko po co jak u nas nie ma lini podmiejskich(nie liczmy polic)

wysłane przez piotrek

dyrdus napisał(a):

> Ok tylko po co jak u nas nie ma lini podmiejskich(nie liczmy > polic)

Ale kiedy one były w kwiecie wieku to była jeszcze mało obciążona linia do Przecławia czy Dobrej.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

piotrek napisał(a):

> Ale kiedy one były w kwiecie wieku to była jeszcze mało obciążona > linia do Przecławia czy Dobrej.

A do gryfina tez smigał podmiejski. O ile dobrze wiem.

wysłane przez 105ngs

dyrdus napisał(a):

> piotrek napisał(a):

> > > Ale kiedy one były w kwiecie wieku to była jeszcze mało obciążona > > linia do Przecławia czy Dobrej. > > A do gryfina tez smigał podmiejski. O ile dobrze wiem.

Nawet dalej, bo do Dolnej Odry. I była to linia 104, z tym że obsługiwana Ikarusami. L-11 raczej nie miały tam racji bytu. Zresztą w Dąbiu była i jest tylko 1 sztuka :)

wysłane przez t105n 49

105ngs napisał(a):

> Nawet dalej, bo do Dolnej Odry. I była to linia 104, z tym że > obsługiwana Ikarusami. L-11 raczej nie miały tam racji bytu. Zresztą w > Dąbiu była i jest tylko 1 sztuka :)

No chyba że na 110 (Gryfino - Dolna Odra), ale nie wiem jakie tam było napełnienie. Można było ten wóz wetknąć na ówczesną linię 203, a później na 516, a teraz na 534. Jechałem też parę razy #399 na 54, a nawet na 72 (Basen G. - Śmierdnica).

wysłane przez 105ngs

t105n napisał(a):

> No chyba że na 110 (Gryfino - Dolna Odra), ale nie wiem jakie tam było > napełnienie. > Można było ten wóz wetknąć na ówczesną linię 203, a później na 516, a > teraz na 534. Jechałem też parę razy #399 na 54, a nawet na 72 (Basen > G. - Śmierdnica).

Tak czy siak, trzeba kombinować, żeby znaleźć jakieś zastosowanie dla L-11. Napewno autobusów tych nie można uznać za niezbędne, więc ja skłaniam się raczej do wersji, którą przedstawiłem kilka postów niżej (przypadkowa dostawa).

wysłane przez kapil

piotrek napisał(a):

> Ale kiedy one były w kwiecie wieku to była jeszcze mało obciążona > linia do Przecławia czy Dobrej.

Do Dobrej (linia105) śmigały Ikarusy. No i była jeszcze linia (108) do chyba Lubieszyna. A tak wogóle to wtedy jeszcze było WPKM...

wysłane przez Bartek (gość)

> No i była jeszcze linia (108) > do chyba Lubieszyna. A tak wogóle to wtedy jeszcze było WPKM...

O ile pamietam to 108 na trasie Przeclaw - Mierzyn przez Wierzbowa i Dworska. Niestety nie pamietam co obslugiwalo ta trase.

wysłane przez Andrzej (gość)

dyrdus napisał(a):

> Kto wie dlaczego kupiono Jelcze L-11? > Jakie było ich pierwotne przeznaczenie w KM?

Po to żeby wozić pracowników do ośrodka w Świnoujściu, na grzyby albo jakąś wycieczkę.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Andrzej napisał(a):

> Po to żeby wozić pracowników do ośrodka w Świnoujściu, na > grzyby albo jakąś wycieczkę.

To nie lepiej było kupić jakiegoś autosana,albo jelcza turystycznego?

wysłane przez mmm

Andrzej napisał(a):

> Po to żeby wozić pracowników do ośrodka w Świnoujściu, na > grzyby albo jakąś wycieczkę.

Tak to prawda, ale do Świnoujścia czasami jeżdził też przegubowy Ikarus.

wysłane przez 105ngs

dyrdus napisał(a):

> Kto wie dlaczego kupiono Jelcze L-11? > Jakie było ich pierwotne przeznaczenie w KM?

A czy one przypadkiem nie trafiły do nas omyłkowo, tak jak 5 warszawskich L-11 ? Czytałem gdzieś (ale niestety nie jestem już w stanie powiedzieć gdzie), że w 1989 roku było z dostawami trochę zamieszania i w konsekwencji kilka przedsiębiorstw miejskich otrzymało Jelcze L-11, a kilka PKS-ów M-11, zamiast odwrotnie. Hmm, czy to nie było na Przegubowcu napisane ? Sprawdź, jeśli tak bardzo cię to interesuje. :)

wysłane przez OWAD (gość)

Przez wiele lat Jelcz L-11 #150 był przypisany starej linii 70, potem trafił na 80, potem 58, 82 a teraz 76.

wysłane przez kapil

OWAD napisał(a):

> Przez wiele lat Jelcz L-11 #150 był przypisany starej linii > 70, potem trafił na 80, potem 58, 82 a teraz 76.

I na 74 też na 2 brygadzie kawałek czasu spędził.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wie ktoś ile lini podmiejskich obslugiwało WPKM? I jakie miały numery i gdzie jeździły?

wysłane przez mmm

dyrdus napisał(a):

> Wie ktoś ile lini podmiejskich obslugiwało WPKM? > I jakie miały numery i gdzie jeździły?

http://www.swiatowy.org/bilety/1985/1985.html

wysłane przez LOL (gość)

dyrdus napisał(a):

> Wie ktoś ile lini podmiejskich obslugiwało WPKM? > I jakie miały numery i gdzie jeździły?

A co to jest ten WPKM?

wysłane przez 105ngs

LOL napisał(a):

> dyrdus napisał(a):

> > Wie ktoś ile lini podmiejskich obslugiwało WPKM? > > I jakie miały numery i gdzie jeździły? > > A co to jest ten WPKM?

Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej. Uprzedzając kolejne pytania, istaniało w latach 1976-1991 i obejmowało Szczecin, Police, Stargard Szczeciński i Świnoujście.