Forum

Pół miliona co dzień

wysłane przez MQ 0

Wreszcie artykuł porządnie opisujący to, co faktycznie zawarte jest w raporcie, a nie zawierający tylko wynurzenia Rabendy w parze z Połowniakiem.

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> Wreszcie artykuł porządnie opisujący to, co faktycznie > zawarte jest w raporcie, a nie zawierający tylko wynurzenia > Rabendy w parze z Połowniakiem.

No to prawda wreście coś konkretnego.

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez MQ 0

mkubien napisał(a):

> Wreszcie artykuł porządnie opisujący to, co faktycznie > zawarte jest w raporcie

No, z pewnymi drobnymi zastrzeżeniami, bo jednak autor dość wybiórczo potraktował propozycje dotyczące wymienionych przez niego linii (zaraz pewnie wybuchnie awantura o 12 i 84). Ale i tak to niebo a ziemia w porównaniu do Wybiórczej.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> > zaraz pewnie wybuchnie awantura o 12 i 84

Pewnie tak . Zwłaszca o 84 . Przez to nowa linia jest i patrzac na rozbudowe osiedla nad Rudzianka to potoki pasazerów beda sie zmieniac .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez MQ 0

M21 napisał(a):

> Przez to nowa linia jest i patrzac > na rozbudowe osiedla nad Rudzianka to potoki pasazerów beda sie > zmieniac .

Tak, ale raport opisuje stan na listopad 2005, nie wybiega w przyszłość. Być może badania wykonane za rok czy dwa lata wykażą już co innego.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> Tak, ale raport opisuje stan na listopad 2005, nie wybiega w > przyszłość. Być może badania wykonane za rok czy dwa lata wykażą > już co innego.

To miałem na mysli .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez Bartek (gość)

> No, z pewnymi drobnymi zastrzeżeniami, bo jednak autor dość > wybiórczo potraktował propozycje dotyczące wymienionych przez > niego linii (zaraz pewnie wybuchnie awantura o 12 i 84). Ale i > tak to niebo a ziemia w porównaniu do Wybiórczej.

Poki co sa to nadal suche dane, z ktorych bezposrednio nic nie wynika. A te rewelacje to mozna sobie bylo podac i 2 dni po liczeniu, bo to zwykle dane z tabelek. 75 do Reduty Ordona to chyba najlepszy pomysl, ktory pokazuje, ze jeszcze przez dlugi czas specjalisci z Krakowa beda musieli konfrontowac wyniki wlasnej pracy ze szczecinska rzeczywistoscia.

Poza tym, na wyniki wplynie tez fakt, ze byly przeprowadzone w listopadzie i przy kiepskiej pogodzie. Dla takiego "inzyniera" z Krakowa nie bedzie widoczne ze to kiepskie dni dla niektorych linii (np. 1,3,9,52,61,63,74,76).

p. bartek

wysłane przez zyx (gość)

Bartek napisał(a):

> 75 do Reduty Ordona to > chyba najlepszy pomysl, ktory pokazuje, ze jeszcze przez dlugi > czas specjalisci z Krakowa beda musieli konfrontowac wyniki > wlasnej pracy ze szczecinska rzeczywistoscia.

Jak tak bardzo chcą 75 ciąć to przynajmniej do ronda na Zawadzkiego, bo na/z osiedle (jedno z największych blokowisk na lewobrzeżu) jeździ b.dużo ludzi

wysłane przez lhb178 17

mkubien napisał(a):

> Wreszcie artykuł porządnie opisujący to, co faktycznie > zawarte jest w raporcie,

Nie powiedziałbym. "Po pierwsze, należałoby zrezygnować z eksploatacji niektórych odcinków tras, bo jeździ nimi zbyt mało pasażerów. Przykłady, to skrócenie trasy autobusu 55 (do Klucza lub Żydowiec), 56 (do dworca w Dąbiu), 75 (do Reduty Ordona), 84 (w szczycie tylko do Bukowego, przez resztę dnia zlikwidować)."

Fajnie, ale mowa była o skróceniu co drugiego kursu 55 i 56. A ten pomysł ze skróceniem 75 należałoby bardziej rozpowszechnić. Oczywiście zaraz by się okazało, że wszystkiemu jest winny ZDiTM, bo mógł się domyślić, że "fachowcy" będą mieli takie "mądre" pomysły.

wysłane przez MQ 0

lhb178 napisał(a):

> Fajnie, ale mowa była o skróceniu co drugiego kursu 55 i > 56. > A ten pomysł ze skróceniem 75 należałoby bardziej > rozpowszechnić. Oczywiście zaraz by się okazało, że wszystkiemu > jest winny ZDiTM, bo mógł się domyślić, że "fachowcy" będą > mieli takie "mądre" pomysły.

Dlatego później się poprawiłem, że autor jednak nie przedstawił całości obrazu. Bo nie zapominajmy również o 75bis.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Zybi (gość)

Jaki przebieg trasy miałaby mieć nowa linia tramwajowa nr 10?

wysłane przez M21 1

Zybi napisał(a):

Pewnie przez Rodła czyli dublujemy 5-ke

Mnie dziwi cos innego jak sobie wyobraza autor raportu koncowy 2ch lini na Dworcowej.

wysłane przez MQ 0

M21 napisał(a):

> Pewnie przez Rodła czyli dublujemy 5-ke

OIDP po trasie 7 (nie mam mapki niestety, więc nie jestem na 100% pewien).

PS. Jak wycinasz cytaty, to wycinaj też wrotki, bo ich zostawianie niczemu nie służy.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> OIDP

Że co :>

po trasie 7 (nie mam mapki niestety, więc nie jestem na 100% pewien).

Czyli 7 Bis ??

wysłane przez MQ 0

M21 napisał(a):

> > OIDP > > Że co :>

O Ile Dobrze Pamiętam

> Czyli 7 Bis ??

Tak.

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> O Ile Dobrze Pamiętam

Dzieki (nie wpadł bym ;))

> Tak.

Hmm a jaki sens ma taka linia ?? Bo zabrdzo sie nie orjentuje w ilosci pasazerów na 7 . I jaka zajezdnia miał by to obsługiwac (Jezli oczywiscie wiesz ;))

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez MQ 0

M21 napisał(a):

> Hmm a jaki sens ma taka linia ??

No właśnie moim zdaniem niewielki. Zacznijmy od tego, że "siódemka" miałaby kursować co 12 minut przez cały dzień. Do tego dochodzi owa "dziesiątka" również co 12 minut. Założenie krakusów jest takie, że linia 10 miałaby przejąć pasażerów linii 75. Tylko chyba źle spojrzeli na mapę, bo najwięcej ludzi jeździ do centrum od Osiedla Kaliny, a tam torów jak na razie nie wybudowano, więc nijak by to nie przejęło pasażerów z 75.

> I jaka zajezdnia miał by to obsługiwac (Jezli > oczywiscie wiesz ;))

Zajezdnia obsługująca jest kwestią wtórną i nie jest to przedmiotem opracowania.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Błażej 3

mkubien napisał(a):

> No właśnie moim zdaniem niewielki. Zacznijmy od tego, że "siódemka" > miałaby kursować co 12 minut przez cały dzień. Do tego dochodzi owa > "dziesiątka" również co 12 minut.

A w miejsce co drugiego kursu 7, wpuszczamy 2 na Basen Górniczy :D A wtedy, i jest bezpośrednie połączenie Basenu Górniczego z Placem Rodła, i jest nadal wszędzie taka sama częstotliwość kursowania tramwajów, minus to to, że co drugi kurs z Krzekowa 7 to bezpośredni na Basen. Choć z wyników badań wychodzi że, tramwaje co 6 minut na Basen Górniczy to za często i ich propozycja to 7 co 12 minut plus 8 jakoś rzadziej w trójskładach. Więc może zejść z czestotliwości dwóch linii co 6 minut na trzy linie co 12 minut w opcji, 2 na Basen, wspomagacz 7 na Dworcową oraz 8 w trójskładach 105, albo składach Tatr.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica 74 - Basen Górniczy - Os Bukowe

wysłane przez Luke_Police 151

M21 napisał(a):

> Pewnie przez Rodła czyli dublujemy 5-ke

To jedna z możliwości, oczywiście można by się sprzeczać czy przez Jagiellońską i Boh. Warszawy czy lepiej przez Wojska Polskiego i Wawrzyniaka.

Druga możliwość to dublujemy 7, czyli od Bramy Portowej trasa identyczna jak 7. Jeszcze inny pomysł to puścić 7 rzez Rodła tak jak w czasie remontu Krzywoustego (aby mieszkańcy Prawobrzeża byli zadowoleni z bezpośredniego połączenia Basenu G. z Rodła), a 10 od Dworca przez Bramę i dalej aktualną trasą linii 7.

> Mnie dziwi cos innego jak sobie wyobraza autor raportu koncowy > 2ch lini na Dworcowej.

Kto wie, czy nie zmienią końcowego linii 2 na pętlę na Potulickiej, a wtedy np. 4 na Dworzec i przy 12-minutowej częstotliwości linii 4 i 10 dałoby radę zmieścić je na Dworcowej. Chociaż 2 też zdaje się ma 12 minutową częstotliwość...

Technik serwisu :)

wysłane przez Phobos 17

> a > 10 od Dworca przez Bramę i dalej aktualną trasą linii 7.

Tak, tak. A na Dworcu tramwaj uniesie sie w powietrze, obróci i płynie wyląduje na przeciwnym torze...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Luke_Police 151

Phobos napisał(a):

> Tak, tak. A na Dworcu tramwaj uniesie sie w powietrze, obróci i > płynie wyląduje na przeciwnym torze...

Miałem na myśli taki powrót jaki robi linia 2.

Technik serwisu :)

wysłane przez Jacek

Luke_Police napisał(a):

> Miałem na myśli taki powrót jaki robi linia 2.

Ale linia 2 do Dworca nie dojeżdża ;)

wysłane przez Phobos 17

> Miałem na myśli taki powrót jaki robi linia 2.

Polecam zatem dowolny plan miasta :-P "Dworcowa", a "Dworzec" to nie to samo ;-P

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Luke_Police 151

Phobos napisał(a):

> Polecam zatem dowolny plan miasta :-P "Dworcowa", a "Dworzec" to > nie to samo ;-P

Właśnie chodziło mi o Dworcową, tylko źle się wyraziłem :P

Technik serwisu :)

wysłane przez Kondziu 1

Phobos napisał(a):

> > a > > 10 od Dworca przez Bramę i dalej aktualną trasą linii 7. > > Tak, tak. A na Dworcu tramwaj uniesie sie w powietrze, obróci i > płynie wyląduje na przeciwnym torze...

Ja proponuje tabor 2 kieronkowy w postaci 216 i holownika z warsztatow, z przejazdem przez weksel na dworcu ;p

wysłane przez M21 1

Luke_Police napisał(a):

[Ciach]

Oki to wszytko fajnie wyglada nie powiem .Ale przy kazdym wariancie jaki zaproponowałes istnienie 5 w dotychczasowym stanie jest troche bez sensu.

A co do doworcowej przy stanie naszych tramów które nie trzymaja na spdkach petla na wzgórzu jest dosc niebiespieczna . Nie wpominajc o tym ze motorniczowie błagaja juz w tym momencie zeby przeniesc 2 ke na Potulicka bo krańcówka na Dworcowej to horror . Nie ma WC wóz moze sie stoczyc no i okolica troche nie zabrdzo . A przy 2ch liniach było by naprawde nie miło nawet wyminąć sie nie ma tam jak . No i cos jescze jak bedą wygladac przerwy na posiłki na Krzekowie juz teraz jest czasmi ciasno . Pomysł fajny ale wykonanie bedzie trudne . Jeśli oczywiscie cos by drgneło .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez Phobos 17

> A przy 2ch > liniach było by naprawde nie miło nawet wyminąć sie nie ma tam jak

Zawsze można tor w kierunku Odry połączyć zwrotką i zrobić z niego drugi peron hihi ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Kriz8 35

> Zawsze można tor w kierunku Odry połączyć zwrotką i zrobić z niego > drugi peron hihi ;-)

I tak nie będzie można, brak skrajni tam występuje ;-). Conajwyżej eNki się tam miną na dole.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez Luke_Police 151

M21 napisał(a):

> Oki to wszytko fajnie wyglada nie powiem .Ale przy kazdym wariancie > jaki zaproponowałes istnienie 5 w dotychczasowym stanie jest troche > bez sensu.

Dlatego mówię, że jedną z tych dwóch linii jadących przez Rodła do Krzekowa możnaby skierować przez Wojska Polskiego i Wawrzyniaka.

> A co do doworcowej przy stanie naszych tramów które nie trzymaja na > spdkach petla na wzgórzu jest dosc niebiespieczna . [ ciach ] > No i cos jescze jak bedą wygladac przerwy na posiłki na Krzekowie > juz teraz jest czasmi ciasno . Pomysł fajny ale wykonanie bedzie > trudne . Jeśli oczywiscie cos by drgneło .

Gdyby już mieli zamaiar naprawdę wprowadzić takie zmiany, przypuszczam, że wzięliby się za rozbudowę tych dwóch pętli. Zgadza się że z Dworcową byłby rzeczywiście problem, ale każdy problem można jakoś rozwiązać. Pewnie mielibyśmy kolejny remont...

Technik serwisu :)

wysłane przez mike_1994

Luke_Police napisał(a):

> Kto wie, czy nie zmienią końcowego linii 2 na pętlę na > Potulickiej, a wtedy np. 4 na Dworzec i przy 12-minutowej > częstotliwości linii 4 i 10 dałoby radę zmieścić je na Dworcowej. > Chociaż 2 też zdaje się ma 12 minutową częstotliwość...

A nie można z 4 zrobić linii okółnej tak jak kiedyś(tak i sie raczej wydaje)?

--- Lex iubet, non disputat - Prawo nakazuje, nie dyskutuje http://www.kmszczecin.blog.onet.pl

wysłane przez Phobos 17

> A nie można z 4 zrobić linii okółnej tak jak kiedyś(tak i sie > raczej wydaje)?

Tylko po co? Żeby robiła puste przebiegi po Kolumba?

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Andrzej (gość)

Luke_Police napisał(a):

> Jeszcze inny pomysł to puścić 7 rzez Rodła tak > jak w czasie remontu Krzywoustego (aby mieszkańcy Prawobrzeża > byli zadowoleni z bezpośredniego połączenia Basenu G. z Rodła), a > 10 od Dworca przez Bramę i dalej aktualną trasą linii 7.

O, i to by było świetne rozwiązanie, bo z moich obserwacji wynika, że osoby wsiadające na Basenie wysiadają albo koło Grzybka i idą w kierunku Rodła, albo jadą znacznie dalej - a z kolei większość pasażerów wysiadających na przystankach na Bohaterów Warszawy wsiada na Bramie bądź dalej.

wysłane przez Titanic1912

Luke_Police napisał(a):

> M21 napisał(a):

> > Pewnie przez Rodła czyli dublujemy 5-ke > > To jedna z możliwości, oczywiście można by się sprzeczać czy > przez Jagiellońską i Boh. Warszawy czy lepiej przez Wojska > Polskiego i Wawrzyniaka.

Przez Wojska Polskiego i Wawrzyniaka tramwaje woziłyby powietrze...wiec już lepsza opcja przez Jagiellońską i Boh. Warszawy

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez Phobos 17

Może i artykuł jest już lepszy merytorycznie od Wybiórczej, ale widać niezdrową pogoń za sensacją. Skoro od 30 lat nie prowadzi się w Szczecinie żadnej inwersytcji tramwajowej z prawdziwego zdarzenia to co w tym dziwnego, że tramwajami jeździ mniej pasażerów? Skoro takie 77bis i Cbis wykonują raptem kilka kursów w ciągu tygodnia, to co w tym dziwnego, że przewożą mało pasażerów? Pomijam, że powinno to być poprostu kursy skrócone...

Pozostaje mi mieć nadzieje, że ktoś będzie miał na tyle oleju w głowie, żeby nie dopuścić do rozregulowania ruchu tramwajów utrzymywanego w taktach 6/12 minut...

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Luke_Police 151

"Zlikwidować albo utrzymać tylko w szczycie radzą fachowcy linie 109, 111, G." Likwidaja 109 poza szczytem to moim zdaniem zły pomysł, jest to linia szkolna, a przecież o godzinach 10-12 też niekiedy rozpoczynają się lub kończą lekcje zwłaszcza w szkołach podstawowych. Bardziej nonsensowne wydają mi się kursy do Siedlic. Odkąd istnieje linia 106 jest bezpośrednie połączenie Rynku z Siedlicami i zdaje się, że niektóre kursy 109 do Siedlic i 106 są w podobnych godzinach. A co do 111 to rzeczywiście poza szytem wozi powietrze i kierowców do zajezdni :-) . Zastanawiam się natomiast czy nie lepiej byłoby włączyć kursy linii LD w rozkład 111 (wprowadzić podjazdy 111 pod Działki w Jasienicy). Tylko zdaje się problem jest z biletami, bo LD ma swoje.

Technik serwisu :)

wysłane przez Phobos 17

LD nie ma nic wspólnego z ZDiTM.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Titanic1912

Luke_Police napisał(a):

> Bardziej nonsensowne wydają mi się kursy do > Siedlic. Odkąd istnieje linia 106 jest bezpośrednie > połączenie Rynku z Siedlicami i zdaje się, że niektóre kursy > 109 do Siedlic i 106 są w podobnych godzinach.

I zgadza się gdy liczyłem pasażerów na 109 sami kierowcy przyznali że autobusy na 109 do Siedlic wożą powietrze...bo niestety plan w szkołach ma się nijak do tego rozkładu 109

> A co do 111 to rzeczywiście poza szytem wozi powietrze i > kierowców do zajezdni :-) . Zastanawiam się natomiast czy nie > lepiej byłoby włączyć kursy linii LD w rozkład 111 > (wprowadzić podjazdy 111 pod Działki w Jasienicy). Tylko > zdaje się problem jest z biletami, bo LD ma swoje.

LD jak się nie myle jest uruchamiana na zlecenie Urzędu Gminy w Policach...a linia 111 na zlecenie ZDiTM...

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez yo (gość)

"Wiadomo również, że sporo kosztują ulgi w przejazdach i uprawnieni do przejazdów bezpłatnych (tych w Szczecinie jest najwięcej w Polsce) - kolejno 19 i 9,2 mln. zł."

No dobrze, ale czy ktoś się zastanowił nad cenami biletów, sieciówek i dopłatami do wszystkiego do czego się da- pospieszne, nocne, bagaże. Chyba te największe w polsce ulgi się zwracają... a przynajmniej nie są nawiększe w Polsce...

wysłane przez Bartek (gość)

Odpowiem ci tak. Kiedys tez myslalem ze ulgi sa super jak przychodzilo mi za sieciowke placic 36,50. Jako ze obecnie musze za sieciowke placic 73zl, taniej mi wychodzi dojazd do pracy samochodem (2,5km w jedna strone). Paliwo na tam i powrot kosztuje 2zl dziennie, na bilety musialbym wydac 3,80zl dziennie, a nawet kupujac sieciowke zaplacilbym dziennie 3,65zl. Pomijam juz fakt, ze samochodem z domu do pracy wyrabiam sie w 5 minut, a tramem/busem minut 20. Ostatnio wlasnie zrezygnowalem z komunikacji na rzecz samochodu, ew. jak potrzebuje skorzystac z komunikacji kupuje kilka biletow, co mimo wszystko wychodzi taniej.

Obecnie z mojego pktu widzenia powinny byc zachowane ulgi dla osob uczacych sie i emerytow, ale tylko i wylacznie przy zakupie biletu dlugookresowego (np. semestralny, roczny), tak jak ma to miejsce w niemczech.

wysłane przez M21 1

Ja uwazam ze powinni zniesc zapis ze osoby po 75 roku zycia maja przejazd zadarmno. Odrazu zobaczyli bysmy jak tak naprawde ludzie kozystaja z KM.

wysłane przez torwid (gość)

yo napisał(a):

> No dobrze, ale czy ktoś się zastanowił nad cenami biletów, > sieciówek i dopłatami do wszystkiego do czego się da- > pospieszne, nocne, bagaże. Chyba te największe w polsce ulgi > się zwracają... a przynajmniej nie są nawiększe w Polsce...

No właśnie się w żaden sposób nie zwracają. Są ulgi ustawowe, obowiązujące w całym kraju i lokalne, nadawane przez Rady Gmnin. Żadne jednak nie są rekompensowane. I jeśli dobrze pamiętam, z tytułu darmowych przejazdów na KM powinno iść dodatkowo ok, 18 mln, z tytułu ulgowych chyba następne 10. W Szczecinie radni mają najszerszy gest w kraju, grupa zwolnionych z opłat jest spora, podobnie tych uprawnionych do ulgi. Niestety, radni uprawnienia rozdają na prawo i lewo, nie wskazując nawet źródeł, z których KM mogłaby je sobie zrekompensować.

wysłane przez DamTram (gość)

torwid napisał(a):

> No właśnie się w żaden sposób nie zwracają. Są ulgi ustawowe, > obowiązujące w całym kraju i lokalne, nadawane przez Rady > Gmnin. Żadne jednak nie są rekompensowane. I jeśli dobrze > pamiętam, z tytułu darmowych przejazdów na KM powinno iść > dodatkowo ok, 18 mln, z tytułu ulgowych chyba następne 10. W > Szczecinie radni mają najszerszy gest w kraju, grupa > zwolnionych z opłat jest spora, podobnie tych uprawnionych do > ulgi. Niestety, radni uprawnienia rozdają na prawo i lewo, nie > wskazując nawet źródeł, z których KM mogłaby je sobie > zrekompensować.

Taaa a byłym zasłużonym pracownikom WPKM, MPK, i MZK oraz ZKM to zabierają wiem bo pozabierali wszystko i wszystkim u mnie w rodzinie

wysłane przez yo (gość)

torwid napisał(a):

> No właśnie się w żaden sposób nie zwracają.

Ja pisałem tylko o tym, że w Szczecinie trzeba do wszystkiego dopłacać i to częściowo pokrywa straty komunikacji spowodowane istnieniem ulg. W Wa-wie np. na normalnym bilecie jedzie się z bagażem (przynajmniej praktycznie) i nie ważne, czy pospiesznym, nocnym czy nawet metrem...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

" Zdaniem badających zbyt dużo jeździ autobusów przegubowych, to może być wskazówka dla przewoźników, jakie pojazdy kupować"

A mnie się wydawało że problem polega na ty że nie jeżdzi zbyt dużo przegubów,a raczej że poprostu źle są rozdysponowane. Jeżdzą na liniach gdzie są nie potrzebne,a brakuje ich tam gdzie są potrzebne. A rozwiązane sugerowane zmuszą do zwiekszenia częstotliwości kursowania,przy zastosowaniu wiekszej ilości taboru 12 metrowego.Tak mi się zdaje:)))

wysłane przez Jacek

dyrdus napisał(a):

> Jeżdzą na liniach gdzie są nie potrzebne,a brakuje ich tam > gdzie są potrzebne.

Aż się nasuwa przykład - 55 i 64. Autobusy tej drugiej linii to czasem jedna wielka rzeźnia, a tymczasem 55 jeździ sobie z połową wolnych miejsc siedzących...

> A rozwiązane sugerowane zmuszą do zwiekszenia częstotliwości > kursowania,przy zastosowaniu wiekszej ilości taboru 12 > metrowego.

Taa. Albo na odwrót - zmniejszenie częstotliwości i obsługa przegubami :-]

--- Po prostu Volvo :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jacek napisał(a):

> Aż się nasuwa przykład - 55 i 64. Autobusy tej drugiej linii to > czasem jedna wielka rzeźnia, a tymczasem 55 jeździ sobie z > połową wolnych miejsc siedzących...

Zawsze sie zastanawiałem dlaczego 55 obsługiwane jest w całości przegubami? Nigdy nie widziałem tam zadnego pojazdu 12 metrowego.Ciekawe co skłoniło ZDiTM do takiej decyzji???

> Taa. Albo na odwrót - zmniejszenie częstotliwości i obsługa > przegubami :-]

To ta druga opcja będzie tragedią,będziemy stać po 30 minut i czekać na przeguba a kiedy podjedzie to nie będzie jak do niego wejść

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> Jacek napisał(a):

> > Zawsze sie zastanawiałem dlaczego 55 obsługiwane jest w całości > przegubami? > Nigdy nie widziałem tam zadnego pojazdu 12 metrowego.

12 metrowiec to zamało 18 metrowiec za duzo kłania sie deskorolka :] i włśnei na takie linie typu 51 55 57 59 64 65 68 69 71 73 (ale na tej lini sa za ciasne zakrety ale o tym juz było) 79 15 metrowiec jest w sam raz .Znczy tak mi sie wydaje .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> 12 metrowiec to zamało 18 metrowiec za duzo kłania sie deskorolka > :] i włśnei na takie linie typu 51 55 57 59 64 65 68 69 71 73 (ale > na tej lini sa za ciasne zakrety ale o tym juz było) 79 15 > metrowiec jest w sam raz .Znczy tak mi sie wydaje .

No to trzeba przerobić zakrety he he! A czy wogóle był poruszany temat zakupu takich 15 metrowców przez SPAK i SPAD? A tak na marginesie kto takie cuda produkuje MAN to wiem czy jest ktos jeszcze?

wysłane przez MC (gość)

dyrdus napisał(a):

> No to trzeba przerobić zakrety he he! > A czy wogóle był poruszany temat zakupu takich 15 metrowców przez > SPAK i SPAD?

Był. Wyszło że niewarto.

> A tak na marginesie kto takie cuda produkuje MAN to wiem czy jest > ktos jeszcze?

Solaris Mercedes Volvo

wysłane przez M21 1

MC napisał(a):

> Był. Wyszło że niewarto.

Warszawa Poznań Gdańsk Bydgoszcz Wrosława GOP ciekawe ze tam sie opłaca a u nas jak zwykle nie .

> > A tak na marginesie kto takie cuda produkuje MAN to wiem czy jest > > ktos jeszcze?

Tak jak kolega napisał i jeszcze Scania i Naeoplan .Ale ten ostani nie wiem czy cos jeszcze oferuje na polski rynek.

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez Phobos 17

> > Był. Wyszło że niewarto. > > Warszawa Poznań Gdańsk Bydgoszcz Wrosława GOP ciekawe ze tam sie opłaca > a u nas jak zwykle nie .

Tylko widzisz - wszystkie te miasta w Polsce, które kupiły 15-metrowce właśnie ze względu na ich nieprzydatność już więcej tego błędu nie popełniły...

PS. Wymieniając coś, zazwyczaj stawiamy przecinki pomiędzy kolejnymi pozycjami.

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez M21 1

Phobos napisał(a):

> Tylko widzisz - wszystkie te miasta w Polsce, które kupiły 15-metrowce > właśnie ze względu na ich nieprzydatność już więcej tego błędu nie > popełniły...

No to chyba ze tak ;) Ale np Gop kupił w zeszłym roku 3 15 metrowce . > > PS. Wymieniając coś, zazwyczaj stawiamy przecinki pomiędzy kolejnymi > pozycjami.

Jezu zapomniałem sorki :(

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MC napisał(a):

> Był. Wyszło że niewarto.

A ciekawe dlaczego nie warto?Jakie agrumenty za tym przemawiają że nie warto?Czy raczej to coś nowego i po prostu tego SPAK i SPAD nie chcą? A przydałby się taki tabor teraz to widać. Tylko że u nas to wszystko idze jak...:)

wysłane przez Luke_Police 151

dyrdus napisał(a):

> A ciekawe dlaczego nie warto?Jakie agrumenty za tym przemawiają że nie > warto?Czy raczej to coś nowego i po prostu tego SPAK i SPAD nie chcą? > A przydałby się taki tabor teraz to widać. > Tylko że u nas to wszystko idze jak...:)

Jakoś niedawno na forum ktoś pisał jaki jest powód nieopłacalności kupna deskorolek. Chodziło zdaje się o niewielką różnicę w cenie między pojazdami 15-metrowymi, a 18-metrowymi w stusunku do ich dużej różnicy pojemności. Bardziej opłaca się dać więcej i kupić bardziej pojemny autobus przegubowy, niestety w tej chwili nie pamietam cen, ale poszperaj na forum w wątkach "Nowe autobusy" i "Umowa na 10 lat".

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Luke_Police napisał(a):

> Jakoś niedawno na forum ktoś pisał jaki jest powód nieopłacalności > kupna deskorolek. Chodziło zdaje się o niewielką różnicę w cenie między > pojazdami 15-metrowymi, a 18-metrowymi w stusunku do ich dużej różnicy > pojemności. Bardziej opłaca się dać więcej i kupić bardziej pojemny > autobus przegubowy, niestety w tej chwili nie pamietam cen, ale > poszperaj na forum w wątkach "Nowe autobusy" i "Umowa na 10 lat".

Ok wszystko pięknie ładnie.Tylko widzisz deski by się przydały bardziej niż kolejne 18 metrowce.Trzeba patrzec przyszłościowo. A napewno bardziej ekonomiczniej jest puścić deske na linie zamiast dwuch solówek,albo przeguba. Np.jak juz wyżej pisano 18 metrowy na 55 to za dużo,a 12 to za mało a 15 jest w sam raz. Przykładów można podać kilka. Wienc argumenty o cenie mnie nie przekonują,chłodne bajeczki

wysłane przez Luke_Police 151

dyrdus napisał(a):

> Ok wszystko pięknie ładnie.Tylko widzisz deski by się przydały bardziej > niż kolejne 18 metrowce.Trzeba patrzec przyszłościowo. > A napewno bardziej ekonomiczniej jest puścić deske na linie zamiast > dwuch solówek,albo przeguba.

Ja nie mówię, że tak nie jest, odpowiedziałem tylko na pytanie które zadałeś, czyli dlaczego deski są nieopłacalne.

> Np.jak juz wyżej pisano 18 metrowy na 55 to za dużo,a 12 to za mało a > 15 jest w sam raz. [ ciach ]

Oczywiście przykładów znalazło by się w całym Szczecinie mnóstwo. W Policach linie 101 i F, w Szczecinie 63, 69, 68, 51, 57 też się pod 15-metrowce kwalifikują. Nie wiem jak jest na prawobrzeżu bo rzadko tam bywam, ale wierzę, że masz rację :-)

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

I dlatego w tym przypadku widać niekompetencje i nie reformowalność KM w naszym mieście. Ktoś wymyślił 15 metrowca wienc do czegość służy. Mam nadzieje że kiedyś ktoś wpadnie na genialny pomysł i zasili spółki w deski(jakiś mądry prezes oczywiście). P.S. a Policie dechy gdzie naj cześciej śmigają na jakich liniach?

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> I dlatego w tym przypadku widać niekompetencje i nie reformowalność KM > w naszym mieście. > Ktoś wymyślił 15 metrowca wienc do czegość służy. > Mam nadzieje że kiedyś ktoś wpadnie na genialny pomysł i zasili spółki > w deski(jakiś mądry prezes oczywiście).

No to juz alezy od prezesów spułek .

> P.S. a Policie dechy gdzie naj cześciej śmigają na jakich liniach?

63,101,F i bardzo czesto na wynajmach.

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> No to juz alezy od prezesów spułek .

To fakt,ale może ZDiTM zmusi je do zakupu takiego sprzętu,przy okazji zmiany w KM,która zbliża się wielkimi krokami.

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> To fakt,ale może ZDiTM zmusi je do zakupu takiego sprzętu,przy okazji > zmiany w KM,która zbliża się wielkimi krokami.

No zoabczymy moim zdaniem 10 sztuk do dąbia i 5 do klonowicy . Wiem duzy zakup ale mozna sprowadzic jakies uzywane na prube.

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> No zoabczymy moim zdaniem 10 sztuk do dąbia i 5 do klonowicy . Wiem > duzy zakup ale mozna sprowadzic jakies uzywane na prube.

Przetestować można zawsze te polickie na próbe.Nie trzeba daleko szukać. A sądze ze z zakupem nie było by problemu raczej BVG ma pare takich maszyn na zbyciu.

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> Przetestować można zawsze te polickie na próbe.Nie trzeba daleko > szukać. > A sądze ze z zakupem nie było by problemu raczej BVG ma pare takich > maszyn na zbyciu.

Ale police potrzbuja te wozy ;) Predej w gre wchodzi wypozyczenie z poznania Naeolpana badz Solniczki z Wawy .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> Ale police potrzbuja te wozy ;) Predej w gre wchodzi wypozyczenie z > poznania Naeolpana badz Solniczki z Wawy .

Ja tylko tak rzuciłem przykładem.No ale tak jak mówisz zostaje Warszawa,Poznań. A swoja drogą czemu nie police? Przecierz deski cześciej śmigają jako wynajem niż liniowe podobno:) Zawsze się można dogadać po pare godzin w ciągu dnia:)

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> M21 napisał(a):

> > Ja tylko tak rzuciłem przykładem.

Wiem ;)

> Zawsze się można dogadać po pare godzin w ciągu dnia:)

Ale kilku godzinne testy nic nie dadza zeby było cos widac potrzeba przynajmniej z tydzien jak nie 2 na testy cos wziąść .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Zawsze SPAD lub SPAK może w zamian oddelegować swoje wózki 18 metrowe do Polic na czas testów,w zamian SPPK może oddelegować swoje dechy.Tak ja to widze,taka jest moja koncepcja:)

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> Zawsze SPAD lub SPAK może w zamian oddelegować swoje wózki 18 metrowe > do Polic na czas testów,w zamian SPPK może oddelegować swoje dechy.Tak > ja to widze,taka jest moja koncepcja:)

Nie no fajna zamianic niskopodłogowca na wysoko podłogowca napewno sie na to SPPK zgodzi ;)

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> Nie no fajna zamianic niskopodłogowca na wysoko podłogowca napewno sie > na to SPPK zgodzi ;)

No zawsze SPAD może oddać swoje używki przegubowe,gorzej jeśli chodzi o SPAK.

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> No zawsze SPAD może oddać swoje używki przegubowe,gorzej jeśli chodzi o > SPAK.

Zawsze Dąbie i Klonowica mogą zapłacic za wynajm taniej wyjdzie bo dojazd krutszy niż np z Poznania ;)

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> Zawsze Dąbie i Klonowica mogą zapłacic za wynajm taniej wyjdzie bo > dojazd krutszy niż np z Poznania ;)

No to jest najprościej.Ale moje arternatywy to po prostu oszczędność.

wysłane przez M21 1

dyrdus napisał(a):

> M21 napisał(a):

> No to jest najprościej.Ale moje arternatywy to po prostu oszczędność.

I ja jestem za twoimi argumentami tylko znajac rynek nikt na to sie nie zgodzi a przynajmniej sppk bo niema w tym momencie zysku .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> I ja jestem za twoimi argumentami tylko znajac rynek nikt na to sie nie > zgodzi a przynajmniej sppk bo niema w tym momencie zysku .

Luzik masz rację.Tylko powinni się na wzajem wspierać a nie życ jak pies z kotem,rozumiem gdyby to było inne miast,ale działają razem w jednej KM.Wiec powinny byc umowy kolerzenskie partnerskie.

wysłane przez Luke_Police 151

dyrdus napisał(a):

> No zawsze SPAD może oddać swoje używki przegubowe,gorzej jeśli chodzi o > SPAK.

No spak ma solowe Volvo używki :P

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police 151

Luke_Police napisał(a):

> No spak ma solowe Volvo używki :P

Oczywiście chodziło mi SPAK, mam nadzieję, że się nikt nie obrazi za małe litery, za słabo wcisnąłem lewy shift :-P

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> Zawsze SPAD lub SPAK może w zamian oddelegować swoje wózki 18 metrowe > do Polic na czas testów,w zamian SPPK może oddelegować swoje dechy.Tak > ja to widze,taka jest moja koncepcja:)

ROTFL, co może sobie wydelegować... B10MA? czy SPAD NG272, który w podwersji złuży od wielu lat w Policach?

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez MC (gość)

Luke_Police napisał(a):

> > A napewno bardziej ekonomiczniej jest puścić deske na linie zamiast > > dwuch solówek,albo przeguba.

Nigdy nie bądź niczego pewnym :/ Bo silniki są takie same jak w przegubowcach czytaj zużycie paliwa właściwie takie samo.

> Oczywiście przykładów znalazło by się w całym Szczecinie mnóstwo. W > Policach linie 101 i F, w Szczecinie 63, 69, 68, 51, 57 też się pod

I co maja się tam połamać bo taka wasza fanaberia? Wyjedź z kołłataja (i wjedź) przejedź przez sybiraków potem zakrety w orzeszkowej (i z) oraz w i z Chopina oraz zakrety na 69.

> 15-metrowce kwalifikują. Nie wiem jak jest na prawobrzeżu bo rzadko tam > bywam, ale wierzę, że masz rację :-)

nie widzę linii na kttórych byłby przydatne. Może na 64 chociaz bardziej widziałbym tam przegubowca.

wysłane przez MAN756 21

MC napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > > > A napewno bardziej ekonomiczniej jest puścić deske na linie zamiast > > > dwuch solówek,albo przeguba. > > Nigdy nie bądź niczego pewnym :/ Bo silniki są takie same jak w > przegubowcach czytaj zużycie paliwa właściwie takie samo.

Owszem silniki są takie same w przypadku polickich deskorolek, natomiast zużycie paliwa już nie jest jednakowe.Zauważ, że to jest jednak mniejsza masa, więc siłą rzeczy deskorolka ma mniejsze zużycie paliwa o 4 litry od przeguba, niewielka to róznica a jednak jest.

A odnosząc sie do pierwszej odpowiedzi to można puścić deskorolkę pod warunkiem, że linia na której kursuje nie ma zbyt dużo ciasnych zakrętów.

wysłane przez MC (gość)

MAN756 napisał(a):

> Owszem silniki są takie same w przypadku polickich deskorolek,

W przypadku większości pojazdów są to silniki raczej bardziej zbliżone do tych z przeguba niż do tych z solówki

> natomiast zużycie paliwa już nie jest jednakowe.Zauważ, że to jest > jednak mniejsza masa, więc siłą rzeczy deskorolka ma mniejsze zużycie > paliwa o 4 litry od przeguba, niewielka to róznica a jednak jest.

Masa jest mniejsza owszem ale te 4 litry to coś sporo jakoś za duża różnica. byłem przekonany że ok 2l ale 4 to dużo. Możesz to jakoś poprzeć :>

> A odnosząc sie do pierwszej odpowiedzi to można puścić deskorolkę pod > warunkiem, że linia na której kursuje nie ma zbyt dużo ciasnych > zakrętów.

No to z tych wszystkich to aż 55 się kwalifikuje - 3 wozy. Ewentualnie jeszcze jakby sie kto uparł to możnaby na część brygad D i E te wynalazki upchnąć.

wysłane przez MAN756 21

MC napisał(a):

> Masa jest mniejsza owszem ale te 4 litry to coś sporo jakoś za duża > różnica. byłem przekonany że ok 2l ale 4 to dużo. Możesz to jakoś > poprzeć :>

Wydaje ci sie , że 4 litry to niewielka róznica.A jednak w odniesieniu miesięcznym i rocznym to uzbiera sie spora sumka. Przykładowo na linii 101 deskorolka wykonuje na brygadzie całodziennej ok 500 km.Na każde 100Km zużywa od przeguba o 4 litry mniej, więc mamy 4x5 to jest 20 litrów dzienne.Do tego dodaj drugie 20 litrów ponieważ jest jeszcze druga decha więc mamy dzienną oszczędnośc paliwa ok 40 litrów.Teraz, deski jedzą przez pięć dni roboczych więc 40x5 wiec tygodniowo wyjdzie 200 litrów.Mnożymy te 200 litr przez 4 tygodnie i w miesiącu wychodzi ok 800 litrów.Pomnóż to teraz przez 12 miesiecy 800x12 wychodzi 9600 litrów osczędności rocznie.Zakładając średnią cene paliwa ON, na poziomie 3,80 x 9600 litrów daje nam to sumę 36480 zł. Spółka wiec może zaoszczedzic rocznie 36480 zł.Czy nadal uważasz, że 4 litry to niewielka róznica?Oczywiście te założenia są troszke uproszczone, bo wiadomo że trafi sie kierowca, który ma ciężką noge i bedzie miał przepały, a drugo bedzie miał powiedzmy 7 litrów oszczędności, no jescze zależy to od obciążenia lini.

wysłane przez Luke_Police 151

MC napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > > > A napewno bardziej ekonomiczniej jest puścić deske na linie zamiast > > > dwuch solówek,albo przeguba.

Akurat tego to ja nie napisałem :-P

> I co maja się tam połamać bo taka wasza fanaberia? Wyjedź z kołłataja > (i wjedź) przejedź przez sybiraków potem zakrety w orzeszkowej (i z) > oraz w i z Chopina oraz zakrety na 69.

Nie powiedziałem, że na tej linii musi jeździć deskorolka. Wymieniłem ją tylko jako jedną z wielu na których niekiedy Solo to za mało, a przegub za dużo. Skoro trasa jest zbyt trudna, to można zwiększyć częstotliwość i puszczać tylko solówki, lub zostawić taką jaka jest, ale puszczać same przeguby.

Natomiast na linii 63 deskorolki jeżdżą i sobie dobrze radzą. Bynajmniej nie słyszałem o żadnym wypadku z udziałem deskorolki na 63.

> nie widzę linii na kttórych byłby przydatne.

To się rozejrzyj :-P. Wszędzie tam gdzie jeżdżą częściowo puste przeguby i zapchane solówki, ja wepchnął bym deskorolkę, o ile oczywiście trasa na to pozwala. Nie wiem niestety jak to jest na prawobrzeżu bo bywam tam sporadycznie.

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> Ok wszystko pięknie ładnie.Tylko widzisz deski by się przydały bardziej > niż kolejne 18 metrowce.Trzeba patrzec przyszłościowo.

No właśnie wszyscy myślą przyszłościowo... jak ich nie kupić.

> Np.jak juz wyżej pisano 18 metrowy na 55 to za dużo,a 12 to za mało a > 15 jest w sam raz.

No tabor 10 i 15 metrów jest hiper elastyczny i jest z gumy.

> Przykładów można podać kilka. > Wienc argumenty o cenie mnie nie przekonują,chłodne bajeczki

Bajki to są o pseudo taborze Mega typu 15m. Ani to Mega, ani to Maxi. :|

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> Solaris Mercedes Volvo

OmniLink 15 w wersji miejsko/podmiejskiej jest jeszcze dostępny w barwach Scanii.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo 4

M21 napisał(a):

> 12 metrowiec to zamało 18 metrowiec za duzo kłania sie deskorolka > :] i włśnei na takie linie typu 51 55 57 59 64 65 68 69 71 73

Uhmmm, deska na 64 i 65 to cudna sprawa... szczególnie, że 64 i 77 często mają problemy ze skrętem z dworca w Dąbiu w Pomorską jak jest zastawione kolejką samochodódów, a 65 musi kręcić przez pętle na Słonecznym.

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n 49

"należałoby zrezygnować z eksploatacji niektórych odcinków tras, bo jeździ nimi zbyt mało pasażerów."

Na każdej sieci są tzw. linie socjalne - jeżdżą, bo są jedynym połączeniem dzielnicy z resztą miasta. Ponadto wynika to z obowiązku gminy zapewnienia komunikacji na swoim terenie.

"Przykłady (...) 56 (do dworca w Dąbiu)"

A ze wschodniej części Dąbia niech się przesiadają 2 razy jadąc do centrum...

"75 (do Reduty Ordona)"

bo na blokowisko Zawadzkiego-Szafera nikt nie jeździ? - spadłem z krzesła ze śmiechu! Niech ci specjaliści pojadą do domu reformować swoją komunikację...

"84 (w szczycie tylko do Bukowego, przez resztę dnia zlikwidować)"

W mojej opinii skrócić do Osiedla Nad Rudzianką.

"Kilka linii, zdaniem fachowców, można "skasować" m. in. (...) 77 - bis, C - bis"

A po co zostały utworzone? Bo ludzie się nie mieścili w 77 czy C.

"Zlikwidować albo utrzymać tylko w szczycie radzą fachowcy linie 109, 111, G."

A to dla mnie wygrało! Z tego można wyczytać, że G kursuje także poza szczytem.

"Ósemka" powinna jeździć rzadziej, ale trójwagonowym składem"

A co to zmieni? Dłuższe oczekiwanie na tramwaj, utrudnienia eksploatacyjne poprzez zablokowanie iluś wagonów w trójskładach, które można puścić wyłącznie na "8".

"- Zdaniem badających zbyt dużo jeździ autobusów przegubowych"

Czy badający wyrazili się też na jakich liniach przeguby są niepotrzebne? Bo jakoś za bardzo nie widzę.

"Jest też propozycja nowego tramwaju - nr 10 - ale po innej niż kiedyś trasie, od Dworcowej do Krzekowa."

Chyba tylko po to, żeby zagmatwać sieć i zdezorientować pasażerów.

wysłane przez MQ 0

Jacek, zanim zaczniesz się pieklić, weź poprawkę na to, że:

a) Celem raportu było wskazanie, gdzie można wprowadzić oszczędności. Właśnie dlatego brano pod uwagę ekonomię, a nie to, czy jakaś linia kursuje ze "względów społecznych", czy nie. Wszyscy zdają się zapominać, że to, co jest w raporcie, to propozycje, a nie nakazy. Propozycje, z których miasto może skorzystać lub nie.

b) Autor artykułu swoje przeinaczył - sformułowania, których się czepiasz, najczęściej nie są w ogóle zawarte w raporcie.

Właśnie niezrozumienie tego, po co zostały przeprowadzone badania, i co się w raporcie znajduje, powoduje m.in. burze wywoływane przez Rabendę. Dokładnie tak samo Ty, nie widząc w ogóle raportu, już wyrobiłeś sobie o nim zdanie.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez t105n 49

mkubien napisał(a):

> Jacek, zanim zaczniesz się pieklić,

Maćku, czy Ciebie nie trafiłby szlag czytając takie herezje?

> a) Celem raportu było wskazanie, gdzie można wprowadzić > oszczędności. Właśnie dlatego brano pod uwagę ekonomię, a nie > to, czy jakaś linia kursuje ze "względów społecznych", czy > nie.

A to przepraszam! Dziękuję za wyjaśnienia.

> b) Autor artykułu swoje przeinaczył - sformułowania, których > się czepiasz, najczęściej nie są w ogóle zawarte w raporcie.

Artykuł = raport w burzliwej wersji medialnej?

> Właśnie niezrozumienie tego, po co zostały przeprowadzone > badania, i co się w raporcie znajduje, powoduje m.in. burze > wywoływane przez Rabendę. Dokładnie tak samo Ty, nie widząc w > ogóle raportu, już wyrobiłeś sobie o nim zdanie.

Przyznaję, że raportu nie widziałem, a jedynie czytałem komentowany artykuł. Wynikałoby z tego, że takich artykułów nie powinno się czytać, bo źle to wpływa na samopoczucie ;-)

wysłane przez MQ 0

t105n napisał(a):

> Artykuł = raport w burzliwej wersji medialnej?

O, trafnie to określiłeś.

> Przyznaję, że raportu nie widziałem, a jedynie czytałem > komentowany artykuł. > Wynikałoby z tego, że takich artykułów nie powinno się czytać, bo > źle to wpływa na samopoczucie ;-)

Temat komunikacji miejskiej jest medialny - zawsze jest komu dokopać...

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Phobos 17

> Temat komunikacji miejskiej jest medialny - zawsze jest komu > dokopać...

Powiedziałbym to inaczej. Tematyka komunikacji miejskiej jest nudna jak flaki z olejem, bo co statystycznego pasażera obchodzi, czy jedzie MANem czy Volvo, albo kto obsługuje "jego" linię? Właśnie dlatego, jak już KM pojawia się w mediach to tylko dlatego, że ktoś postanowił komuś dokopać. Przykład - artykuły pana R. o tym, że niby ZDiTM wyrzucił pieniądze w błoto trafił na pierwszą stronę...

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Jasiek 34

"Przykłady (...) 84 (w szczycie tylko do Bukowego, przez resztę dnia zlikwidować)."

Moim zdaniem 84 powinno kursować do Kijewa, ale przy jednoczesnym skróceniu częstotliwości kursowania linii 54. Albo można byłoby 84 skrócić do Osiedla Nad Rudzianką.

"Kilka linii, zdaniem fachowców, można skasować m. in. 55 - bis."

Zgadzam się, że linia 55 - bis jest nierentowna, ale zamiast niej można byłoby puścić na ulicę Smoczą linię autobusową 66, przynajmniej w szczycie w dni powszednie, czyli tak jak ona kursuje.