Forum

MAN-y z Oslo dla SPPK

wysłane przez nomek (gość)

Przed chwilą widziałem go na krakowskiej.

wysłane przez MiWolo (gość)

Kilka minut po 9 jechały przez Al.Piastów. Z tego co zdążyłem zobaczyć mają one ciekawy układ siedzeń.

wysłane przez Luke_Police (gość)

W końcu pozbędziemy się najstarszych Ikarusów. Mam nadzieję, że skasują #709 i #727. To najgłośniejsze autobusy, jakimi w życiu jechałem. Słuchanie muzyki w nich mija się z celem, bo i tak silnik jest głośniejszy.

Swoją drogą to gratuluję zdolności negocjacyjnych. 4 Autobusy w cenie 1 o tak niewielkim przebiegu :) . Nie mogę się doczekać ich na mieście. Już szykuję aparat. Jak tylko skończy mi się sesja egzaminacyjna, biorę się za fotografowanie :)

wysłane przez marko 4

Luke_Police napisał(a):

> Swoją drogą to gratuluję zdolności negocjacyjnych. 4 Autobusy > w cenie 1 o tak niewielkim przebiegu :) . Nie mogę się > doczekać ich na mieście. Już szykuję aparat. Jak tylko > skończy mi się sesja egzaminacyjna, biorę się za > fotografowanie :)

Oby te autobusy nie okazały się kupnem "kota w worku". Bo taka cena za autobusy o tak małym przebiegu jest lekko podejrzana.

wysłane przez butthead

To jest normalne przy obecnym ruchu w interesie. Norwegom pewnie trzy razy bardziej opłaca się sprzedać to za grosze niż bawić się w złomowanie.

wysłane przez MQ 0

marko napisał(a):

> Oby te autobusy nie okazały się kupnem "kota w worku". Bo > taka cena za autobusy o tak małym przebiegu jest lekko > podejrzana.

Zważywszy na to, co mówił prezes Włodzimierz Sołtysiak, używki faktycznie kosztują grosze.

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1142439508.news

A skoro prezes Markowski twierdzi, że za cztery używki zapłacił tyle, co za jednego nowego, to w przypadku tych autobusów z Oslo, cena nie jest wcale taka niska.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Phobos 17

> Swoją drogą to gratuluję zdolności negocjacyjnych. 4 Autobusy > w cenie 1 o tak niewielkim przebiegu :)

A co mają do tego zdolności negocjacyjne? To poprostu używki. A i tak wychodzi na to, że 2,5 razy droższe od Dąbskich...

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n 49

Phobos napisał(a):

> A i tak wychodzi na to, że 2,5 razy droższe od Dąbskich...

Ale mają po 8 lat, a dąbskie po 11-14 lat.

wysłane przez marcin (gość)

Ma ktoś moze jakieś zdjęcie tego autobusu ??

wysłane przez torwid (gość)

marcin napisał(a):

> Ma ktoś moze jakieś zdjęcie tego autobusu ??

Dajcie złapać oddech i chwilę popracować. ;) Dopiero wróciłem, a foty powinny właśnie docierać na konto Administracji.

wysłane przez t105n 49

Kupione z Norwegii, ale tablice rejestracyjne są niemieckie próbne. Widać był jeszcze jakiś pośrednik.
t105n napisał(a):

> Kupione z Norwegii, ale tablice rejestracyjne są niemieckie > próbne. > Widać był jeszcze jakiś pośrednik.

Tak bo kierowcy odebrali MAN-y z Niemiec, a nie z Norwegii :)

wysłane przez torwid (gość)

t105n napisał(a):

> Kupione z Norwegii, ale tablice rejestracyjne są niemieckie > próbne. > Widać był jeszcze jakiś pośrednik.

To wiadomo od początku, poprzednie też chyba były od niego. Konkretnie Neoman.

wysłane przez Gość (gość)

Fajny. Ciekawe jak w środku wygląda .

wysłane przez Bodek

Czy te busy mają klimę w przedziale pasażerskim? Jeśli nie, to słabo widzę podróż nimi w upalne dni. Tak mała liczba otwieranych okien jest na pewno dobra na warunki panujące w Norwegii, ale niekoniecznie w PL.

wysłane przez Gość (gość)

Bodek napisał(a):

> Czy te busy mają klimę w przedziale pasażerskim? > Jeśli nie, to słabo widzę podróż nimi w upalne dni. Tak mała > liczba otwieranych okien jest na pewno dobra na warunki > panujące w Norwegii, ale niekoniecznie w PL.

Wszytkie polickie Many mają mało okien średnio po 4 mówie oczywiscie o 312/272

wysłane przez Titanic1912

Gość napisał(a):

> Wszytkie polickie Many mają mało okien średnio po 4 mówie > oczywiscie o 312/272

Dokładnie to po 4 okna mają 749,750 oraz 754:P i chyba berlińczyki :P

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez MQ 0

Bodek napisał(a):

> Czy te busy mają klimę w przedziale pasażerskim?

Nie mają.

> Jeśli nie, to słabo widzę podróż nimi w upalne dni. Tak mała > liczba otwieranych okien jest na pewno dobra na warunki > panujące w Norwegii, ale niekoniecznie w PL.

To teraz spójrz tutaj: http://www.mkm.szczecin.pl/foto/big/1129050312.jpg

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Neo 25

Jak zacznąw ycofywać w Berlinie pierwsze Many 3 generacji to może wtedy cos lepszego się trafi.

Kiedy byłem małym chłopcem...

wysłane przez nomek (gość)

MAN_2254 napisał(a):

> Jak zacznąw ycofywać w Berlinie pierwsze Many 3 generacji to > może wtedy cos lepszego się trafi.

Kiedy to będzie?

wysłane przez Neo 25

nomek napisał(a):

> Kiedy to będzie? Moze za rok moze za 2 to zależy od BVG Berlin.

Kiedy byłem małym chłopcem...

wysłane przez torwid 64

Bodek napisał(a):

> Czy te busy mają klimę w przedziale pasażerskim?

Z tego, co się orientuję, to w Norwegii klima jest zbędna nie tylko w przedziale pasażerskim, ale także w kabinie kierowcy. Busy mają za to m.in. dodatkowe ogrzewanie systemu silnika. Ciekawostką jest też monitoring wnętrza z podgląłdem na monitorze u kierowcy, który automatycznie się odpala po wrzuceniu wstecznego biegu, przekazując braz znad tylnego zderzaka ;)

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez M21 1

A na wyswietlaczu Norewski za tramwaj .

wysłane przez zureus (gość)

A berlin już nie ma MANów ng 312?

wysłane przez Egon (gość)

Pięknie się prezentują te nowe nabytki.Ten kolor czerwony jest po prostu wspaniały.www.sporveisbussene.as podaje typ Ng 312.Klawo że ich nie przemalują szybko.Szkoda że tylko 4 są,ale z drugiej jednak strony to dobże że są.Ciekawe jak prezentuje się ich wnętrze?

wysłane przez MQ 0

Egon napisał(a):

> www.sporveisbussene.as podaje typ Ng 312.

Nie tylko. Ja coraz bardziej skłaniam się ku NG262. Spójrz na zdjęcia NG312 i zauważ, że wszystkie z Oslo mają klimę w kabinie kierowcy. Polickie klimy nie mają, dokładnie tak, jak seria czterech MAN-ów NG262 z Oslo o numerach 896, 897, 898 i 899.

http://www.sporveisbussene.as/738lev2/manng262/manng262.htm

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Piotr

Egon napisał(a):

> Pięknie się prezentują te nowe nabytki.Ten kolor czerwony > jest po prostu wspaniały.

Nic tylko dokleić granatowe paski i mamy idealne barwy dla Szczecina ;). No, ale to policki zakup ;).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Nic tylko dokleić granatowe paski i mamy idealne barwy dla > Szczecina ;). No, ale to policki zakup ;).

Fajna koncepcja,tylko w moim odczuciu to ten czerwony nie zabardzo,mógłby być ciemniejszy:)))he he

wysłane przez mike_1994

dyrdus napisał(a):

> Fajna koncepcja,tylko w moim odczuciu to ten czerwony nie > zabardzo,mógłby być ciemniejszy:)))he he

Ta jeszcze drzwi na kremowo i będzie "koszmarek" :)

--- Lex iubet, non disputat - Prawo nakazuje, nie dyskutuje http://www.kmszczecin.blog.onet.pl

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mike_1994 napisał(a):

> Ta jeszcze drzwi na kremowo i będzie "koszmarek" :)

Masz racje wykapany "koszmarek",by wyszedł

wysłane przez MQ 0

Dobra, pofantazjowaliście sobie, starczy na dzisiaj.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Czy ktoś wie której generacji one są?

]:->

wysłane przez MQ 0

krzysiek12 napisał(a):

> Czy ktoś wie której generacji one są?

Ostatnia cyfra oznaczenia typu mówi o generacji.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Ostatnia cyfra oznaczenia typu mówi o generacji.

Aha czyli 2 :-( Thx za info i pozdro :)

wysłane przez Luke_Police 151

Zauważyłem, że te autobusy z Norwegii mają coś pionowego na dachu nad kabiną kierowcy. Nasze MAN-y tego nie mają. Czy zna ktoś zna ktoś szczegóły techniczne: co to takiego jest i do czego służy?

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

Luke_Police napisał(a):

> Zauważyłem, że te autobusy z Norwegii mają coś pionowego na > dachu nad kabiną kierowcy. Nasze MAN-y tego nie mają.

Nie wiem co to takiego jest, ale przynajmniej dwa NG272 mają takie coś. http://www.mkm.szczecin.pl/foto/big/1141403737.jpg

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez M21 1

konjo napisał(a):

> Nie wiem co to takiego jest, ale przynajmniej dwa NG272 mają > takie coś. > http://www.mkm.szczecin.pl/foto/big/1141403737.jpg

Moze to była część jakiegoś monitoringu w tych miastach z których te wozy sa .Albo np nawigacja satelitarna a to antena jest do niej .

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)

wysłane przez torwid 64

M21 napisał(a):

> Moze to była część jakiegoś monitoringu w tych miastach z których > te wozy sa .Albo np nawigacja satelitarna a to antena jest do > niej .

Prawdopodobnie masz rację. Podobny "komin" mają mercedesy z PKS Szczecin. Tam zapewniano, że to pozostałość po antenach, służących m.in. do lokalizacji pojazdów na trasie.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez techno

> Prawdopodobnie masz rację. Podobny "komin" mają mercedesy z PKS > Szczecin. Tam zapewniano, że to pozostałość po antenach, służących > m.in. do lokalizacji pojazdów na trasie.

To skoro prawie znamy odpowiedź, pozwolę sobie napisać co myślałem na temat tych wypustek:) Mianowicie "wydawało" mi się, że skoro autobus jest wyższy niż szerszy, to jego stateczność pozostawia wiele do życzenia... Dlatego projektanci zainstalowali na dachu statecznik pionowy (taki jak w samolotach), by poprawić stateczność zarówno w czasie jazdy po prostej jak i na łukach. W każdym razie to by było racjonalne rozwiązanie dopiero w stanie, który wybitnie "wskazuje" ;)

Pzdr z humorem:)

--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Filip_Police 7

Witajcie! Bardzo się cieszę że te autobusy przyjechały. Ale po dłuższym namyśleniu doszedłem do wniosku że : - silki są takie słabe jak w Ikarusach (jak mają jeźzić na 101 będą problemy) - niemieckie używki (w SPPK) są takie, że wszystwko w nich treszczy. Boję się że taki los może nastać te nowe. - troszke za mało drzwi.

Cieszy mnie za to wiek i to że są to drzwi automatyczne (nie jakieś bylejakie :))

--- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia
> - silki są takie słabe jak w Ikarusach (jak mają jeźzić na > 101 będą problemy)

W jakich Ikarusach? Ik280 ma silnik 192 KM czyli okolo 62 KM mniej niż NG262...

> - niemieckie używki (w SPPK) są takie, że wszystwko w nich > treszczy. Boję się że taki los może nastać te nowe.

A w Ikarusach, które będą wycofane za te NG262, to pewnie wszystko jest przykręcone do ostatniej śróbki włącznie...

> - troszke za mało drzwi.

Życie pokazało, że skoro na A i B nie ma większych problemów, to 3-drzwiowe przegubowce nie są jednak aż tak złym rozwiązaniem.

--- Jestem zły i niedobry - wiem. Wymyślcie coś nowego...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez X

Phobos napisał(a):

> Życie pokazało, że skoro na A i B nie ma większych problemów, > to 3-drzwiowe przegubowce nie są jednak aż tak złym > rozwiązaniem.

Jednak nie wszystkich można do tego przekonać, zawsze znajdą się ludzie, którym coś nie bedzie pasować(myślę, że tutaj bardziej chodziło o to, że "z końca autobusu muszę iść kawałek, aby wysiąść") :-)

--- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> Jednak nie wszystkich można do tego przekonać, zawsze znajdą się > ludzie, którym coś nie bedzie pasować(myślę, że tutaj bardziej > chodziło o to, że "z końca autobusu muszę iść kawałek, aby > wysiąść") :-)

Najlepsi są ci którzy cofają się na przystanku i próbują szukać czwartych drzwi. :>

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.
Phobos napisał(a):

> Życie pokazało, że skoro na A i B nie ma większych problemów, > to 3-drzwiowe przegubowce nie są jednak aż tak złym > rozwiązaniem.

No konsekwencja z jaką SPAD wysyła 4 drzwiowe na jakieś D, E i inne wynalazki w czasie kiedy na B pomyka 3 drzwiowy jest zaiste wielka. Zresztą w raczenia pasażerów A niską podłogą chyba zrezygnowali w ogóle, bo dawno nie miałem przyjemności spotkać na tej linii NG272, nawet w weekend. :(

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez MC (gość)

konjo napisał(a):

> No konsekwencja z jaką SPAD wysyła 4 drzwiowe na jakieś D, E i > inne wynalazki w czasie kiedy na B pomyka 3 drzwiowy jest zaiste

No tego to nie rozumiem czemu poślą 3-dzwiowca zamiast normalnego :/

> wielka. Zresztą w raczenia pasażerów A niską podłogą chyba > zrezygnowali w ogóle, bo dawno nie miałem przyjemności spotkać na

Ja tam nie mam im tego za złe ;) Raz tam im się w sobote zdarzyło czy dwa.

->Marcin: NG272 na A się pojawiło tylko w sobotę. W szczycie te 3 drzwiowe to tak nie bardzo widzę. Na B pojawia się w zasadzie tylko na B/1 szczytówce :P
Phobos napisał(a):

> W jakich Ikarusach?

Może Twój przepiśca miał na myśli takie Ikary jak ma Warszawa z silnikiem hybrydowym o mocy ponad 300KM? ;-)

> Życie pokazało, że skoro na A i B nie ma większych problemów, > to 3-drzwiowe przegubowce nie są jednak aż tak złym > rozwiązaniem.

Wszystko zależy od inteligencji pasażerów. A niestety, dla niektórych to i 8 drzwi byłoby za mało, bo przecież trzeba stać w drzwiach zamiast sobie usiąść na wolnym miejscu. Na 107 te przegubowce sprawdziłyby się pod warunkiem, że do tyłu pchaliby się ci, którzy jadą do Polic. Zresztą to dotyczy też innych linii.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

marcin_bozek napisał(a):

> - troszke za mało drzwi.

I uchylanych okien.

wysłane przez Piotr

krzysiek12 napisał(a):

> I uchylanych okien.

Tak samo jak w klonowickich VOLVO. Już męczący jest temat zbyt małej ilości okien..
Piotr napisał(a):

> Tak samo jak w klonowickich VOLVO. Już męczący jest temat zbyt > małej ilości okien..

I Polickich manach 749-754 .

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> Tak samo jak w klonowickich VOLVO.

Nie tylko w Tych Volvo. Dodać trzeba jeszcze Mana NG312 i NG272 :-(

wysłane przez Piotr

krzysiek12 napisał(a):

> Nie tylko w Tych Volvo. Dodać trzeba jeszcze Mana NG312 i NG272 :-(

Owszem, ale nawiązalem do VOLVO, bo ciągle narzeka się, że używane MANy mają zbyt mało okien :).
krzysiek12 napisał(a):

> I uchylanych okien.

Panowie, wiecznie coś komuś nie pasuje-rozumiem są różne gusta-ale po co wałkować ciągle ten sam temat. Nudne już jest to ciągłe narzekanie, że mało drzwi, że mało okien.Praktycznie w każdym wątku o dostawie używek jest coś takiego, cieszmy się,że w ogóle coś nowego do nas przyjeżdża, starajmy się zauważyc pozytywne aspekty tej sprawy, a nie tylko narzekać.

--- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez piotrek

krzysiek12 napisał(a):

> I uchylanych okien.

A w zimę bedzie, że fajnie bo ciepło. Dajmy sobie spokój już z tym tematem.

wysłane przez Piotr

piotrek napisał(a):

> A w zimę bedzie, że fajnie bo ciepło. Dajmy sobie spokój już z > tym tematem.

a zimą im mniej drzwi tym lepiej :>
Piotr napisał(a):

> a zimą im mniej drzwi tym lepiej :>

A właśnie A propos' zimy to nasunął mi się wniosek taki. Kiedy przyjechały przegubowce z Niemiec, pasażerowie chwalili je za to, że ich drzwi automatycznie same się zamykają na jeżeli nikt w nich nie stoi, co zimą było niewątpliwą zaletą na pętli, bo ciepło nie uciekało na zawnątrz. Gorzej w trakcie jazdy, na początku bywało, że MAN z Niemiec łapał opóźnienie rzędu wyprzedzenia go na trasie przez inne 4 brygady, właśnie ze względu na stojących w drzwiach pasażerów. Chciałem zapytać, może ktoś wie, czy NG 262 też mają tego typu drzwi "autozamykające się"?

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

piotrek napisał(a):

> A w zimę bedzie, że fajnie bo ciepło.

No a w lato głupio, bo będzie gorąco

> Dajmy sobie spokój już z tym tematem.

Oki

wysłane przez X

krzysiek12 napisał(a):

> No a w lato głupio, bo będzie gorąco

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1125149924.forum

punkt 1

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez LLUZNIAK

marcin_bozek napisał(a):

> Cieszy mnie za to wiek i to że są to drzwi automatyczne (nie > jakieś bylejakie :))

No trudno żeby były ręczne ;-)
marcin_bozek napisał(a):

> niemieckie używki (w SPPK) są takie, że wszystwko w nich > treszczy. > Boję się że taki los może nastać te nowe.

Kierowcy twierdzą, żę te wozy są o niebo lepsze od berlińczyków ponieważ przypomnę jak na swój wiek mają mały przebieg: 280-300 tys km, w ogóle są zadbane.W berlinczykach plastiki trzeszczały od początku rozpoczęcia ich eksploatacji przez SPPK.Czas pokaże jakość montażu.

> - troszke za mało drzwi.

Dlatego te wozy na pewno nie trafią na 107,natomiast myślę że, sprawdzą się na takich liniach jak F -ka, 101, czy może Ls.

MAN756 napisał(a):

> Kierowcy twierdzą, żę te wozy są o niebo lepsze od berlińczyków > ponieważ przypomnę jak na swój wiek mają mały przebieg: 280-300 > tys km, w ogóle są zadbane.W berlinczykach plastiki trzeszczały > od początku rozpoczęcia ich eksploatacji przez SPPK.Czas pokaże > jakość montażu.

Tak, ale to trzeszczenie przeszkadza nam dlatego, że mamy dziurawe i nierówne drogi. Na zachodzie drogi są o niebo lepsze, więc autobusy nie trzeszczą. Inaczej mówiąc, Niemcy mogli nawet o tym nie wiedzieć, że u nas wystąpi tego typu problem, bo sami go nigdy nie mieli.

> Dlatego te wozy na pewno nie trafią na 107,natomiast myślę że, > sprawdzą się na takich liniach jak F -ka, 101, czy może Ls.

Ja bym tu jeszcze dołożył przewozy pracownicze. Nie zapomnij, że 3-drzwiowe autobusy typu Ikarus-Zemun 160P kursowały głównie jako linie pracownicze do Zakładów Chemicznych.

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ 0

Luke_Police napisał(a):

> Niemcy mogli nawet o > tym nie wiedzieć, że u nas wystąpi tego typu problem, bo sami go > nigdy nie mieli.

Mogli też nie przypuszczać, że nasi mechanicy będą mieli w wielkim poważaniu te wozy (przynajmniej w SPPK). Niedokręcone listwy sufitowe są na porządku dziennym. Zgubionej osłony klimatyzacji w chyba 764 też do dzisiaj nie ma.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
mkubien napisał(a):

> > Mogli też nie przypuszczać, że nasi mechanicy będą mieli w wielkim > poważaniu te wozy (przynajmniej w SPPK). Niedokręcone listwy > sufitowe są na porządku dziennym. Zgubionej osłony klimatyzacji w > chyba 764 też do dzisiaj nie ma.

No nie ma .Szkoda ze je tak olewaja :( .

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
Luke_Police napisał(a):

> Ja bym tu jeszcze dołożył przewozy pracownicze. Nie zapomnij, że > 3-drzwiowe autobusy typu Ikarus-Zemun 160P kursowały głównie jako > linie pracownicze do Zakładów Chemicznych.

A mi się wydaje że będą kursować na wszytkich liniach .Na 107 może nie odrazu ale tak ja juz ktos wspomniał w szczecinie sprawdzaja sie na A i B a na tych liniach sporo ludzi jeżdzi .W 3 dzwiowych manach jak wiadomo 3-cie dzwi sa troche przesunięte wiec wymiana pasazerów nie jest aż tak trudna jak by się wydawało . To kwestia przyzwyczajenia pasażerów jeśli sie przyzywczalili do otwieranych przez nich dzwi to i do wczesnijeszego wstawania (lub nie pchania sie do tyłu jak jadą tylko 2 przystanki) sie przyzywczaja . Szczecinianie sie nauczyli to i Police sie tez nauczą.

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
M21 napisał(a):

> A mi się wydaje że będą kursować na wszytkich liniach .Na 107 może > nie odrazu ale tak ja juz ktos wspomniał w szczecinie sprawdzaja > sie na A i B a na tych liniach sporo ludzi jeżdzi . [ciach]

No w sumie na 107 już jeździły autobusy 3-drzwiowe kiedyś. Poza Zemunami, które podobno sporadycznie też się pojawiały, to kilka lat temu nagminne było obsługiwanie 2-3 brygad Deskorolkami. Oczywiscie pasażerowie narzekali że ciasno itd. i skończyło się chyba tak, że ZDiTM zarządał, by na tą linię były kierowane wyłącznie pojazdy 18-metrowe. Wiec teraz pozostaje kwestia co będzie w umowie na 10 lat, która trafi do SPPK... Wszystko w rękach ZDiTM.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

Ale te many są 18 metrowe .Kwestia jest taka czy w umowie jest wymóg ze te busy maja miec 4 dzwi jesli nie to sppk może puszczac co ma byle by bylo to 18 metrowe.

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)

wysłane przez MQ 0

Luke_Police napisał(a):

> Wiec teraz pozostaje kwestia co będzie w umowie na 10 > lat, która trafi do SPPK...

Gdzieś podziałem odpowiedzi na pytania do specyfikacji przetargowej. SPPK pytało tam właśnie o trzydrzwiowce na 107. Jak znajdę, to dam znać, co tam jest napisane.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
mkubien napisał(a):

> Gdzieś podziałem odpowiedzi na pytania do specyfikacji przetargowej. > SPPK pytało tam właśnie o trzydrzwiowce na 107. Jak znajdę, to dam > znać, co tam jest napisane.

ZTCW - umowa z ZDiTM zezwala SPPK na wystawienie trzydrzwiowych przegubów na każdą linię, obsługiwaną przez tę spółkę. A przynajmniej jeden z nich bediz ena 107.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
M21 napisał(a):

> A mi się wydaje że będą kursować na wszytkich liniach .Na 107 może > nie odrazu ale tak ja juz ktos wspomniał w szczecinie sprawdzaja > sie na A i B a na tych liniach sporo ludzi jeżdzi.

Na A to się raczej nie sprawdzają ;-). Poza trzema przypadkami gdy w weekendy pojawiały się NG272 więcej już nie można było ich spotkać. Na linii B jakby trochę luźniej jest, i dość regularnie pojawia się trzydrzwiówka w dni powszednie na szczytowej B/1.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez yo (gość)

BRAWO!!! I reszta spółek też niech się nierze za wymianę autobusów!!!

wysłane przez Piotr

yo napisał(a):

> BRAWO!!! I reszta spółek też niech się nierze za wymianę > autobusów!!!

Ale brawo będzie jak w końcu przemalują swoje wozy, bo aktualnie mamy malowanie szczecińskie, polickie, kolory BVG, niedawno doszło nowe zakładowe MZK, a teraz jeszcze czerwone z Oslo...5 to już chyba przesada :). Skoro biednijesze szczecińskie spółki było stać na lakier to dlaczego Police nie chcą przemalować swoich używek? Dwa malowania muszą odejść ;).

wysłane przez torwid 64

Piotr napisał(a):

> Ale brawo będzie jak w końcu przemalują swoje wozy, bo > aktualnie mamy malowanie szczecińskie, polickie, kolory BVG, > niedawno doszło nowe zakładowe MZK, a teraz jeszcze czerwone z > Oslo...5 to już chyba przesada :). Skoro biednijesze > szczecińskie spółki było stać na lakier to dlaczego Police nie > chcą przemalować swoich używek? Dwa malowania muszą odejść ;).

Niby masz rację, ale z drugiej strony wyrzucanie kasy na nowy lakier, tylko dlatego, że kolory są inne mogłoby byc potraktowane jako marnotrawstwo (i woda na młyn związkowców). Ten czerwony wygląda naprawdę bardzo przyzwoicie - w sensie jest prawie nowy.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez konjo 4

torwid napisał(a):

> Niby masz rację, ale z drugiej strony wyrzucanie kasy na nowy > lakier, tylko dlatego, że kolory są inne mogłoby byc potraktowane > jako marnotrawstwo (i woda na młyn związkowców).

Ale zerwanie reklamy Hondy to już chyba nie wymaga nakładów finansowych, a z tego co mi mignęło wczoraj na mieście to zdaje się, że dalej przyklejona.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n 49

konjo napisał(a):

> Ale zerwanie reklamy Hondy to już chyba nie wymaga nakładów > finansowych, a z tego co mi mignęło wczoraj na mieście to zdaje > się, że dalej przyklejona.

Masz na myśli wóz #762? Cały czas jeździ w niemieckiej reklamie! To już jest jak dla mnie niechlujstwo jak w GOPie, gdzie nasze klonowickie Ikary jeździły z naszymi reklamami.

wysłane przez konjo 4

t105n napisał(a):

> Masz na myśli wóz #762?

Chyba tak, coś wczoraj zobaczyłem kątem oka, a polickich busów za bardzo nie znam, bo zdarza mi się podróżować, średnio 1-2 razy w roku przy jakiejś specjalnej okazji.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

"Okna się jednak otwierają, więc w czasie upałów pasażerowie nie będą się dusić, tak jak w zakupionych w Berlinie przegubowcach, w których są tylko małe lufciki."

Rozbraja mnie wiedza Wybiórczej... Pojazdy te mają niemal identyczny układ otwieranych "lufcików", z tą różnicą, że w pojazdach z Oslo "lufcik" w członie B po lewej jest przesunięty o jedno okno do tyłu.

wysłane przez Pepe 90

LLUZNIAK napisał(a):

> Rozbraja mnie wiedza Wybiórczej...

To prawda. Z tym że autobusy wyjadą w połowie lipca też trochę przesadzone... Autobusy już mają naklejone (choc nie wszystkie) numery taborowe (#768 jest). No chyba że rejestracja jeszcze tyle potrwa, ale bez przesady. :)

wysłane przez Luke_Police 151

"Policki przewoźnik zapłacił za te cztery autobusy ok. 300 tys. euro. To tyle, ile kosztuje jeden nowy wóz. - A jeden nowy nie rozwiązałby naszych problemów, bo pilnie trzeba było zastąpić kilka ponad 20-letnich ikarusów - wyjaśnia Markowski."

Wybiórcza znowu coś przekręciła, czy może Markowski nieco wyolbrzymił problem? Bo o ile wiam, to więcej niż 20 lat ma już tylko 1 Ikarus w Policach (#709). Chyba, że te słowa padły, gdy na stanie był jeszcze #711, to by wyjaśniało zastosowanie słowa "kilka".

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

[ciach]

> Wybiórcza znowu coś przekręciła, czy może Markowski nieco > wyolbrzymił problem? Bo o ile wiam, to więcej niż 20 lat ma > już tylko 1 Ikarus w Policach (#709). Chyba, że te słowa > padły, gdy na stanie był jeszcze #711, to by wyjaśniało > zastosowanie słowa "kilka".

Cały sęk w słowie 'ponad' :) Otóż #727, #728 i #729 mają równo 20 lat.

--- Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MAN756 21

Lukasy napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > [ciach] > > > Wybiórcza znowu coś przekręciła, czy może Markowski nieco > > wyolbrzymił problem? Bo o ile wiam, to więcej niż 20 lat ma > > już tylko 1 Ikarus w Policach (#709). Chyba, że te słowa > > padły, gdy na stanie był jeszcze #711, to by wyjaśniało > > zastosowanie słowa "kilka". > > Cały sęk w słowie 'ponad' :) Otóż #727, #728 i #729 mają > równo 20 lat.

Wybiórcza tu akurat nic nie przekręciła.Ikarusy 709,711 mają/miały 21 lat natomiast 727,728,729 jak wyżej po 20 lat.

wysłane przez M21 1

Kiedy one wkońcu na trasy wyjadą ??

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> Kiedy one wkońcu na trasy wyjadą ??

Jak SPPK wkońcu je przygotuje... A im się nigdy nie śpieszy... Pamiętasz ile czasu stały MANy NL202 ? Nie? To dobrze...

wysłane przez Luke_Police 151

Maciek napisał(a):

> Jak SPPK wkońcu je przygotuje... A im się nigdy nie śpieszy... > Pamiętasz ile czasu stały MANy NL202 ? Nie? To dobrze...

Ja mam tylko nadzieję, że pojawią się na Linii Plażowej do Trzebieży. Bo teraz podczas wakacji SPPK właściwie nie ma gdzie eksploatować tych przegubowców (gdy je już zarejestruje). Na 107 są za duże potoki pasażerskie na 3-drzwiowce w godzinach szczytu, F jest zawieszona, więc zostają linie LS, LP i 101. Akurat tak się składa, że na LS i LP potrzebne są po 2 brygady wielkopojemne, więc 4 norweskie MAN-y pasuja idealnie.

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid (gość)

M21 napisał(a):

> Kiedy one wkońcu na trasy wyjadą ??

Stoją okablowane i przygotowane, mają kasowniki. Są jednak jeszcze na niemieckich rejestracjach. Polskie dostaną, jak zostaną uregulowane kwetie finansowe, a to nie zawsze się da tak od razu zrobić. Nie mają jeszcze też ekranów wyświetlaczy czy jakiejś takiej pierdoły, która będzie prawdopodobnie z Pixela. Zatem jeszcze trochę poczekamy.