Forum

Po raz pierwszy poza terenem WNT

wysłane przez Michal105N 11

No prosze...modernizacja prezentuje się pięknie.A czy wiadomo coś o postępie 1033+1034?

wysłane przez Piotr

Michal105N napisał(a):

> No prosze...modernizacja prezentuje się pięknie.

Ano pięknie :) prawie jak nowy tramwaj z lat 70 :). Zewnętrznie w porównianiu z modernizacjami z 2001 roku to ten skład wygląda conajmniej pretensjonalnie ;), a sam kremik nieźle go "odmłodził", ale odmłodził w sensie zbliżenia do epoki z której ów tram pochodzi ;). Jak tak ma wyglądać szczecińska modernizacja to ja wysiadam ;). Wiem wiem w środku jest znacznie lepiej ;).

wysłane przez DamTram

Fajnie, że znowu powstają w szczecinie modernizacje, ale czemu... Czemu nie zostawiają normalnych szyb? Czy naprawdę nie można zostawić tych starych albo nowych, ale takich samych? Czemu znowu nie będziemy mieli czym w nich oddychać?

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> Czemu nie zostawiają normalnych szyb? Czy naprawdę > nie można zostawić tych starych albo nowych, ale takich > samych?

Starych porysowanych?:). Może okien w starym stylu już nie robią?;). Poza tym uchylane są wygodne, nowoczesne i praktyczne :). Nigdy nie narzekałem na brak powietrza w modernizacji...Jak dla mnie latem w stopiątkach jest przyjemniej niż w autobusach ;).

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> Starych porysowanych?:). Może okien w starym stylu już nie > robią?;). Poza tym uchylane są wygodne, nowoczesne i praktyczne

Nowocześniejsze? to niech się uchyla całe okno!

> :). Nigdy nie narzekałem na brak powietrza w modernizacji...Jak > dla mnie latem w stopiątkach jest przyjemniej niż w autobusach > ;).

Bo nimi nigdy niejeździłeś? Tak w autobusach jest gorzej bo tam wogłule się nisc nieotwiera, no może co jakiś czas drzwi jeżeli działąją :/

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> Nowocześniejsze? to niech się uchyla całe okno!

hmmm wiesz generalnie w pojazdach KM powinny być same uchylane- tak dla bezpieczeństwa :). Co masz na myśli niech się całe uchylają? Tramwaj to nie dom.

> Bo nimi nigdy niejeździłeś?

bywam w środku i wiem co pisze :). Policz sobie ile okienek ma zmodernizowany wagon 105Na, a ile klonowickie VOLVO ;).

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> hmmm wiesz generalnie w pojazdach KM powinny być same uchylane- tak > dla bezpieczeństwa :). Co masz na myśli niech się całe uchylają? > Tramwaj to nie dom.

jeżeli muszą być tylko uchylne to tak, tylko czemu we Wrocławiu i w Poznaniu zostawiają normanie rozsuwane?

> bywam w środku i wiem co pisze :). Policz sobie ile okienek ma > zmodernizowany wagon 105Na, a ile klonowickie VOLVO ;).

VOLVO? jakie? przegłub 4, krótkie 2 z niedziałającą klimatyzacją 105Na po modernizacji - 6 na wagon, a to 7 to sie nieotwiera całkiem bo szfa przeszkadza.

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> VOLVO? jakie? przegłub 4, krótkie 2 z niedziałającą klimatyzacją > 105Na po modernizacji - 6 na wagon, a to 7 to sie nieotwiera całkiem > bo szfa przeszkadza.

ale to 7 otwiera się, co daje nam 7 okienek na 13,5 metra długości!, a do tego górne luki. Wystraczająca liczba! w Poznaniu nie ma takich okienek jak u nas, bo może stare zostawiają? (nie wiem). Dąbskie VOLVo ma dziesięć okienek co daje nam podobną ilość okien w stosunku do długości pojazdu.

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> ...Dąbskie VOLVo > ma dziesięć okienek co daje nam podobną ilość okien w stosunku do > długości pojazdu.

A kto wcześniej mówił o klonowickich!? Chyba ty więc czemu zmieniasz temat!

wysłane przez Piotr

DamTram napisał(a):

> A kto wcześniej mówił o klonowickich!? Chyba ty więc czemu zmieniasz > temat!

Nie zmieniam tematu!O co Ci chodzi?! Udowodniłem, że raz iż w tych modernizacjach jest więcej okien niż w klonowickim VOLVO (w stosunku do długości) to jeszcze wychodzi na to, że jest na poziomie dąbskiego, gdzie wentylacja jest kilka razy lepsza niż w klonowickim!

wysłane przez enka167 25

Piotr napisał(a):

> hmmm wiesz generalnie w pojazdach KM powinny być same uchylane- tak > dla bezpieczeństwa :).

I może jeszcze tak mało ich ma być, żeby sie lepiej ludzie w nim dusili?

wysłane przez mmm

Piotr napisał(a):

> hmmm wiesz generalnie w pojazdach KM powinny być same uchylane- tak > dla bezpieczeństwa :).

Tak skąd ja to znam. Juz byli tacy co twierdzili że przepisy nie pozwalają montowac innych okien niż uchylne. Na szczeście Solaris pokazał, że można.

wysłane przez Piotr

mmm napisał(a):

> Tak skąd ja to znam. Juz byli tacy co twierdzili że przepisy nie > pozwalają montowac innych okien niż uchylne. Na szczeście Solaris > pokazał, że można.

Ciekawe czy ciągle takie montują i czy ich żywotność jest wystarczająca? Poza tym może po prostu nikt już nie robi rozsuwanych okienek do stopiątek?! Chyba, że stare wolicie...

wysłane przez m21 (gość)

Piotr napisał(a):

Poza tym może po prostu nikt już nie robi rozsuwanych > okienek do stopiątek?! Chyba, że stare wolicie...

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-53665.html

Mi np te na stare nie wyglądają .A co do produkcji jakie zamówisz takie dostaniesz .

wysłane przez Piotr

m21 napisał(a):

> Mi np te na stare nie wyglądają .A co do produkcji jakie zamówisz takie > dostaniesz .

OK czyli robią :), ale i tak zdania nie zmienie, że narzekacie jakby w tych modernizacjach było tyle okien co w używkach z zachodu :/.

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> Ciekawe czy ciągle takie montują i czy ich żywotność jest > wystarczająca? Poza tym może po prostu nikt już nie robi rozsuwanych > okienek do stopiątek?! Chyba, że stare wolicie...

A co niemożna robić rozsuwanaych ale innego typu? tak jak np. w Solarisach?

wysłane przez lhb178 17

Piotr napisał(a):

> Starych porysowanych?:). Może okien w starym stylu już nie > robią?;).

Akurat.

> Poza tym uchylane są wygodne, nowoczesne i praktyczne > :).

ROTFL. "Uchylne są dobre, bo są dobre".

> Nigdy nie narzekałem na brak powietrza w modernizacji...

Powietrze jest. Szkoda, że o 10 stopni cieplejsze niż na zewnątrz.

wysłane przez Piotr

m21 napisał(a):

> Wydanie 2 gie poprawione > > http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-54988.html > http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-29968.html > http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-53665.html > http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-53666.html

Jak dla mnie brzydko ;), a dwa wiele osób męczy się, aby to otworzyć. Już nie wspominając o wyrzucaniu przez takie okna różnych dziwnych przedmiotów...

wysłane przez luki663719 17

> Jak dla mnie brzydko ;), a dwa wiele osób męczy się, aby to otworzyć. > Już nie wspominając o wyrzucaniu przez takie okna różnych dziwnych > przedmiotów...

Ta nasza Szczecińska modernizacja ładniejsza.

wysłane przez m21 (gość)

Piotr napisał(a):

> > Jak dla mnie brzydko ;), a dwa wiele osób męczy się, aby to otworzyć.

No zdziwił byś się ze sie Jak łatwo się te okna otwiera .(Jechałęs kiedy kolwiek taką modernizacją ??)

> Już nie wspominając o wyrzucaniu przez takie okna różnych dziwnych > przedmiotów...

No to juz nie wina okien tylko ludzi co tramwajem jadą .

wysłane przez Piotr

m21 napisał(a):

> No zdziwił byś się ze sie Jak łatwo się te okna otwiera .(Jechałęs > kiedy kolwiek taką modernizacją ??)

Zdziwisz się jak po paru latach zaczną się trząść (jak w Ikarusie) i przestaną być szczelne ;). Tak się składa, że nie wszystkie gładko chodzą co zaobserwowałem na Kaponierze ;).

wysłane przez m21 (gość)

Piotr napisał(a):

> Zdziwisz się jak po paru latach zaczną się trząść (jak w Ikarusie) i > przestaną być szczelne ;).

A myslisz ze te nasze będa idealnie chodzic całe zycie ??

Tak się składa, że nie wszystkie gładko > chodzą co zaobserwowałem na Kaponierze ;).

Hmmm a to było akórat w tej najnowszej modernizacji ?? Bo powiem ci jedno .W takie upały jak te co są tego lata to takie okienka jak maja nasze modernizacje to horror dla ludzi .Nie wmówisz mi ze przy tych małych oknach jest lepsza cyrkulacja powietrza jest lepsza niż w wozach z płatowymi oknami .

wysłane przez Piotr

m21 napisał(a):

> Hmmm a to było akórat w tej najnowszej modernizacji ??

Podejrzewa, że na pewno nie z tego roku, bo była trochę podniszczona.

> W takie upały jak te co są tego lata to takie okienka jak maja > nasze modernizacje to horror dla ludzi .Nie wmówisz mi ze przy tych > małych oknach jest lepsza cyrkulacja powietrza jest lepsza niż w wozach > z płatowymi oknami .

Nigdzie nie napisałem, że przesuwane są mniej wydajne, ale że w modernizacjach nie jest tragicznie, a na pewno jest lepiej niż w klonowickich Volvach, ogólnie używkach z zachodu, a stosunek okien do długości pojazdu jest na poziomie całkiem przewiewnego dąbskiego VOLVObusa :). Gorzej jest w 102Na (mimo tradycyjnych okien), a to dlatego, że nagrzewają się...

wysłane przez lhb178 17

Piotr napisał(a):

> Nigdzie nie napisałem, że przesuwane są mniej wydajne, ale że w > modernizacjach nie jest tragicznie, a na pewno jest lepiej niż w > klonowickich Volvach,

Rzeczywiście, jest się z czym porównywać.

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> Jak dla mnie brzydko ;), a dwa wiele osób męczy się, aby to otworzyć. > Już nie wspominając o wyrzucaniu przez takie okna różnych dziwnych > przedmiotów...

Męczy? a pomyślałeś kiedys dlaczego? Westarczy czyścić co jakiś czas prowadnica a otwierały bi się jak mażenie.

PS. jeżeli nie może być okien rozsuwanych to moze zrobimy opuszczane jak w eNkach?

wysłane przez MiWolo (gość)

Może na takich oknach łatwiej naklejać reklamy?

wysłane przez enka167 25

MiWolo napisał(a):

> Może na takich oknach łatwiej naklejać reklamy?

Może lepiej niech oni nie naklejaą reklam na oknach, szczególnie takich zasłaniających wszystko.

wysłane przez torwid (gość)

enka167 napisał(a):

> Może lepiej niech oni nie naklejaą reklam na oknach, > szczególnie takich zasłaniających wszystko.

Już przestańcie o tych reklamach! Przecież już całe miasto wie, że przez miłośników komunikacji i dziennikarzy cierpi wizerunek MZK. Które przecież jest bez zarzutu i nie popełnia błędów! Przestańmy się czepiać i pozwólmy robić swoje. P.S. :D Dla tych, którzy czytaliby zbyt dosłownie.

wysłane przez jas59 ?

torwid napisał(a):

> Już przestańcie o tych reklamach! Przecież już całe miasto wie, > że przez miłośników komunikacji i dziennikarzy cierpi wizerunek > MZK. Które przecież jest bez zarzutu i nie popełnia błędów! > Przestańmy się czepiać i pozwólmy robić swoje. > P.S. :D Dla tych, którzy czytaliby zbyt dosłownie.

"Straszni są ci miłośnicy i dziennikarze czepiający się biednego MZK. Przestańmy się czepiać". Ale teraz poważnie - właśnie o to chodzi żeby wytykać błędy, pokazywać niedoróbki oraz to, co można zrobić lepiej i mądrzej za tak małe środki, które na komunikację miejską przeznacza miłościwie nam panującą Rada Miasta.

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez t105n 49

jas59 napisał(a):

> Ale teraz poważnie - właśnie o to > chodzi żeby wytykać błędy, pokazywać niedoróbki oraz to, co można > zrobić lepiej i mądrzej za tak małe środki, które na komunikację > miejską przeznacza miłościwie nam panującą Rada Miasta.

Owszem, ale można swoje żale i uwagi wylać bezpośrednio w MZK, a nie krzyczeć w necie o "głupocie MZK", jak to było w jednym z wątków.

wysłane przez MQ 0

t105n napisał(a):

> Owszem, ale można swoje żale i uwagi wylać bezpośrednio w MZK

Można, ale nie trzeba. Nikt nas do tego nie zmusi i nikt nam nie będzie narzucał, o czym mamy, a o czym nie mamy pisać. Zresztą nikt inny nie reaguje tak jak MZK na wytykanie błędów.

> a nie > krzyczeć w necie o "głupocie MZK", jak to było w jednym z wątków.

Sorry, ale jeśli codziennie wychodzą coraz to nowe "kwiatki" dotyczące jednej reklamy na jednym składzie, to jest to co najmniej głupota. Mogłem użyć dosadniejszego określenia, ale dzieci czytają.

--- http://ag.bocznica.org/

wysłane przez M21 1

Tak teraz przeglądałem historie tego wozu . On był często łonczony w trójskład na 1 szego listopada.Teraz bedzie o jeden taki skład mniej :(.
M21 napisał(a):

> Tak teraz przeglądałem historie tego wozu . On był często > łonczony w trójskład na 1 szego listopada.Teraz bedzie o > jeden taki skład mniej :(.

A to nie da rady jego podłączyć z innymi (starszymi) modernizacjami tego typu?

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/
> A to nie da rady jego podłączyć z innymi (starszymi) > modernizacjami tego typu?

No nie za bardzo, polityka mzk polegająca na likwidowaniu gniazd na czole pierwszego i tyle drugiego wagonu daje znać o sobie. Ewentualnie w środek możnaby wczepić wagon posiadający komplet gniazd, o ile będzie dało się to podłączyć elektrycznie tak żeby działało ;-).

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez DamTram (gość)

Kriz8 napisał(a):

> Ewentualnie w środek możnaby wczepić wagon posiadający komplet > gniazd, o ile będzie dało się to podłączyć elektrycznie tak żeby > działało ;-).

Golęcin to zrobi... oni tam potrafią wszystko :D
> > Ewentualnie w środek możnaby wczepić wagon posiadający komplet > > gniazd, o ile będzie dało się to podłączyć elektrycznie tak żeby > > działało ;-). > > Golęcin to zrobi... oni tam potrafią wszystko :D

Żartownisiu, Golęcin już od dawna pokazuje jakie cuda z potrójniakami potrafi robić :-), więc liczę na kolejne "atrakcje" z ich strony w tym temacie.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Kriz8 napisał(a):

> Ewentualnie w środek możnaby wczepić wagon posiadający komplet > gniazd, o ile będzie dało się to podłączyć elektrycznie tak żeby > działało ;-).

Mogliby tez pomyśleć i zrobić modernizacje trzy wagonowe. Mam na myśli cos takiego skład 2 plus solówki z gniazdami.

--- Ostatnia pieśń o Wolności

wysłane przez Wojciech

lex napisał(a):

> A to nie da rady jego podłączyć z innymi (starszymi) > modernizacjami tego typu?

Np. 655+632+632 lub 749+744+741 to chyba dało by radę połączyć.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
> Np. 655+632+632 lub 749+744+741 to chyba dało by radę połączyć.

To remonty robione z głową. I poprawcie mnie jeśli się mylę - wszystkie robione przez CW. A teraz WNT i znów brak gniazd.

Jaki jest sens robić co drugi skład z gniazdami, a co drugi bez? :-/

--- KoMiS wersja 6 się zbliża. Drżyjcie dzieci neostrady...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez 105ngs

Wojciech napisał(a):

> Np. 655+632+632 lub 749+744+741 to chyba dało by radę połączyć.

Można też pomyśleć nad potrójnymi 105Ng/S, one wszystkie (oprócz 755 z tyłu) mają komplety tych samych, okrągłych gniazd. Poza tym, sporą kolekcję modernizacji takich jak te powyższe ma też Golęcin, więc może w tym roku wreszcie i z tej zajezdni wyjechałoby coś potrójnego ? Np. 1007+1009+1008 i 1027+1028+1014. Raptem jednego składu im ubędzie, a to chyba niewiele.
105ngs napisał(a):

> Wojciech napisał(a):

> > Np. 655+632+632 lub 749+744+741 to chyba dało by radę połączyć. > > Można też pomyśleć nad potrójnymi 105Ng/S, one wszystkie (oprócz > 755 z tyłu) mają komplety tych samych, okrągłych gniazd.

Ciekawe, czy one są w ogóle podłączone. W każdym razie brakuje gniazd WN i gąsiorowych (kasowniki+wyświetlacza).
Wojciech napisał(a):

> > A to nie da rady jego podłączyć z innymi (starszymi) > > modernizacjami tego typu? > > Np. 655+632+632 lub 749+744+741 to chyba dało by radę połączyć. ^^^^^^^^^^^^^^^^^

105N nie połączysz w trojaka, chyba że coś przegapiłem. Nawet jeśli zamiast jednego z dwóch 632 wstawić 652 ;>

wysłane przez DamTram

lhb178 napisał(a):

> 105N nie połączysz w trojaka, chyba że coś przegapiłem. Nawet jeśli > zamiast jednego z dwóch 632 wstawić 652 ;>

Połączyć można nawet 4 i więdcej ale nie da się storować nimi z 1 wagonu.

wysłane przez 105ngs

DamTram napisał(a):

> Połączyć można nawet 4 i więdcej ale nie da się storować nimi z 1 > wagonu.

Nawet w przypadku 105N po modernizacji ? I co powoduje to, że nie da się sterować ? Brak jakiejś tam aparatury czy za mała ilość pstryczków na pulpicie ? :)
DamTram napisał(a):

> > 105N nie połączysz w trojaka, chyba że coś przegapiłem. Nawet jeśli > > zamiast jednego z dwóch 632 wstawić 652 ;> > > Połączyć można nawet 4 i więdcej ale nie da się storować nimi z 1 > wagonu.

Generalnie o to mi chodziło, bo połączyć tak sobie to można wszystko, jeśli ma kompatybilne sprzęgi.