Forum

Doczepy jakby bliżej

Rozpoczął się długo oczekiwany przetarg na dostawę 6 doczep czynnych do wagonów 105N2k/2000. Specyfikację przetargową pobrało 7 firm, ale na złożenie ofert zdecydowały się tylko 3 podmioty.

wysłane przez Piotr

Modertrans? Przecież to takie rozbudowane WNT :/. Strach myśleć co chcą zbudować...Pewnie kupią pudło od Alstomu i zrobią nic innego jak coś na kształt modernizacji :(.

wysłane przez Mario  ?

Piotr napisał(a):

> Modertrans? Przecież to takie rozbudowane WNT :/. Strach > myśleć co chcą zbudować...Pewnie kupią pudło od Alstomu > i zrobią nic innego jak coś na kształt modernizacji :(

Myślisz, że to będzie coś podobnego do 105Ng/S? Myślę, że wygra Ciegielski ze wgzlędu na dłuższą gwarancję. Poczekajmy, zobaczymy.

-- 200 zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez Iwo

Bella napisał(a):

> Myślisz, że to będzie coś podobnego do 105Ng/S? Myślę,

Ja jestem ciekaw co zawiera SIWZ odnośnie wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego tych doczep...

Iwo

wysłane przez torwid  67

Iwo napisał(a):

> Ja jestem ciekaw co zawiera SIWZ odnośnie wyglądu zewnętrznego > i wewnętrznego tych doczep...

O ile się orientuję, to nic ;) Wagony mogą być okrągłe, kanciaste, a nawet piętrowe. Mają tylko spełniać wymogi niezbędne do homologacji i ją posiadać, być w barwach zakładowych przedkoszmarkowych i bez problemu współpracować z wagonami silnikowymi.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Michal105N

> być w barwach zakładowych przedkoszmarkowych

To ja w tym miejscu pytam się po jakiego grzyba jest akcja koszmarek? To czy będzie to lakier czerwony czy biały i tak będzie miał zawsze tyle samo lat. Czy więc może Szczecin w prztergu zażyczył sobie "magicznego" lakieru na którym nie będzie widac brudu czy zainwestuje w mycie czego sobie niewyobrazam...

wysłane przez Mareczek 5

Piotr napisał(a):

> Modertrans? Przecież to takie rozbudowane WNT :/. Strach > myśleć co chcą zbudować...Pewnie kupią pudło od Alstomu

A czy to ważne w jaki sposób będą budować i skąd wezmą części? Najważniejsze żeby znośnie wyglądało po podłączeniu do bulwy, z nimi współpracowało oraz żeby się nie psuło i było funkcjonalne.

-- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez M21 8

A mnie dziwi że Alstrom sie nie zdecydował na udzuał w przetargu . Teraz to sie wszytkiego można spodziewać . Normalnie strach się bać .

wysłane przez Moderator 0

M21 napisał(a):

> A mnie dziwi że Alstrom sie nie zdecydował na udzuał w > przetargu . Teraz to sie wszytkiego można spodziewać . > Normalnie strach się bać .

Zero postępów w prawidłowym pisaniu... Nawet strach tu nie pomaga. :(

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> A czy to ważne w jaki sposób będą budować i skąd wezmą > części? Najważniejsze żeby znośnie wyglądało po > podłączeniu do bulwy, z nimi współpracowało oraz żeby > się nie psuło i było funkcjonalne.

Moje obawy dotyczą właśnie w/w znośności po połączeniu z "bulwą" :). Ciekawe, czy przedtawią nam wizualki ;). Ja jestem przygotowany na coś a la nasze modernizacje z 2001 roku :(. Wszak ta firma specjalizuje się w modernizacjach dla Poznania, nie używając nawet laminatów :>.

wysłane przez yoss83

Piotr napisał(a):

> Modertrans? Pewnie kupią pudło od Alstomu > i zrobią nic innego jak coś na kształt modernizacji :(.

Pewnie tak, bo się w tym się specjalizują niestety- konstrukcjach z lat 70-ych. Boję się, że skończy się to właśnie zakupem takiego syfu, bo brutto oferta cegielskiego jest o 1 mln wyższa niż zagospodarowane środki.

wysłane przez yoss83

Myślicie, że cegielski może zaoferować coś na styl doczep NB4 / 4NBWE? I czy one w ogóle mają rację bytu przy bulwach?

wysłane przez luki663719 17

> Myślicie, że cegielski może zaoferować coś na styl > doczep NB4 / 4NBWE? I czy one w ogóle mają rację bytu przy > bulwach?

Na jednej ze stron jest zdjęcie takiej właśnie doczepy i warszawskiej bulwy, wcale to źle nie wygląda. Ale układ drzwi to jest tragiczny :/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez M21 8

luki663719 napisał(a):

> Na jednej ze stron jest zdjęcie takiej właśnie doczepy i > warszawskiej bulwy, wcale to źle nie wygląda. Ale układ > drzwi to jest tragiczny :/

A można poprosić o zdj takiego cuda ??

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez luki663719 17

> A można poprosić o zdj takiego cuda ??

http://mkm101.republika.pl/twtero.html

Tego cuda Cegielski nie produkował, ale o to chodzi.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Michal105N

> http://mkm101.republika.pl/twtero.html

Już ja widze ludzi w pierwszych i trzecich drzwiach na linii 7 w szczycie :>

wysłane przez torwid  67

M21 napisał(a):

> A można poprosić o zdj takiego cuda ??

Albo http://www.warszawska.terramail.pl/prod/4nbwe-1.htm

Google zamknęli?

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez kajetansz 65

yoss83 napisał(a):

> Myślicie, że cegielski może zaoferować coś na styl > doczep NB4 / 4NBWE? I czy one w ogóle mają rację bytu przy > bulwach?

One są bierne. Może zaoferować coś w stylu 123N, bo w końcu robi je dla Warszawy. U nas będą to wersje doczepne.

Штирлиц

wysłane przez luki663719 17

> One są bierne. Może zaoferować coś w stylu 123N, bo w > końcu robi je dla Warszawy. U nas będą to wersje doczepne.

Podobne do naszego szczecińskiego Alstoma, ale Alstom ładniejszy ;) Wersja bierna to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza że to jest podobne do wagonu silnikowego.

wysłane przez kajetansz 65

luki663719 napisał(a):

> Podobne do naszego szczecińskiego Alstoma, ale Alstom > ładniejszy ;) Wersja bierna to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza > że to jest podobne do wagonu silnikowego.

Tylko nie zapominaj, że przetarg mówi o doczepach _czynnych_.

Штирлиц

wysłane przez MQ ?

luki663719 napisał(a):

> Wersja bierna to bardzo dobry pomysł, zwłaszcza > że to jest podobne do wagonu silnikowego.

Ekhm, wersja bierna doczepy czynnej...?

wysłane przez luki663719 17

> Ekhm, wersja bierna doczepy czynnej...?

Ups, wersja bierna poprostu ;)

wysłane przez Piotr

Skoro miasto ma zarezerwowane ponad 11mln zł netto, a koszt zakupu wagonów oscyluje w granicach 8,5-10mln to co z resztą kwoty, 1-2,5mln zł? Cała reszta wraca do budżetu miasta? Najlepiej gdyby resztę przeznaczyli na remonty torowisk albo zmodernizowanie kolejnych 105N :). W wersji optymistycznej starczyłoby na 5-6 wagonów :).

wysłane przez michalSPAK

Piotr napisał(a):

> Najlepiej gdyby resztę przeznaczyli na remonty > torowisk albo zmodernizowanie kolejnych 105N :). W wersji > optymistycznej starczyłoby na 5-6 wagonów :).

Albo kupić coś pożądnego wreszcie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Michal105N

> Albo kupić coś pożądnego wreszcie

A co masz na myśli?

wysłane przez Piotr

michalSPAK napisał(a):

> Albo kupić coś pożądnego wreszcie

za 1-2,5mln zł? Chyba autobus :) no góra dwa :) taką kwotę najlepiej wydać na remonty albo modernizacje, ew. system monitoringu.

wysłane przez Michal105N

> za 1-2,5mln zł? Chyba autobus :) no góra dwa :) taką kwotę > najlepiej wydać na remonty albo modernizacje, ew. system > monitoringu.

Ja osobiście byłbym za tym, żeby kupic autobusy. Nie zapominajmy ze Szczecin ma 100% udziałów w spółkach autobusowych i jak widac spółki radzą sobie jak mogą(za WŁASNE pieniądze kupują używane autobsy), a nowy tabor nawet w ilości jednej sztuki byłby mile widziany...

wysłane przez torwid  67

Piotr napisał(a):

> za 1-2,5mln zł? Chyba autobus :) no góra dwa :) taką kwotę > najlepiej wydać na remonty albo modernizacje, ew. system > monitoringu.

Te doczepy już fabrycznie mają mieć kamery. A na nic innego nie możnma tej kasy przeznaczyć, bo to unijny program, który ciągnie się ohohoho, albo jeszcze dłużej. A kasę trzeba wydać i się z niej rozliczyć do końca 2008 r. Chyba, że nie chcemy, by UE nam cokolwiek zwracała, ale wtedy bez sensu było się bawić w te wielomiesięczne przygotowania.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Piotr

torwid napisał(a):

> Te doczepy już fabrycznie mają mieć kamery.

Czyli 6 bulw czeka przeróbka...przecież system trzeba pociągnąc do kabiny motorniczego, kto za to zapłaci?:). Chyba, że to ma być system tylko na zasadzie nagrywania, a nie podglądu ;).