Forum
Podkłady już czekają by je ułożyć pod nowymi torami,...
wysłane przez M21 8
wysłane przez Luke_Police 163
> No napewno nie tylko tatry . Przypominam ze w szczecinie > jeszcze prawie zaden motorniczy nie ma uprawnien na tatry .A > szkolenie troche potrwa ;)
Tak, ale zakładam, że po okresie szkolenia motorniczych Tatry w końcu wyjadą, a jedną z linii na których się pojawią będzie zapewne 8, gdyż między innymi po to wymieniają torowisko, by mogły po nim pojechać KT4Dt.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez luki663719 17
I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.
wysłane przez M21 8
> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.
Przy zalozeniu ze beda kursowac w skaldzie . No i skad pomysl ze na 1 bedzie tatra .Przez jak ten tramwaj wjedzie na Potulicka to sie rozsypie .
-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
wysłane przez yoss83
> No i skad pomysl ze na > 1 bedzie tatra .Przez jak ten tramwaj wjedzie na Potulicka to sie > rozsypie .
A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, czy 102?
wysłane przez Pepe 235
> A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje > serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, > czy 102?
No właśnie wiarygodne źródła podają, że Tatry trafią raczej na 4, 9, 12 czy świąteczną 5, niż na 8, ale nie roztrząsajmy kolejnej takiej samej dyskusji. Tatry to konstrukcja średnio solidna, ale nie na takie tory jakie narazie mamy w naszym mieście. :(
wysłane przez M21 8
> A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje > serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, > czy 102?
Wiesz Niemcy mowili ze w Berlinie nie mieli tylu napraw podczas 20 letniej eksploatacji, co podczas 3 tygodni testow u nas ;)
-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
wysłane przez yoss83
> Wiesz Niemcy mowili ze w Berlinie nie mieli tylu napraw podczas 20 > letniej eksploatacji, co podczas 3 tygodni testow u nas ;)
Tak, na ich torach pewnie nawet nasze 102Na by się nie psuły. A ja jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?
wysłane przez mike_1994
> dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?
To się dotyczy też modernizacji (nie mówię o 105Ng/S). 738"+751 pojeździły na 3 i nie było ich widać kilka dni. Ostatnio też jeździły na 12 i moim zdaniem dobrze się sprawowały. 1033+1034 jeździł na 2 i to była jego linia (chodzi mi o torowisko, najgorsza była Potulickiej).
-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.
wysłane przez konjo 4
> jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?
Narazie do końca jeszcze nic pewnego na ten temat nie wiadomo, ale dobrze by były gdyby jeździły po lepszych torowiskach ze względu na delikatniejszą konstrukcje od taboru z Konstalu. Nie wdając się w szczegółowe zagadnienia techniczne to bulwa znowu nie jest takim wynalazkiem wielkim. Ot trzydrzwiowe pudło od stopiątki i nowsze bebeszki... Zresztą niektóre rozwiązania z powodzeniem wdrażano w innych konstrukcjach znacznie wcześniej niż przed 2001, to, że jesteśmy zapóźnieni nie jest powodem do dumy. Ot taka bulwa jest tramwajem z nowoczesną aparaturą i dostosowanym do polskich realiów... czytaj ściany czołowe wyglądające jakby je przeszczepiono, (sorry, ale w stosunku do okien na gumie, wygląda to jak M11 z przodem od M121M), no i na koniec to samo toporne wnętrze co 30 lat temu wzbogacone o fotele Tapsa. Plusem jest niewybredność na te nasze polskie zdezelowane torowiska. Niestety rynek mocno ostudził zapędy Alstomu, bo okazało się, że podobne tuningi można przeprowadzać taniej własnymi siłami... Dodatkowo sklonowania pomysłu dokonali wszyscy producenci taboru w Polsce.
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez yoss83
> Narazie do końca jeszcze nic pewnego na ten temat nie wiadomo, ale > dobrze by były gdyby jeździły po lepszych torowiskach ze względu na > delikatniejszą konstrukcje od taboru z Konstalu.
Ta "delikatność" Tatr to zasługa ich modernizaji? Sorry za to pytanie, ale ja komplatnie się na tych tramwajach nie znam. Dziwi mnie tylko, że sprawdzają się w innych miastach europy wschodniej, gdzie jak sądzę torowiska nie są o niebo lepsze od naszych.
wysłane przez kajetansz 65
> Ta "delikatność" Tatr to zasługa ich modernizaji? Sorry za to > pytanie, ale ja komplatnie się na tych tramwajach nie znam. Dziwi mnie > tylko, że sprawdzają się w innych miastach europy wschodniej, gdzie > jak sądzę torowiska nie są o niebo lepsze od naszych.
Ja się dość często zastanawiam nad ich delikatnością, ale wątpliwości przemijają, gdy wchodzę na tą stronę: http://almaty.tramvaj.ru/ Jak tam jeżdżą, to muszą też u nas. ;-)
Штирлиц
wysłane przez Bodek
> > Ja się dość często zastanawiam nad ich delikatnością, ale > wątpliwości przemijają, gdy wchodzę na tą stronę: > http://almaty.tramvaj.ru/ Jak tam jeżdżą, to muszą też u nas. ;-)
Niby racja, ale zobacz listę już skasowanych wagonów KT4. Jest ona dwa razy dłuższa, niż lista pojazdów pozostających w eksploatacji. Może to przypadek, ale może nie...
wysłane przez kajetansz 65
> Tak, na ich torach pewnie nawet nasze 102Na by się nie psuły. A ja > jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?
Temat eksploatacji Tatr był poruszany już wielokrotnie na tym forum, radzę przejrzeć je w poszukiwaniu odpowiednich wątków.
Штирлиц
wysłane przez Luke_Police 163
> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.
Szczerze mówiąc zdziwiłbym się, gdyby tak rozdysponowali te tramwaje. Nie zapominaj, że Tatry jako składy są pojemniejsze od składów 105-tek, więc prawdopodobnie, jeżeli na 8 będą miały jeździć tylko Tatry, będzie trzeba zmniejszyć częstotliwość kursowania, nie ma sensu by woziły powietrze. A wtedy zmniejszyłaby się też ilość brygad. Zresztą był swego czasu artykuł na ten temat, z którego można łatwo wywnioskować, że nie jest to takie proste jak powiedziałeś. Dlatego przypuszczam, że potrzebne będą dokłądne dane napełnienia poszczególnych kursów by można było zdecydować, na które brygady danych linii można skierować KT4Dt solo, a na które w składach.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez Pepe 235
> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.
Czy Tobie się coś nie pomyliło? Przecież zostanie zakupione tylko 21 Tatr, a z Twoich obliczeń wychodzi nadal 23... :(
wysłane przez luki663719 17
:( A no faktycznie się pomyliło...
wysłane przez Piotr
> Tak, ale zakładam, że po okresie szkolenia motorniczych Tatry > w końcu wyjadą, a jedną z linii na których się pojawią > będzie zapewne 8,
Tatry w składach to zły pomysł :). Już była o tym długa dyskusja...Poza tym z naszych torów mają zniknąć wszystkie 102Na, jak to ociągnąc mając 10 składów Tatr? :).
wysłane przez Bodek
> > Tatry w składach to zły pomysł :). Już była o tym długa > dyskusja...Poza tym z naszych torów mają zniknąć wszystkie > 102Na, jak to ociągnąc mając 10 składów Tatr? :).
Może to nienajlepszy pomysł, ale wcale nie niemożliwy do zrealizowania. Przecież w ruchu jest około 10 - 15 102-ek. Poza tym, chyba nie skasują np. 603, która jest w stosunkowo dobrym stanie. Nie wykluczałbym pozostawienia na okres przejściowy nawet kilku najlepszych 102-ek. Więc taboru na pewno nie zabraknie.
Pzdr, BJ
wysłane przez Piotr
> chyba nie > skasują np. 603, która jest w stosunkowo dobrym stanie. Nie > wykluczałbym pozostawienia na okres przejściowy nawet kilku > najlepszych 102-ek.
Oczywiście :), ale oby tylko jako rezerwy :).
wysłane przez Bodek
Tor (tak tramwajowy, jak i kolejowy) to konstrukcja złożona z dwóch równolegle ułożonych toków szyn o ustalonym rozstawie, podkładów na których się one opierają oraz akcesoriów torowych, czyli przytwierdzeń, mocujących szyny do podkładów. Tor jest częścią nawierzchni, w której skład ponadto wchodzi odpowiednio przygotowana warstwa podsypki o grubości zależnej od przenoszonych przez tor ciężarów. Zwykle jest to 30-35 cm.
Tak mniej więcej wygląda definicja toru (na podsypce). Dodam jeszcze, że tor leży na podtorzu, nazywanym też torowiskiem.
BJ
wysłane przez Bodek