Forum

Podkłady już czekają by je ułożyć pod nowymi torami,...

zdjęcie
Podkłady już czekają by je ułożyć pod nowymi szynami, po których pojadą Tatry
No napewno nie tylko tatry . Przypominam ze w szczecinie jeszcze prawie zaden motorniczy nie ma uprawnien na tatry .A szkolenie troche potrwa ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
M21 napisał(a):

> No napewno nie tylko tatry . Przypominam ze w szczecinie > jeszcze prawie zaden motorniczy nie ma uprawnien na tatry .A > szkolenie troche potrwa ;)

Tak, ale zakładam, że po okresie szkolenia motorniczych Tatry w końcu wyjadą, a jedną z linii na których się pojawią będzie zapewne 8, gdyż między innymi po to wymieniają torowisko, by mogły po nim pojechać KT4Dt.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
> Tak, ale zakładam, że po okresie szkolenia motorniczych Tatry > w końcu wyjadą, a jedną z linii na których się pojawią > będzie zapewne 8, gdyż między innymi po to wymieniają > torowisko, by mogły po nim pojechać KT4Dt.

I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.
luki663719 napisał(a):

> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.

Przy zalozeniu ze beda kursowac w skaldzie . No i skad pomysl ze na 1 bedzie tatra .Przez jak ten tramwaj wjedzie na Potulicka to sie rozsypie .

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
M21 napisał(a):

> No i skad pomysl ze na > 1 bedzie tatra .Przez jak ten tramwaj wjedzie na Potulicka to sie > rozsypie .

A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, czy 102?
yoss83 napisał(a):

> A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje > serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, > czy 102?

No właśnie wiarygodne źródła podają, że Tatry trafią raczej na 4, 9, 12 czy świąteczną 5, niż na 8, ale nie roztrząsajmy kolejnej takiej samej dyskusji. Tatry to konstrukcja średnio solidna, ale nie na takie tory jakie narazie mamy w naszym mieście. :(
yoss83 napisał(a):

> A skąd pewność, że nie trafi jakaś tatra na np. 4? I te tramwaje > serio są aż tak delikatne? jakaś mniej solidna konstrukcja od 105, > czy 102?

Wiesz Niemcy mowili ze w Berlinie nie mieli tylu napraw podczas 20 letniej eksploatacji, co podczas 3 tygodni testow u nas ;)

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
M21 napisał(a):

> Wiesz Niemcy mowili ze w Berlinie nie mieli tylu napraw podczas 20 > letniej eksploatacji, co podczas 3 tygodni testow u nas ;)

Tak, na ich torach pewnie nawet nasze 102Na by się nie psuły. A ja jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?
yoss83 napisał(a):

> dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?

To się dotyczy też modernizacji (nie mówię o 105Ng/S). 738"+751 pojeździły na 3 i nie było ich widać kilka dni. Ostatnio też jeździły na 12 i moim zdaniem dobrze się sprawowały. 1033+1034 jeździł na 2 i to była jego linia (chodzi mi o torowisko, najgorsza była Potulickiej).

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.
yoss83 napisał(a):

> jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?

Narazie do końca jeszcze nic pewnego na ten temat nie wiadomo, ale dobrze by były gdyby jeździły po lepszych torowiskach ze względu na delikatniejszą konstrukcje od taboru z Konstalu. Nie wdając się w szczegółowe zagadnienia techniczne to bulwa znowu nie jest takim wynalazkiem wielkim. Ot trzydrzwiowe pudło od stopiątki i nowsze bebeszki... Zresztą niektóre rozwiązania z powodzeniem wdrażano w innych konstrukcjach znacznie wcześniej niż przed 2001, to, że jesteśmy zapóźnieni nie jest powodem do dumy. Ot taka bulwa jest tramwajem z nowoczesną aparaturą i dostosowanym do polskich realiów... czytaj ściany czołowe wyglądające jakby je przeszczepiono, (sorry, ale w stosunku do okien na gumie, wygląda to jak M11 z przodem od M121M), no i na koniec to samo toporne wnętrze co 30 lat temu wzbogacone o fotele Tapsa. Plusem jest niewybredność na te nasze polskie zdezelowane torowiska. Niestety rynek mocno ostudził zapędy Alstomu, bo okazało się, że podobne tuningi można przeprowadzać taniej własnymi siłami... Dodatkowo sklonowania pomysłu dokonali wszyscy producenci taboru w Polsce.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Narazie do końca jeszcze nic pewnego na ten temat nie wiadomo, ale > dobrze by były gdyby jeździły po lepszych torowiskach ze względu na > delikatniejszą konstrukcje od taboru z Konstalu.

Ta "delikatność" Tatr to zasługa ich modernizaji? Sorry za to pytanie, ale ja komplatnie się na tych tramwajach nie znam. Dziwi mnie tylko, że sprawdzają się w innych miastach europy wschodniej, gdzie jak sądzę torowiska nie są o niebo lepsze od naszych.
yoss83 napisał(a):

> Ta "delikatność" Tatr to zasługa ich modernizaji? Sorry za to > pytanie, ale ja komplatnie się na tych tramwajach nie znam. Dziwi mnie > tylko, że sprawdzają się w innych miastach europy wschodniej, gdzie > jak sądzę torowiska nie są o niebo lepsze od naszych.

Ja się dość często zastanawiam nad ich delikatnością, ale wątpliwości przemijają, gdy wchodzę na tą stronę: http://almaty.tramvaj.ru/ Jak tam jeżdżą, to muszą też u nas. ;-)

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> > Ja się dość często zastanawiam nad ich delikatnością, ale > wątpliwości przemijają, gdy wchodzę na tą stronę: > http://almaty.tramvaj.ru/ Jak tam jeżdżą, to muszą też u nas. ;-)

Niby racja, ale zobacz listę już skasowanych wagonów KT4. Jest ona dwa razy dłuższa, niż lista pojazdów pozostających w eksploatacji. Może to przypadek, ale może nie...
yoss83 napisał(a):

> Tak, na ich torach pewnie nawet nasze 102Na by się nie psuły. A ja > jeszcze raz zapytam dlaczego niby Tatry mają mieć monopol na > najlepsze tory skoro nawet nie mają go Bulwy?

Temat eksploatacji Tatr był poruszany już wielokrotnie na tym forum, radzę przejrzeć je w poszukiwaniu odpowiednich wątków.

Штирлиц
luki663719 napisał(a):

> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.

Szczerze mówiąc zdziwiłbym się, gdyby tak rozdysponowali te tramwaje. Nie zapominaj, że Tatry jako składy są pojemniejsze od składów 105-tek, więc prawdopodobnie, jeżeli na 8 będą miały jeździć tylko Tatry, będzie trzeba zmniejszyć częstotliwość kursowania, nie ma sensu by woziły powietrze. A wtedy zmniejszyłaby się też ilość brygad. Zresztą był swego czasu artykuł na ten temat, z którego można łatwo wywnioskować, że nie jest to takie proste jak powiedziałeś. Dlatego przypuszczam, że potrzebne będą dokłądne dane napełnienia poszczególnych kursów by można było zdecydować, na które brygady danych linii można skierować KT4Dt solo, a na które w składach.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
luki663719 napisał(a):

> I chyba tylko Tatry pojadą na 8-ce. Nie ma potrzeby wysyłania > 'stopiątek' na tą linie po zakupie Tatr. Na linii 8 jeździ > 11 składów, czyli jeździłyby 22 Tatry i jedna na lini 1.

Czy Tobie się coś nie pomyliło? Przecież zostanie zakupione tylko 21 Tatr, a z Twoich obliczeń wychodzi nadal 23... :(
> Czy Tobie się coś nie pomyliło? Przecież zostanie zakupione > tylko 21 Tatr, a z Twoich obliczeń wychodzi nadal 23... :(

:( A no faktycznie się pomyliło...
Luke_Police napisał(a):

> Tak, ale zakładam, że po okresie szkolenia motorniczych Tatry > w końcu wyjadą, a jedną z linii na których się pojawią > będzie zapewne 8,

Tatry w składach to zły pomysł :). Już była o tym długa dyskusja...Poza tym z naszych torów mają zniknąć wszystkie 102Na, jak to ociągnąc mając 10 składów Tatr? :).
Piotr napisał(a):

> > Tatry w składach to zły pomysł :). Już była o tym długa > dyskusja...Poza tym z naszych torów mają zniknąć wszystkie > 102Na, jak to ociągnąc mając 10 składów Tatr? :).

Może to nienajlepszy pomysł, ale wcale nie niemożliwy do zrealizowania. Przecież w ruchu jest około 10 - 15 102-ek. Poza tym, chyba nie skasują np. 603, która jest w stosunkowo dobrym stanie. Nie wykluczałbym pozostawienia na okres przejściowy nawet kilku najlepszych 102-ek. Więc taboru na pewno nie zabraknie.

Pzdr, BJ
Bodek napisał(a):

> chyba nie > skasują np. 603, która jest w stosunkowo dobrym stanie. Nie > wykluczałbym pozostawienia na okres przejściowy nawet kilku > najlepszych 102-ek.

Oczywiście :), ale oby tylko jako rezerwy :).

wysłane przez Bodek

czekają na wbudowanie w tor, a nie pod torem!!!

Tor (tak tramwajowy, jak i kolejowy) to konstrukcja złożona z dwóch równolegle ułożonych toków szyn o ustalonym rozstawie, podkładów na których się one opierają oraz akcesoriów torowych, czyli przytwierdzeń, mocujących szyny do podkładów. Tor jest częścią nawierzchni, w której skład ponadto wchodzi odpowiednio przygotowana warstwa podsypki o grubości zależnej od przenoszonych przez tor ciężarów. Zwykle jest to 30-35 cm.

Tak mniej więcej wygląda definicja toru (na podsypce). Dodam jeszcze, że tor leży na podtorzu, nazywanym też torowiskiem.

BJ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

A tak w przybliżeniu powinien wyglądać tor po wykonaniu NG (naprawy głównej). Na zdjęciu akurat jest tor kolejowy, ale technicznie nie ma między nim a tramwajowym różnicy. http://www.gdynia.mm.pl/~pechu/GPO_GPD/DSC04487.JPG