Forum
Modele MANa
wysłane przez maciekos95 3
wysłane przez leks 17
> Czy wiecie na jakiej zasadzie firma MAN nazywa swoje modele? > np. NL 223, NG 313
22x - Liczba koni mechanicznych. Masz np. MAN NL 223, ma 220 KM, a masz NL 283 ma 280 KM, NG 313 - 310 KM. N - rodzaj autobusu, ale nie wiem o co w ogole chodzi... L lub G po literze N czyli autobus solo czy przegubowy - G - przegub, L - solo. Ostatnia cyfra nazwy to generacja.
Aaaa no i przykładowo:
MAN N(nie wiem)G(przegub) 31[+0](310 KM)2(2 generacja)
wysłane przez konjo 4
> N - rodzaj autobusu, ale nie wiem o co w ogole chodzi...
Niderflur... niskpodłogowy.
So never mind the darkness.
wysłane przez Phobos 17
N - niskopodłogowy/niskowejściowy S - standardowy ostatnio zaczyna też funkcjonować Ü - miedzymiastowy (co zreszta jest dość dziwne, bo miedzymiastowość powinna być oznaczana drugą literą.
> L lub G po literze N czyli autobus solo czy przegubowy - G - > przegub, L - solo.
L - linienbus (liniowy, co u nas mozna tłumaczyć jako miejski) G - gelenkt (przegubowy) M - mini (10 metrów i mniejsze)
-- Nienawidze was tak samo bardzo jak wy mnie. Albo i bardziej...
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez konjo 4
> N - niskopodłogowy/niskowejściowy
N - Niskopodłogowy E - Niskowejściowy - teraz jest nowa seria EL283, Białystok się połakomił na to.
So never mind the darkness.
wysłane przez LLUZNIAK
> L - linienbus (liniowy, co u nas mozna tłumaczyć jako miejski) > G - gelenkt (przegubowy) > M - mini (10 metrów i mniejsze)
...no i jeszcze D - Doppeldecker, czyli piętrowy, np MAN A39 z Berlina znany bliżej jako ND 313, czy też Lion's City DD.
Jeszcze apropo cyferek. To z mocą silnika to jest teoria - jak to wygląda w praktyce można zaobserwować na używkach sprowadzanych ostatnimi czasy do naszych spółek. Przy 3G na całe szczęście MAN nie zrobił już takiego zamieszania z mocami ;)
wysłane przez Phobos 17
Moje zapominalstwo się kłania :-)
> Jeszcze apropo cyferek. To z mocą silnika to jest teoria - jak to > wygląda w praktyce można zaobserwować na używkach sprowadzanych > ostatnimi czasy do naszych spółek.
Komisowe oznaczenie NL202/262 jest tego najlepszym dowodem...
Swoja drogą, to się nawet nie zdziwię, jak się kiedyś okaże, że na jakaś 12-metrowa nieskopodłogowa używka z Niemiec będzie miała tabliczke znamionową z oznaczeniem SG313 ;-)
-- Nienawidze was tak samo bardzo jak wy mnie. Albo i bardziej...
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez konjo 4
> Swoja drogą, to się nawet nie zdziwię, jak się kiedyś okaże, > że na jakaś 12-metrowa nieskopodłogowa używka z Niemiec będzie > miała tabliczke znamionową z oznaczeniem SG313 ;-)
Oj za wcześnie z tymi żartami, bo Maciek przysłał mi fotkę tabliczki z NG262 765 i tam wybito... SG242. :D
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez LLUZNIAK
> Oj za wcześnie z tymi żartami, bo Maciek przysłał mi fotkę > tabliczki z NG262 765 i tam wybito... SG242. :D
No ale to było na tabliczce systemu wyrównywania poziomu zawieszenia (Load Sensing Device), który był według tejże tabliczki przeznaczony do SG242 ;)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Oj za wcześnie z tymi żartami, bo Maciek przysłał mi fotkę > tabliczki z NG262 765 i tam wybito... SG242. :D
Ha! czyli jednak pewnego razy w szwablandii jadąc takim wyrobem nie miałem przywidzeń że wystukali SG242. Widać nie jest to jednorazowa akcja pt "Mieciu przykręć jakąś tabliczkę, jaką? no weź jakąś i już"
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez LLUZNIAK
Phobos napisał(a):
> ostatnio zaczyna też funkcjonować Ü - miedzymiastowy (co > zreszta jest dość dziwne, bo miedzymiastowość powinna być > oznaczana drugą literą.
Zauważ, że pojazdy, w których U jest na pierwszym miejscu (np. MAN A01 / ÜL353) to konstrukcja średniopodłogowa wywodząca się z innej rodziny pojazdów (kiedyś byłoby to prawdopodobnie SU353), niż np. MAN A20 / NÜ263, czy też MAN A25 / MAN NÜ363.15, które to są de facto niskopodłogowymi konstrukcjami miejskimi ze zmienionym wnętrzem (więcej foteli) i odpowiednio dobranym do traz podmiejskich układem napędowym.