Forum

Jedyna taka linia... jedyny minus SPAD!

wysłane przez MaK

Wszystko jest fajnie i miło. Pasażerowie na całym terenie Szczecina mogą korzystać z coraz to nowszych nabytków zarówno SPAD, SPAK jak i SPPK. Czy to z fabryki czy to z Niemiec ale zawsze to jeździ się wygodniej. Wszyscy przewoźnicy starają się zapewnić komfort swoim pasażerom... Ale czy oby napewno? Niestety NIE! Patrzymy wszyscy na to jaki to nowy nabytek bedzie woził pasażerów. Ale zapomniano o jednej, dość słynnej dzielnicy Szczecina. Wyspa Pucka. Problem jest dość specyficzny. Ponieważ z powodu niskiego wiaduktu nad ulicą "Kanał Parnicki" mieszczą się tam tylko Jelcze M11.

Skazanie ludzi na ta banicję na kolejną zime jest dosyć uważam niesprawiedliwe. Płacą tyle samo a warunki troche... hmm kiepskie jak na dzisiajszą sytuacje w SPAD. Moim zdaniem powinno się zakupić (może nie całą palete) ale przynajmniej jeden autobus który zmieścił by się i dawałby przyzwoity komfort pasażerom. Wkońcu nie tylko emeryci tam mieszkają ale również dzieci, młodzież oraz ludzie w różnym wieku którzy każdego dnia, w dosyc licznie wyciskającej się przez lufciki "mig-a" stara się dostać do centrum miasta.

Co wy na to drodzy internauci? Czy nienależałoby tej sprawy jakoś ... pokazać w SPAD?
[ciach]

Masz do wyboru: Jelcz M11 lub jakiś "nowy, który by się zmieścił" a w nim niemiłosierny ścisk. Co wybierasz?

Gdyby SPAD wybrał drugą opcję, to prokuratura powinna wszcząć śledztwo w sprawie niegospodarności.

-- 8 października 2006 - Kolejowy KOMIS, odsłona pierwsza

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MaK

napewn są jakies dłuższe niskopodłogowce które zmieściły by się pod wiaduktem. Trzeba byłoby tylko poszukać!

wysłane przez mike_1994

MaK_86 napisał(a):

> napewn są jakies dłuższe niskopodłogowce które > zmieściły by się pod wiaduktem. Trzeba byłoby tylko > poszukać!

Po piewsze jest opcja odpowiedz, a nie dodaj komentarz. Po drugie ja bym się nie bawił w kupowanie autobusów (wiem sam kiedyś wspominałem o kupnie), tylko za przystankiem "Port Centralny" poprowadzić przez tory (wiem za dużo roboty i pieniędzy) drogę do drogi z płyt betonowych, która wychodzi między wiaduktem a przystankiem "Kanał nż". Ja ucieszyłbym się nawet z najgorszego Ikarusa na tej linii.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
mike_1994 napisał(a):

> Ja ucieszyłbym się nawet z najgorszego Ikarusa na tej linii.

Chyba Ikarus to by była lekka przesada, na tę linię, przecież aż takiego natłoku pasażerów na linii 52 nigdy nie widziałem.

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
mike_1994 napisał(a):

[ciach]

A czemu napisałeś dwa posty pod rząd, jeśli się pomyliłeś, to zawsze jest funkcja "edytuj"

moderator@mkm.szczecin.pl
mike_1994 napisał(a):

> Po > drugie ja bym się nie bawił w kupowanie autobusów (wiem sam > kiedyś wspominałem o kupnie), tylko za przystankiem "Port > Centralny" poprowadzić przez tory

Nie tyle kosztowo co organizacyjnie. Po pierwsze nie ma miejsca, chyba ze zabierzesz miejsce lokomotywowni obok kladki. Po drugie, Cargule by musieli sobie znalezc nowe miejsce na odstawienie zepsutych lokow (krotki tor z koziolkiem obok kladki), a po trzecie to sklady towarowe, ktore koncza na SPC "SPC" bys musial rozdzielac, aby nie zajmowaly przejazdu (albo wpuszczac krotsze sklady, ale od razu zmniejszamy mozliwosci stacyjne i zapychamy pozostale czesci SPC (SPB i SPA)).

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
MaK_86 napisał(a):

> napewn są jakies dłuższe niskopodłogowce które > zmieściły by się pod wiaduktem. Trzeba byłoby tylko > poszukać!

Niskopodłogowce, które zmieściłyby się pod wiaduktem nie mogą mieć powyżej 11 metrów. Znalazłem dwa autobusy - MANa NM223,3 oraz Solaris Urbino 10, posiadają one do 10 metrów długości. Myślę, że nadałyby się na linie 52.

wysłane przez Daniel

Wojtek napisał(a):

> Niskopodłogowce, które zmieściłyby się pod wiaduktem nie > mogą mieć powyżej 11 metrów. Znalazłem dwa autobusy - MANa > NM223,3 oraz Solaris Urbino 10, posiadają one do 10 metrów > długości. Myślę, że nadałyby się na linie 52.

A czy, aby napewno niska podłoga nie będzie przeszkadzała w przejeździe? Ja bym proponował lepiej wyprofilować wjazd i wyjazd z pod wiaduktu na bardziej lagodny i wtedy problemu by nie było :)

-- #2888, #2855 - Ulubione Volva ze SPAD'u #1588 - Ulubione Volvo ze SPAK'u Co złego to nie ja ;D

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez MaK

Moim zdaniem powinno się zadbac o pasażerów 52. Niezgodze się także z którymś z komentarzy że na 52 nigdy nie ma tłoku. Proponuje popatrzeć czasem jak z Wyszyńskiego ten autobus rusza w strone Wyspy. Raczej widok nie należy to przyjemnych. A raczej do thrillerów. Ale mam nadzieje że sytuacja ta się poprawi niedługo =]
MaK_86 napisał(a):

> Proponuje popatrzeć czasem jak z Wyszyńskiego ten > autobus rusza w strone Wyspy.

Właśnie obserwuję sytuację na ulicy Wyszyńskiego i jakiegoś wielkiego tłoku tam nigdy nie zauważyłem.

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
MaK_86 napisał(a):

> Ale mam nadzieje że sytuacja ta się poprawi niedługo =]

Idzie zima i tłoku nie będzie. Ale w lecie to zgadzam się, że kompresja jest niesamowita. Dopóki wiadukt nie zostanie przebudowany, to nie ma szansy, aby kursowało na 52 coś innego niż M-11. SPAD może pozbyć się wszystkich M-11, a wtedy przy przetargu może nie być zainteresowane, aby obsługiwać linię 52 właśnie z powodu braku odpowiedniego taboru. W tej chwili nie ma możliwości, aby zmusić przewoźnika do podpisania umowy na obsługę linii, której on nie chce lub nie może obsługiwać.
t105n napisał(a):

> W tej chwili nie ma możliwości, > aby zmusić przewoźnika do podpisania umowy na obsługę > linii, której on nie chce lub nie może obsługiwać.

Przecież SPAD jej sobie nie wybiera tylko "łyka" ją w pakiecie prawobrzeżnym.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Przecież SPAD jej sobie nie wybiera tylko "łyka" ją w > pakiecie prawobrzeżnym.

Zgadza się! Ale ja cały czas wierzę, że będą ogłaszane przetargi nie na pakiety linii, a na każdą linię z osobna, ewentualnie na parę linii ściśle powiązanych (np. 51 i 78).
t105n napisał(a):

> Zgadza się! Ale ja cały czas wierzę, że będą ogłaszane > przetargi nie na pakiety linii, a na każdą linię z osobna, > ewentualnie na parę linii ściśle powiązanych (np. 51 i 78).

To by było zbyt piękne patrząć od strony uwolnienia rynku i zreformowania komunikacji do końca, bo generealnie takie było założenie zmian. Jednak zbyt przykre dla pasażerów, nie okłamujmy się, że za te stawki chiałby tu jeździć ITS czy Connex z nowymi busami... Przy wymogu posiadania bazy na terenie operowania ZDiTMu zostaje PKS Szczecin i być może Gryfice... O ile ten drugi ma coraz bardziej sensowny tabor, to tego pierwszego pozwole sobie nie skomentować.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
> Zgadza się! Ale ja cały czas wierzę, że będą ogłaszane > przetargi nie na pakiety linii, a na każdą linię z osobna, > ewentualnie na parę linii ściśle powiązanych (np. 51 i 78).

Człowiek wielkiej wiary... :)

-- To nie jest promocja!

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MaK

Gdyby tak było to chyba 52 i 76 było by w takim pakiecie... Osobiśce uważam, że linie te, są dobrze podzielone między zajezdnie. Tak samo że SPAK obsługuje 3 brygady na A i B. Nie ma co rozdzielać... Jedynym zastanowieniem może być 81. Ale obie zajezdnie mają podobna odległość do trasy tej linii.

To tylko moje spostrzeżenia... patrzcie na nie z przymrużeniem OBU oczu :P