Forum

Nowy MAN na jednym z pierwszych przystanków w swojej...

zdjęcie
Nowy MAN na jednym z pierwszych przystanków w swojej karierze
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Ja już wiem jak nazywać nowe polickie MANy ;)... Amfibie ;) dlaczego? ze względu na opływowość pod zderzakami :D
Piotr napisał(a):

> Ja już wiem jak nazywać nowe polickie MANy ;)... Amfibie ;) > dlaczego? ze względu na opływowość pod zderzakami :D

Ja tam będę je nazywać "Ikarusy", bo dla mnie te nieliczne podobieństwa (naciągane, ale jednak) kwalifikują je do takiego przezwiska :p

-- "...w ten sposób umarły stare Ikarusy..."

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Ja tam będę je nazywać "Ikarusy", bo dla mnie te nieliczne > podobieństwa (naciągane, ale jednak) kwalifikują je do > takiego przezwiska :p

No to tym razem nie będzie jednakowej nazwy wśród środowiska MKM-ów. :P U mnie przyjęły się dwie nazwy: "Turki" lub "Plastiki". :)
man751 napisał(a):

> No to tym razem nie będzie jednakowej nazwy wśród środowiska > MKM-ów. :P U mnie przyjęły się dwie nazwy: "Turki" lub > "Plastiki". :)

Mi się ich linia okien oraz ich wysokość kojarzy z Jelczem 120M, więc po kasacji ostatnich polickich 120-tek ochrzciłbym te MAN-y właśnie określeniem "stodwudziestki".

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)
man751 napisał(a):

> No to tym razem nie będzie jednakowej nazwy wśród środowiska > MKM-ów. :P U mnie przyjęły się dwie nazwy: "Turki" lub > "Plastiki". :)

Plastiki, takie typowe... Co do propozycji Piotra - strzał w dziesiątkę! :) I myślę, że jednak warto byłoby przyjąć to określenie, bo pozostałe mogą się łatwo mylić ("plastiki" jak i "120tki" wiadomo z czym, a Ikarusy to nie Many).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> I myślę, że jednak warto byłoby przyjąć to > określenie, bo pozostałe mogą się łatwo mylić ("plastiki" > jak i "120tki" wiadomo z czym, a Ikarusy to nie Many).

http://www.inverclydenow.com/upload-files/ReadersPictures/amphibus.jpg

^^ stąd propozycja, aby nasze nowe MANy nazywać amfibiami, jakby nie patrzeć jest pewne podobieństwo :D, opływowe zderzaki, rozsuwane okna itd...
Piotr napisał(a):

> Ja już wiem jak nazywać nowe polickie MANy ;)... Amfibie ;) > dlaczego? ze względu na opływowość pod zderzakami :D

Lepsze przezwisko to po prostu: Lwy.

-- Darmol7 - dlatego, że kiedyś bardzo lubiłem darmobusy (7**).
darmol7 napisał(a):

> Lepsze przezwisko to po prostu: Lwy.

a nie sądzisz, że to zbyt ogólne? :)
Piotr napisał(a):

> a nie sądzisz, że to zbyt ogólne? :)

Nie. Mimo tego nie pasuje, bo może się kiedyś pojawić coś z prawdziwych Lwów serii niskopodłogowej. ;)

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Nie. Mimo tego nie pasuje, bo może się kiedyś pojawić coś z > prawdziwych Lwów serii niskopodłogowej. ;)

no właśnie i to może już w przyszłym roku ;), chociaż te tajemnicze zapowiedzi o wprowadzeniu innej marki mogą sprawić, że stadko "Lwów" nie rozmnoży się zbytnio ;) :D.
Piotr napisał(a):

> no właśnie i to może już w przyszłym roku ;), chociaż te > tajemnicze zapowiedzi o wprowadzeniu innej marki mogą sprawić, że > stadko "Lwów" nie rozmnoży się zbytnio ;) :D.

Spokojnie, raczej Solaris i MAN nie przepuszczą okazji w naszym mieście.

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Spokojnie, raczej Solaris i MAN nie przepuszczą okazji w naszym > mieście.

Chyba że w specyfikacji pojawi się zapis o szerokości... ;)
LLUZNIAK napisał(a):

> Chyba że w specyfikacji pojawi się zapis o szerokości... ;)

Nie wiem jak MAN, ale Solaris jest zdolny do wszystkiego i do umieszczenia lodówki dla kierowcy i do zabudowania leżącego silnika na życzenie... ;)

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> Nie wiem jak MAN, ale Solaris jest zdolny do wszystkiego i do > umieszczenia lodówki dla kierowcy i do zabudowania leżącego silnika > na życzenie... ;)

No MAN raczej aż tak nie dogadza swoim klientom, choć nie można powiedzieć, że nie "nagina" oferty na życzenie. Natomiast wątpię, żeby opłacało mu się zmieniać konstrukcję pojazdu dla tak małej partii (jeśli chodzi o Police to max 20 szt, choć i tak nie wiadomo na ilu się skończy). Ewentualnie możnaby się spodziewać jakiegoś zamieszania przy obliczaniu wymiaru (np podanie z lusterkami - wszystko zależy jak byłby sformułowany zapis w przetargu :P ). Natomiast po Solarisie to faktycznie - wszystkiego się można spodziewać ;)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Chyba że w specyfikacji pojawi się zapis o szerokości... ;)

Ale ZTCW to wraz z wprowadzeniem unowocześnionej serii NG313 czyli Lion'sów MAN zastosował wreszcie szerokość 2,55m

-- Volvo ponad reszte busów :)
MC napisał(a):

> Ale ZTCW to wraz z wprowadzeniem unowocześnionej serii NG313 czyli > Lion'sów MAN zastosował wreszcie szerokość 2,55m

To źle wiesz... Zarówno Lion's Classic jak i Lion's City mają po 2,5m szerokości (według danych samego producenta).

...a oto dowód: http://www.man-mn.com/de/Produkte_und_Loesungen/MANBus/Stadtbusse/Lions_Classic.jsp?key=78809 Wersja przegubowa - oczywiście szerokość i wysokość taka sama.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> To źle wiesz... Zarówno Lion's Classic jak i Lion's City mają po

Czasem się zdarza :)

> 2,5m szerokości (według danych samego producenta).

I to jest w sumie na jego niekorzyść. Przejścia NL223 i U12 różnią się zdecydowanie na korzyść U12.

> ...a oto dowód:

Tak prócz tego dowodu obejrzałem sobie prezentację solówki z wieżą. Tragedia. Na rysunku spodobał mi się układ siedzeń z tyłu ale na zdjęciach wygląda poprostu koszmarnie i niezwykle tandetnie.

-- Volvo ponad reszte busów :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MC napisał(a):

> I to jest w sumie na jego niekorzyść. Przejścia NL223 i U12 > różnią się zdecydowanie na korzyść U12.

No wiesz, pięć centymetrów to wbrew pozorom nie tak mało.

> Tak prócz tego dowodu obejrzałem sobie prezentację solówki z > wieżą. Tragedia. Na rysunku spodobał mi się układ siedzeń z tyłu > ale na zdjęciach wygląda poprostu koszmarnie i niezwykle tandetnie.

No ta wersja zaprezentowana na stronie producenta nie wygląda najlepiej, jednak widziałem fotki tego samego układu wykonanego w innych kolorach (z innych materiałów?) i wyglądało to o niebo lepiej.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> No wiesz, pięć centymetrów to wbrew pozorom nie tak mało.

Wiem i dlatego dziwię się że nie rozszerzyli swoich ekhmmm wyrobów.

> No ta wersja zaprezentowana na stronie producenta nie wygląda > najlepiej, jednak widziałem fotki tego samego układu wykonanego w > innych kolorach (z innych materiałów?) i wyglądało to o niebo > lepiej.

Mam jednak jakieś nieodparte wrażenie, ze nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Te końcowe siedzenia (pod szybą) są jakieś takie małe a podparcia w ogóle komiczne, a te na okraglaku całkowicie mają dziwny układ i chyba lepiej byłoby wstawić zwykłe klubowe albo czwórkę.

-- Volvo ponad reszte busów :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
MC napisał(a):

> Wiem i dlatego dziwię się że nie rozszerzyli swoich ekhmmm wyrobów.

Ale widzisz, mimo wszystko mają całą masę stałych odbiorców, którzy trzymają się tej firmy.

> Mam jednak jakieś nieodparte wrażenie, ze nie jest to > najszczęśliwsze rozwiązanie. Te końcowe siedzenia (pod szybą) są > jakieś takie małe a podparcia w ogóle komiczne, a te na okraglaku > całkowicie mają dziwny układ i chyba lepiej byłoby wstawić zwykłe > klubowe albo czwórkę.

Nie no, ja też jakoś widziałbym tam jakieś zwykłe siedzenia. To mimo wszystko (nawet w tej "lepszej" wersji) nie wygląda zbyt solidnie, jakieś takie zabawkowe.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Ale widzisz, mimo wszystko mają całą masę stałych odbiorców, > którzy trzymają się tej firmy.

Weszli i brną dalej ;)

Cała reszta producentów handluje wozami 2,55 tylko MAN i jego Nerwoplan mają 2,5. Swoją droga Neoplany są drogie i jak to powiedzieli jego przedstawiciele - nie na polskie kieszenie. Jechałem Centrolinerem i nie powiem zeby mnie zachwycił. Nie różnił się niczym od Lwa, i wcale nie są to takie luksusowe autobusy jakby ktoś sobie myślał.

-- Volvo ponad reszte busów :)
Matko boska! Jak ja mogłem wcześniej takiego posta przeoczyć? ;-)

> Tak prócz tego dowodu obejrzałem sobie prezentację solówki z > wieżą. Tragedia. Na rysunku spodobał mi się układ siedzeń z tyłu > ale na zdjęciach wygląda poprostu koszmarnie i niezwykle tandetnie.

Ja tylko dodam, że na żywo jest jeszcze gorzej :-) Niech się już lepiej MAN zajmie poszerzeniem przejść między rzędami siedzeń zamiast kombinować z zabudową wieżową - pasażerom będzie wygodniej, a miłośnicy nie będą dostawali konwulsji na widok tych tworów :-)

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> lepiej MAN zajmie poszerzeniem przejść między rzędami siedzeń

Czyli 2,55 bo inaczej to nie wiem jak to wykombinować (chyba, że a'la Irisbus)

> zamiast kombinować z zabudową wieżową - pasażerom będzie > wygodniej, a miłośnicy nie będą dostawali konwulsji na widok tych > tworów :-)

Eee tam Maciek nie tak dawno pisał że Lion's City jest z wieżą jest idealnym przykładem na świetnie wyciszony autobus ze stojącym silnikiem :)

-- Volvo ponad reszte busów :)
Piotr napisał(a):

> no właśnie i to może już w przyszłym roku

Z takim twierdzeniem to bym się jednak nie rozpędzał. Zdaje się, że nie tylko nie ogłoszono przetargu, ale nawet nie ma chyba jeszcze gotowej specyfikacji. A ogłoszenie musi powisieć, potem pracuje komisja, po decyzji jest tzw. czas związania ofertą, w międzyczasie protesty odrzuconych... Coś ten przyszły rok się chyba oddala :(

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez 105ngs

torwid napisał(a):

> Z takim twierdzeniem to bym się jednak nie rozpędzał.

Powiem tak : byłem, pogadałem chwilę i zostało mi powiedziane, że rok 2007 upłynie pod znakiem dążenia do stabilizacji finansowej firmy (SPPK oczywiście), więc jakiś przetarg najwcześniej pod koniec 2007, a nowe autobusy pewnie na początku 2008. I to chyba wszystko wyjaśnia. :)

wysłane przez Luke_Police 151

105ngs napisał(a):

> Powiem tak : byłem, pogadałem chwilę i zostało mi powiedziane, że > rok 2007 upłynie pod znakiem dążenia do stabilizacji finansowej > firmy (SPPK oczywiście), więc jakiś przetarg najwcześniej pod > koniec 2007, a nowe autobusy pewnie na początku 2008. I to chyba > wszystko wyjaśnia. :)

No to sobie rzeczywiście zaczekamy trochę. Może się pojawić kryzys solówkowy i tak jak w SPAK, ujrzymy przeguby na nietypowych liniach. A tak swoją drogą, wie ktoś coś na temat przetargu na fabrycznie nowe 2 solówki dla SPAD ?

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 90

105ngs napisał(a):

> Powiem tak : byłem, pogadałem chwilę i zostało mi powiedziane, że > rok 2007 upłynie pod znakiem dążenia do stabilizacji finansowej > firmy (SPPK oczywiście), więc jakiś przetarg najwcześniej pod > koniec 2007, a nowe autobusy pewnie na początku 2008. I to chyba > wszystko wyjaśnia. :)

Czemu mnie to nie dziwi... Kiedyś trzeba pospłacac te wszystkie leasingi NG313 i NL313. Teraz wiadomo dlaczego też wyciągnięto #3005 z "krzaków".