Forum

"Dąbie" kupuje

Coraz mniej ikarusów można spotkać na szczecińskich ulicach. Wycofało je już Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, w pojazdy z Zachodu inwestują też inne spółki.

wysłane przez konjo 4

Czyli powrót do lepszej formy co bardzo cieszy. Przeguby oscylujące wokół 600 tysięcy kilometrów powinny być w bardzo przyzwoitym stanie, to powinno zagwarantować stan lepszy od solówek. Swoją drogą to bardzo ciekawa tendencja się rysuje, przeglądałem sporą ilość ogłoszeń w poszukiwaniu danych o naszych pojazdach i faktycznie, ale tabor mega jest w Niemczech mniej eksploatowany niż solowy przy porównywalnym wieku. Intrygującą sprawą jest zagadnienie, które miasto będzie "dawcą" i jak będzie wyglądało wyposażenie. Wraz z przyrostem ilostanu używanych przegubów SPA Dąbie powinno zdecydować się na częstsze wysyłanie niskich przegubów na dłuższe brygady.

-- Where'd ya get that point of view?

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

a ktoś wie ile sztuk?:). Fajnie, że teraz sprowadzą przegubowce, a nie solo, ale przyznać muszę, że co do przetargu to liczyłem na sensację typu dwa nowe przeguby :). SPAK i SPAD ciągle są bez przegubowców III generacji :(, szkoda.

wysłane przez Pepe 90

Piotr napisał(a):

> a ktoś wie ile sztuk? :)

Plan z początku stycznia cały czas zakładał 3 przeguby używane, ale mam wątpliwości bo w jednym z postów Torwid wspomniał o 2 przegubach, które mają się pojawic. Może ten trzeci nie był zbyt atrakcyjny.

wysłane przez konjo 4

man751 napisał(a):

> Plan z początku stycznia cały czas zakładał 3 przeguby > używane

Podobno kontrahent wskazał trzy sztuki i tylu należałoby się spodziewać. :)

So never mind the darkness.

wysłane przez torwid 64

Piotr napisał(a):

> a ktoś wie ile sztuk?:).

3 ;) Mea culpa.

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez yoss83

"Zamierzamy kupić także dwa autobusy krótkie, ale fabrycznie nowe - mówi prezes Sołtysiak. - Kończymy prace nad specyfikacją przetargową, postępowanie powinno być ogłoszone najpóźniej w połowie lutego."

Jak byście obstawiali, jaka firma wygra przetarg, a jak go zaskarży? ;-)

wysłane przez konjo 4

yoss83 napisał(a):

> Jak byście obstawiali, jaka firma wygra przetarg, a jak go > zaskarży? ;-)

Ja jeżeli mam się bawić w zgadywanie to domyślam się, że wszystko rozegra się jak poprzednio Solniczka vs. MAN.

-- Where'd ya get that point of view?

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

Solniczka vs. MAN.

Ja wolałbym żeby były to Solarisy...

wysłane przez leks 15

Currahee napisał(a):

> Ja wolałbym żeby były to Solarisy...

Kurcze, ale taka dyskusja jest bez sensu. Zaraz mogę napisać sobie: Słyszałem gdzieś tam w lesie, że podobno MAZ i Wołga się na nas szykują. Jelcz i Volvo też staną w przetargu, ale ja chce żeby wygrało Volvo. Tylko do czego taka rozmowa prowadzi...

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Ja wolałbym żeby były to Solarisy...

No i będą solarisy bo wiele kierowców już tak mówiło...

wysłane przez konjo 4

marcinek napisał(a):

> No i będą solarisy bo wiele kierowców już tak mówiło...

Wiesz to co ktoś mówi jeszcze nic nie znaczy. Wszyscy mówili, że w 2002 roku wygra MAN i co? Zresztą poczekaj na przetarg specyfikacja mówi dość dużo. :)

-- Where'd ya get that point of view?

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> No i będą solarisy bo wiele kierowców już tak mówiło...

Ale o tym, kto wygra przetarg nie decyduje głosowanie przeprowadzone wśród kierowców.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez RoGaL

yoss83 napisał(a):

> Jak byście obstawiali, jaka firma wygra przetarg, a jak go > zaskarży? ;-)

Obstawiać to ja nie mam zamiaru, ale wydaje mi się, że największe szanse ma Solaris głównie ze względu na ceny, bo zdaje się, że Solarisy są tańsze od MAN-ów. Jeszcze szansę ma Jelcz, bo też jest dość niedrogi, ale myślę, że SPAD już takiego błędu nie popełni.

wysłane przez Bauer

RoGaL napisał(a):

ale myślę, że SPAD już takiego błędu nie popełni.

No wiesz, na swój czas Jelcze to były wspaniałe autobusy...

wysłane przez leks 15

Bauersoon napisał(a):

> No wiesz, na swój czas Jelcze to były wspaniałe autobusy...

Wyobraź sobie Małysza: Gdyby skakał sam a wszyscy jego konkurenci umarli zawsze byłby pierwszy. Jelcz jak nie miał konkurencji tym samym sposobem też był najlepszy, ale to się już skończyło. Jelcz zawsze był do tyłu dopiero to, że Polską zaczęły interesować się takie koncerny jak MAN to odmieniło.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez Piotr

RoGaL napisał(a):

> Jeszcze > szansę ma Jelcz, bo też jest dość niedrogi, ale myślę, > że SPAD już takiego błędu nie popełni.

Przetarg to przetarg, jak masz powiedzmy 90 punktów za cenę i Jelcz zaoferuje najlepszą ofertę to SPAD może sobie kręcić nosem, ale umowe podpisać musi. Oczywiście dla SPADu najlepiej będzie jak wygra MAN albo Solaris. Czyli coś co już mają...

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Przetarg to przetarg, jak masz powiedzmy 90 punktów za cenę i > Jelcz zaoferuje najlepszą ofertę to SPAD może sobie kręcić > nosem, ale umowe podpisać musi.

Jest kilka trików które mogłyby wskazać właśnie na MAN-a lub Solarisa, więc nie siejcie paniki. ;)

-- Where'd ya get that point of view?

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Jest kilka trików które mogłyby wskazać właśnie na MAN-a lub > Solarisa, więc nie siejcie paniki. ;)

No oczywiście, że tak można rozpisać specyfikację, aby ułatwić komuś wygraną ;). Pewnie dlatego trochę trzeba poczekać na ogłoszenie o przetargu :D. Jeżeli chodzi o takie małe dostawy typu 2-10szt. to jestem za tym, aby wygrała marka, która jest już znana na zajezdni. Jeżeli chodzi o jakiś większy przetarg, chociaż teraz to pomarzyć można :D. Chciałbym, aby wprowadzono autobusy na gaz. Zdaje się, że wtedy można też liczyć na kasę z unii...

wysłane przez maciekos95 2

Jaki to będzie model (używek): NG262, NG272, NG312, czy może jakiś inny?

wysłane przez durek1

darmol7 napisał(a):

> Jaki to będzie model (używek): NG262, NG272, NG312, czy > może jakiś inny?

Coś mi się wydaje że będą to MAN-y NG272, lecz wszystko się może zdażyć i Dąbie bedzie miało jakiś inny model w swojej kolekcji.

wysłane przez mike_1994

darmol7 napisał(a):

> Jaki to będzie model (używek): NG262, NG272, NG312, czy > może jakiś inny?

Moim zdaniem to chyba odpada NG262, ale miło byłbym zaskoczony gdyby to był y NG312. ;-)

-- Sprzęgnijmy Tatrę z B4! ;-)

wysłane przez Luke_Police 151

mike_1994 napisał(a):

> Moim zdaniem to chyba odpada NG262, ale miło byłbym > zaskoczony gdyby to był y NG312. ;-)

Wszystko jest możliwe (przypuszczam, że to jednak bedzie NG272). Choć mnie zastanawia czy dojdzie kiedyś do zakupów używek innej marki. Byłoby to ciekawe, gdyby nagle pojawił się używany Solaris Urbino 18 z Niemiec. Ale jak na razie widać spółki wybierają MAN-y być może dlatego, że ich koszty eksploatacji są mniejsze.

A tak przy okazji kupna nowych autobusów solowych przez SPAD, dowiedziałem się dzisiaj, że Irisbus zdecydował się otworzyć fabrykę autobusów w Poznaniu. Czyżby jednak był na nie popyt w naszym kraju? Informacja pochodzi od kierowcy z SPPK więc ufam, że jest to wiarygodne źródło.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Wszystko jest możliwe (przypuszczam, że to jednak bedzie > NG272).

Dobrze przypuszczasz.

> A tak przy okazji kupna nowych autobusów solowych przez SPAD, > dowiedziałem się dzisiaj, że Irisbus zdecydował się > otworzyć fabrykę autobusów w Poznaniu. Czyżby jednak był na > nie popyt w naszym kraju? Informacja pochodzi od kierowcy z SPPK > więc ufam, że jest to wiarygodne źródło.

Swoje autobusy montują jak narazie w Słupsku. Ciekawe po co im druga fabryka. :| Kierowcy z SPPK to średnio wiarygodne źródło, trzeba zawsze miec poprawkę na to co mówią. Przykład to chocby wymysł, że Lionsy miały miec manuala - co się kompletnie nie sprawdziło. :(

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Coraz mniej ikarusów można spotkać na szczecińskich > ulicach. Wycofało je już Szczecińsko-Polickie > Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, w pojazdy z Zachodu > inwestują też inne spółki.

Z tego co jest w KT wynika że SPAD ma jeszcze 16 Ikarusów. Te 3 MANidła aż tak rewelacyjnie nie przybliżają nas do wyzbycia się kultowych pojazdów z dąbskiej zajezdni...

-- Volvo ponad reszte busów :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 90

MC napisał(a):

> Z tego co jest w KT wynika że SPAD ma jeszcze 16 Ikarusów. > Te 3 MANidła aż tak rewelacyjnie nie przybliżają nas do > wyzbycia się kultowych pojazdów z dąbskiej zajezdni...

Oj nie byłbym takim pesymistą. SPAD ma jeszcze zaległe odstawienia z zakupów MAN-ów NG272 z zeszłego roku, które zamierza wkrótce zrealizowac. Poza tym nikt nie powiedział, że na tych zakupach się zakończy. ;)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Oj nie byłbym takim pesymistą. SPAD ma jeszcze zaległe > odstawienia z zakupów MAN-ów NG272 z zeszłego roku, które

To jeszcze im coś zostało do odstawienia? Wcale tak za dużo autobusów to nie mają...

> zamierza wkrótce zrealizowac. Poza tym nikt nie powiedział, > że na tych zakupach się zakończy. ;)

Jeszcze za czymś węszą?

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> To jeszcze im coś zostało do odstawienia? Wcale tak za dużo > autobusów to nie mają...

Ano gdzieś mi się obiło o uszy, że plan idealny ma opiewać na ni mniej, ni więcej jak 99 busów, ale może ktoś jeszcze potwierdzić czy tak będzie istotnie.

-- Where'd ya get that point of view?

So never mind the darkness.

wysłane przez Pepe 90

konjo napisał(a):

> Ano gdzieś mi się obiło o uszy, że plan idealny ma opiewać na > ni mniej, ni więcej jak 99 busów, ale może ktoś jeszcze > potwierdzić czy tak będzie istotnie.

Tak, jak najbardziej - także zostało do wykoszenia 14 wozów, oczywiście nie licząc tych, które znikną za te przegubowe używki i nowe wozy na które właśnie będzie przetarg.

wysłane przez maciekos95 2

Jeśli chodzi o nr tab. dla nowych używek, to można się domyślać, że będą to 2314-2316, ale to tylko przesądy... pzdr, darmol7

wysłane przez Pepe 90

darmol7 napisał(a):

> Jeśli chodzi o nr tab. dla nowych używek, to można się > domyślać, że będą to 2314-2316, ale to tylko > przesądy...

No ja myślę, że przesądy bo nikt Cię o tym nie upewnił. Zresztą Dąbie mogłoby w końcu dać spokój z takim wgryzaniem się w solówki. 2301-2304 to przeguby, 2305-2313 solówki, teraz znowu przeguby... Warto by jednak im nadać numery powyżej 2350, ale cóż...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.