Forum

Plusy i minusy Tatr z B(b)erlina.

wysłane przez alat57

Plusem jest, tanio kupiony swietny tramwaj,jednak uważam że przy tej częstotliwosci kursowania na linii 12 nie jest w stanie podołać jednostkom typu 102N, w Tatrach czuć tłok, być może my(ja)pasażerowie dostosujemy się do tych warunków, ale wiadomo musi minąć jakiś czas. Jeżeli chodzi o 12-tke to puszczając Tatry, powinien być automatycznie zmieniony rozkład jazdy dla w/w. Odpowiadam z punktu na kontrowersie, każdy wie (przynajmniej miłośnik)że skład 105x, czy 102Nx, jest w stanie przewieść wiekszą ilość zainteresowanych.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
alat57 napisał(a):

[ciach]

Czy już przypadkiem nie było coś na ten temat pisane? Pewnie po pierwszej jeździe Tatrami został stworzony wątek na ten temat, by się żalić i zachwycać ich jazdą itd. A co do tytułu wątku to co ta za jakieś kombinacje z "Berlinem"?

Alle weiteren Rechte vorbehalten!

wysłane przez alat57

Warszewiak napisał(a):

> A co do tytułu wątku to co ta za jakieś kombinacje z "Berlinem"?

He, dla zwrócenia uwagi :)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Piotr

Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo siedzeń. Jest ciasno, brakuje pionowych poręczy prowadzących od siedzeń do poziomej górnej "rury";) sam uchwyt przy siedzeniu niestety nie wystarcza.

wysłane przez Titanic1912 5

Piotr napisał(a):

> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń. Jest ciasno, brakuje pionowych poręczy > prowadzących od siedzeń do poziomej górnej "rury";) sam > uchwyt przy siedzeniu niestety nie wystarcza.

Dlatego myśle, że idealnie nadają się na linie numer 9,1,4 :)

-- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń. Jest ciasno, brakuje pionowych poręczy > prowadzących od siedzeń do poziomej górnej "rury";) sam > uchwyt przy siedzeniu niestety nie wystarcza.

W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak > najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie > dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać > na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.

ale w Berlinie na wielu liniach wieje pustkami...Mogli sobie pozwolić na dorzucenie dodatkowych foteli. U nas jest tabór jest bardziej obciążony, jest spora wymiana i tam gdzie są podwójne siedzenia + jeden rząd po drugiej stronie sprawia, że jest ciasno. W dodatku jak ktoś chce wstać to już w ogóle masakra, trzeba się przeciskać. Jest za mało poręczy i za dużo siedzeń-tak przynajmniej ja to odczuwam. Zresztą pewnie nie tylko ja....

wysłane przez LLUZNIAK

Piotr napisał(a):

> U nas jest tabór jest bardziej obciążony, jest spora wymiana

Tabor, nie tabór i nie musisz tak podkreślać, że "u nas jest" ;)

> i tam gdzie są > podwójne siedzenia + jeden rząd po drugiej stronie sprawia, że > jest ciasno. W dodatku jak ktoś chce wstać to już w ogóle > masakra, trzeba się przeciskać. Jest za mało poręczy i za > dużo siedzeń-tak przynajmniej ja to odczuwam. Zresztą pewnie > nie tylko ja....

Ehh... Jak to my późno odkrywamy wady "helmutów" :) A wydawałoby się, że tak długo u nas jeżdżą (a może ja zawsze jeżdze jakimś speclalnie podstawianym dla mnie i doposażonym wagonem w większą ilość siedzeń za przegubem?!) :p

...choć faktem jest, że poręczy to w "helmutach" ciut więcej mamy.

wysłane przez techno

LLUZNIAK napisał(a):

> Ehh... Jak to my późno odkrywamy wady "helmutów" :) A > wydawałoby się, że tak długo u nas jeżdżą (a może ja zawsze > jeżdze jakimś speclalnie podstawianym dla mnie i doposażonym > wagonem w większą ilość siedzeń za przegubem?!) :p

"Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry. No i to jest ich bolączka. Ludziom już ciężko wsiąść do Tatry na 12 na przystanku Dąbrowskiego. A przecież po drodze jeszcze Narutowicza czy Kościuszki...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez leks 17

techno napisał(a):

> "Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i > szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry. No i to jest ich > bolączka. Ludziom już ciężko wsiąść do Tatry na 12 na > przystanku Dąbrowskiego. A przecież po drodze jeszcze Narutowicza > czy Kościuszki...

Mi tam jak jadę 12-stką to zawsze często wsiąść i jechać w tym tłoku i bez znaczenia co przyjedzie. Na 12-stce powinny kursować trójskłady i składy Tatr. Tak poza tym to wydaje mi się, że dalsza dyskusja nt. układu siedzeń w Tatrach nie ma sensu, bo niektórzy i tak nie zmienią przyzwyczajeń z czasów PRL.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez mike_1994

lex napisał(a):

> Mi tam jak jadę 12-stką to zawsze często wsiąść i jechać w tym > tłoku i bez znaczenia co przyjedzie. Na 12-stce powinny kursować > trójskłady i składy Tatr.

Z tym trójskładem to nie przesadzaj, bo bardziej by się przydały na innych liniach. Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok.

-- pzdr. mike_1994

wysłane przez leks 17

mike_1994 napisał(a):

> Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość > kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok.

"Nie da się!"

wysłane przez mike_1994

lex napisał(a):

> "Nie da się!"

Kolejny objaw niedasizmu. ;)

wysłane przez lhb178 19

lex napisał(a):

> mike_1994 napisał(a):

> > Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość > > kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok. > > "Nie da się!"

:)

Może zaproponujecie jakąś częstotliwość? :)

I akurat w przypadku 12 badania dowiodły, że jest to jedna z 2 najbardziej obciążonych linii. Trójskłady to może lekka przesada, ale tylko składy stopiątek będą w sam raz (dlatego od 1 lutego będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ).

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez maciekos95 3

lhb178 napisał(a):

>(dlatego od 1 lutego > będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ).

Jakoś dzisiaj (6.02.07) było ich tylko 2 (108 i 115). :-(

wysłane przez lhb178 19

darmol7 napisał(a):

> >(dlatego od 1 lutego > > będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ). > > Jakoś dzisiaj (6.02.07) było ich tylko 2 (108 i 115). :-(

Teoria z praktyką na razie się bardzo różnią, ale w tym przypadku z korzyścią dla pasażerów.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez emespob

> ""Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i > szersze"

O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej szerokości.

wysłane przez mike_1994

emespob napisał(a):

> O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej > szerokości.

Helmuty są nawet węższe: http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6

Szerokość: 2,35m

-- pzdr. mike_1994

wysłane przez alat57

mike_1994 napisał(a):

> Helmuty są nawet węższe: > http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6 > > Szerokość: 2,35m

Jakim cudem helmut może być weższy od KT4Dt skoro Helmut to 2,35m a KT4Dt to 2,18m? Chyba że ja tu czegoś nie rozumię;)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez mike_1994

alat57 napisał(a):

> Jakim cudem helmut może być weższy od KT4Dt skoro Helmut to 2,35m a > KT4Dt to 2,18m? > Chyba że ja tu czegoś nie rozumię;)

Nie chodzi mi o to, że Helmut jest węższy od Konstali. ;)

-- pzdr. mike_1994

wysłane przez techno

emespob napisał(a):

> O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej > szerokości.

A ja proponuję to:

http://www.mkm.szczecin.pl/compare.php?type=tramwaj

I wybrać sobie z jednej strony GT6 a z drugiej KT4Dt. Takie samo porównanie można zrobić ze 102Na i KT4Dt. Ładnie widać różnice :)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez LLUZNIAK

techno napisał(a):

> "Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i > szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry.

Zwracam honor jeśli chodzi o wymiary - przyjąłem "autobusowy" tok myślenia - przegub w autobusach to przegub, swoją długość ma (ca. 18m), a i szerokością to conajwyżej o 5 cm się różnią :P

wysłane przez Piotr

LLUZNIAK napisał(a):

> Tabor, nie tabór i nie musisz tak podkreślać, że "u nas > jest" ;)

Ehhh przepraszam ;). Napisałem i nie sprawdziłem, bełkot z tego wyszedł.

> ...choć faktem jest, że poręczy to w "helmutach" ciut więcej > mamy.

aha :), a mnie ciekawi, czy ktoś zmierzył prześwit między siedzeniami w Tatrach i Helmutach?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lex napisał(a):

> W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak > najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie

Co jeszcze ciekawego wymyślisz :> Komunikacja miejska to transport zbiorowy czyli ma być dostosowany do przewożenia dużej ilości osób. Te siedziska to skutecznie utrudniają.

> dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać

Gdyby miało być jak piszesz to jeździłyby autobusy turystyczne a nie miejskie... jak nie widzisz między V7700 a V9900 czy Nerwoplanem Citylinerem i N4020 różnicy to trudno...

> na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.

A jeździsz nimi dużo :> Jak tak to życzę żebyś mógł postać sobie przy tym siedzeniu w ścisku i żeby sie jeszcze ktoś poprzeciskał do drzwi z siedzenia pod oknem - może zmienisz zdanie...

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez lhb178 19

MC napisał(a):

> Co jeszcze ciekawego wymyślisz :> Komunikacja miejska to > transport zbiorowy czyli ma być dostosowany do przewożenia > dużej ilości osób. Te siedziska to skutecznie utrudniają.

To może od razu Kamaza wywrotkę puścić.

> > dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać > > Gdyby miało być jak piszesz to jeździłyby autobusy > turystyczne a nie miejskie... jak nie widzisz między V7700 a > V9900 czy Nerwoplanem Citylinerem i N4020 różnicy to trudno...

W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz innych cech autobusu miejskiego od turystycznego...

> > na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera. > > A jeździsz nimi dużo :> Jak tak to życzę żebyś mógł > postać sobie przy tym siedzeniu w ścisku i żeby sie jeszcze > ktoś poprzeciskał do drzwi z siedzenia pod oknem - może > zmienisz zdanie...

Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi tak, że nie ma gdzie oddychać... :>

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> To może od razu Kamaza wywrotkę puścić.

Jakiś czas temu wymyslili autobusy _miejskie_

> W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz > innych cech autobusu miejskiego od turystycznego...

Jeśli tak MA być to powiedz mi czemu u nas tak ma nie być... Puść 11 i 12 tatroskładem to może i tak będzie skoro tak MA być.

> Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi > tak, że nie ma gdzie oddychać... :>

Wyobraź sobie że już nie raz stałem, a oddychać było czym bo w normalnym mieście była w autobusie włączona klimatyzacja... A dla Twojej informacji autobus miał aż 3 rzeźnie (solówka).

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez lhb178 19

MC napisał(a):

> > To może od razu Kamaza wywrotkę puścić. > > Jakiś czas temu wymyslili autobusy _miejskie_

To taka ironia była.

> > W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz > > innych cech autobusu miejskiego od turystycznego... > > Jeśli tak MA być to powiedz mi czemu u nas tak ma nie być...

No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać.

> Puść 11 i 12 tatroskładem to może i tak będzie skoro tak MA > być.

Nie ma na to kasy i Tatr. Potrzeb na odcinku Rodła-Ludowa też nie.

> > Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi > > tak, że nie ma gdzie oddychać... :> > > Wyobraź sobie że już nie raz stałem, a oddychać było czym bo w > normalnym mieście była w autobusie włączona klimatyzacja... A dla > Twojej informacji autobus miał aż 3 rzeźnie (solówka).

I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :>

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lhb178 napisał(a):

> No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać.

Ależ zostawmy je. Tylko puść te tramwaje na tyle często żeby wszyscy mogli siedzieć.

> Nie ma na to kasy i Tatr.

I tu sam sobie odpowiedziałeś czemu lepiej jest jak tych siedzisk jest mniej.

> I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :>

Dopowiem tylko że na dworze było +40 jakieś i naprawdę dało się tym autobusem jechać...

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez lhb178 19

MC napisał(a):

> > No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać. > > Ależ zostawmy je. Tylko puść te tramwaje na tyle często żeby > wszyscy mogli siedzieć.

Po co zaraz te skrajności? Trochę miejsc stojących jednak w nich jest.

> > Nie ma na to kasy i Tatr. > > I tu sam sobie odpowiedziałeś czemu lepiej jest jak tych siedzisk > jest mniej.

No nie bardzo, bo skoro nie ma Tatr, to na ważniejszych brygadach 12 są składy (a pojedyncze KT4 to w ogóle są tymczasowo). Podwójne siedzenia w autobusach Ci nie przeszkadzają? Pasażerom tramwajów nie należą się dobre warunki?

> > I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :> > > Dopowiem tylko że na dworze było +40 jakieś i naprawdę dało się > tym autobusem jechać...

Wystajesz głową ponad resztę pasażerów? :>

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez lhb178 19

Piotr napisał(a):

> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń.

33 - to tylko o 2 więcej niż w przegubie po modernizacji. Inna sprawa, że miejsce przy podwójnych siedzeniach do stania się nie nadaje...

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez djdark  0

W Tatrach, z tego co się orientuję, jest ciut za mało kasowników, bodajże całe dwa. Czyli w tłoku jak ktoś nie daj boże wsiądzie złymi drzwiami, to ma potem problem ze skasowaniem biletu. Ale pewnie zamontować dodatkowe kasowniki "się nie da".

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Phobos 17

djdark napisał(a):

> W Tatrach, z tego co się orientuję, jest ciut za mało > kasowników, bodajże całe dwa.

Trzy. Brakuje kasownika przy drugich drzwiach.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Trzy. Brakuje kasownika przy drugich drzwiach.

Może tam nie ma instalacji pod kasownik?

wysłane przez Phobos 17

> Może tam nie ma instalacji pod kasownik?

A myślisz, że przy pozostałych drzwiach zrobiono instalacje na polskie kasowniki już w ramach modernizacji w Bautzen? ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> A myślisz, że przy pozostałych drzwiach zrobiono instalacje na > polskie kasowniki już w ramach modernizacji w Bautzen? ;-)

nie miałem na myśli kompatybilności, ale może dało się w pewnym stopniu wykorzystać te sterczące kabelki? (pytam, bo nie wiem), a przy drugich drzwiach może dziurki nie chciało im się zrobić? :>.

wysłane przez Pepe 235

Piotr napisał(a):

> nie miałem na myśli kompatybilności, ale może dało się w pewnym > stopniu wykorzystać te sterczące kabelki? (pytam, bo nie wiem), a > przy drugich drzwiach może dziurki nie chciało im się zrobić? :>.

Mówcie co chcecie, ale tego drugiego kasownika w tatrach brakuje okropnie. Dziś w Tatrze na "dwójce" miałem okazje się przyjrzec jak to wygląda. Przez 2 przystanki weszło trzech pasażerów, którym wyraźnie był on potrzebny. A że w przestrzeni między pierwszymi a drugimi drzwiami było tłoczno (właśnie ze względu na rzędy podwójnych siedzeń), na przegubie też był ścisk ludzie Ci...zrezygnowali z kasowania biletu.

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> Może tam nie ma instalacji pod kasownik?

A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)

wysłane przez Piotr

mike_1994 napisał(a):

> A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)

No też możliwe ;), w końcu to nie jest takie tanie, ale śmiesznie będzie jak w jednym tramie będą dwa rodzaje kasowników. Zdaje się, że w 102Na są tylko stare kasowniki? (te czerwone) Pyta, bo już nie pamiętam kiedy ostatno raz jechałem takim trupem :>.

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> No też możliwe ;), w końcu to nie jest takie tanie, ale śmiesznie > będzie jak w jednym tramie będą dwa rodzaje kasowników. Zdaje > się, że w 102Na są tylko stare kasowniki? (te czerwone)

Tak, są te czerwone R&G mielca.

> Pyta, bo > już nie pamiętam kiedy ostatno raz jechałem takim trupem :>.

Ja niestety jeżdżę co tydzień, ale na szczęście to się zmienia. ;)

-- Golęcin jest najlepszą zajezdnią w Szczecinie wg DamTrama ;)

wysłane przez alat57

mike_1994 napisał(a):

> A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)

Na pewno tak, ponieważ kilkanaście kasowników z już skasowanych 102Na poszło na Tatry, a w tej chwili stoi chyba pięć 102-jek na tyłach zajezdni już bez kasowników i innych bebechów.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez torwid  67

djdark napisał(a):

> W Tatrach, z tego co się orientuję, jest ciut za mało > kasowników, bodajże całe dwa. Czyli w tłoku jak ktoś nie > daj boże wsiądzie złymi drzwiami, to ma potem problem ze > skasowaniem biletu. Ale pewnie zamontować dodatkowe > kasowniki "się nie da".

Coś chyba jest w tym twierdzeniu. Dwa tygodnie temu problem osobiście zgłosiłem dyrektorowi Mandukowi, bo też docierały do mnie takie sygnały. MZK do zastrzeżenia jak dotąd sie nie ustosunkowało, a skoro kasowniki też się nie pojawiają, to chyba czas problem nagłośnić...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...