Forum
Plusy i minusy Tatr z B(b)erlina.
wysłane przez alat57
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez Warszewiak 20
[ciach]
Czy już przypadkiem nie było coś na ten temat pisane? Pewnie po pierwszej jeździe Tatrami został stworzony wątek na ten temat, by się żalić i zachwycać ich jazdą itd. A co do tytułu wątku to co ta za jakieś kombinacje z "Berlinem"?
Alle weiteren Rechte vorbehalten!
wysłane przez alat57
> A co do tytułu wątku to co ta za jakieś kombinacje z "Berlinem"?
He, dla zwrócenia uwagi :)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez Piotr
wysłane przez Titanic1912 5
> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń. Jest ciasno, brakuje pionowych poręczy > prowadzących od siedzeń do poziomej górnej "rury";) sam > uchwyt przy siedzeniu niestety nie wystarcza.
Dlatego myśle, że idealnie nadają się na linie numer 9,1,4 :)
-- Liczy się tylko Man:)
Liczy się tylko Man:)
wysłane przez leks 17
> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń. Jest ciasno, brakuje pionowych poręczy > prowadzących od siedzeń do poziomej górnej "rury";) sam > uchwyt przy siedzeniu niestety nie wystarcza.
W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.
-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
wysłane przez Piotr
> W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak > najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie > dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać > na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.
ale w Berlinie na wielu liniach wieje pustkami...Mogli sobie pozwolić na dorzucenie dodatkowych foteli. U nas jest tabór jest bardziej obciążony, jest spora wymiana i tam gdzie są podwójne siedzenia + jeden rząd po drugiej stronie sprawia, że jest ciasno. W dodatku jak ktoś chce wstać to już w ogóle masakra, trzeba się przeciskać. Jest za mało poręczy i za dużo siedzeń-tak przynajmniej ja to odczuwam. Zresztą pewnie nie tylko ja....
wysłane przez LLUZNIAK
> U nas jest tabór jest bardziej obciążony, jest spora wymiana
Tabor, nie tabór i nie musisz tak podkreślać, że "u nas jest" ;)
> i tam gdzie są > podwójne siedzenia + jeden rząd po drugiej stronie sprawia, że > jest ciasno. W dodatku jak ktoś chce wstać to już w ogóle > masakra, trzeba się przeciskać. Jest za mało poręczy i za > dużo siedzeń-tak przynajmniej ja to odczuwam. Zresztą pewnie > nie tylko ja....
Ehh... Jak to my późno odkrywamy wady "helmutów" :) A wydawałoby się, że tak długo u nas jeżdżą (a może ja zawsze jeżdze jakimś speclalnie podstawianym dla mnie i doposażonym wagonem w większą ilość siedzeń za przegubem?!) :p
...choć faktem jest, że poręczy to w "helmutach" ciut więcej mamy.
wysłane przez techno
> Ehh... Jak to my późno odkrywamy wady "helmutów" :) A > wydawałoby się, że tak długo u nas jeżdżą (a może ja zawsze > jeżdze jakimś speclalnie podstawianym dla mnie i doposażonym > wagonem w większą ilość siedzeń za przegubem?!) :p
"Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry. No i to jest ich bolączka. Ludziom już ciężko wsiąść do Tatry na 12 na przystanku Dąbrowskiego. A przecież po drodze jeszcze Narutowicza czy Kościuszki...
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez leks 17
> "Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i > szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry. No i to jest ich > bolączka. Ludziom już ciężko wsiąść do Tatry na 12 na > przystanku Dąbrowskiego. A przecież po drodze jeszcze Narutowicza > czy Kościuszki...
Mi tam jak jadę 12-stką to zawsze często wsiąść i jechać w tym tłoku i bez znaczenia co przyjedzie. Na 12-stce powinny kursować trójskłady i składy Tatr. Tak poza tym to wydaje mi się, że dalsza dyskusja nt. układu siedzeń w Tatrach nie ma sensu, bo niektórzy i tak nie zmienią przyzwyczajeń z czasów PRL.
-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
wysłane przez mike_1994
> Mi tam jak jadę 12-stką to zawsze często wsiąść i jechać w tym > tłoku i bez znaczenia co przyjedzie. Na 12-stce powinny kursować > trójskłady i składy Tatr.
Z tym trójskładem to nie przesadzaj, bo bardziej by się przydały na innych liniach. Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok.
-- pzdr. mike_1994
wysłane przez leks 17
> Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość > kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok.
"Nie da się!"
wysłane przez mike_1994
> "Nie da się!"
Kolejny objaw niedasizmu. ;)
wysłane przez lhb178 19
> mike_1994 napisał(a):
> > Ale mogliby zwiększyć jej częstotliwość > > kursowania, bo zgodzę się, że na 12-stce jest tłok. > > "Nie da się!"
:)
Może zaproponujecie jakąś częstotliwość? :)
I akurat w przypadku 12 badania dowiodły, że jest to jedna z 2 najbardziej obciążonych linii. Trójskłady to może lekka przesada, ale tylko składy stopiątek będą w sam raz (dlatego od 1 lutego będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ).
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez maciekos95 3
>(dlatego od 1 lutego > będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ).
Jakoś dzisiaj (6.02.07) było ich tylko 2 (108 i 115). :-(
wysłane przez lhb178 19
> >(dlatego od 1 lutego > > będzie 6 pojedynczych Tatr ;P ). > > Jakoś dzisiaj (6.02.07) było ich tylko 2 (108 i 115). :-(
Teoria z praktyką na razie się bardzo różnią, ale w tym przypadku z korzyścią dla pasażerów.
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez emespob
O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej szerokości.
wysłane przez mike_1994
> O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej > szerokości.
Helmuty są nawet węższe: http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6
Szerokość: 2,35m
-- pzdr. mike_1994
wysłane przez alat57
> Helmuty są nawet węższe: > http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=gt6 > > Szerokość: 2,35m
Jakim cudem helmut może być weższy od KT4Dt skoro Helmut to 2,35m a KT4Dt to 2,18m? Chyba że ja tu czegoś nie rozumię;)
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez mike_1994
> Jakim cudem helmut może być weższy od KT4Dt skoro Helmut to 2,35m a > KT4Dt to 2,18m? > Chyba że ja tu czegoś nie rozumię;)
Nie chodzi mi o to, że Helmut jest węższy od Konstali. ;)
-- pzdr. mike_1994
wysłane przez techno
> O ilę się orientuję to wszystkie wagony w Szczecinie są jednakowej > szerokości.
A ja proponuję to:
http://www.mkm.szczecin.pl/compare.php?type=tramwaj
I wybrać sobie z jednej strony GT6 a z drugiej KT4Dt. Takie samo porównanie można zrobić ze 102Na i KT4Dt. Ładnie widać różnice :)
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez LLUZNIAK
> "Helmuty", nawet pomimo podwójnych siedzeń, są dłuższe i > szersze, a co za tym idzie, pojemniejsze niż Tatry.
Zwracam honor jeśli chodzi o wymiary - przyjąłem "autobusowy" tok myślenia - przegub w autobusach to przegub, swoją długość ma (ca. 18m), a i szerokością to conajwyżej o 5 cm się różnią :P
wysłane przez Piotr
> Tabor, nie tabór i nie musisz tak podkreślać, że "u nas > jest" ;)
Ehhh przepraszam ;). Napisałem i nie sprawdziłem, bełkot z tego wyszedł.
> ...choć faktem jest, że poręczy to w "helmutach" ciut więcej > mamy.
aha :), a mnie ciekawi, czy ktoś zmierzył prześwit między siedzeniami w Tatrach i Helmutach?
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> W normalnym mieście powinno się tak kombinować by jak > najwięcej osób usiadło a nie stało więc wcale mnie nie
Co jeszcze ciekawego wymyślisz :> Komunikacja miejska to transport zbiorowy czyli ma być dostosowany do przewożenia dużej ilości osób. Te siedziska to skutecznie utrudniają.
> dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać
Gdyby miało być jak piszesz to jeździłyby autobusy turystyczne a nie miejskie... jak nie widzisz między V7700 a V9900 czy Nerwoplanem Citylinerem i N4020 różnicy to trudno...
> na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera.
A jeździsz nimi dużo :> Jak tak to życzę żebyś mógł postać sobie przy tym siedzeniu w ścisku i żeby sie jeszcze ktoś poprzeciskał do drzwi z siedzenia pod oknem - może zmienisz zdanie...
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez lhb178 19
> Co jeszcze ciekawego wymyślisz :> Komunikacja miejska to > transport zbiorowy czyli ma być dostosowany do przewożenia > dużej ilości osób. Te siedziska to skutecznie utrudniają.
To może od razu Kamaza wywrotkę puścić.
> > dziwi, że po modernizacji Tatrze dołożono siedzeń. KM ma > > zachęcać ludzi do wysiadania z aut, a to, że ktoś ma stać > > Gdyby miało być jak piszesz to jeździłyby autobusy > turystyczne a nie miejskie... jak nie widzisz między V7700 a > V9900 czy Nerwoplanem Citylinerem i N4020 różnicy to trudno...
W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz innych cech autobusu miejskiego od turystycznego...
> > na pewno nie zachęci. Wg mnie siedzenia to jeden z bardziej > > znaczących plusów Tatry - dla mnie jako pasażera. > > A jeździsz nimi dużo :> Jak tak to życzę żebyś mógł > postać sobie przy tym siedzeniu w ścisku i żeby sie jeszcze > ktoś poprzeciskał do drzwi z siedzenia pod oknem - może > zmienisz zdanie...
Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi tak, że nie ma gdzie oddychać... :>
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> To może od razu Kamaza wywrotkę puścić.
Jakiś czas temu wymyslili autobusy _miejskie_
> W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz > innych cech autobusu miejskiego od turystycznego...
Jeśli tak MA być to powiedz mi czemu u nas tak ma nie być... Puść 11 i 12 tatroskładem to może i tak będzie skoro tak MA być.
> Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi > tak, że nie ma gdzie oddychać... :>
Wyobraź sobie że już nie raz stałem, a oddychać było czym bo w normalnym mieście była w autobusie włączona klimatyzacja... A dla Twojej informacji autobus miał aż 3 rzeźnie (solówka).
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez lhb178 19
> > To może od razu Kamaza wywrotkę puścić. > > Jakiś czas temu wymyslili autobusy _miejskie_
To taka ironia była.
> > W normalnym mieście tak ma być. A jeśli nie odróżniasz > > innych cech autobusu miejskiego od turystycznego... > > Jeśli tak MA być to powiedz mi czemu u nas tak ma nie być...
No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać.
> Puść 11 i 12 tatroskładem to może i tak będzie skoro tak MA > być.
Nie ma na to kasy i Tatr. Potrzeb na odcinku Rodła-Ludowa też nie.
> > Życzę żebyś mógł sobie postać w rzeźni otoczony ludźmi > > tak, że nie ma gdzie oddychać... :> > > Wyobraź sobie że już nie raz stałem, a oddychać było czym bo w > normalnym mieście była w autobusie włączona klimatyzacja... A dla > Twojej informacji autobus miał aż 3 rzeźnie (solówka).
I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :>
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać.
Ależ zostawmy je. Tylko puść te tramwaje na tyle często żeby wszyscy mogli siedzieć.
> Nie ma na to kasy i Tatr.
I tu sam sobie odpowiedziałeś czemu lepiej jest jak tych siedzisk jest mniej.
> I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :>
Dopowiem tylko że na dworze było +40 jakieś i naprawdę dało się tym autobusem jechać...
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez lhb178 19
> > No właśnie - to nie ja mówię, żeby siedzenia wywalać. > > Ależ zostawmy je. Tylko puść te tramwaje na tyle często żeby > wszyscy mogli siedzieć.
Po co zaraz te skrajności? Trochę miejsc stojących jednak w nich jest.
> > Nie ma na to kasy i Tatr. > > I tu sam sobie odpowiedziałeś czemu lepiej jest jak tych siedzisk > jest mniej.
No nie bardzo, bo skoro nie ma Tatr, to na ważniejszych brygadach 12 są składy (a pojedyncze KT4 to w ogóle są tymczasowo). Podwójne siedzenia w autobusach Ci nie przeszkadzają? Pasażerom tramwajów nie należą się dobre warunki?
> > I pewnie jeszcze wszyscy pasażerowie wymyci... :> > > Dopowiem tylko że na dworze było +40 jakieś i naprawdę dało się > tym autobusem jechać...
Wystajesz głową ponad resztę pasażerów? :>
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez lhb178 19
> Minusy: Według mnie jak na nasze warunki Tatra ma zbyt dużo > siedzeń.
33 - to tylko o 2 więcej niż w przegubie po modernizacji. Inna sprawa, że miejsce przy podwójnych siedzeniach do stania się nie nadaje...
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez djdark 0
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez Phobos 17
> W Tatrach, z tego co się orientuję, jest ciut za mało > kasowników, bodajże całe dwa.
Trzy. Brakuje kasownika przy drugich drzwiach.
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
> Trzy. Brakuje kasownika przy drugich drzwiach.
Może tam nie ma instalacji pod kasownik?
wysłane przez Phobos 17
A myślisz, że przy pozostałych drzwiach zrobiono instalacje na polskie kasowniki już w ramach modernizacji w Bautzen? ;-)
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Piotr
> A myślisz, że przy pozostałych drzwiach zrobiono instalacje na > polskie kasowniki już w ramach modernizacji w Bautzen? ;-)
nie miałem na myśli kompatybilności, ale może dało się w pewnym stopniu wykorzystać te sterczące kabelki? (pytam, bo nie wiem), a przy drugich drzwiach może dziurki nie chciało im się zrobić? :>.
wysłane przez Pepe 235
> nie miałem na myśli kompatybilności, ale może dało się w pewnym > stopniu wykorzystać te sterczące kabelki? (pytam, bo nie wiem), a > przy drugich drzwiach może dziurki nie chciało im się zrobić? :>.
Mówcie co chcecie, ale tego drugiego kasownika w tatrach brakuje okropnie. Dziś w Tatrze na "dwójce" miałem okazje się przyjrzec jak to wygląda. Przez 2 przystanki weszło trzech pasażerów, którym wyraźnie był on potrzebny. A że w przestrzeni między pierwszymi a drugimi drzwiami było tłoczno (właśnie ze względu na rzędy podwójnych siedzeń), na przegubie też był ścisk ludzie Ci...zrezygnowali z kasowania biletu.
wysłane przez mike_1994
> Może tam nie ma instalacji pod kasownik?
A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)
wysłane przez Piotr
> A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)
No też możliwe ;), w końcu to nie jest takie tanie, ale śmiesznie będzie jak w jednym tramie będą dwa rodzaje kasowników. Zdaje się, że w 102Na są tylko stare kasowniki? (te czerwone) Pyta, bo już nie pamiętam kiedy ostatno raz jechałem takim trupem :>.
wysłane przez mike_1994
> No też możliwe ;), w końcu to nie jest takie tanie, ale śmiesznie > będzie jak w jednym tramie będą dwa rodzaje kasowników. Zdaje > się, że w 102Na są tylko stare kasowniki? (te czerwone)
Tak, są te czerwone R&G mielca.
> Pyta, bo > już nie pamiętam kiedy ostatno raz jechałem takim trupem :>.
Ja niestety jeżdżę co tydzień, ale na szczęście to się zmienia. ;)
-- Golęcin jest najlepszą zajezdnią w Szczecinie wg DamTrama ;)
wysłane przez alat57
> A może czekają aż zwolni się jakiś kasownik ze stodwójki? ;)
Na pewno tak, ponieważ kilkanaście kasowników z już skasowanych 102Na poszło na Tatry, a w tej chwili stoi chyba pięć 102-jek na tyłach zajezdni już bez kasowników i innych bebechów.
Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
wysłane przez torwid 67
> W Tatrach, z tego co się orientuję, jest ciut za mało > kasowników, bodajże całe dwa. Czyli w tłoku jak ktoś nie > daj boże wsiądzie złymi drzwiami, to ma potem problem ze > skasowaniem biletu. Ale pewnie zamontować dodatkowe > kasowniki "się nie da".
Coś chyba jest w tym twierdzeniu. Dwa tygodnie temu problem osobiście zgłosiłem dyrektorowi Mandukowi, bo też docierały do mnie takie sygnały. MZK do zastrzeżenia jak dotąd sie nie ustosunkowało, a skoro kasowniki też się nie pojawiają, to chyba czas problem nagłośnić...
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...