Forum

Problemy z wyświetlaczem

zdjęcie
Problemy z wyświetlaczem
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez RoGaL

Hm, i jeździł tak bez wyświetlacza oraz tablicy z przodu? SPAK jest nieprzewidywalny... :|

wysłane przez Pepe 90

RoGaL napisał(a):

> Hm, i jeździł tak bez wyświetlacza oraz tablicy z przodu? > SPAK jest nieprzewidywalny... :|

Oj, no bez przesady. Chyba jednak chwilowe problemy. O 12:55 było z nim wszystko w porządku gdy jechał w stronę Krzekowa. :)

wysłane przez RoGaL

man751 napisał(a):

> Oj, no bez przesady. Chyba jednak chwilowe problemy. O 12:55 > było z nim wszystko w porządku gdy jechał w stronę > Krzekowa. :)

Ano chyba, że tak. No ale jednak to jedno czy dwa kółka powinien zastąpić tablicą.

wysłane przez luki663719 17

man751 napisał(a):

> Oj, no bez przesady. Chyba jednak chwilowe problemy. O 12:55 > było z nim wszystko w porządku gdy jechał w stronę > Krzekowa. :)

Tak. Tylko na chwilę się wyłączył, ale już przy odjeździe wszystko było w porządku.

wysłane przez durek1

luki663719 napisał(a):

> Tak. Tylko na chwilę się wyłączył, ale już przy odjeździe > wszystko było w porządku.

To czemu taki opis do zdjęcia dałeś? Tylko zamieszanie robi.

wysłane przez luki663719 17

durek1 napisał(a):

> To czemu taki opis do zdjęcia dałeś? Tylko zamieszanie robi.

No dobra, ''Chwilowe problemy z wyświetlaczem'' mogło być, ale już trudno. ;)

wysłane przez LLUZNIAK

luki663719 napisał(a):

> Tak. Tylko na chwilę się wyłączył, ale już przy odjeździe > wszystko było w porządku.

Wiele wyświetlaczy ma opcję automatycznego wyłączania po określonym czasie od wyjęcia kluczyka ze stacyjki celem zmiejszenia zużycia energii (natomiast zaraz po wyłączeniu silnika wyświetlacz się ściemnia do "czytelnego" minimum). Czasem jednak te opcje są w jakiś (nieznany mi bliżej) sposób wyłączane (byćmoże jest to możliwe do zrobienia za pośrednictwem sterownika, albo jak w wypadku wyłączania przystankowego przez wyjęcie jakiegoś bezpiecznika - tak głęboko nigdy nie wnikałem).

wysłane przez Mareczek 1

LLUZNIAK napisał(a):

>(natomiast zaraz po wyłączeniu > silnika wyświetlacz się ściemnia do "czytelnego" minimum).

W MAN-a zauważyłem odwrotność, a dotyczy to dokładnie świateł mijania - jeżeli są włączone wyświetlacz w środku autobusu się ściemnia i odwrotnie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez LLUZNIAK

Mareczek napisał(a):

> W MAN-a zauważyłem odwrotność, a dotyczy to dokładnie świateł > mijania - jeżeli są włączone wyświetlacz w środku autobusu się > ściemnia i odwrotnie.

No wewnętrzny wyświetlacz to się zgodzę. Włączone światła = mniejsze oświetlenie (także wnętrza), czyli wystarcza mniejsza moc świecenia, aby wyświetlacz był włączony. W ogóle to zacznijmy od tego, że wiele wyświetlaczy ma wbudowane rezystory optyczne (czy tam inne czujniki natężenia światła) i dostosowuje moc świecenia/podświetlenia do warunków zewnętrznych. Przy czym diodówki świecą tym mocniej im jaśniej jest na zewnątrz (poza oczywiście wspomnianym wcześniej postojem kiedy to się ściemniają, bądź później wyłączają), natomiast "matryce" mają odwrotną zasadę działania (ze względu na zastosowanie na elementach aktywnych farby dobrze odbijającej światło), czyli im jaśniej tym mniejsze oświetlenie.
LLUZNIAK napisał(a):

> W ogóle to zacznijmy od > tego, że wiele wyświetlaczy ma wbudowane rezystory optyczne (czy tam > inne czujniki natężenia światła) i dostosowuje moc > świecenia/podświetlenia do warunków zewnętrznych.

Z technicznego punktu widzenia to nazywa się fotodetektorem (najczęściej stosowane FD to fotodioda (wiele pododmian), fototranzystor, fotorezystor lub fotoogniwo galwaniczne) ;-).

> Przy czym > diodówki świecą tym mocniej im jaśniej jest na zewnątrz (poza > oczywiście wspomnianym wcześniej postojem kiedy to się ściemniają, > bądź później wyłączają),

Dodatnie sprzężenie zwrotne :)

> natomiast "matryce" mają odwrotną > zasadę działania (ze względu na zastosowanie na elementach aktywnych > farby dobrze odbijającej światło), czyli im jaśniej tym mniejsze > oświetlenie.

Ujemne sprzężenie zwrotne :)

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez durek1

RoGaL napisał(a):

> Hm, i jeździł tak bez wyświetlacza oraz tablicy z przodu? > SPAK jest nieprzewidywalny... :|

Może zmieniał kierunek na wyświetlaczu? I po prostu został złapany tak na zdjęciu. Też tak nie raz miałem.

wysłane przez Luke_Police 151

durek1 napisał(a):

> Może zmieniał kierunek na wyświetlaczu? I po prostu został > złapany tak na zdjęciu. Też tak nie raz miałem.

Za to ja ostatnio jak szedłem do Siedlic mijał mnie 106 też z wyłączonymi wyświetlaczami i też bez oznaczeń z przodu. Kiedy jechał na Głębokie już wszystko działało poprawnie. Może kierowca wyłączył, żeby nie zużywać akumulatora na pętli przy mrozie i potem zapomniał włączyć, a w Rynku mu sie przypomniało :).

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez leks 15

RoGaL napisał(a):

> Hm, i jeździł tak bez wyświetlacza oraz tablicy z przodu? > SPAK jest nieprzewidywalny... :|

Cóż, dla Ciebie najlepszy i tak będzie SPAD... oni i tak wszyscy siebie warci :]. Nie wziąłeś pod uwage chyba, że kierowca mógł zmieniać kierunek albo nawet na chwile się pomylić i wyłączyć wyświetlacz ( nie wiem czy łatwo się tak pomylić, bo nie znam się na tym ). Fota jest robiona przecież na pętli jak kierowca je coś tam chyba. Na Krzekowie sam często widze, że kierowcy wyłączają wyświetlacze.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez RoGaL

lex napisał(a):

> Nie wziąłeś pod uwage chyba, że kierowca mógł zmieniać > kierunek

Jeśli rzeczywiście było tak jak mówisz to zwracam honor. Aczkolwiek zastanawiam się skąd taki tytuł fotki, a nie inny...

wysłane przez leks 15

RoGaL napisał(a):

> Jeśli rzeczywiście było tak jak mówisz to zwracam honor. > Aczkolwiek zastanawiam się skąd taki tytuł fotki, a nie > inny...

Ja tam nie byłem więc tylko przypuszczam, ale kierowca na zdjęciu nie wygląda na zwalczającego jakąś awarie, raczej główne zajęcie to jedzenie bułki, zresztą stoi na pętli więc nie musi mieć włączonego wyświetlacza. Na Głębokim też kierowcy wyłączają wyświetlacze często.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez Neo 25

Co do problemów z wyświetlaczem to dziś 2302 jeździ na B z wyłączonym bocznym wyświetlaczem.

Kiedy byłem małym chłopcem...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez durek1

MAN_2254 napisał(a):

> Co do problemów z wyświetlaczem to dziś 2302 jeździ na B z > wyłączonym bocznym wyświetlaczem.

Ostatnio widziałem pare SPAK-owskich MAN-ów NL również z wyłączonymi bocznymi wyświetlaczami a z przodu wszystko było ok.

wysłane przez luki663719 17

durek1 napisał(a):

> Ostatnio widziałem pare SPAK-owskich MAN-ów NL również z > wyłączonymi bocznymi wyświetlaczami a z przodu wszystko było ok.

Ostatnio nawet w #1201 nie działał boczny wyświetlacz.

wysłane przez Luke_Police 151

luki663719 napisał(a):

> Ostatnio nawet w #1201 nie działał boczny wyświetlacz.

Akurat wyświetlacze klapkowe mają to do siebie, że lubią szwankować. Natomiast w którymś z Ex-Berlińskich MAN-ów NG312 w SPPK (prawdopodobnie 764) tylnego wyświetlacza chyba w ogóle nie ma, albo jest, tylko, że nie działa. I to od pół roku albo nawet dłużej.

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)

wysłane przez Bauer

luki663719 napisał(a):

> Ostatnio nawet w #1201 nie działał boczny wyświetlacz.

W dąbskim manie NL 223 szwankował ostatnio wewnętrzny wyświetlacz. Na wysokości Pętli Podjuchy pokazywał przystanek "Bagienna". To jakaś plaga...

wysłane przez LLUZNIAK

Bauersoon napisał(a):

> W dąbskim manie NL 223 szwankował ostatnio wewnętrzny wyświetlacz. > Na wysokości Pętli Podjuchy pokazywał przystanek "Bagienna". To > jakaś plaga...

Zaniedbanie ze strony kierowcy i niejako także efekt macoszego traktowania informacji pasażerskiej przez spółki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lex napisał(a):

> Cóż, dla Ciebie najlepszy i tak będzie SPAD... oni i tak

Bo tak jest :>

> wszyscy siebie warci :].

Oczywiście...