Forum

Remont na Pomorzanach

Na stronie MZK pojawiło się ogłoszenie o przetargu na wykonanie prac remontowych na pętli "Pomorzany".

wysłane przez mike_1994

"Zgodnie ze specyfikacją przetargową wszystkie prace muszą być prowadzone w dni wolne od pracy podczas wstrzymania ruchu tramwajowego."

Czyli prace, z tego co rozumiem, będą prowadzone w soboty i niedziele w nocy? Jeśli tak to mieszkańcy bloków przy pętli nie będą chyba zbytnio zadowoleni. :)

wysłane przez Pepe 235

mike_1994 napisał(a):

> Czyli prace, z tego co rozumiem, będą prowadzone w soboty i > niedziele w nocy? Jeśli tak to mieszkańcy bloków przy > pętli nie będą chyba zbytnio zadowoleni.

W soboty i niedziele, ale także w dzień (to oznacza oczywiście "zatramwaje"). Przynajmniej do takiej organizacji ruchu przymierzano się jakieś 2 tygodnie temu. Nie sądze aby od tego czasu coś się zmieniło.

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Iwo

man751 napisał(a):

> W soboty i niedziele, ale także w dzień (to oznacza > oczywiście "zatramwaje"). Przynajmniej do takiej organizacji > ruchu przymierzano się jakieś 2 tygodnie temu. Nie sądze aby > od tego czasu coś się zmieniło.

Tak ma być, podobny model pracy pojawił się również we SIWZ dotyczącej remontu Bohaterów Warszawy. Zapowiadają się ciekawe wakacje.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez leks 17

Iwo napisał(a):

> Tak ma być, podobny model pracy pojawił się również we SIWZ > dotyczącej remontu Bohaterów Warszawy. Zapowiadają się > ciekawe wakacje.

Tylko pojawiły się jakieś zapytania co do SIWZ - wykonawcy twierdzą, że taki model wykonywania prac mógłby naruszyć technologię budowy torowiska i spowodować protesty mieszkańców spowodowane hałasem. MZK prawdopodobnie zmodyfikuje SIWZ więc możliwe, że jednak na jakiś czas torowisko będzie zamknięte, ale zobaczymy.

-- PKS Gryfice na KOMIS!

wysłane przez Iwo

lex napisał(a):

> Tylko pojawiły się jakieś zapytania co do SIWZ - wykonawcy > twierdzą, że taki model wykonywania prac mógłby naruszyć > technologię budowy torowiska i spowodować protesty mieszkańców > spowodowane hałasem. MZK prawdopodobnie zmodyfikuje SIWZ więc > możliwe, że jednak na jakiś czas torowisko będzie zamknięte, > ale zobaczymy.

Wg SIWZ torowisko zamyka się w każdy weekend. Hałas hałas, niech sobie protestują, wolą cierpieć cały czas teraz, czy też pocierpieć dwa miesiące i mieć potem ciszę? Poza tym, jakoś w Warszawie potrafili robić remont torowiska taką metodą jak chce u nas MZK.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez DamTram

Czyli przebudowy całej pętli nie będzie? Przecież nie ma co ukrywać, ze Pomorzany są za małe, a ilość tramwajów i linii za duża. Nie da się sprawnie zarządzać pętlą. Szkoda, że nie zostanie wydłużona w kierunku smolańskiej, wchodząc na obecne działki...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez techno

DamTram napisał(a):

> Czyli przebudowy całej pętli nie będzie? Przecież nie ma > co ukrywać, ze Pomorzany są za małe, a ilość tramwajów > i linii za duża. Nie da się sprawnie zarządzać pętlą. > Szkoda, że nie zostanie wydłużona w kierunku smolańskiej, > wchodząc na obecne działki...

Nie ma potrzeby. Zresztą na Pomorzanach nie ma potrzeby utrzymywania takiej ilości linii. Dwie spokojnie można by zabrać, tylko póki co, nie ma gdzie ich skierować.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Iwo

techno napisał(a):

> Nie ma potrzeby. Zresztą na Pomorzanach nie ma potrzeby > utrzymywania takiej ilości linii. Dwie spokojnie można by > zabrać, tylko póki co, nie ma gdzie ich skierować.

Poczekamy do reformy, może coś się zmieni.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez techno

Iwo napisał(a):

> Poczekamy do reformy, może coś się zmieni.

Jeżeli masz na myśli najbliższą reformę, to pozostaje tylko redukcja kursów. Jakoś do najbliższej reformy w Szczecinie nie pojawią się wagony dwukierunkowe , ani nie zostaną wybudowane nowe linie, więc innego rozwiązania póki co nie widać.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Iwo

techno napisał(a):

> Jeżeli masz na myśli najbliższą reformę, to pozostaje tylko > redukcja kursów. Jakoś do najbliższej reformy w Szczecinie nie > pojawią się wagony dwukierunkowe , ani nie zostaną wybudowane > nowe linie, więc innego rozwiązania póki co nie widać.

Nie tylko redukcja, zmiany również ( np. 2 na Basen, 8BIS na Dworcową )

Tak naprawdę, to nikt tak do końca nie wie, jak i czym się skończy ta reforma.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez techno

Iwo napisał(a):

> Nie tylko redukcja, zmiany również ( np. 2 na Basen, 8BIS na > Dworcową )

Ale jakoś nie mogę dojść do tego, co wspólnego moją 2 na Basenie, 8bis na Dworcowej z ilością linii na Pomorzanach.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Luke_Police  163

techno napisał(a):

> Nie ma potrzeby. Zresztą na Pomorzanach nie ma potrzeby > utrzymywania takiej ilości linii. Dwie spokojnie można by > zabrać, tylko póki co, nie ma gdzie ich skierować.

W końcu nie od dziś mówi się o skierowaniu 4 na Cukrową przez Mieszka I. Ale póki co nie powstało nawet torowisko, więc wszystko to plany przyszłościowe.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mario  ?

Luke_Police napisał(a):

> W końcu nie od dziś mówi się o skierowaniu 4 na Cukrową > przez Mieszka I.

A ja słyszałem, że przez Mieszka I mają jeżdzić 11 lub 12. Póki co, narazie się wtrzymajmy, co ma tam jeżdżić. Bo zanim zbudują trasę to wszytsko może się jeszcze zmienić.

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez techno

Bella napisał(a):

> A ja słyszałem, że przez Mieszka I mają jeżdzić 11 lub 12. > Póki co, narazie się wtrzymajmy, co ma tam jeżdżić. Bo zanim > zbudują trasę to wszytsko może się jeszcze zmienić.

I się zmieni.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram

techno napisał(a):

> Nie ma potrzeby. Zresztą na Pomorzanach nie ma potrzeby > utrzymywania takiej ilości linii. Dwie spokojnie można by > zabrać, tylko póki co, nie ma gdzie ich skierować.

Mylisz się. Zobacz jak wygląda pętla, gdy 12 ma posiłek, a czwórki na 7 i 8 się zmieniają. Aby na pętlę podczas posiłku 12 mogło coś wjechać pierwszys wagon musi stać pierwszymi drzwiami za skrzynią i to na łuku, przez co motorniczy nie widzi drzwi...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez techno

DamTram napisał(a):

> Mylisz się. Zobacz jak wygląda pętla, gdy 12 ma posiłek, a > czwórki na 7 i 8 się zmieniają. Aby na pętlę podczas > posiłku 12 mogło coś wjechać pierwszys wagon musi stać > pierwszymi drzwiami za skrzynią i to na łuku, przez co > motorniczy nie widzi drzwi...

Pisałem o tym w innych postach. Z Pomorzan spokojnie można zabrać dwie linie. Póki co, trzeba przeczekać do powstania możliwości ich zabrania. Nie podpisałbym się pod tym, by ładować pieniądze w wykup gruntów pod coś, co w przyszłości nie będzie należycie wykorzystane. A taki los z pewnością czekałby pętlę na Pomorzanach po zabraniu z niej 4 i 6bis.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez lhb178 19

techno napisał(a):

> Nie ma potrzeby. Zresztą na Pomorzanach nie ma potrzeby > utrzymywania takiej ilości linii. Dwie spokojnie można by > zabrać, tylko póki co, nie ma gdzie ich skierować.

Nawet jeśli zabierzesz 2 linie, to zostają 4. Perony zasadniczo mają długość jednego składu, drugi mieści się na siłę... A postój na 3 i 6 równy 1/4 podstawowego interwału niekoniecznie będzie zawsze taki.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> Czyli przebudowy całej pętli nie będzie? ]

Nie będzie.

> Przecież nie ma > co ukrywać, ze Pomorzany są za małe, a ilość tramwajów > i linii za duża.

Za małe? Wystarczy, aby siedzący dyspozytor myślał nad tym co się dzieje na pętli.

> Nie da się sprawnie zarządzać pętlą.

Da, tylko trzeba myśleć!

> Szkoda, że nie zostanie wydłużona w kierunku smolańskiej, > wchodząc na obecne działki...

Wiesz jaki to jest koszt? Pomijając samą budowę - koszt wykupu gruntów. Poza tym, na upartego można by końcowy 3 i 6 przenieść na żeberko na Smolańską, które notabene do tego celu zostało kiedyś zbudowane.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez M21 8

Iwo napisał(a):

> Za małe? Wystarczy, aby siedzący dyspozytor myślał nad tym > co się dzieje na pętli.

No to zatrudnij sie jako dyspozytor i będzie idealnie .

> Wiesz jaki to jest koszt? Pomijając samą budowę - koszt > wykupu gruntów. Poza tym, na upartego można by końcowy 3 i 6 > przenieść na żeberko na Smolańską, które notabene do tego > celu zostało kiedyś zbudowane.

Co nie zmieni faktu ze 3 i 6 musiały by i tak robić wjazd na pętle czyli by się nic nie zmieniło bo linie te stoja tam po 3 min problem jest z peronem 12 ski bo jest za krótki.

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez Iwo

M21 napisał(a):

> No to zatrudnij sie jako dyspozytor i będzie idealnie .

Mam zgoła odmienne plany.

> Co nie zmieni faktu ze 3 i 6 musiały by i tak robić wjazd na > pętle czyli by się nic nie zmieniło bo linie te stoja tam po 3 > min problem jest z peronem 12 ski bo jest za krótki.

Można by przenieść 12 na peron 3 i 6, a te linie przelotem przez pętlę skierować na żeberko na Smolańskiej.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez 105ngs

Iwo napisał(a):

> Można by przenieść 12 na peron 3 i 6, a te linie przelotem przez > pętlę skierować na żeberko na Smolańskiej.

No nie wiem czy to takie dobre - jakoś na razie większych problemów z miejscem na pętli nie ma (jak już wspomniałeś, wystarczy dyspozytor z olejem w głowie i odpowiednie ułożenie rozkładów, żeby nic niczego nie blokowało), a bieganie pomiędzy Smolańską a pętlą chyba za bardzo by się pasażerom nie spodobało. Chyba nie ma co wprowadzać utrudnień. ;)

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...

wysłane przez techno

105ngs napisał(a):

> No nie wiem czy to takie dobre - jakoś na razie większych > problemów z miejscem na pętli nie ma (jak już wspomniałeś, > wystarczy dyspozytor z olejem w głowie i odpowiednie ułożenie > rozkładów, żeby nic niczego nie blokowało), a bieganie pomiędzy

3 co 12 minut, 4 co 12 minut, 6 co 12 minut, 6bis co 12 minut, 11 co 6 minut oraz 12 co 6 minut. Proponuję pobawić się zwłaszcza rozkładem 12, która na drugiej końcówce ma tylko jeden tor...

> Smolańską a pętlą chyba za bardzo by się pasażerom nie > spodobało. Chyba nie ma co wprowadzać utrudnień. ;)

To akurat byłoby działanie na szkodę pasażerów i jestem zdecydowanie przeciw.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez 105ngs

techno napisał(a):

> 3 co 12 minut, 4 co 12 minut, 6 co 12 minut, 6bis co 12 minut, 11 co 6 > minut oraz 12 co 6 minut. Proponuję pobawić się zwłaszcza > rozkładem 12, która na drugiej końcówce ma tylko jeden tor...

Ale że co ? :P Na pierwszym torze jest 6 i 6bis, które kursują naprzemiennie, czyli łącznie co 6 minut, a pomiędzy nimi powciskane są 3... Jak wszystko jeździ zgodnie z rozkładem to maksymalnie po 2 składy stoją na pętli jednocześnie. Na drugim torze 4 i 11. Przyjeżdża 11, po kilku minutach dojeżdża 4, chwilę stoją razem, potem odjeżdża 11 i robi miejsce dla kolejnej 11. A na trzecim są tylko 12, zawsze stoją po dwie i się mieszczą, tylko przy zjazdach i przerwach niektóre brygady korzystają z pozostałych torów...

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...

wysłane przez techno

105ngs napisał(a):

> Ale że co ? :P

[ciach]

Może jestem idealistą, ale KT4Dt na 12 w godzinach szczytu w dni powszednie mi się nie widzą. Poza tym pisałem tylko o godzinie szczytu, bo innego wypadku rozważać nie trzeba. Przecież wszyscy doskonale wiemy, że jeżeli coś się łupnie na Pomorzanach w tych godzinach to niezła karuzela jest na pętli...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez 105ngs

techno napisał(a):

> Może jestem idealistą, ale KT4Dt na 12 w godzinach szczytu w dni > powszednie mi się nie widzą.

No tutaj to widzę, że obaj jesteśmy idealistami... ;)

> Poza tym pisałem tylko o godzinie > szczytu, bo innego wypadku rozważać nie trzeba. Przecież wszyscy > doskonale wiemy, że jeżeli coś się łupnie na Pomorzanach w tych > godzinach to niezła karuzela jest na pętli...

Aaa, no teraz rozumiem, tylko że jak coś się łupnie, to na każdej pętli tramwajowej robi się syf, chyba że zbudujesz przetoki co 10 metrów... :> Żeby nie było - ja się zgadzam, że na Pomorzanach przydałby się dodatkowy tor lub wydłużenie istniejących, ale nie opowiadajmy bajek, że przez cały szczyt jest ta tzw. karuzela. Nawet przy mniejszych zatrzymaniach, póki się brygady nie pomieszają, też w miarę sprawnie da się to jakoś doprowadzić do porządku.

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...

wysłane przez techno

105ngs napisał(a):

> Żeby nie było - ja się zgadzam, że na Pomorzanach przydałby się > dodatkowy tor lub wydłużenie istniejących, ale nie opowiadajmy

A ja akurat jestem za budową linii tramwajowej w Mieszka I, by z Pomorzan zabrać jedną linię (druga odeszłaby w przypadku zakupu tramwajów dwukierunkowych) i nie budować bez sensu super pętli tam, gdzie nie jest ona potrzebna.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez LLUZNIAK

techno napisał(a):

> A ja akurat jestem za budową linii tramwajowej w Mieszka I, by z > Pomorzan zabrać jedną linię (druga odeszłaby w przypadku zakupu > tramwajów dwukierunkowych) i nie budować bez sensu super pętli tam, > gdzie nie jest ona potrzebna.

Z tą budową to się jak najbardziej zgadzam, natomiast nawet w przypadku zakupu dwukierunkowych wagonów zniknięcie tej drugiej linii staje się coraz mniej realne ze względu na plany powiązane z modernizacją dworca i okolicy, a co za tym idzie likwidacją żeberka...

wysłane przez techno

LLUZNIAK napisał(a):

> staje się coraz mniej realne ze względu na plany powiązane z > modernizacją dworca i okolicy, a co za tym idzie likwidacją > żeberka...

To jeszcze nie jest przesądzone.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez LLUZNIAK

techno napisał(a):

> To jeszcze nie jest przesądzone.

No mam nadzieję (choć czytałem gdzieś, że projekty są już gotowe i czekają tylko na plan zagospodarowania chyba, coby łatwiej było się starać o pozwolenie), bo pomysł jest conajmniej chybiony.

wysłane przez MQ ?

LLUZNIAK napisał(a):

> pomysł jest conajmniej chybiony.

MZK zdaje się twierdzi, że to żeberko nie jest im absolutnie do niczego potrzebne (a to, że regularnie tam się odstawia "zdechlaki", to już szczegół). Zresztą MZK ma w ogóle dziwne poglądy. Np. według nich wysokie perony są podobno niezgodne z przepisami, dlatego z uporem maniaka w Szczecinie buduje się standardowe perony o wysokości krawężnika.

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> MZK zdaje się twierdzi, że to żeberko nie jest im absolutnie do > niczego potrzebne

...niestety...

> (a to, że regularnie tam się odstawia > "zdechlaki", to już szczegół).

Kto by się tam takimi drobiazgami przejmował ;)

> Zresztą MZK ma w ogóle dziwne poglądy.

Dopiero teraz to dostrzegłeś? :>

> Np. według nich wysokie perony są podobno niezgodne z > przepisami, dlatego z uporem maniaka w Szczecinie buduje się > standardowe perony o wysokości krawężnika.

No to dotyczy nie tylko naszego MZK, ale również odpowiedzialnych za przystanki autobusowe - nie oszukujmy się, że większość jest jednak trochę za niska jak na tabor niskopodłogowy, że nie wspomnę też o dość częstym w Szczecinie automatycznym obniżaniu podwozia na przystankach... w lewą stronę (czyli de facto prawa wraz z wejściami idzie do góry).

wysłane przez Piotr

techno napisał(a):

> A ja akurat jestem za budową linii tramwajowej w Mieszka I, by z > Pomorzan zabrać jedną linię (druga odeszłaby w przypadku zakupu > tramwajów dwukierunkowych) i nie budować bez sensu super pętli tam, > gdzie nie jest ona potrzebna.

Popieram, poza tym od wielu lat regularnie spada liczba mieszkańców Pomorzan. Dzielnica starzeje się...To już nie są Pomorzany z lat 70...Można stamtąd spokojnie zabrać min 1 linię i nie będzie bólu. To samo dotyczy rejonu Potulickiej...Niestety wcześniej nie ma żadnego miejsca do zawracania (wykluczam zawracanie przez Dworcową). Może w przyszłości - kiedy powstanie nowy zintegrowany dworzec PKP warto pomyśleć o podciągnięciu linii tramwajowej z końcowym przystosowanym dla dwukierunkowych tramów.

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> 70...Można stamtąd spokojnie zabrać min 1 linię i nie będzie

Spokojnie można zabrać dwie. Tylko w obu przypadkach nie ma ich jak zakończyć ze względu na brak taboru dwukierunkowego oraz brak torowiska tramwajowego na Mieszka I.

> bólu. To samo dotyczy rejonu Potulickiej...Niestety wcześniej nie ma

Z Potulickiej prędzej czy później zniknie 4.

> [ciach] przystosowanym dla dwukierunkowych tramów.

Te żeberko zostawmy po stronie wschodniej dla 6 (6bis czy innej linii). W przypadku Potulickiej są inne pomysły i raczej tam tabor dwukierunkowy potrzebny nie będzie.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

105ngs napisał(a):

> techno napisał(a):

> > Może jestem idealistą, ale KT4Dt na 12 w godzinach szczytu w dni > > powszednie mi się nie widzą. > > No tutaj to widzę, że obaj jesteśmy idealistami... ;)

Nie jesteście sami ;>

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez DamTram

105ngs napisał(a):

> A na trzecim są tylko 12, zawsze stoją po dwie i się mieszczą, > tylko przy zjazdach i przerwach niektóre brygady korzystają z > pozostałych torów...

Tak, ale jak sie zaczynają posiłki 12, gdy kończy się szczyt, to jak wjadą dwa składy to często jest tak, że blokują pozostałym wagonom wjad na pętlę. Co innego, gdy jest skłąd 105N i KT4Dt... bo wtedy na styk się mieszczą.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez lhb178 19

Iwo napisał(a):

> > Co nie zmieni faktu ze 3 i 6 musiały by i tak robić wjazd na > > pętle czyli by się nic nie zmieniło bo linie te stoja tam po 3 > > min problem jest z peronem 12 ski bo jest za krótki. > > Można by przenieść 12 na peron 3 i 6, a te linie przelotem przez > pętlę skierować na żeberko na Smolańskiej.

I tak musisz mieć jeden tor wolny. Żeberko na Smolańskiej prędzej redukuje problem długości peronu, niż liczby torów.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> > I tak musisz mieć jeden tor wolny. Żeberko na Smolańskiej prędzej > redukuje problem długości peronu, niż liczby torów.

To prawda, tyle, że na chwile obecną to jedyne możliwe rozwiązanie bez przebudowy pętli.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Filip_Police

W takim razie jak będą jeździły tramwaje i czy zostaną uruchomione linie zastępcze?

wysłane przez Iwo

marcin_bozek napisał(a):

> W takim razie jak będą jeździły tramwaje i czy zostaną > uruchomione linie zastępcze?

Nie wiadomo, nie ma na razie tymczasowej organizacji ruchu, poza tym zapewnienie komunikacji " za tramwaj " spoczywa na wykonawcy inwestycji.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Iwo

Po przebudowie Pomorzan na naszej sieci zostaną tylko dwie zwrotnice sterowane tradycyjną metodą czyli poprzez tzw. sanki. Te dwie zwrotnice znajdujące się na placu Rodła jeszcze trochę przeżyją, gdyż zamontowanie w tym miejsu sterowania na podczerwień wymaga wymiany całych mechanizmów sterowania zwrotnicą na co w chwili obecnej nie ma funduszy.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Niemierzyńska - Arkońska. Stan śmierci klinicznej.
Iwo napisał(a):

> Po przebudowie Pomorzan na naszej sieci zostaną tylko dwie > zwrotnice sterowane tradycyjną metodą czyli poprzez tzw. > sanki.

A zjazdowa z Pomorzan? Bo coś mi się obiło, że ta zostanie.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez leks 17

Iwo napisał(a):

> Po przebudowie Pomorzan na naszej sieci zostaną tylko dwie

Nie przesadzacie z tymi określeniami "przebudowa", "modernizacja"? Ja bym to nazwał co najwyżej drobnym remontem czy odświeżeniem pętli, poza kilkoma rozjazdami to dużo sie tam nie zmieni...

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !
lex napisał(a):

> Nie przesadzacie z tymi określeniami "przebudowa", > "modernizacja"?

Nie przesadzamy, bo te określenia jak najbradziej odzwierciedlają to co ma się tam dziać:

Modernizacja - unowocześnienie i usprawnienie czegoś Przebudowa - dokonywanie zmian w budowie czegoś

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids