Forum

Rozkłady jazdy czytelniejsze dla niepełnosprawnych

wysłane przez yoss83

Ciekawe, czy tablice będą wymienione na raz, czy systematycznie w miarę potrzeb. Rozwiązanie jest bezapelacyjnie dobre i znane w innych miastach. Wraz ze wzrostem jednak taboru niskiego trzeba będzie wprowadzać zmiany w rozkładach. Coś za coś.
yoss83 napisał(a):

> Ciekawe, czy tablice będą wymienione na raz, czy > systematycznie w miarę potrzeb...

Na raz ZDiTM sam przyznaje, że nie da rady, więc w sumie niepotrzebnie robi tyle szumu. W miasrę potrzeb? Chyba źle się wyraziłeś, bo potrzeba jest taka, że trzeba by od rau na kilkuset przystankach wieszać nowe tablice. Zresztą, obowiązkowe niskacze na 80 i 82 są od roku, a do tej pory chyba nie wszystkie tabliczki wymieniono (tu mogę sie mylić). Obecnie ZDiTM chciał się po prostu pochwalić czymś, co w normalnych miastach od dawna jest standardem. Jednocześnie oficjalnie stwierdza, że na pewno nie będzie wymieniał na liniach, które mają trasy tymczasowe, ani na tych, którym za 3 tygodnie zmienia się rozkład na wakacyjny. Czyli chyba na wielu :) Prawdziwego wysypu tabnliczek z oznaczeniem kursu dla niepełnosprawnych można się więc spodziewać po wakacjach.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Phobos 17

Nie uwierze, póki nie zobacze. Sorry, ale takie same bajki wciskano nam, kiedy pierwsze takie kursy oznaczono ponad rok temu...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ ?

Phobos napisał(a):

> Sorry, ale takie same bajki > wciskano nam, kiedy pierwsze takie kursy oznaczono ponad rok > temu...

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1151076813.news Co jest według Ciebie bajką?

Zarówno program do układania rozkładów, jak i makro do drukowania tabliczek zostały dostosowane do oznaczania kursów (poprzednio było zrobione tylko makro, w dodatku "sposobem gospodarczym"). Makro sam poprawiałem jakieś dwa tygodnie temu.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1151076813.news > Co jest według Ciebie bajką?

Wiesz, zaznaczenie odpowiednich kursów to żaden problem, tylko co z ich realizacją przez ten tabor? Skoro na obecną chwilę obie zajezdnie nie są w stanie zapewnić tych paru brygad, to co dopiero z kilkudziesięcioma?

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Iwo

Mareczek napisał(a):

> Wiesz, zaznaczenie odpowiednich kursów to żaden problem, tylko > co z ich realizacją przez ten tabor? Skoro na obecną chwilę > obie zajezdnie nie są w stanie zapewnić tych paru brygad, to co > dopiero z kilkudziesięcioma?

Jak to co. Nadzór Ruchu będzie miał zajęcie, Zarząd będzie walił kary na przewoźników i znowu wyjdzie tak jak zawsze. Chcleliśmy dobrze, ale nie wyszło...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej !

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Jak to co. Nadzór Ruchu będzie miał zajęcie, Zarząd będzie > walił kary na przewoźników i znowu wyjdzie tak jak zawsze. > Chcleliśmy dobrze, ale nie wyszło...

No bo i system w ktorym ktos karze sam siebie nie ma sensu. A kto jak nie miasto jest wlascicielem tych spolek ? W normalnej sytuacji ekonomicznej wlasciciel dba o to, zeby menadzerowie dobrze zarzadzali jego firma, a jesli sie tak nie dzieje, to ich zmienia, a nie naklada kary na wlasna firme. Nie mozna takiego systemu nazwac inaczej jak idiotyczny.

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):

> Skoro na obecną chwilę > obie zajezdnie nie są w stanie zapewnić tych paru brygad, to co > dopiero z kilkudziesięcioma?

Wydaje mi się, że sytuacje, kiedy jeździ tabor niezgodny z umową, są stosunkowo rzadkie. Nie wiem, jaki zapis jest zawarty w umowie, ale w innych miastach zezwala się na skierowanie na linię taboru wysokopodłogowego w szeroko rozumianych sytuacjach awaryjnych.

wysłane przez Phobos 17

> http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1151076813.news > Co jest według Ciebie bajką?

Przyznaje, że zwątpiłem, ale wydaje mi się, że po tym info jeszcze w gazetach pojawiały się zapewnienia, że takich kursów będzie przybywać...

-- Pesymistów uprasza się o niezabieranie głosu.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Piotr

Zauważyłem, że nowe tabliczki pojawiły się na ulicy Jasnej i Wyszyńskiego. Dotyczy to rozkładów linii "A" i tak można się dowiedzieć, że na prawie każdą godzinę przewidziano jeden kurs z niską podłogą. W przypadku przystanku Jasna Osiedle kursy z niską podłogą nie dotyczą "tylko" następujących godzin: 4, 7, 11, 15, 18, 22
Piotr napisał(a):

> Dotyczy to rozkładów linii "A"

Dotyczy to także rozkładów innych linii, których kursy na 100% będą obsługiwane niskaczami. Wysłałem do Newsroomu znaleziony artykuł, jeśli admini się postarają to dowiemy się jakie to linie ;p

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Bauersoon napisał(a):

> Dotyczy to także rozkładów innych linii, których kursy na > 100% będą obsługiwane niskaczami.

Przecież wiem :). Ja podałem co na razie wymienili na wymienionych przeze mnie przystankach :)
Info już jest więc możemy się przerzucić do nowego wątku ;]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bauersoon napisał(a):

> Wysłałem do Newsroomu > znaleziony artykuł, jeśli admini się postarają to dowiemy > się jakie to linie ;p

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1179167631.foto&which=01.01.02.02.01.01.01.02.03.01

wysłane przez Luke_Police  163

"Niskopodłogowe autobusy od 1 czerwca muszą kursować na wybranych kursach linii A, B, 53, 55, 56, 59, 60, 64, 67, 73, 84 i 87"

Dziwi mnie trochę, że wśród wymienionych linii nie ma 75. Jeżdżę nią praktycznie codziennie i muszę przyznać, że niekiedy wręcz 50% pasażerów to ludzie starsi, zwłaszcza w godzinach międzyszczytowych. Podobnie powiedziałbym o linii 63, jednak tam 4 brygady ma SPPK, ostatnio przynajmniej na 3 z nich kursują MAN-y, więc tutaj bym ZDiTM nie winił. Ale wracając do 75 to zauważyłem, że MAN-ów na tej linii pojawia się coraz mniej. Początkowo bywały takie dni, że nawet 4 brygady były niskie, a dziś... niekiedy tylko jedna z 13.

Technik serwisu :)

wysłane przez end 52

Luke_Police napisał(a):

> Ale wracając do 75 to zauważyłem, że MAN-ów na tej linii > pojawia się coraz mniej. Początkowo bywały takie dni, że > nawet 4 brygady były niskie, a dziś... niekiedy tylko jedna > z 13.

Na linii 75 MANów jest mniej odkąd jeżdżą znowu na 53 i 60 (czyli odkąd zmieniła się organizacja ruchu na budowanym rondzie na Gumieńcach - połowa kwietnia). Codziennie jeździ 1 na 53 i 1 na 60, a nie raz się zdarzało, że były 2 na linii 60.

Myślę, że to dobre posunięcie ZDITMu w wytypowaniu akurat tych linii, bo obie przejeżdzają obok szpitali (Pomorzany, Unii Lubelskiej) , 53 przejeżdża koło cmentarza, a ponadto w całej dzielnicy Gumieńce wsiada dużo starszych osób (od przystanku Milczańska do Ku Słońcu).

Poza tym obie linie mają dłuższe trasy niż 75.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bauer

Luke_Police napisał(a):

> Dziwi mnie trochę, że wśród wymienionych linii nie ma 75.

Też się właśnie zdziwiłem. Dodam jeszcze 61, też jeżdżę tą linią codziennie i widzę dużo osób starszych...

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez Wojtek 24

Bauersoon napisał(a):

> Też się właśnie zdziwiłem. Dodam jeszcze 61, też > jeżdżę tą linią codziennie i widzę dużo osób > starszych...

Na każdej linii autobusowej jeździ dużo osób starszych, nie tylko na 75 i 61. ZDiTM wybrał jednak te, które przejeżdżają obok cmentarza lub szpitala.

wysłane przez Bauer

Wojtek napisał(a):

> ZDiTM wybrał jednak te, które przejeżdżają > obok cmentarza lub szpitala.

61 przejeżdża wzdłuż całej południowej granicy największego cmentarza w Szczecinie wyobraź sobie ;]

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Wojtek 24

Bauersoon napisał(a):

> 61 przejeżdża wzdłuż całej południowej granicy największego > cmentarza w Szczecinie wyobraź sobie ;]

I co z tego, że przejeżdza jak i tak nie ma tam bramy wejściowej na cmentarz, jest tylko mała furtka obok przystanku "Mieszka I", na dodatek nie jest tak bardzo wykorzystywana jak I, II czy III.

wysłane przez Bauer

Wojtek napisał(a):

> I co z tego, że przejeżdza jak i tak nie ma tam bramy wejściowej > na cmentarz, jest tylko mała furtka obok przystanku "Mieszka I", > na dodatek nie jest tak bardzo wykorzystywana jak I, II czy III.

No nie powiesz mi że ludzie z prawobrzeża jadąc na cmentarz centralny jadą 61 do Placu Kościuszki a potem 8 do Ku Słońcu. Z tego co wiem jest więcej niż jedno wejście od strony Mieszka I i to z nich korzystają ludzie z prawobrzeża.

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bauersoon napisał(a):

> tego co wiem jest więcej niż jedno wejście od strony Mieszka I i to > z nich korzystają ludzie z prawobrzeża.

Chyba z podjuch... Ja tam używam A i 8 ewentualnie 84 + 8.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Bauer

MC napisał(a):

> Chyba z podjuch...

Nie tylko, nie zapominaj o Żydowcach i Kluczu a także terenach przez które 61 przejeżdża np. Osiedle Reda i okolice Mieszka I.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bauersoon napisał(a):

> Nie tylko, nie zapominaj o Żydowcach i Kluczu a także terenach przez > które 61 przejeżdża np. Osiedle Reda i okolice Mieszka I.

Reda to akurat jeszcze ma 60... a w okolicy Mieszka I nie bardzo są zabudowania mieszkalne...

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez TCT

Wojtek napisał(a):

> I co z tego, że przejeżdza jak i tak nie ma tam bramy wejściowej > na cmentarz, jest tylko mała furtka obok przystanku "Mieszka I", > na dodatek nie jest tak bardzo wykorzystywana jak I, II czy III.

Od południu cmentarza na odcinku od przystanku 'Mieszka I' do końca cmentarza są conajmniej 4 wejścia.

-- "Nie ma lepszej pożywki chorobotwórczej dla bakteryj fałszu i legend, jak strach przed prawdą i brak woli."

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Też się właśnie zdziwiłem. Dodam jeszcze 61, też > jeżdżę tą linią codziennie i widzę dużo osób > starszych...

Eee tam ;) raczej więcej studentów :>

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> Eee tam ;) raczej więcej studentów :>

Faktycznie studentów jest dużo, ale 61 jest linią łączącą dużą część prawobrzeża z centrum oraz co ważne z cmentarzem centralnym.

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.

wysłane przez Piotr

Bauersoon napisał(a):

> Faktycznie studentów jest dużo, ale 61 jest linią łączącą > dużą część prawobrzeża z centrum oraz co ważne z cmentarzem > centralnym.

Z cmentarzem masz rację, ale starsze osoby i tak wolą dojeżdzać z drugiej strony - oczywiście mam na myśli tramwaj.

wysłane przez Bauer

Piotr napisał(a):

> starsze osoby i tak wolą dojeżdzać z > drugiej strony - oczywiście mam na myśli tramwaj.

No nie wiem na jakiej podstawie tak sądzisz. Myślę że osoby starsze nie przepadają za przesiadkami podczas których nadrabiają drogi.

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

Bauersoon napisał(a):

> > Dziwi mnie trochę, że wśród wymienionych linii nie ma 75. > > Też się właśnie zdziwiłem. Dodam jeszcze 61

Trzydrzwiowce na tych liniach to nie jest dobre rozwiązanie. Czterodrzwiowce ma tylko SPAD i zdaje się 2 sztuki... (w dąbskich używkach już się nie łapię).

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez LLUZNIAK

lhb178 napisał(a):

> Trzydrzwiowce na tych liniach to nie jest dobre rozwiązanie. > Czterodrzwiowce ma tylko SPAD i zdaje się 2 sztuki... (w > dąbskich używkach już się nie łapię).

Tak - w szczecińskich spółkach czterodrzwiowe LF'y to tylko MAN'y NG272 ex Cottbus w ilości sztuk 2 (stacjonujące w SPAD). Natomiast jeśli by brać jeszcze spółkę policką (i tak rozmawiamy teoretycznie o SPAD'zie przy omawianiu lini SPAK'u) to trochę się tego uzbiera ;) 10 x NG312 (w tym 4 ex Berlin) i 6 x NG313

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez Filip_Police

A gdzie wsród tych linii znajdują się linie obsługiwane przez SPPK? Rozumiem, że na 107 nowe autobusy (nie powiem niskopodłogowe - SG313 ;]), ale możnaby na tablicach umieścić takie informacje - że np. 106 obsłgiwana jest w całości taborem niskopodłogowym (nawet 106/2 ;)

-- Reaktywacja 120M w Policach - prawie jak powrót zombii (prawie robi wielką róznicę) ;D

wysłane przez Luke_Police  163

marcin_bozek napisał(a):

> A gdzie wsród tych linii znajdują się linie obsługiwane > przez SPPK? Rozumiem, że na 107 nowe autobusy (nie powiem > niskopodłogowe - SG313 ;]), ale możnaby na tablicach > umieścić takie informacje - że np. 106 obsłgiwana jest w > całości taborem niskopodłogowym (nawet 106/2 ;)

Chyba chodzi o to, że nowe zasady obowiązują dla linii obsługiwanych przez SPAK i SPAD w podpisanej niedawno umowie przetargowej. Jak wiemy SPPK ma umowę 10-letnią. Choć gdyby ZDiTM zażądał nagle obsługiwania wszystkich polickich linii przejeżdżających obok szpitali lub cmentarzy taborem niskopodłogowym (czyli 103, 102 i 106), SPPK nie miałoby z tym problemu. Ostatnio łatwiej jest spotkać niskopodłogowego przegubowca na 103 niż wysokopodłogowego Jelcza. Jelcze można zawsze upchnąć na takie 109 szczytowe, choć od czasu kontroli ITD nie widziałem żadnego M11 w ruchu liniowym. Obecnie tylko 8 autobusów wysokopodłogowych pojawia się na mieście - 4x SG313 i 4x 120M (#3004 nie jeździ od piątku i chyba tylko cud lub remont mógłby go uratować przed kasacją - podobnie jak 4/6 Jelczy M11 z SPPK).

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 235

Luke_Police napisał(a):

> (#3004 nie jeździ od piątku i > chyba tylko cud lub remont mógłby go uratować przed kasacją > - podobnie jak 4/6 Jelczy M11 z SPPK).

Ja bym jednak zaryzykował że go połatają, nie odważą się odstawic 3 pojazdów za 2 przybyłe.

wysłane przez Luke_Police  163

man751 napisał(a):

> Ja bym jednak zaryzykował że go połatają, nie odważą się > odstawic 3 pojazdów za 2 przybyłe.

Tylko szczerze mówiąc to SPPK ma wciąż ilość taboru, jaka była niegdyś potrzebna do obsługi linii. Po wszystkich cięciach jakie miały miejsce obecnie potrzebe jest 21 autobusów solowych (klasy MAXI):

2 x 101 + 4 x 102 + 4 x 103 + 4 x 109 + 1 x 111 + 4 x 63 + 2 x 102A = 21 solówek MAXI. Dla niezorientowanych powiem, że obecnie 106/2 regularnie obsługiwane jest przegubowcem przechodzącym z pracowniczej linii 23 ze względu na bardzo dużą ilość pasażerów podróżujących tym kursem. Obecnie w policach jest 19 12-metrowych niskopodłogowców: 6 x NL222 + 6 x NL223 + 2 x NL283 + 3 x NL262 + 2 x NL313-12

Brakujące 2 brygady stanowią Jelcze 120M, które są w przyzwoitym stanie w ilości 4 sztuki. Tak więc mamy i tak 2 autobusy rezerwy. Do tego zostają M11 #3001 i #3002, które przypuszczalnie zostały zatrzymane przez ITD, lecz sądze, że SPPK będzie starało się doprowadzić je do solidnego stanu. Zakładając, że #655 i #670 zostaną skasowane, pozostają 3 autobusy w tragicznym stanie technicznym, które nie są do niczego potrzebne : #618, #3003 i #3004.

Wniosek: gdyby wszystkie Jelcze (pomijając te 2 odstawione) były w stanie nadającym się do jazdy, wówczas w SPPK byłoby aż 7 autobusów solowych w nadmiarze. Dla pojazdów klasy MEGA ten zapas wynosi 4 sztuki z tego co liczyłem uwzględniając wszystkie linie pracownicze, F, 101, 107 i LS.

Dlatego myślę, że jakiegoś złoma jeszcze odstawią, w końcu niedawno doprowadzili do stanu użwywalności Jelcza #3005, który stał na placu ponad rok.

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid  67

ZDiTM oczywiście jest czysty, tzn. tak myśli, bo przetarg niby rozstrzygnął i ma się czym wreszcie pochwalił. A że dziuało sią wszystko w napiętym kalendarzu i dokumenty utknęły w UM, to już niby nie ich problem. Prawda jest taka, że w piątek od rana na trasach powinny być wyłącznie autobusy SPPK. Umów ze szczecińskim spółkami do godz. 12 w dn. 1 czerwca jakoś nie podpisano...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez LLUZNIAK

torwid napisał(a):

> Umów ze szczecińskim spółkami > do godz. 12 w dn. 1 czerwca jakoś nie podpisano...

Czyli SPA jeżdżą dziś nie dość że nielegalnie (z tego co wiem to zarząd musiałby wydać przewoźnikowi odpowiednie zezwolenie na przejazd danymi trasami), to na dodatek za darmo (no w końcu nie ma umowy to nie ma pieniędzy)?! Fajne :) Wiwat ZDiTM!

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez leks 17

LLUZNIAK napisał(a):

> Czyli SPA jeżdżą dziś nie dość że nielegalnie (z tego co > wiem to zarząd musiałby wydać przewoźnikowi odpowiednie > zezwolenie na przejazd danymi trasami), to na dodatek za darmo > (no w końcu nie ma umowy to nie ma pieniędzy)?! Fajne :) > Wiwat ZDiTM!

Widocznie to kolejny efekt oszczędności w ZDiTM, były rozkłady weekendowe w dni powszednie to teraz z kolei SPA jeżdzą za darmo :P.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Dodałem na Komis już 50 cennych informacji :) !

wysłane przez lhb178 19

LLUZNIAK napisał(a):

> Czyli SPA jeżdżą dziś nie dość że nielegalnie (z tego co > wiem to zarząd musiałby wydać przewoźnikowi odpowiednie > zezwolenie na przejazd danymi trasami),

Zezwolenia (zwykle bezterminowe) na obsługę linii wydaje Wydział Aktywności Gospodarczej UM.

> to na dodatek za darmo > (no w końcu nie ma umowy to nie ma pieniędzy)?! Fajne :) > Wiwat ZDiTM!

Czy Tomek niewyraźnie napisał, że nie ZDiTM podpisuje umowy?

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez torwid  67

lhb178 napisał(a):

> Czy Tomek niewyraźnie napisał, że nie ZDiTM podpisuje umowy?

No tu masz rację, ale to ZDiTM jak zwykle przeprowadzał postępowanie przetargowe na ostatnia chwilę, nie zważając na napięte terminy. Dlatego na początku napisałem, że tym razem ZDiTM niby jest OK, ale jakby tak uczciwie spojrzeć, to nie do końca.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez LLUZNIAK

lhb178 napisał(a):

> Zezwolenia (zwykle bezterminowe) na obsługę linii wydaje > Wydział Aktywności Gospodarczej UM.

A nie było przypadkiem tak, że jeszcze ZDiTM musi kilka swoich groszy do tego dorzucić? :> Bo pamiętam, że kiedyś były problemy ze strony zarządu w związku z którąś z darmówek, kiedy to bodaj trasa się nie spodobała.

> Czy Tomek niewyraźnie napisał, że nie ZDiTM podpisuje umowy?

To teraz napisz ile czasu ZDiTM zostawił miastu na podpisanie umowy licząc od przekazania papierów do magistratu.

-- ...nadchodzi nowa jakość...

wysłane przez lhb178 19

LLUZNIAK napisał(a):

> > Zezwolenia (zwykle bezterminowe) na obsługę linii wydaje > > Wydział Aktywności Gospodarczej UM. > > A nie było przypadkiem tak, że jeszcze ZDiTM musi kilka swoich > groszy do tego dorzucić? :>

Owszem, bezproduktywną papierologię. Na szczęście nowa umowa nie oznacza nowego czy też zmiany zezwolenia.

> > Czy Tomek niewyraźnie napisał, że nie ZDiTM podpisuje umowy? > > To teraz napisz ile czasu ZDiTM zostawił miastu na podpisanie > umowy licząc od przekazania papierów do magistratu.

Nie wiem.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2