Forum
Zmiany na liniach autobusowych
wysłane przez Jasiek 36
wysłane przez Lukasy
I dwa pytanka: 1. To raczej oczywiste, ale wolę się upewnić - na przystankach stycznych z innymi liniami nazwy też się zmienią? 2. Komuś się nudziło? Po co zmiana nazw? Czym to jest podyktowane?
PS. Zaczyna się robić jak w GOP-ie. Ciekawe, czy wszędzie doczekamy się takich nazw przystanków, jak tam :P Btw, gdzieś znalazłem chyba Siemianowice Śląskie Michałkowice Giedła Odzieżowa :D
-- Jak świstak zdechnie, to go inne świstaki od razu w sreberka zawijają.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez MQ ?
> I dwa pytanka: > 1. To raczej oczywiste, ale wolę się upewnić - na > przystankach stycznych z innymi liniami nazwy też się > zmienią?
Zmienią się tabliczki z nazwami, ale nie nazwy w rozkładach. Powodem jest to, że do listopada powinny się zmienić rozkłady prawie wszystkich linii polickich, więc bez sensu by było wymieniać tabliczki dwa razy.
> 2. Komuś się nudziło?
Mi.
> Po co zmiana nazw? Czym to jest podyktowane?
Likwidacja nazw dublujących się z nazwami w Szczecinie, co najprościej można było uzyskać przez dodanie prefiksu "Police". A skoro dodajemy go w przypadku tych paru nazw, to dlaczego nie zrobić tego ze wszystkimi? Oprócz tego likwidacja nazw mówiących niewiele o lokalizacji przystanku (w miarę możliwości), typu "Police kościół".
wysłane przez Lukasy
> > 2. Komuś się nudziło? > > Mi.
E... aha :D
> Likwidacja nazw dublujących się z nazwami w Szczecinie, co > najprościej można było uzyskać przez dodanie prefiksu > "Police".
W porządku - dublom stop.
> A skoro dodajemy go w przypadku tych paru nazw, to > dlaczego nie zrobić tego ze wszystkimi?
Raczej zadałbym pytanie w drugą stronę - dlaczego dodawać "Police" do czegoś, co się nie dubluje i do czego ludzie się już przyzwyczaili? Mam rozumieć, że chodzi o ujednolicenie całych Polic, tak? Co prawda czepiłbym się paru nazw, ale zostawię to w spokoju ;)
Kolejne dwa pytania: 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, Jasienica, Mścięcino Dworzec... 2. Czemu nie ma wielkich liter w niektórych nazwach przystanków?
-- Jak świstak zdechnie, to go inne świstaki od razu w sreberka zawijają.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez MQ ?
> Raczej zadałbym pytanie w drugą stronę - dlaczego dodawać > "Police" do czegoś, co się nie dubluje i do czego ludzie się > już przyzwyczaili? Mam rozumieć, że chodzi o ujednolicenie > całych Polic, tak?
Tak. Nie uważasz, że niezbyt elegancko wygląda lista przystanków, na której tylko co któryś ma "Police" z przodu? Przecież ten autobus nie wyjeżdża co chwilę z Polic i do nich nie wraca, tylko ciągle w tych Policach jest.
> 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, > Jasienica, Mścięcino Dworzec...
Tak.
> 2. Czemu nie ma wielkich liter w niektórych nazwach > przystanków?
Oj w rozkładach są.
wysłane przez Iwo
> > 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, > > Jasienica, Mścięcino Dworzec... > > Tak.
Kto płaci za wymianę tabliczek? Gmina Police czy też ZDiTM?
-- Już za kilka dni na linie :)
wysłane przez MQ ?
> Kto płaci za wymianę tabliczek? Gmina Police czy też ZDiTM?
Nie wiem. Wiem, że z Gminą sprawa zmiany nazw została ustalona.
wysłane przez t105n 49
> > 2. Komuś się nudziło? > mkubien napisał(a):
> Mi.
I chwała Maćkowi za to, że w wolnej chwili zamiast dłubać w nosie, to siadł i uporządkował nazwy przystanków :-)
-- "Nanosekunda jest to czas, jaki upływa od momentu zapalenia się zielonego światła do momentu usłyszenia klaksonu samochodu stojącego za nami." (c) Jacek Fedorowicz
Wprowadzenie niespójności czasu przejazdu z innymi pośpiechami to przy tym wszystkim pikuś.
wysłane przez Filip_Police
wysłane przez MQ ?
> A co z reformą linii 109 i 111? Zmiana miała być od 1 > października a w tym news'ie nic o tym nie napisano ...
Będzie w swoim czasie.
Ciekawe dlaczego tak jest? Do tej pory wystarczało SPAKowi niskopodłogowców żeby wysyłać po 1 MEGA na 53 i 60 i 2 na linii 67, a teraz......??? I czy w ogóle ZDiTM zdjął tą brygadę na życzenie SPAKu?
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
> Nie ściągnięta, tylko nie zaznaczona w rozkładzie dla > pasażerów...
Jaki to ma sens, jeśli jakiś inwalida nie wie o której przyjedzie autobus niskopodłogowy? Czyli zajezdnia i tak musi puszczać niskacza, a pasażerowi się tylko utrudnia życie? Jaki problem jest w tym żeby zaznaczyć taki kurs?
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)
> Jaki to ma sens, jeśli jakiś inwalida nie wie o której > przyjedzie autobus niskopodłogowy?
Jak może zauważyłeś, na większości linii tabliczki wymienia się sukcesywnie, a na bieżąco informacja jest w Internecie.
> Czyli zajezdnia i tak musi > puszczać niskacza, a pasażerowi się tylko utrudnia życie? > Jaki problem jest w tym żeby zaznaczyć taki kurs?
Problem jest w tym, że niekoniecznie dobrze widać, że nie jest zaznaczony (zwłaszcza jeśli nie chodzi o tabliczkę) - ta funkcja w programie nie jest całkiem dopracowana.
-- Engel fliegen einsam
wysłane przez Jasiek 36
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Dzisiaj przeczytałem artykuł w "Panoramie 7" i już > domyślam się dlaczego zostały przesunięte zmiany na > liniach autobusowych na prawobrzeżu, wszystko dzięki Panu
A mówi ci coś data 21 X ? To już znasz odpowiedź :P
> radnemu Dzikowskiemu, który nagle zaczął protestować > przeciwko skróceniu 64 do Dąbia Dworzec, jak my za to > podziękujemy w ogóle nie mam pojęcia. Wykonał nawet w tym
Ależ się pofatygował...
> celu telefon do ZDiTM-u. Wszystko teraz zależeć będzie od > głosowania radnych odpowiedniej komisji UM. Śmieszny wydaje > się także Pan radny Gzyl, który w artykule obok mówi, że > nie ma mowy o oddaniu 64, 66 tylko dokąd :D czy skróceniu > 56 i 61. Ogólnie to proponowałbym ZDiTM-owi nie ulegać
Znów się kłania magiczna data - potem będzie już normalniej i zobaczysz, że wszystko potną jak miało być...
> naciskom naszym wspaniałym radnym, bo oni całe zmiany w > sieci komunikacji miejskiej mogą zupełnie popsuć, no ale > wiem w cuda wierzę. A tak na marginesie to tego artykułu w
Ale żeby więcej pieniędzy dali to jakoś się nie kwapią.
> ogóle nie opłaca się czytać, gdyż autor wymyślił taki > przystanek w Dąbiu jak Kostrzyńska i to, że tutaj na > prawobrzeżu mamy tylko 8 linii zwykłych i 3 pośpieszne.
Normalka dla tej "gazety"
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez qba111
wysłane przez Michal 2
> Co to za poroniony pomysł z tym żeby 67 jeździło tylko do > Stoczni Szczecińskiej. Przecież wiele ludzi nadal chce > jeździć do Ludowej a tak to na Hutniczej muszą się > przesiadać w tramwaj. Pewnie tak zrobili żeby ludzie > kupowali bilety sieciowe na wszystkie linie zwykłe które > są o wiele droższe.
Posiadacze biletu na 67 to malutki procent wszystkich pasażerów, wiec taki cel jest raczej mało prawdopodobny, a patrząc globalnie to dublowanie się autobusu z "dwiema i pół" :-) liniami tramwajowymi to rzeczywiście nieoszczędność. Do Stoczni skrócono tylko kursy poza szczytem wiec bilet na 1 linie obowiązuje też w tramwaju pokrywającym sie z autobusem, czyli do Ludowej! Nic nie dopłacisz! Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na 67. Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?
-- Kocham Szczecin!
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez nuevo
> Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?
Ja pamiętam, a poza szczytem co 14 minut :)
Nienawidzę przerostu formy nad treścią...
wysłane przez DamTram
> Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na > 67. > Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?
Taaa. 67 w szczycie jest tak nabuzowany, że jadąc od Kołłątaja do Witkiewicza i wolę jechać 53 jeżdżąc w prawie pustym autobusie o te 7-8 minut dłużej niż w takim tłoku na 67 jaki panuje.
-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
wysłane przez pawko
> Taaa. 67 w szczycie jest tak nabuzowany, że jadąc od > Kołłątaja do Witkiewicza i wolę jechać 53 jeżdżąc w > prawie pustym autobusie o te 7-8 minut dłużej niż w takim > tłoku na 67 jaki panuje.
Na 53 też często w szczycie jest nieziemski tłok(ucznowie LO 13 i LO 5)
Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
wysłane przez DamTram
> Na 53 też często w szczycie jest nieziemski tłok(ucznowie LO 13 > i LO 5)
No ale oni na Kołłataja wysiadają, a ja zazwycczaj wsiadam i jadę w stronę Pogodna.
PS. I tych okropnych gimnazjów przy tych LO :>
-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
wysłane przez lhb178 19
> Posiadacze biletu na 67 to malutki procent wszystkich > pasażerów, wiec taki cel jest raczej mało prawdopodobny, a > patrząc globalnie to dublowanie się autobusu z "dwiema i > pół" :-) liniami tramwajowymi to rzeczywiście > nieoszczędność.
Na dodatek alternatywą jest zepsucie czegoś innego z braku kierowców.
> Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na > 67. > Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?
Ja pamiętam co 5-6 albo 6 (i 53 co 7, ech).
-- Engel fliegen einsam
wysłane przez Jasiek 36
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> potrzebnych jest więcej. Czyżby jakieś nieokreślone > wyższe moce zablokowały te zmiany?
Mówi Ci coś data 21 X 2007? To znasz odpowiedź.
> Choć nie będę podawał kogo mam na myśli, to Ci Państwo > zamiast mieszać w rozkładach, zajęliby się lepiej > znalezieniem pomysłu na lepsze finansowanie całej > komunikacji miejskiej.
a to akurat dwie różne instytucje się tym zajmują...
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez Jasiek 36
> Mówi Ci coś data 21 X 2007? To znasz odpowiedź.
Ale jest już po wyborach, a tu dalej nic. Ale dobra znam już termin następnych zmian.
wysłane przez MQ ?
> Mam pytanie do zorientowanych kiedy nastąpią dalsze zmiany > w sieci linii autobusowych?
3 grudnia. W sporej mierze mało finezyjne cięcia związane z brakiem kierowców.
> Mam tu na myśli przede wszystkim zmiany w trasach i > rozkładach linii na prawobrzeżu oraz zmiany rozkładów > linii pośpiesznych i innych linii, które miały ulec > zmianie.
Zapomnij.
wysłane przez Jasiek 36
> Zapomnij.
A jaki jest tego powód, jeśli mogę wiedzieć? Czyżby spółki zablokowały zmiany?
wysłane przez MQ ?
> A jaki jest tego powód, jeśli mogę wiedzieć?
Sam o powodzie pisałeś miesiąc temu.
> Czyżby spółki zablokowały zmiany?
Przypuszczam, że w obecnej sytuacji przewoźnicy z pocałowaniem ręki by się zgodzili na ograniczenia. Mamy teraz takie czasy, że szczecińskie spółki same występują z wnioskami o ograniczenie pracy przewozowej.
wysłane przez Jasiek 36
> Sam o powodzie pisałeś miesiąc temu.
Czyli co kilku Panów radnych zaprzepaści pracę wielu ludzi i pieniądze, które poszły na te badania komunikacji miejskiej.
wysłane przez Iwo
> Czyli co kilku Panów radnych zaprzepaści pracę wielu ludzi i > pieniądze, które poszły na te badania komunikacji miejskiej.
Wystarczy, że kierowcom i motorniczym zaczną płacić przyzwoite pieniążki to skończą się problemy z obsadą.
-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...
wysłane przez pawko
> Wystarczy, że kierowcom i motorniczym zaczną płacić przyzwoite > pieniążki to skończą się problemy z obsadą.
Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM jest pusta?
Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9
wysłane przez Jasiek 36
> Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM > jest pusta?
No i właśnie tym problemem powinni się zająć Panowie radni Dzikowski i Gzyl, a nie wtrącać się Zditm-owi w to gdzie dana linia ma jeździć, tak jak jest to w przypadku linii prawobrzeżnych, których reformę Ci Panowie skutecznie, jak się okazało zablokowali. Nieraz żałuję, że zarządzanie poszczególnymi pakietami linii i biletami nie leży w gestii samych przewoźników, a Państwo radni dopłacaliby tylko do interesu w postaci przyznawania dotacji.
wysłane przez leks 17
> Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM > jest pusta?
To jest właśnie problem włodarzy. To oni mają wiedzieć skąd je wziąść. Miasto Szczecin ma 1,3mld kasy z czego w przypadku Szczecina idzie na KM dużo mniejszy % niż w innych dużych miastach Polski więć może pora z czegoś zrezygnować by się znalazły pieniądze na KM... a teraz właśnie mszczą się lata zaniedbań. Jeśli miasto chce wybudować drogę to szuka środków i (czasem) je znajduje, tak samo jest z kasą dla motorniczych, gdzieś ją trzeba znaleźć... Ale odpowiadać na to pytanie powinien Ci ktoś z urzędu.
-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)