Forum

Zmiany na liniach autobusowych

1 października nastąpią zmiany rozkładów jazdy linii 53, 60, 81, 102, 103, 106 i C. Wznowione zostanie kursowanie linii 61 Bis, zlikwidowana zostanie linia C Bis.

wysłane przez Jasiek 36

Wreszcie ta bezsensowna linia Cbis zostanie zlikwidowana, już dawno powinny być te kursy włączone do rozkładu linii C, bo na te parę kursów na dzień to szkoda pieniędzy na dodatkowe tabliczki. Zresztą to samo powinno dotyczyć wspaniałej linii o jednym kursie 77bis, której kurs powinien zostać włączony odpowiednio do 77.

wysłane przez Lukasy

Jednocześnie na linii 103 nastąpią następujące zmiany nazw przystanków

I dwa pytanka: 1. To raczej oczywiste, ale wolę się upewnić - na przystankach stycznych z innymi liniami nazwy też się zmienią? 2. Komuś się nudziło? Po co zmiana nazw? Czym to jest podyktowane?

PS. Zaczyna się robić jak w GOP-ie. Ciekawe, czy wszędzie doczekamy się takich nazw przystanków, jak tam :P Btw, gdzieś znalazłem chyba Siemianowice Śląskie Michałkowice Giedła Odzieżowa :D

-- Jak świstak zdechnie, to go inne świstaki od razu w sreberka zawijają.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MQ ?

Lukasy napisał(a):

> I dwa pytanka: > 1. To raczej oczywiste, ale wolę się upewnić - na > przystankach stycznych z innymi liniami nazwy też się > zmienią?

Zmienią się tabliczki z nazwami, ale nie nazwy w rozkładach. Powodem jest to, że do listopada powinny się zmienić rozkłady prawie wszystkich linii polickich, więc bez sensu by było wymieniać tabliczki dwa razy.

> 2. Komuś się nudziło?

Mi.

> Po co zmiana nazw? Czym to jest podyktowane?

Likwidacja nazw dublujących się z nazwami w Szczecinie, co najprościej można było uzyskać przez dodanie prefiksu "Police". A skoro dodajemy go w przypadku tych paru nazw, to dlaczego nie zrobić tego ze wszystkimi? Oprócz tego likwidacja nazw mówiących niewiele o lokalizacji przystanku (w miarę możliwości), typu "Police kościół".

wysłane przez Lukasy

mkubien napisał(a):

> > 2. Komuś się nudziło? > > Mi.

E... aha :D

> Likwidacja nazw dublujących się z nazwami w Szczecinie, co > najprościej można było uzyskać przez dodanie prefiksu > "Police".

W porządku - dublom stop.

> A skoro dodajemy go w przypadku tych paru nazw, to > dlaczego nie zrobić tego ze wszystkimi?

Raczej zadałbym pytanie w drugą stronę - dlaczego dodawać "Police" do czegoś, co się nie dubluje i do czego ludzie się już przyzwyczaili? Mam rozumieć, że chodzi o ujednolicenie całych Polic, tak? Co prawda czepiłbym się paru nazw, ale zostawię to w spokoju ;)

Kolejne dwa pytania: 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, Jasienica, Mścięcino Dworzec... 2. Czemu nie ma wielkich liter w niektórych nazwach przystanków?

-- Jak świstak zdechnie, to go inne świstaki od razu w sreberka zawijają.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MQ ?

Lukasy napisał(a):

> Raczej zadałbym pytanie w drugą stronę - dlaczego dodawać > "Police" do czegoś, co się nie dubluje i do czego ludzie się > już przyzwyczaili? Mam rozumieć, że chodzi o ujednolicenie > całych Polic, tak?

Tak. Nie uważasz, że niezbyt elegancko wygląda lista przystanków, na której tylko co któryś ma "Police" z przodu? Przecież ten autobus nie wyjeżdża co chwilę z Polic i do nich nie wraca, tylko ciągle w tych Policach jest.

> 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, > Jasienica, Mścięcino Dworzec...

Tak.

> 2. Czemu nie ma wielkich liter w niektórych nazwach > przystanków?

Oj w rozkładach są.

wysłane przez Iwo

mkubien napisał(a):

> > 1. Reszta przystanków w Policach też zmieni nazwy? Szkolna, > > Jasienica, Mścięcino Dworzec... > > Tak.

Kto płaci za wymianę tabliczek? Gmina Police czy też ZDiTM?

-- Już za kilka dni na linie :)

wysłane przez MQ ?

Iwo napisał(a):

> Kto płaci za wymianę tabliczek? Gmina Police czy też ZDiTM?

Nie wiem. Wiem, że z Gminą sprawa zmiany nazw została ustalona.

wysłane przez t105n  49

> Lukasy napisał(a):

> > 2. Komuś się nudziło? > mkubien napisał(a):

> Mi.

I chwała Maćkowi za to, że w wolnej chwili zamiast dłubać w nosie, to siadł i uporządkował nazwy przystanków :-)

-- "Nanosekunda jest to czas, jaki upływa od momentu zapalenia się zielonego światła do momentu usłyszenia klaksonu samochodu stojącego za nami." (c) Jacek Fedorowicz
C

wysłane przez MQ ?

Ostrzegę zawczasu, żeby się nikt nie przeraził. Otóż rozkład linii C to kicha. To znaczy nie tyle sam rozkład (bo tutaj w stosunku do aktualnego rozkładu niewiele się zmienia), co termin jego wprowadzenia. Ktoś się bardzo uparł, aby ten właśnie rozkład wszedł w życie 1 października. Jest z nim tylko mały problem - jest on dostosowany na Kasztanowym do kursów linii... 56. A zmiana trasy linii 56 na razie (nie wiadomo, czy w ogóle) nie będzie mieć miejsca. W efekcie tego w popołudniowym szczycie z Kasztanowego dokładnie o tej samej porze będą odjeżdżać autobusy linii 77 i C.

Wprowadzenie niespójności czasu przejazdu z innymi pośpiechami to przy tym wszystkim pikuś.

wysłane przez Filip_Police

A co z reformą linii 109 i 111? Zmiana miała być od 1 października a w tym news'ie nic o tym nie napisano ... Czy SPPK nie zgodził się na takie zmiany?

wysłane przez MQ ?

marcin_bozek napisał(a):

> A co z reformą linii 109 i 111? Zmiana miała być od 1 > października a w tym news'ie nic o tym nie napisano ...

Będzie w swoim czasie.
60

wysłane przez end 52

Z tego co dzisiaj zauważyłem, to na linii 60 od 1 października (w dni powszednie) została ściągnięta brygada niskopodłogowa. Przy czym na linii 53 nadal będzie kursować 1 niskopodłogowiec przez cały tydzień.

Ciekawe dlaczego tak jest? Do tej pory wystarczało SPAKowi niskopodłogowców żeby wysyłać po 1 MEGA na 53 i 60 i 2 na linii 67, a teraz......??? I czy w ogóle ZDiTM zdjął tą brygadę na życzenie SPAKu?

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez lhb178 19

andekalbin napisał(a):

> Z tego co dzisiaj zauważyłem, to na linii 60 od 1 > października (w dni powszednie) została ściągnięta > brygada niskopodłogowa.

Nie ściągnięta, tylko nie zaznaczona w rozkładzie dla pasażerów...

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez leks 17

lhb178 napisał(a):

> Nie ściągnięta, tylko nie zaznaczona w rozkładzie dla > pasażerów...

Jaki to ma sens, jeśli jakiś inwalida nie wie o której przyjedzie autobus niskopodłogowy? Czyli zajezdnia i tak musi puszczać niskacza, a pasażerowi się tylko utrudnia życie? Jaki problem jest w tym żeby zaznaczyć taki kurs?

-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)

wysłane przez lhb178 19

lex napisał(a):

> Jaki to ma sens, jeśli jakiś inwalida nie wie o której > przyjedzie autobus niskopodłogowy?

Jak może zauważyłeś, na większości linii tabliczki wymienia się sukcesywnie, a na bieżąco informacja jest w Internecie.

> Czyli zajezdnia i tak musi > puszczać niskacza, a pasażerowi się tylko utrudnia życie? > Jaki problem jest w tym żeby zaznaczyć taki kurs?

Problem jest w tym, że niekoniecznie dobrze widać, że nie jest zaznaczony (zwłaszcza jeśli nie chodzi o tabliczkę) - ta funkcja w programie nie jest całkiem dopracowana.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Jasiek 36

Dzisiaj przeczytałem artykuł w "Panoramie 7" i już domyślam się dlaczego zostały przesunięte zmiany na liniach autobusowych na prawobrzeżu, wszystko dzięki Panu radnemu Dzikowskiemu, który nagle zaczął protestować przeciwko skróceniu 64 do Dąbia Dworzec, jak my za to podziękujemy w ogóle nie mam pojęcia. Wykonał nawet w tym celu telefon do ZDiTM-u. Wszystko teraz zależeć będzie od głosowania radnych odpowiedniej komisji UM. Śmieszny wydaje się także Pan radny Gzyl, który w artykule obok mówi, że nie ma mowy o oddaniu 64, 66 tylko dokąd :D czy skróceniu 56 i 61. Ogólnie to proponowałbym ZDiTM-owi nie ulegać naciskom naszym wspaniałym radnym, bo oni całe zmiany w sieci komunikacji miejskiej mogą zupełnie popsuć, no ale wiem w cuda wierzę. A tak na marginesie to tego artykułu w ogóle nie opłaca się czytać, gdyż autor wymyślił taki przystanek w Dąbiu jak Kostrzyńska i to, że tutaj na prawobrzeżu mamy tylko 8 linii zwykłych i 3 pośpieszne.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Dzisiaj przeczytałem artykuł w "Panoramie 7" i już > domyślam się dlaczego zostały przesunięte zmiany na > liniach autobusowych na prawobrzeżu, wszystko dzięki Panu

A mówi ci coś data 21 X ? To już znasz odpowiedź :P

> radnemu Dzikowskiemu, który nagle zaczął protestować > przeciwko skróceniu 64 do Dąbia Dworzec, jak my za to > podziękujemy w ogóle nie mam pojęcia. Wykonał nawet w tym

Ależ się pofatygował...

> celu telefon do ZDiTM-u. Wszystko teraz zależeć będzie od > głosowania radnych odpowiedniej komisji UM. Śmieszny wydaje > się także Pan radny Gzyl, który w artykule obok mówi, że > nie ma mowy o oddaniu 64, 66 tylko dokąd :D czy skróceniu > 56 i 61. Ogólnie to proponowałbym ZDiTM-owi nie ulegać

Znów się kłania magiczna data - potem będzie już normalniej i zobaczysz, że wszystko potną jak miało być...

> naciskom naszym wspaniałym radnym, bo oni całe zmiany w > sieci komunikacji miejskiej mogą zupełnie popsuć, no ale > wiem w cuda wierzę. A tak na marginesie to tego artykułu w

Ale żeby więcej pieniędzy dali to jakoś się nie kwapią.

> ogóle nie opłaca się czytać, gdyż autor wymyślił taki > przystanek w Dąbiu jak Kostrzyńska i to, że tutaj na > prawobrzeżu mamy tylko 8 linii zwykłych i 3 pośpieszne.

Normalka dla tej "gazety"

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez qba111

Co to za poroniony pomysł z tym żeby 67 jeździło tylko do Stoczni Szczecińskiej. Przecież wiele ludzi nadal chce jeździć do Ludowej a tak to na Hutniczej muszą się przesiadać w tramwaj. Pewnie tak zrobili żeby ludzie kupowali bilety sieciowe na wszystkie linie zwykłe które są o wiele droższe.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Michal 2

qba111 napisał(a):

> Co to za poroniony pomysł z tym żeby 67 jeździło tylko do > Stoczni Szczecińskiej. Przecież wiele ludzi nadal chce > jeździć do Ludowej a tak to na Hutniczej muszą się > przesiadać w tramwaj. Pewnie tak zrobili żeby ludzie > kupowali bilety sieciowe na wszystkie linie zwykłe które > są o wiele droższe.

Posiadacze biletu na 67 to malutki procent wszystkich pasażerów, wiec taki cel jest raczej mało prawdopodobny, a patrząc globalnie to dublowanie się autobusu z "dwiema i pół" :-) liniami tramwajowymi to rzeczywiście nieoszczędność. Do Stoczni skrócono tylko kursy poza szczytem wiec bilet na 1 linie obowiązuje też w tramwaju pokrywającym sie z autobusem, czyli do Ludowej! Nic nie dopłacisz! Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na 67. Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?

-- Kocham Szczecin!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez nuevo

Michal napisał(a):

> Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?

Ja pamiętam, a poza szczytem co 14 minut :)

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez DamTram

Michal napisał(a):

> Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na > 67. > Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?

Taaa. 67 w szczycie jest tak nabuzowany, że jadąc od Kołłątaja do Witkiewicza i wolę jechać 53 jeżdżąc w prawie pustym autobusie o te 7-8 minut dłużej niż w takim tłoku na 67 jaki panuje.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez pawko

DamTram napisał(a):

> Taaa. 67 w szczycie jest tak nabuzowany, że jadąc od > Kołłątaja do Witkiewicza i wolę jechać 53 jeżdżąc w > prawie pustym autobusie o te 7-8 minut dłużej niż w takim > tłoku na 67 jaki panuje.

Na 53 też często w szczycie jest nieziemski tłok(ucznowie LO 13 i LO 5)

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez DamTram

pawko napisał(a):

> Na 53 też często w szczycie jest nieziemski tłok(ucznowie LO 13 > i LO 5)

No ale oni na Kołłataja wysiadają, a ja zazwycczaj wsiadam i jadę w stronę Pogodna.

PS. I tych okropnych gimnazjów przy tych LO :>

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):

> Posiadacze biletu na 67 to malutki procent wszystkich > pasażerów, wiec taki cel jest raczej mało prawdopodobny, a > patrząc globalnie to dublowanie się autobusu z "dwiema i > pół" :-) liniami tramwajowymi to rzeczywiście > nieoszczędność.

Na dodatek alternatywą jest zepsucie czegoś innego z braku kierowców.

> Innym tematem jest ciągłe ograniczanie częstotliwości na > 67. > Kto pamięta 67 co 7 minit w szczycie?

Ja pamiętam co 5-6 albo 6 (i 53 co 7, ech).

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Jasiek 36

Mam pytanie do zorientowanych kiedy nastąpią dalsze zmiany w sieci linii autobusowych? Mam tu na myśli przede wszystkim zmiany w trasach i rozkładach linii na prawobrzeżu oraz zmiany rozkładów linii pośpiesznych i innych linii, które miały ulec zmianie. Bo byłoby to trochę śmieszne, jakby wydano tyle kasy na badanie potoków pasażerskich i więźby w komunikacji miejskiej, a efektów po zmianą rozkładów kilku linii i zmianą trasy linii tramwajowej 2 nie byłoby żadnych, a z projektu choćby Zditm-u wynikało, że zmian potrzebnych jest więcej. Czyżby jakieś nieokreślone wyższe moce zablokowały te zmiany? Choć nie będę podawał kogo mam na myśli, to Ci Państwo zamiast mieszać w rozkładach, zajęliby się lepiej znalezieniem pomysłu na lepsze finansowanie całej komunikacji miejskiej.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> potrzebnych jest więcej. Czyżby jakieś nieokreślone > wyższe moce zablokowały te zmiany?

Mówi Ci coś data 21 X 2007? To znasz odpowiedź.

> Choć nie będę podawał kogo mam na myśli, to Ci Państwo > zamiast mieszać w rozkładach, zajęliby się lepiej > znalezieniem pomysłu na lepsze finansowanie całej > komunikacji miejskiej.

a to akurat dwie różne instytucje się tym zajmują...

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Jasiek 36

MC napisał(a):

> Mówi Ci coś data 21 X 2007? To znasz odpowiedź.

Ale jest już po wyborach, a tu dalej nic. Ale dobra znam już termin następnych zmian.

wysłane przez MQ ?

lukas napisał(a):

> Mam pytanie do zorientowanych kiedy nastąpią dalsze zmiany > w sieci linii autobusowych?

3 grudnia. W sporej mierze mało finezyjne cięcia związane z brakiem kierowców.

> Mam tu na myśli przede wszystkim zmiany w trasach i > rozkładach linii na prawobrzeżu oraz zmiany rozkładów > linii pośpiesznych i innych linii, które miały ulec > zmianie.

Zapomnij.

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Zapomnij.

A jaki jest tego powód, jeśli mogę wiedzieć? Czyżby spółki zablokowały zmiany?

wysłane przez MQ ?

lukas napisał(a):

> A jaki jest tego powód, jeśli mogę wiedzieć?

Sam o powodzie pisałeś miesiąc temu.

> Czyżby spółki zablokowały zmiany?

Przypuszczam, że w obecnej sytuacji przewoźnicy z pocałowaniem ręki by się zgodzili na ograniczenia. Mamy teraz takie czasy, że szczecińskie spółki same występują z wnioskami o ograniczenie pracy przewozowej.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

mkubien napisał(a):

> Sam o powodzie pisałeś miesiąc temu.

Czyli co kilku Panów radnych zaprzepaści pracę wielu ludzi i pieniądze, które poszły na te badania komunikacji miejskiej.

wysłane przez Iwo

lukas napisał(a):

> Czyli co kilku Panów radnych zaprzepaści pracę wielu ludzi i > pieniądze, które poszły na te badania komunikacji miejskiej.

Wystarczy, że kierowcom i motorniczym zaczną płacić przyzwoite pieniążki to skończą się problemy z obsadą.

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...

wysłane przez pawko

Iwo napisał(a):

> Wystarczy, że kierowcom i motorniczym zaczną płacić przyzwoite > pieniążki to skończą się problemy z obsadą.

Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM jest pusta?

Kleeberga->Wernyhory->Brama Portowa/Plac Zwcięstwa->LO9

wysłane przez Jasiek 36

pawko napisał(a):

> Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM > jest pusta?

No i właśnie tym problemem powinni się zająć Panowie radni Dzikowski i Gzyl, a nie wtrącać się Zditm-owi w to gdzie dana linia ma jeździć, tak jak jest to w przypadku linii prawobrzeżnych, których reformę Ci Panowie skutecznie, jak się okazało zablokowali. Nieraz żałuję, że zarządzanie poszczególnymi pakietami linii i biletami nie leży w gestii samych przewoźników, a Państwo radni dopłacaliby tylko do interesu w postaci przyznawania dotacji.

wysłane przez leks 17

pawko napisał(a):

> Skąd nagle mają się wziąc pieniążki na motorniczych, jak kasa KM > jest pusta?

To jest właśnie problem włodarzy. To oni mają wiedzieć skąd je wziąść. Miasto Szczecin ma 1,3mld kasy z czego w przypadku Szczecina idzie na KM dużo mniejszy % niż w innych dużych miastach Polski więć może pora z czegoś zrezygnować by się znalazły pieniądze na KM... a teraz właśnie mszczą się lata zaniedbań. Jeśli miasto chce wybudować drogę to szuka środków i (czasem) je znajduje, tak samo jest z kasą dla motorniczych, gdzieś ją trzeba znaleźć... Ale odpowiadać na to pytanie powinien Ci ktoś z urzędu.

-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)