Forum

Dalej nie pojedziemy...

zdjęcie
Dalej nie pojedziemy...

wysłane przez Iwo

Ciekaw jestem kiedy ktoś w ZDiTM wpadnie na tak oczywistą rzecz, jak wyznaczenie miejsc postojowych równolegle do krawężnika, a nie jak teraz prawie prostopadle. Tam co chwile są problemy z przejazdem! Może w końcu się ktoś obudzi, jak tramwaj przeciągnie parę puszek na raz...

-- Bozia dała rączki, konstruktor poręcze...

wysłane przez dark2224

Iwo napisał(a):

> Ciekaw jestem kiedy ktoś w ZDiTM wpadnie na tak oczywistą > rzecz, jak wyznaczenie miejsc postojowych równolegle do > krawężnika

Juz dawno na to wpadli i tak właśnie wyznaczyli,tylko na oznakowanie trzeba jeszcze patrzeć i... się do niego stosować. Pojazdy najczęściej blokujące przejazd przez ul.Dworcową nie stoją na miejscach parkingowych,tylko jak widać na załączonym obrazku na skrzyżowaniu,na prawym pasie ruchu wyznaczonym do jazdy na wprost.

wysłane przez Iwo

dark2224 napisał(a):

> Juz dawno na to wpadli i tak właśnie wyznaczyli,tylko na > oznakowanie trzeba jeszcze patrzeć i... się do niego > stosować.

Chciało by się powiedzieć gdzie jest Straż Miejska...

> Pojazdy najczęściej blokujące przejazd przez ul.Dworcową > nie stoją na miejscach parkingowych,tylko jak widać na > załączonym obrazku na skrzyżowaniu,na prawym pasie ruchu > wyznaczonym do jazdy na wprost.

Szkoda, że nie da się z tym nic zrobić.

-- Bozia dała rączki, konstruktor poręcze...

wysłane przez Pepe 236

dark2224 napisał(a):

> Pojazdy najczęściej blokujące przejazd przez ul.Dworcową > nie stoją na miejscach parkingowych,tylko jak widać na > załączonym obrazku na skrzyżowaniu,na prawym pasie ruchu > wyznaczonym do jazdy na wprost.

I niestety w ostatnim czasie coraz częściej to się tam zdarza. :/ Niecały miesiąc temu: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1189173266.news

wysłane przez alat57

Iwo napisał(a):

> Ciekaw jestem kiedy ktoś w ZDiTM wpadnie na tak oczywistą > rzecz, jak wyznaczenie miejsc postojowych równolegle do > krawężnika, a nie jak teraz prawie prostopadle. Tam co > chwile są problemy z przejazdem! Może w końcu się ktoś > obudzi, jak tramwaj przeciągnie parę puszek na raz...

Proponuję dokonać takiego wyczynu jako świeży moto. Ciekawy jestem jak by się to skończyło?:)

Poważnie mówiąc, w tej chwili jest to problem tylko dla tramwajów i pasażerów, które to "podmioty" dla ZDiTMu nie mają żadnego znaczenia a każdy nie wykonany kurs czy spóźnienie jest obarczobe brakiem zapłaty za w/km i karą umowną.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Iwo

alat57 napisał(a):

> Proponuję dokonać takiego wyczynu jako świeży moto. > Ciekawy jestem jak by się to skończyło?:)

Errr, może kto inny to przetestuje :)

> Poważnie mówiąc, w tej chwili jest to problem tylko dla > tramwajów i pasażerów, które to "podmioty" dla ZDiTMu nie > mają żadnego znaczenia a każdy nie wykonany kurs czy > spóźnienie jest obarczobe brakiem zapłaty za w/km i karą > umowną.

No właśnie, a przecież ZDiTM jako organizatorowi powinno zależeć na tym, aby komunikacja funkcjonowała bez problemów...

-- Bozia dała rączki, konstruktor poręcze...

wysłane przez Robert 5

Iwo napisał(a):

> > No właśnie, a przecież ZDiTM jako organizatorowi powinno > zależeć na tym, aby komunikacja funkcjonowała bez > problemów...

ZDiTM się pofatygował i uporządkował organizację ruchu na obszarze, gdzie dotąd była tylko szeroka nawierzchnia jezdni z kostki, krawężniki i kilka znaków pionowych. A jeżeli czyjaś ułańska fantazja każe mu parkować na środku jezdni (vide foto), to przecież żadne słupki czy inne przeszkody nie zdadzą tu egzaminu.

wysłane przez Iwo

Robert napisał(a):

> ZDiTM się pofatygował i uporządkował organizację ruchu na > obszarze,

Powiedz mi, co to za uporządkowanie ruchu, skoro przepisy są tam nagminnie łamane i nie ma dnia, bez wstrzymania ruchu w tym miejscu...?

-- Bozia dała rączki, konstruktor poręcze...

wysłane przez Robert 5

Iwo napisał(a):

> > Powiedz mi, co to za uporządkowanie ruchu, skoro przepisy są tam > nagminnie łamane i nie ma dnia, bez wstrzymania ruchu w tym > miejscu...?

Dobre pytanie :) "Eksperyment wykonany, lecz niestety nieudany" Jednak przy takiej ilości chętnych do parkowania, bez wyznaczenia pasów ruchu i miejsc postojowych byłoby tam jeszcze gorzej. Mam wrażenie, że dla kierowców nieobeznanych z układem szczecińskiej sieci tramwajowej, ten odcinek Dworcowej wygląda na całkowicie nieczynny (jak np. wiele ulic we Wrocławiu), zwłaszcza że na jednym z torów wyznaczone są miejsca postojowe. Dlatego niektórzy parkują tak jak na zdjęciu, zostawiając tylko przejazd w jedną stronę dla samochodów.

wysłane przez Iwo

Robert napisał(a):

> Dobre pytanie :) > "Eksperyment wykonany, lecz niestety nieudany"

Jeszcze parę takich " kwiatków " by się znalazło.

> Jednak przy takiej ilości chętnych do parkowania, bez wyznaczenia > pasów ruchu i miejsc postojowych byłoby tam jeszcze gorzej.

Z pewnością, tylko czasami odnosze wrażenie, że jak nie ma znaków, pasów itp. to jakoś u kierowców włącza się logiczne myślenie.

> Mam > wrażenie, że dla kierowców nieobeznanych z układem szczecińskiej > sieci tramwajowej, ten odcinek Dworcowej wygląda na całkowicie > nieczynny

Kierowca nie musi być obeznany z siecią tramwajową żeby logicznie myśleć, że na torach się nie parkuje. Ostatnim czasy na Santockiej na ptrzejeździe kolejowym nagminnie parkował samochód *(na chodniku ). Jak zwykle tłumaczenie, że przecież tędy nic nie jeździ. Tym czasem, PKP jakiś czas temu udrożniła tą bocznicę ( do magazynów wojskowych ) także jest szansa na pojawienie się tam składu... A panu kierowcy pewnego pięknego dnia autko wywieźli :D

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...

wysłane przez Jasiek 36

Iwo napisał(a):

> Tym czasem, PKP jakiś czas temu udrożniła tą bocznicę ( do magazynów > wojskowych ) także jest szansa na pojawienie się tam składu... A > panu kierowcy pewnego pięknego dnia autko wywieźli :D

Szkoda, bo ten samochód mógł sobie jeszcze postać i pewnego dnia pociąg może by to autko staranował, ale byłaby nauczka dla tego kierowcy.

wysłane przez Luke_Police  163

Iwo napisał(a):

> Ostatnim czasy na Santockiej > na ptrzejeździe kolejowym nagminnie parkował samochód *(na chodniku > ). Jak zwykle tłumaczenie, że przecież tędy nic nie jeździ. Tym > czasem, PKP jakiś czas temu udrożniła tą bocznicę ( do magazynów > wojskowych ) także jest szansa na pojawienie się tam składu...

Mówisz poważnie? Powiem szczerze, że przyglądałem się temu torowi wielokrotnie, bo mam tam uczelnię pod bokiem na 26 Kwietnia (od torów dzielą mnie tylko stadiony i korty). Pamiętam, że jeszcze w czerwcu tuż za zwrotnicą przy Turzynie była na tym torze wykolejnica, zaś odcinek do magazynów wojskowych porastały wysokie chaszcze... A okolica jest naprawdę malownicza, tor położony między zielonymi wzniesieniami, zawsze chciałem tam zrobić zdjęcie pociągu, lecz wiedziałem, że to niemożliwe :(

Technik serwisu :)

wysłane przez Ferrix 8

Luke_Police napisał(a):

> Pamiętam, że jeszcze w czerwcu > tuż za zwrotnicą przy Turzynie była na tym torze wykolejnica, zaś > odcinek do magazynów wojskowych porastały wysokie chaszcze...

Jak ostatnim razem tam byłem to były nie tylko wysokie chaszcze ale i braki w torowisku... Więc jeśli puszczenie tam składu okaże się prawdą no to będzie szok! Chyba czas się tam wybrać ponownie.

-- Pozdr., Fenix

STMKŻ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez hubertdz 38

Fenix napisał(a):

> jeśli puszczenie tam składu okaże się > prawdą no to będzie szok! Chyba czas się tam wybrać ponownie.

To moje osiedle, a tym torem chodzę codziennie, więc jak coś by się tam działo to nie omieszkam o tym napisać :-)

wysłane przez Iwo

Robert napisał(a):

> "Eksperyment wykonany, lecz niestety nieudany"

Jeśli już eksperymentujemy to można by wzdłuż torowiska wymalować np. żółte linie wyznaczające skrajnie. Pomogło by to nam jak i kierowcom, którzy czasem mają błędne przekoanie, że tramwaj jest tak samo szeroki jak rozstaw szyn.

-- Bozia dała rączki, a konstruktor poręcze...

wysłane przez alat57

Iwo napisał(a):

> Powiedz mi, co to za uporządkowanie ruchu, skoro przepisy są tam > nagminnie łamane i nie ma dnia, bez wstrzymania ruchu w tym > miejscu...?

Zadne porządkowanie ruchu tu czy w innych miejscach nic nie pomoże na "kierowców" którzy nie posiadają choć troszkę wyobraźni. Odnośnie tego co widać na fotce, pojazdy z prawej strony również nie powinny parkować w ten sposób, ale jest to już troszkę bardziej logiczne ponieważ po samych szynach widać wyraźnie że są nie eksploatowane, chociaż jakby tak trójka nie wyrobiła na rozjeździe to by było ciekawie. Natomiast wygląd szyn z lewej wyraźnie wskazuje na to iż coś po nich jeździ. W tym przypadku nawet argument że np. kierowca jest cudzoziemcem nie usprawiedliwia takiej gafy, jednak jak wcześniej napisałem, trzeba troszkę wyobraźni.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 19

alat57 napisał(a):

> Odnośnie tego co widać na fotce, pojazdy z prawej strony również > nie powinny parkować w ten sposób, ale jest to już troszkę bardziej > logiczne ponieważ po samych szynach widać wyraźnie że są nie > eksploatowane, chociaż jakby tak trójka nie wyrobiła na rozjeździe > to by było ciekawie.

Z naszego (nazwijmy go miłośniczego) punktu widzenia nie powinny, ale są na nich wyznaczone miejsca parkingowe, a już nie będę sugerować, kto ten - jeszcze niedawno przynajmniej teoretycznie nadający się do ruchu odcinek - ukatrupił likwidując krzyżownicę przy Nabrzeżu Wieleckim.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Michal 2

Robert napisał(a):

> ZDiTM się pofatygował i uporządkował organizację ruchu na > obszarze, gdzie dotąd była tylko szeroka nawierzchnia jezdni z > kostki, krawężniki i kilka znaków pionowych.

Uporządkował... Pomijając estetykę farby na pewnie zabytkowym bruku, "zakreskował" za dużo (np. pod U.Pocztowym) i teraz "łosie" nie mają gdzie parkować (np. na torach) Ale przy okazji "porządków" urządzono parking na wysokości pętli na Dworcowej. I Wszystko byłoby OK, gdyby to był tylko przystanek, a nie końcowy! Przepisy mówią, że nie wolno ominąć z prawej strony tramwaju na przystanku. Dawniej, można było to zrobić z lewej, dziś już sie nie da! Dawniej zniecierpliwieni kierowcy łamali przepisy, bo nie mysleli, że mogą inaczej, dziś, bo są do tego zmuszeni! A co z bezpieczeństwem pasażerów? Czy motorniczy zauważyli ten problem?

-- Kocham Szczecin!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Michal napisał(a):

> Uporządkował... Pomijając estetykę farby na pewnie zabytkowym > bruku, "zakreskował" za dużo (np. pod U.Pocztowym) i teraz

Nie za dużo tylko zgodnie z przepisami od skrzyżowania musi być odstęp - stąd martwe pole.

> "łosie" nie mają gdzie parkować (np. na torach) > Ale przy okazji "porządków" urządzono parking na wysokości > pętli na Dworcowej. I Wszystko byłoby OK, gdyby to był tylko > przystanek, a nie końcowy!

I to jest problem bo z lewej niedasie a z prawej nie wolno tylko co z tego - jak mają stać kilka minut to jadą z prawej - ZDiTM IMO mógłby przerysować linie tam na dole - po lewej tylko parkowanie wzdłużne a po prawej na wysokości przystanku od torów do chodnika martwe pole, żeby nie jeżdżono gdy tramwaj stoi(może pomoże a jak nie pomoze to po przemalowaniu można nawet jakieś 2 słupki wstawić i już :) )

-- jednym słowem - Volvo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mike

MC napisał(a):

> I to jest problem bo z lewej niedasie a z prawej nie wolno tylko co z tego - jak mają stać kilka minut to jadą z prawej (...)

Michal napisal: > Przepisy mówią, że nie wolno ominąć z prawej strony tramwaju na przystanku.

Odnośnie przepisów ruchu drogowego - jaki przepis? kto powiedział, że nie wolno? Wolno. Trzeba zachować oczywiście warunki odnośnie omijania, wymijania czy wyprzedzania (to 3 różne manewry), a także zachowania się przy przystankach komunikacji miejskiej -> czyli szczególną ostrożność.

Dla ścisłości: Art.26.p6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu innych pojazdów komunikacji publicznej.

Warto zwrócić uwagę na drugie zdanie - "i na taki czas". Jeśli ludzie wysiedzi i wsiedli, a pojazd KM dalej stoi, można go ominąć, także z prawej strony, także na zwykłym przystanku, zachowując w/w przepis. Oczywiście, bezpieczniej jest nie omijać takiego pojazdu na zwykłym przystanku, bo może nagle komuś z pasażerów się odwidzieć i wylecieć z pojazdu KM lub do niego wlecieć... dość powszechne u nas... Czyli i tak, i nade wszystko szczególna ostrożność przy przystankach KM.

-- Kierowca bombowca :)

wysłane przez Michal 2

Mike napisał(a):

> Dla ścisłości: > Art.26.p6. (...) Jeżeli przystanek > nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek > wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany > zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić > pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.

I tu jest właśnie urzędnicza "interpretacja przepisów" Według interpretacji Art.26.p.6. mojego instruktora Nauki Jazdy z przed kilku lat (który oczywiście może się mylić) czas przeznaczony na swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik zaczyna sie w momencie zatrzymania sie pojazdu KM a kończy po jego ruszeniu z przystanku, i ze chodzi tu o przedzial czasu, a nie o fizycznego czlowieka ktory kreci sie lub nie po jezdni. Z moich obserwacji wynika, ze taka jest praktyka na miescie (z wyjątkiem ul.Dworcowej :-)), ale praktyka nie zawsze zgadza sie z teorią... Dzięki za przytoczenie Art.

-- Kocham Szczecin!

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):

> > Art.26.p6. (...) Jeżeli przystanek > > nie jest wyposażony w wysepkę dla pasażerów, a na przystanek > > wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany > > zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić > > pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik. > > I tu jest właśnie urzędnicza "interpretacja przepisów" > Według interpretacji Art.26.p.6. mojego instruktora Nauki Jazdy z > przed kilku lat (który oczywiście może się mylić) czas > przeznaczony na swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik zaczyna > sie w momencie zatrzymania sie pojazdu KM a kończy po jego ruszeniu z > przystanku, i ze chodzi tu o przedzial czasu, a nie o fizycznego > czlowieka ktory kreci sie lub nie po jezdni.

A ja zetknąłem się z innymi opiniami, łącznie z wyjaśnieniem co i po co się w 1984 r. w tym przepisie zmieniło - poprzednio wymuszał zachowanie właśnie takie, jak piszesz.

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez lhb178 19

Michal napisał(a):

> Ale przy okazji "porządków" urządzono parking na wysokości > pętli na Dworcowej. I Wszystko byłoby OK, gdyby to był tylko > przystanek, a nie końcowy!

Fajnie, ale mogło być gorzej (co do tego przystanku)...

> Dawniej, można było to zrobić z lewej, dziś już sie nie da! > Dawniej zniecierpliwieni kierowcy łamali przepisy, bo nie mysleli, > że mogą inaczej, dziś, bo są do tego zmuszeni! A co z > bezpieczeństwem pasażerów?

Tłumaczenie jest takie, że omijanie tramwaju z lewej strony byłoby niebezpieczne dla pieszych na przejściu (zasłoniętych przez tramwaj). Takie dostosowanie do jednej ze sztandarowych zasad kierowców - "jeśli czegoś nie widać, to tego nie ma".

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez torwid  67

Iwo napisał(a):

> Ciekaw jestem kiedy ktoś w ZDiTM wpadnie na tak oczywistą > rzecz, jak wyznaczenie miejsc postojowych równolegle do > krawężnika, a nie jak teraz prawie prostopadle. (...)

Napisz oficjalne pismo. Odpowiedzą Ci, że problem faktycznie jest im znany, ale nie oni odpowiadają za organizację ruchu w mieście. Jedynie wdrażają w życie to, co nakaże WGKiOŚ. A nie oczekujesz chyba od ZDiTM inicjatywy z propozycją rozwiązania problemu, bo przecież należałoby ją napisać, przesłać, a potem jeszcze omawiać i uzasadniać na jednym z wielu spotkań, które obie jednostki nagminiie odbywają... :) A jeszcze nie daj Boże WGKiOŚ ją zatwierdzi, to trzeba będzie firmie odpowiedzialnej za bieżące utrzymanie oznakowania poziomnego zlecić kupno dodatkowejpuszki farby i sprawdzić poprawność wykonania zadania.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez techno

Wysłać to na stronę www.nieparkuj.pl :) Szkoda tylko, że nie pokażą tablicy rejestracyjnej...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez alat57

techno napisał(a):

> Wysłać to na stronę www.nieparkuj.pl :) Szkoda tylko, że > nie pokażą tablicy rejestracyjnej...

Gdyby tylko autor fotki zgodził się na to....:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)