Forum

Podbijarka torów na alei Bohaterów Warszawy

zdjęcie
Podbijarka torów na alei Bohaterów Warszawy

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Tak mnie ciekawi: w jaki sposób transportują podbijarkę na tory tramwajowe?
macieq napisał(a):

> Tak mnie ciekawi: w jaki sposób transportują podbijarkę na > tory tramwajowe?

Zapewne w taki sam, jak transportowano Tatry na nasze Tory...

Alle weiteren Rechte vorbehalten!
macieq napisał(a):

> Tak mnie ciekawi: w jaki sposób transportują podbijarkę na > tory tramwajowe?

Oczywiście sporych rozmiarów lawetą.
Transport podbijarki na potrzeby remontu torowiska na ul. Ku Słońcu: http://pni.net.pl/images/stories/sprzet/podbijarka_rozjazdowa_PR.jpg Rozładowana/załadowana została za pomocą dwóch dźwigów.

wysłane przez Bauer

... wykorzystać zwrotnicę z torów kolejowych na tramwajowe znajdującą się w rejonie stoczni? O ile jeszcze istnieje :P

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> ... wykorzystać zwrotnicę z torów kolejowych na tramwajowe > znajdującą się w rejonie stoczni? O ile jeszcze istnieje > :P

Niestety ta zwrotnica nie jest pełna, tzn. brakuje w niej fragmentu szyny. :-/

-- Wynajm powierzchni reklamowej :P

wysłane przez Bauer

mike_1994 napisał(a):

> Niestety ta zwrotnica nie jest pełna, tzn. brakuje w niej > fragmentu szyny. :-/

No szkoda, zawsze lepiej by jednak było uzupełnić ubytek i mieć spokój na przyszłość, a przecież tyle remontów jeszcze przed Nami :P

-- Zaczynam mieć dość :(

wysłane przez DamTram

Bauersoon napisał(a):

> No szkoda, zawsze lepiej by jednak było uzupełnić ubytek i > mieć spokój na przyszłość, a przecież tyle remontów > jeszcze przed Nami :P

Jej już nie ma bardzo długo ;] Kiedyś tymi torami przyjeżdżały na lawetach tramy przetaczało je się na trakcje tramwajową i sru do zajezdni. Nie wiem kiedy ostatni razy była taka mtoda stosowana, jednakże "Bulwy" przyjechały na lawetach samochodowych.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez MQ ?

mike_1994 napisał(a):

> Niestety ta zwrotnica nie jest pełna, tzn. brakuje w niej > fragmentu szyny. :-/

ZTCW jest kompletna. Tam zdaje się nigdy nie było mechanizmu zwrotnicy, a używało się specjalnych nakładek.

wysłane przez Mareczek 5

mike_1994 napisał(a):

> Niestety ta zwrotnica nie jest pełna, tzn. brakuje w niej > fragmentu szyny. :-/

Stosowało się nakładki(?), które umożliwiały przejazd z torów kolejowych na tramwajowe i nazod. Ostatni raz były używane, gdy do Warszawy wysyłano parę (2?) eNek (widziałem gdzieś zdjęcia Olafa).

BTW, jeżeli chcielibyśmy się bawić w transport podbijarki po szynach to mielibyśmy naprawdę sporej wagi operację aby nią tam dojechać (podbijarka ma koła o profilu kolejowym bodajże). Chyba nie warte świeczki.

-- "... przecież to wnętrze wagonu dla ludzi a nie skrzynia z jajami na eksport." - (C) WFDiF

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mario  ?

Mareczek napisał(a):

> Stosowało się nakładki(?), które umożliwiały przejazd z > torów kolejowych na tramwajowe i nazod. Ostatni raz były > używane, gdy do Warszawy wysyłano parę (2?) eNek (widziałem > gdzieś zdjęcia Olafa).

Pamiętam też, jak na tych torach kolejowych sttały też "stodwójki" po remontach a'la 610''. :) Przez pare dni stały na przyczepach kolejowych, a potem już na torach kolejowych.

-- Teraz moim ulubionymi składami są: 1047+1048 i 1049+1050 ;-P

wysłane przez Pepe 236

Bella napisał(a):

> Pamiętam też, jak na tych torach kolejowych sttały też > "stodwójki" po remontach a'la 610''. :) Przez pare dni stały > na przyczepach kolejowych, a potem już na torach kolejowych.

Ale jednak stodwójki przyjeźdzały z remontów na wagonach do 1995 włącznie, a n-ki transportowano także w 1996 roku i chyba nawet jeszcze później coś około 1998. :]
W jaki sposób wygląda przestawianie podbijarki z toru na tor: dźwigiem czy zawraca na pobliskim żeberku (nie wiem czy zmieści się na zakrętach) przy Wawrzyniaka?
Bosman1980 napisał(a):

> W jaki sposób wygląda przestawianie podbijarki z toru na > tor: dźwigiem czy zawraca na pobliskim żeberku (nie wiem > czy zmieści się na zakrętach) przy Wawrzyniaka?

Widziałem przygotowania do takiej operacji podczas ostatniego remontu na Ku Słońcu. Pod podbijarką, w poprzek torowiska montuje się specjalne szyny i po tych szynach przetacza ją jakoś (nie wiem, jak) na tor obok.
HDD napisał(a):

> Widziałem przygotowania do takiej operacji podczas ostatniego > remontu na Ku Słońcu. Pod podbijarką, w poprzek torowiska > montuje się specjalne szyny i po tych szynach przetacza ją > jakoś (nie wiem, jak) na tor obok.

Jest odpowiednia tzw. przejściówka, coś w rodzaju nakładki, na tor na którym się znajduje zostają położone ostro ścięte iglice (jak w zwrotnicach), następnie na międzytorzu jest ułożony któtki odcinek toru i oczywiście taki sam zjazd jak w przypadku najazdu. Wygląda to jak lekko wyprostowane S.

Taka operacja trwa ok. 2 godz.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
alat57 napisał(a):

> Jest odpowiednia tzw. przejściówka, coś w rodzaju nakładki, > na tor na którym się znajduje zostają położone ostro > ścięte iglice (jak w zwrotnicach), następnie na międzytorzu > jest ułożony któtki odcinek toru i oczywiście taki sam zjazd > jak w przypadku najazdu. > Wygląda to jak lekko wyprostowane S.

Moglibyście coś podobnego (ale z rozjazdem) sfabrykować do ruchu wahadłowego / po jednotorze - w necie są nawet zdjęcia takich wynalazków :)

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Piotr

Podobno zabrali się dzisiaj za rycie Krzywoustego :). Kto tak właściwie wygrał przetarg na ten odcinek?

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Podobno zabrali się dzisiaj za rycie Krzywoustego :). Kto > tak właściwie wygrał przetarg na ten odcinek?

Infrastruktura i MPK Łódź z tego co wiem :P.

-- Skład 105N 651+639 wymiata! :)
ZDiTM - Piechotą zdrowiej !
Od 23.09 korzystam z KM tylko w syt. koniecznych :)