Forum

Swing przyjedzie do Szczecina dziś w nocy na dłuuugiej...

Specjalnym transportem z Bydgoszczy do Szczecina przyjedzie pierwszy niskopodłogowy tramwaj w historii Szczecina.
Bzdura - "platforma" (czym ta naczepa niestety nie jest) nie może jechać 110 km/h, to regulują przepisy i po pierwsze w Polsce ciężarówka może osiągać maksymalnie 80 km/h, poza tym każdy ciągnik siodłowy winien być ograniczony elektronicznie do prędkości max 89 km/h. Wszystkich, którzy chętnie podyskutowaliby na ten temat chciałbym z góry uświadomić, że to jeden z nielicznych przepisów, do których stosuje się około 90% kierowców ciężarówek, a raczej ich właścicieli. Co do przewozu - mimo wszystko raczej odbędzie się w żółwim tempie, droga z Bydgoszczy nie należy do najbardziej przychylnych transportom ponadgabarytowym. Może ktoś z was orientuje się jaka firma podjęła się zlecenia?

Tutaj link do zdjęć tego typu transportu: http://www.trucks-machines.pl/prezentacja29011050_Tramwaj_na_drodze.html

PESA dla Warszawy ;)

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)
Nie każdy ciągnik siodłowy musi mieć ograniczenie do 89km/h. Są od tego wyłączenia. Poza tym to się tyczy wszystkich ciężarówek a nie tylko ciągników siodłowych. No i dużo nowych aut ma ogranicznik na 85km/h już ustawiany. Ale fakt; dziennikarza nieco poniosło z tą prędkością. Tzn. teoretycznie można sobie załatwić zwolnienie z tych ograniczeń prędkości ale takim cudem to raczej nikt nie będzie gonił na złamanie karku.

Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
kilofownikownia napisał(a):

> Nie każdy ciągnik siodłowy musi mieć ograniczenie do > 89km/h. Są od tego wyłączenia.

M. in. pojazdy nauki jazdy.
kilofownikownia napisał(a):

> Nie każdy ciągnik siodłowy musi mieć ograniczenie do > 89km/h.

Umówmy się - każdy "cywilny". Co do samochodów ciężarowych, owszem, ale mówimy tu o konkretach. Pomijając - wie ktoś już jaka firma zajęła się transportem? Ewentualnie posiada ktoś jakieś zdjęcie całego zestawu?

-- #2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez t105n  49

Ech, szkoda że takie ponadgabaryty nie transportuje się koleją. Kiedyś nawet autobusy przyjeżdżały na platformach kolejowych.

wysłane przez Mariusz_W

t105n napisał(a):

> Ech, szkoda że takie ponadgabaryty nie transportuje się > koleją. Kiedyś nawet autobusy przyjeżdżały na > platformach kolejowych.

No właśnie, jak by było w przypadku transportu koleją? Nie byłoby przeszkód, aby tramwaj przemieszczał się na własnych kołach? Są w ogóle jakieś czynne łączniki sieci tramwajowej z kolejową w Sz-nie?

wysłane przez lukaszenko 16

Mariusz_W napisał(a):

> No właśnie, jak by było w przypadku transportu koleją? Nie > byłoby przeszkód, aby tramwaj przemieszczał się na > własnych kołach? > Są w ogóle jakieś czynne łączniki sieci tramwajowej z > kolejową w Sz-nie?

Ja wątpię, żeby coś takiego w ogóle istniało w Polsce, a co dopiero w Szczecinie. :D

-- Robiła babcia na drutach, przejechał tramwaj i spadła...

wysłane przez BatiX  14

lukaszenko napisał(a):

> Ja wątpię, żeby coś takiego w ogóle istniało w Polsce, a co > dopiero w Szczecinie. :D

A zdaje się, że właśnie w Szczecinie istniało kilkadziesiąt lat temu :)

wysłane przez BatiX  14

Mariusz_W napisał(a):

> No właśnie, jak by było w przypadku transportu koleją? Nie > byłoby przeszkód, aby tramwaj przemieszczał się na > własnych kołach?

W związku z inną konstrukcją wózków jezdnych, szerokością kół, itp - mógłby mieć chyba problemy na zwrotnicach i tego typu elementach.

wysłane przez MarcinB

BatiX napisał(a):

> W związku z inną konstrukcją wózków jezdnych, szerokością > kół, itp - mógłby mieć chyba problemy na zwrotnicach i tego > typu elementach.

Tramwaj na torach kolejowych, by sobie poradził i były nawet takie eksperymenty w Polsce, choć sam wagon był ciągnięty/pchany. http://www.forumakad.pl/archiwum/98/7-8/images/image050.jpg

Z łódzkiego podwórka, to pamiętam rampę do rozładowywania tramwajów, która jeszcze używana była na początku lat 90-tych. Rampa znajdowała sie na bocznicy zakładów "Uniontex" przy skrzyżowaniu ulicy Kilińskiego i Tymienieckiego. Rampa była połączona z siecią torową i elektryczną. Łącznik został zlikwidowany w czasie remontu torów na Kilińskiego 2-3 lata temu, a sama rampa wraz z całą bocznicą, trochę wcześniej. Aż z ciekawości sie tam przejdę i zobaczę jak to teraz wygląda.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez kajetansz 65

Mariusz_W napisał(a):

> Są w ogóle jakieś czynne łączniki sieci tramwajowej z > kolejową w Sz-nie?

Było coś takiego w Szczecinie Grabowie. Tam rozładowywano tramwaje. Przed rozładunkiem z uwagi na ruch transportowy do Stoczni Szczecińskiej platformy z tramwajami stały na torach odstawczych stacji Szczecin Niebuszewo.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez MarcinB

kajetansz napisał(a):

> Było coś takiego w Szczecinie Grabowie.

A sam łącznik (chodzi o zwrotnice i fragmenty torów) z siecią tramwajową zlikwidowano chyba 2 lata temu.

wysłane przez Mareczek 5

Mr_Reaper napisał(a):

> kajetansz napisał(a):

> > Było coś takiego w Szczecinie Grabowie. >  > A sam łącznik (chodzi o zwrotnice i fragmenty torów) z siecią > tramwajową zlikwidowano chyba 2 lata temu.

Pi razy drzwi w sierpniu 2008. Zostało tyle - http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2009/1231070671.jpg

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Phobos 17

> Pi razy drzwi w sierpniu 2008. Zostało tyle - > http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2009/1231070671.jpg

A może Olaf jak to przeczyta, to by wrzucił fotki z transportu eNek do Warszawy jakoś około 1998 czy 1999 roku? Właśnie w tym miejscu?:-)

-- Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Mareczek 5

Phobos napisał(a):

> A może Olaf jak to przeczyta, to by wrzucił fotki z transportu eNek > do Warszawy jakoś około 1998 czy 1999 roku? Właśnie w tym > miejscu?:-)

Popieram :-))

Jeszcze jedno, sprzed wycięcia - http://eu07.pl/~mpaw/1025-1026_2.jpg

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

kajetansz napisał(a):

> Było coś takiego w Szczecinie Grabowie. Tam rozładowywano > tramwaje. Przed rozładunkiem z uwagi na ruch transportowy do > Stoczni Szczecińskiej platformy z tramwajami stały na torach > odstawczych stacji Szczecin Niebuszewo.

http://www.bahn-in-pommern.de/sonstiges/sf_chwarstnica-szczecin3.htm 11 zdjęcie od góry (SN61 oraz 105N), jak się dobrze przyjrzycie zobaczycie przejście rozjazdowe z torów kolejowych w tramwajowe (spod "ganza" w prawo).

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez pioko17 38

MaK napisał(a):

[ciach]

A orientuje się ktoś, jaki był powód likwidacji? Przecież to dość ciekawe i przydatne rozwiązanie. Tylko myślę, że byłby problem z dojazdem takiego SWINGa z tej okolicy, gdyż jest trochę zadelikatny ta takie tory. :P

wysłane przez pioko17 38

Mariusz_W napisał(a):

> No właśnie, jak by było w przypadku transportu koleją? Nie > byłoby przeszkód, aby tramwaj przemieszczał się na > własnych kołach?

Wagony przemieszczają się zawsze na transporterach. Transport na własnych kołach byłby dłuższy, niż samochodowy. A na platformie kolejowej jest szybciej i na pewno bezpieczniej. Ja zawsze jak widzę te ciągniki to zawsze sobie myślę, czy one są bezpieczne dla wagonu?

Film: http://www.youtube.com/watch?v=8IiBLKQTHck

wysłane przez Mareczek 5

pioko17 napisał(a):

> Wagony przemieszczają się zawsze na transporterach. Transport > na własnych kołach byłby dłuższy, niż samochodowy. A na > platformie kolejowej jest szybciej i na pewno bezpieczniej.

Szybciej? Nie chcę gdybać, ale nie zdziwiłbym się, gdyby dzisiaj zapakowany SWING na platformę ruszył do Szczecina dopiero jutro, a co dopiero rozrządzanie, dojazd na Niebuszewo itd. Na poniedziałek może by dojechał.

Ponadto popytaj kolegów z Warszawy jak wygląda transport koleją (przewóz Helmuta z Gorzowa), bo sami kolejarze Ci nie pomogą. Jedynie co zrobią to przyślą Ci rachunek.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

>  > Ponadto popytaj kolegów z Warszawy jak wygląda transport koleją > (przewóz Helmuta z Gorzowa), bo sami kolejarze Ci nie pomogą. > Jedynie co zrobią to przyślą Ci rachunek.

Z transportem autobusu podobnie. Sami to ćwiczyliśmy kilka lat temu (dojechał uboższy o jedną szybę).

wysłane przez alat57

Mariusz_W napisał(a):

> No właśnie, jak by było w przypadku transportu koleją? Nie > byłoby przeszkód, aby tramwaj przemieszczał się na > własnych kołach? > Są w ogóle jakieś czynne łączniki sieci tramwajowej z > kolejową w Sz-nie?

Na własnych to było by trudne,(różnica napięcia (1.5kV a 660V)) jednak koleją było by możliwe, na odpowiedniej platformie, gdyby nie zdezelowane tory przy pierwszej bramie kolejowej, przy pomocy której niestety nie da się takiego pakunku rozładować:)

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez techno

alat57 napisał(a):

> Na własnych to było by trudne,(różnica napięcia (1.5kV a > 660V))

Mała korekta - nie 1,5 a 3 kV prądu stałego.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez alat57

techno napisał(a):

> Mała korekta - nie 1,5 a 3 kV prądu stałego.

Przepraszam, masz rację, w sieci kolejowej jest 3kV prądu stałego. Pracując pod 15kV w rozdzielni s/n można się, trachnąć prawda?

-- Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez techno

alat57 napisał(a):

> Przepraszam, masz rację, w sieci kolejowej jest 3kV prądu stałego. > Pracując pod 15kV w rozdzielni s/n można się, trachnąć prawda?

Oczywiście, że można się trachnąć. Szczególnie w takim momencie, kiedy wszyscy oczekujemy dnia dzisiejszego i prezentacji nowego nabytku TS:)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mariusz_W

alat57 napisał(a):

> Na własnych to było by trudne,(różnica napięcia (1.5kV a > 660V)) jednak koleją było by możliwe, na odpowiedniej > platformie, […].

Wiem o tym, ale nie chodziło mi o jazdę o „własnych siłach”, tylko na takich samych zasadach jak są transportowane wagony Metra Warszawskiego (wraz z wagonami ochronnymi). O ile dobrze pamiętam, maksymalna prędkość takiego pociągu takich pociągów to 60 km/h.

wysłane przez Wojtas066

A ma ktoś możliwość zrobienia kilku fotek?? Byłoby to ciekawe.

wysłane przez Porscheee

Wojtas066 napisał(a):

> A ma ktoś możliwość zrobienia kilku fotek?? Byłoby to > ciekawe.

Byłem w nocy i porobiłem trochę zdjęć, o 12 też będę, ale już filmiki nakręcę ;) Zdjęcia w linku poniżej:

http://www.mmszczecin.pl/37068/2010/11/13/pesa-swing-przyjechala-do-szczecina-pierwsze-zdjecia-tramwaju-w-szczecinie?category=news

wysłane przez torwid  67

Wojtas066 napisał(a):

> A ma ktoś możliwość zrobienia kilku fotek?? Byłoby to > ciekawe.

http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Swing-juz-w-Szczecinie

Na razie 5, więcej wkrótce.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez MaK

torwid napisał(a):

> Na razie 5, więcej wkrótce.

Te naklejone nr i logo na czole wagonu już tak zostanie? o_O

wysłane przez Robert 5

MaK napisał(a):

> Te naklejone nr i logo na czole wagonu już tak zostanie? o_O

A jak :]

wysłane przez pawelp19 −3

MaK napisał(a):

>  > Te naklejone nr i logo na czole wagonu już tak zostanie? o_O

Na to wygląda :s Mogli już nalepić same cyfry np i logo a nie na białych plastronach. A tak z wnętrza to poręcze trochę zawalili myślałem, że będą zielone już.

wysłane przez MaK

pawelp19 napisał(a):

> Na to wygląda :s Mogli już nalepić same cyfry np i logo a nie na > białych plastronach. A tak z wnętrza to poręcze trochę zawalili > myślałem, że będą zielone już.

Więc jedyne co ciśnie się na usta to słowa przebojowej "SłiT CzyNaStqUii". ALE WIOCHA!!

-- Miłośnik i pracownik... dwa pojęcia w konflikcie ze sobą...

wysłane przez Jasiek 36

pawelp19 napisał(a):

> Na to wygląda :s Mogli już nalepić same cyfry np i logo a nie > na białych plastronach. A tak z wnętrza to poręcze trochę > zawalili myślałem, że będą zielone już.

Tramwaj ogólnie wspaniały, ale: 1. Sam się zdziwiłem gdy zobaczyłem żółte poręcze, ale okazuje się że TS wymagały żółtych w SIWZ: "Poręcze i uchwyty swoją ilością muszą zapewniać wszystkim pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy i być wykonane w kolorze żółtym. W przypadku wykonania ze stali muszą być malowane proszkowo lub pokryte materiałem o właściwościach termoizolacyjnych i odpornym na zarysowanie. Nie dopuszcza się stosowania aluminium." 2. Brak śmietniczek, ale w SIWZ był wymóg tak więc może doinstalują. 3. Okna zamiast uchylnych, według wymogów SIWZ to przesuwne. 4. Za mało moim zdaniem miejsc dla wózków, tylko jedno przy drugich drzwiach, na cały tramwaj prawie 32 metrowy. 4. O wiele lepiej zamontowane wyświetlacze LCD niż w SU18 ze SPAD, przynajmniej pod kątem i do tego jeszcze dwustronne, tak jak tramwajach z BVG.

-- lukas -> jasiek

wysłane przez mxk

Jasiek napisał(a):

> 3. Okna zamiast uchylnych, według wymogów SIWZ to przesuwne.

Produkt niezgodny ze specyfikacją?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez Jasiek 36

mxk napisał(a):

> Produkt niezgodny ze specyfikacją?

Raczej nie, ja mam specyfikację z pierwszej próby przetargu, a więc może ją zmodyfikowano przy kolejnej.

wysłane przez Robert 5

Jasiek napisał(a):

>  > 4. Za mało moim zdaniem miejsc dla wózków, tylko jedno przy > drugich drzwiach, na cały tramwaj prawie 32 metrowy.

Jak najbardziej za mało. Życie to zweryfikuje i kolejna partia wagonów będzie już mieć dwie "rzeźnie". A w pierwszej partii można chyba wymontować parę rzędów siedzeń. ;-)

Z drugiej strony dodam od siebie plus za układ siedzeń 2+1 - w naszych lokalnych warunkach jest to optymalne.

> 4. O wiele lepiej zamontowane wyświetlacze LCD niż w SU18 ze SPAD, > przynajmniej pod kątem i do tego jeszcze dwustronne, tak jak > tramwajach z BVG.

Oby jeszcze tylko ich możliwości były w pełni wykorzystywane do podawania informacji pasażerskich.

wysłane przez Las_Arkonski

> "Poręcze i uchwyty swoją ilością muszą zapewniać wszystkim > pasażerom utrzymanie równowagi w czasie jazdy i być wykonane w > kolorze żółtym.

Z tego co się orientuję, to kolor żółty, nie jest przypadkowy. To ma być ułatwienie dla osób niedowidzących. No i nawet to pasuje do płotków przy torowisku... );

wysłane przez kajetansz 65

Jasiek napisał(a):

> Tramwaj ogólnie wspaniały, ale:

No i dodatkowo posiada sterowanie zwrotnic drogą radiową, a brak mu nadajnika podczerwieni.

Штирлиц

wysłane przez BatiX  14

kajetansz napisał(a):

> No i dodatkowo posiada sterowanie zwrotnic drogą radiową, a brak mu > nadajnika podczerwieni.

To przecież tylko zwiększa jego wspaniałość. Myślę, że to jeden z punktów, któy świadczy o tym, że tramwaj "nawet przewyższa wymagania, jakie postawiliśmy w specyfikacji" :P

wysłane przez zack1989 12

kajetansz napisał(a):

> No i dodatkowo posiada sterowanie zwrotnic drogą radiową, a brak mu > nadajnika podczerwieni.

A na Kościuszki nadajnik radiowy nie został zamontowany po remoncie?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez LLUZNIAK

zack1989 napisał(a):

> A na Kościuszki nadajnik radiowy nie został zamontowany po remoncie?

Ale to chyba raczej odbiornik by się tam przydał ;-)

wysłane przez zack1989 12

LLUZNIAK napisał(a):

> Ale to chyba raczej odbiornik by się tam przydał ;-)

Właśnie o odbiornik mi chodziło ;-) Nie mogę znaleźć zdjęcia z elementem który mam na myśli. Jest przymocowany do słupa z sygnalizacją do rozjazdu. Wygląda jak antena, więc pomyślałem, że może służy do zmiany zwrotnicy drogą radiową.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez LLUZNIAK

zack1989 napisał(a):

> Właśnie o odbiornik mi chodziło ;-)

:p Szło się domyślić

> Nie mogę znaleźć zdjęcia z > elementem który mam na myśli. Jest przymocowany do słupa z > sygnalizacją do rozjazdu. Wygląda jak antena, więc pomyślałem, że > może służy do zmiany zwrotnicy drogą radiową.

Wiem o co chodzi, mnie też intryguje ten element... Ale nawet jeśli to niestety jedna jaskółka wiosny nie czyni :/ IMHO Radiowe sterowanie sygnalizacją świetlną, czy też rozjazdami powinno być standardem jako zdecydowanie bardziej zautomatyzowane, posiadające dużo większe możliwości i przede wszystkim mniej zawodne od obecnie stosowanego rozwiązania. Przy czym biorąc pod uwagę że są jeszcze miejsca gdzie nawet podczerwieni nie mamy to niestety takie rozwiązanie pozostaje w sferze marzeń...

wysłane przez pioko17 38

Orientuje się może ktoś, kiedy pojawią się kolejne SWINGi w Szczecinie?

wysłane przez mxk

pioko17 napisał(a):

> Orientuje się może ktoś, kiedy pojawią się kolejne > SWINGi w Szczecinie?

Następny - na początku stycznia. Reszta - do końca marca.

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez hubertdz 38

Żeby nie zaczynać kolejnego wątku (bo sporo nt. Swinga ich już jest), linkuję tu kilka filmików z transportu tramwaju do Szczecina: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=67172137&postcount=9138