Forum

W sobotę skład 105N 1059+1060 jeszcze jeździł, a jutro...

zdjęcie
W sobotę skład 105N 1059+1060 jeszcze jeździł, a jutro będziemy się nim mogli ogolić
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Hehe... Niektóre komentarze do zdjęcia aż mnie wbijają w fotel. Gratuluje pomysłowości. Top fajf dla mnie jak nic. :)
Maestro napisał(a):

> Hehe... Niektóre komentarze do zdjęcia aż mnie wbijają w > fotel. Gratuluje pomysłowości. Top fajf dla mnie jak nic. > :)

Popieram :)

A swoją drogą, niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego odholowuje się tramwaje eNkami i po co za składem jedzie kolejna eNka.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez PLADAM

Skład jest odholowywany, aby prowadzący mogli wrócić bez wzywania taxi. A czemu za nimi jeszcze 1 jedzie to nie wiem.

Adam --->Volvo nr.1 w Szczecinie.

wysłane przez Moderator 0

PLADAM napisał(a):

> Skład jest odholowywany, aby prowadzący mogli wrócić bez wzywania taxi. A > czemu za nimi jeszcze 1 jedzie to nie wiem.

Odpowiadając na post używamy funkcji "odpowiedz na ten post", a nie "dodaj komentarz". Prosimy też o pisanie poprawną polszczyzną.

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez MlodyS53 78

PLADAM napisał(a):

> Skład jest odholowywany, aby prowadzący mogli wrócić bez wzywania taxi. A > czemu za nimi jeszcze 1 jedzie to nie wiem.

Rozumiem że odpowiadasz na mój post. Chodziło mi w moim pytaniu o to dlaczego jako holownik robi eNka a nie tramwaj takiego samego typu jak holowany wagon/skład. Np w tym przypadku trojak 105-tek. A i nadal bez odpowiedzi zostaje fakt po co jedzie jeszcze jedna N za składem.

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Luke_Police  163

MlodyS53 napisał(a):

> Rozumiem że odpowiadasz na mój post. Chodziło mi w moim > pytaniu o to dlaczego jako holownik robi eNka a nie tramwaj > takiego samego typu jak holowany wagon/skład.

Bo technicznych tramwajów takiego samego typu nie mamy na stanie. Wszystkie 105-tki są wozami liniowymi, więc albo jeżdżą na mieście, albo stoją w rezerwie albo mają przegląd.

> Np w tym > przypadku trojak 105-tek.

Co to za trojak, kiedy 2 przyczepy są bierne. Poza tym słyszałem, że eNka ma większą siłę ciągu jako holownik. Potrafi wyrwać wagon z zahamowanymi luzownikami, podczas gdy 105-tka w takiej sytuacji przy śliskiej szynie wpadłaby w poślizg. Inaczej mówiąc, jako holownik, wagon typu N sprawdza się lepiej. Poza tym w przypadku takiego transportu holownik im krótszy, tym lepszy. Czasami motorniczy musi wysiąść i poprawić luzownik, który nagle złapie i zacznie hamować i palić okładzinę. Im mniej ma metrów do przejścia, tym lepiej, bo krótsze wstrzymanie ruchu.

> A i nadal bez odpowiedzi zostaje fakt > po co jedzie jeszcze jedna N za składem.

Jedzie po to, aby zabezpieczyć holowany skład z tyłu. Chodzi o to, aby zminimalizować ryzyko sytuacji, w której zrywa się sprzęg, spinacz lub inny element łączący wagony i holowany wagon odczepia się i wjeżdża w niego liniowy tramwaj z pasażerami na pokładzie. Stąd też eNka ma za zadanie zachować bezpieczną odległość i pilnować, by nic poza nią samą nie jechało za holowanym składem. Oczywiście nie musi to być eNka, poprzednim razem rolę zabezpieczenia pełnił skład 105Na 1027+1028. Dodam, że motorniczowie prowadzący holownik i zabezpieczenie są ze sobą w kontakcie poprzez radiotelefon. Holujący nie musi widzieć, że palą się hamulce na drugim wózku wagonu #1060, a zabezpieczający już to zauważy i go poinformuje.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez MlodyS53 78

Luke_Police napisał(a):

> (cyku, cyku, cyk)

No i Łukasz, nasz ekspert jeśli chodzi o tramwajologię, zawsze na posterunku. Dziękuję Ci za wyjaśnienie.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Tatra108 10

Luke_Police napisał(a):

> Jedzie po to, aby zabezpieczyć holowany skład z tyłu. Chodzi o > to, aby zminimalizować ryzyko sytuacji, w której zrywa się > sprzęg, spinacz lub inny element łączący wagony i holowany > wagon odczepia się i wjeżdża w niego liniowy tramwaj z > pasażerami na pokładzie.

To nie mogą brać jakiegoś "eNkowego badziewiaka" zamiast pojazdu historycznego, który na dobrą sprawę powinien stać w MTiK?

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Luke_Police  163

Tatra108 napisał(a):

> To nie mogą brać jakiegoś "eNkowego badziewiaka" zamiast pojazdu > historycznego, który na dobrą sprawę powinien stać w MTiK?

Jak stały na kanale, tak pojechały. Akurat 041 był z tyłu, 293 z przodu, a 343 pomiędzy nimi. Swoją drogą 343 i 041 miały tego dnia przegląd. 293 chyba miał wcześniej, albo po tym jak wrócił.

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

Tatra108 napisał(a):

> To nie mogą brać jakiegoś "eNkowego badziewiaka" zamiast pojazdu > historycznego, który na dobrą sprawę powinien stać w MTiK?

Ja tam wolę, żeby jeździł, a nie robił za martwy eksponat w mauzoleum. Poza tym jego rola od przemalowania była jasna: techniczno-historyczny.

-- "...and not even a single pedestrian street."

wysłane przez t105n  49

Moim zdaniem, #025 powinien jechać z tyłu, bo wtedy może lemieszem zgarniać części ewentualnie wysypujące się ze 105-tek ;-D Tak na marginesie, zobaczyć na mieście pług w niemal dwa miesiące po zniknięciu śniegu to jest dopiero atrakcja!

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez pioko17 38

t105n napisał(a):

> Moim zdaniem, #025 powinien jechać z tyłu, bo wtedy może > lemieszem zgarniać części ewentualnie wysypujące się ze > 105-tek ;-D

I jeszcze inny argument: Jakby doszło do zerwania sprzęgu i skład koszmarków zacząby się staczać w dół (jak na zdjęciu) to ucierpiałby historyczny wóz. A gdyby byłoby na odwrót to rozbita byłaby gospodarcza, maksymalnie przerobiona eNka, której chyba nikomu nie byłoby szkoda. ;)

wysłane przez MlodyS53 78

pioko17 napisał(a):

> której chyba nikomu nie byłoby szkoda. ;)

Nie no powiedz to "kochanym, jaśnie szanownym pasażerom", że niestety tramwaj nie przyjedzie, bo pług, który powinien odśnieżyć tory, nie jeździ i trzeba jeździć autobusami (a wszyscy wiemy jak statystyczny pasażer jest ogarnięty).

Zaraz usłyszę, że teraz śniegu nie ma. Odpowiadam od razu. Nie zbadana jest wola boża i w każdej chwili może spaść śnieg. :)

Pozdro Młody

-- SPPK... Najlepsza zajezdnia...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez t105n  49

MlodyS53 napisał(a):

> Nie no powiedz to "kochanym, jaśnie szanownym pasażerom", że > niestety tramwaj nie przyjedzie, bo pług, który powinien > odśnieżyć tory, nie jeździ i trzeba jeździć autobusami (a > wszyscy wiemy jak statystyczny pasażer jest ogarnięty).

Albo spójrz na uradowane twarze pracowników Golęcina, jak odśnieżają zajezdnię łopatami, bo "rozbitego pługu nie szkoda" i go nie naprawiono. Zima minęła, ale to nie była ostatnia zima.

-- Szczecińskie władze robią wszystko, co się da, żeby zniechęcić pasażerów do korzystania z KM. Mnie już odstraszyły :-(

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Albo spójrz na uradowane twarze pracowników Golęcina, jak > odśnieżają zajezdnię łopatami, bo "rozbitego pługu nie > szkoda" i go nie naprawiono.

Ja tam akurat lubię odśnieżać :)

-- "Po tramwaj przyjechał zapasowy motorniczy, który zawiózł go do zajezdni" - Gazeta Wyborcza o zgubionym na trasie wagonie T6A2D.

Technik serwisu :)