Forum

Od dziś "gąsienicą" na Gumieńcach

zdjęcie
Od dziś "gąsienicą" na Gumieńcach
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez MlodyS53 78

Łał wreszcie zmądrzeli i numer taborowy jest na tle zielonego a nie na białym. Stara wersja wyglądała koszmarnie.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):

> Łał wreszcie zmądrzeli i numer taborowy jest na tle > zielonego a nie na białym. > Stara wersja wyglądała koszmarnie.

A mnie się właśnie bardziej podobała wcześniejsza wersja. Wyglądała nowocześniej.

-- "Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> A mnie się właśnie bardziej podobała wcześniejsza wersja. > Wyglądała nowocześniej.

I była lepiej widoczna z daleka.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
zack1989 napisał(a):

> A mnie się właśnie bardziej podobała wcześniejsza wersja. > Wyglądała nowocześniej.

Mnie też, bo bardziej widoczne były numery taborowe, a ponadto logotyp gryfa też na białym tle. Jeśli koordynator SIM będzie ulegał każdemu widzimisię, to przeczuwam niezły bajzel, zresztą to obecnie nic nowego w naszym mieście.
Jasiek napisał(a):

> Mnie też, bo bardziej widoczne były numery taborowe, a ponadto > logotyp gryfa też na białym tle. Jeśli koordynator SIM będzie > ulegał każdemu widzimisię, to przeczuwam niezły bajzel, > zresztą to obecnie nic nowego w naszym mieście.

Przypomnę, ze FG miało być malowaniem "elastycznym", czyli dostosowywać się do każdego pojazdu osobno. Zresztą te numery na białym tle to pomysł TS (domyślam się, że po to, aby ciąć koszty, bo przezroczyste tło jest droższe). Spółki autobusowe stosują od początku tło przezroczyste (albo brak tła). Ja jak zobaczyłem Swingi z nowymi numerkami to od razu mi się ładniejsze i bardziej estetyczne wydały.
maciekos95 napisał(a):

> Zresztą te numery > na białym tle to pomysł TS (domyślam się, że po to, aby ciąć > koszty, bo przezroczyste tło jest droższe).

A jesteś pewien że TS?

> Spółki autobusowe > stosują od początku tło przezroczyste (albo brak tła).

A to ciekawe. A w jakiej części nadwozia numery są nalepiane na autobusach? Wystarczy sprawdzić (wyjątek pierwsze MAN-y NG312 ze SPAD - numer z przodu). A tak po raz kolejny zamieszano, chyba tak dla zabawy. Tak się zastanawiam czy ktoś jeszcze nad tym panuje, bo co rusz inna osoba wymyśla co innego.
Jasiek napisał(a):

> A jesteś pewien że TS?

No pewien nie jestem, ale wszystko na to wskazuje, bo zanim oni to wprowadzili, to numery nie były nigdzie na białym tle.
maciekos95 napisał(a):

> No pewien nie jestem, ale wszystko na to wskazuje, bo zanim oni to > wprowadzili, to numery nie były nigdzie na białym tle.

A to ciekawostka, radzę Ci popatrzyć na Solarisy.

wysłane przez matiuszek

Najpierw narzekaliście na poprzednią wersję, a teraz za nią tęsknicie. Nie rozumiem was.

wysłane przez Jasiek 36

matiuszek napisał(a):

> Najpierw narzekaliście na poprzednią wersję, a teraz za > nią tęsknicie. Nie rozumiem was.

Przeczytaj kto narzekał, a później pisz.

wysłane przez Czarny87

Nawiązując do osławionego przystanku przy CC, czy nie uważacie, że PESA powinna wprowadzić takie rozwiązanie jak Solaris http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Solaris_Tramino_S105_nr_tab._515_%2805%29.jpg&filetimestamp=20110630165745

Bez idiotycznych podcięć, osłony wózków nie sterczą.

wysłane przez mike_1994

Czarny87 napisał(a):

[ciach]

Poznań w specyfikacji przetargowej zażyczył sobie tramwaj bez skosów, więc jak kazano, tak Solaris zrobił.

wysłane przez LLUZNIAK

mike_1994 napisał(a):

> Poznań w specyfikacji przetargowej zażyczył sobie tramwaj > bez skosów, więc jak kazano, tak Solaris zrobił.

Tylko że biorąc pod uwagę posiadanie przez tramwaj drzwi odskokowych, a także fakt, że pudło bez skosów uzyskuje się zwykle poprzez wyrównanie dolnej jego krawędzi względem najbardziej wystającego w srkajni statycznej elementu (tu osłon wózków - choć w sumie to powinienem napisać że pudło ze skosami uzyskuje się poprzez cofnięcie od tej skrajni dolnej jego części - byłoby bardziej prawdziwie i poprawnie) to w przypadku zapowiadanego kolejnego przetargu na tramwaje z pudłem bez skosów, przy wygranej pesy może się okazać że pozostaniemy z sześcioma tramwajami obsługującymi Gumieńce - właśnie przez przystanek CC i brak miejsca na otwarcie drzwi przy analogicznym pudle bez skosów.

wysłane przez Mareczek 5

LLUZNIAK napisał(a):

> przy wygranej pesy może się okazać że > pozostaniemy z sześcioma tramwajami obsługującymi Gumieńce - > właśnie przez przystanek CC i brak miejsca na otwarcie drzwi > przy analogicznym pudle bez skosów.

Osłony w Pesach na tyle wystają, że raczej nie ma się czym martwić. A jeśli nawet, można zrobić mniejsze skosy, w końcu mamy czasy, gdzie producent się dostosowuje do zamawiającego.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Jasiek 36

Mareczek napisał(a):

> A jeśli nawet, można zrobić mniejsze skosy, w końcu mamy > czasy, gdzie producent się dostosowuje do zamawiającego.

Nic z tych rzeczy, pudło powinno być proste. Przecież przez jeden przystanek nie pozostaniemy z tramwajami niskopodłogowymi ze skosami. Zresztą sprawdzimy jak będzie zachowywał się #503+504.