Forum
Jak na Tatrę przystało, z gracją zjeżdżam z górki
wysłane przez qba111
wysłane przez Mareczek 5
> No górka rzeczywiście dość stroma (co można stwierdzić > po budynku obok). Tak à propos tego zdjęcia chciałem > zapytać o normy w Szczecinie (czy też Polsce) co do > pochyłości toru tramwajowego na ulicy lub torowisku.
Nie ma szczecińskich norm, są krajowe w stosownym rozporządzeniu. A te mówią o maksymalnym pochyleniu podłużnym torowiska = 50 promili, przy torowiskach w jezdni. Nie wiem co z torowiskami bez jezdni, w jednym opracowaniu znalazłem nawet 80 promili na torowisku o długości nie większej niż 200 metrów dla pociągów jednowagonowych.
> Bo coś gdzieś kiedyś słyszałem, że > ulica Dworcowa jest zbyt stroma i m.in. z tego powodu > tramwaje nie mogą tam jeździć w dół. Czy to prawda?
Taki jest argument, choć chyba najbardziej stromy jest kawałek Piastów, tuż przy Rondzie Szyrockiego.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez lhb178 19
> Nie ma szczecińskich norm, są krajowe w stosownym > rozporządzeniu. A te mówią o maksymalnym pochyleniu > podłużnym torowiska = 50 promili, przy torowiskach w jezdni.
Nie w jezdni, tylko na drodze publicznej. Heh, właśnie odkryłem furtkę...
> Nie wiem co z torowiskami bez jezdni, w jednym opracowaniu > znalazłem nawet 80 promili na torowisku o długości nie > większej niż 200 metrów dla pociągów jednowagonowych.
Stare wytyczne. Potem napisali na kolanie rozporządzenie naruszające stan istniejący (np. zakaz rozjazdów w jezdniach).
> > Bo coś gdzieś kiedyś słyszałem, że > > ulica Dworcowa jest zbyt stroma i m.in. z tego powodu > > tramwaje nie mogą tam jeździć w dół. Czy to prawda?
Na Dworcowej w dół nie ma skrajni, chociaż Tatrom akurat mogłoby to nie przeszkadzać. Ale syndrom Wyszaka dalej trwa...
> Taki jest argument, choć chyba najbardziej stromy jest > kawałek Piastów, tuż przy Rondzie Szyrockiego.
5,5%, jeżeli znak mówi prawdę.
-- POra POdziękować za stocznię, POdwyżkę POdatków i likwidację kolei
wysłane przez Tatra108 10
> 5,5%, jeżeli znak mówi prawdę.
Czyli 55 promili - ale zgadza się. Bo tam jest różnica wysokości wynosząca 5,5 metra na każde 100 metrów drogi.
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Las_Arkonski
> > 5,5%, jeżeli znak mówi prawdę. > > Czyli 55 promili - ale zgadza się. Bo tam jest różnica > wysokości wynosząca 5,5 metra na każde 100 metrów drogi.
Oj chyba nie (: 55 promili to nie jest 5,5%
Promil to dziesiąta cześć procenta, czyli 55 promili to jest 0.55%, więc to był by spadek 0,55 cm na metrze.
O ile wiem na znakach nachylenie podaje się w procentach. Czyli ten znak na Piastów mówi że na każdym metrze jest spadek 5,5cm. I to jest całkiem prawdopodobne, bo górka jest tam spora.
wysłane przez LinX 13
> Oj chyba nie (: > 55 promili to nie jest 5,5%
Oj chyba tak
> Promil to dziesiąta cześć procenta, czyli 55 promili to jest 0.55%, > więc to był by spadek 0,55 cm na metrze.
Dziesiąta część procenta, czyli 10 promili to jeden %, a więc 55 promili to 5,5%
> O ile wiem na znakach nachylenie podaje się w procentach. Czyli ten > znak na Piastów mówi że na każdym metrze jest spadek 5,5cm. I to > jest całkiem prawdopodobne, bo górka jest tam spora.
Czyli na 100 metrów spadek wynosi 550cm = 5,5m a więc wszyskie powyższe obliczenia się zgadzają :)
wysłane przez Las_Arkonski
> Las_Arkonski napisał(a):
> > Oj chyba nie (: > > 55 promili to nie jest 5,5% > > Oj chyba tak >
Masz racje! To ja pokręciłem. Przepraszam!
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja