Forum
Wyrób sobie "eskę"
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez matiuszek
> PDF jest różny od DOCa. Przynajmniej u mnie.
W DOC jest jeszcze taka ramka u góry, a w PDFie występuję taki błąd:
Błąd: Nie znaleziono źródła odwołani
-- Zanim coś powiesz czy napiszesz pomyśl siedem razy
wysłane przez astorath
wysłane przez Kilofownikownia 13
Nadaktywni donosiciele mogą mnie pocałować w niedopowiedzenie :)
wysłane przez skoniak
Dla przykładu, w poważnym mieście Londynie analogiczna karta nazywa się Oyster (ostryga).
http://www.tfl.gov.uk/tickets/14836.aspx
Pozdrawiam Marcin S
wysłane przez Peter 0
Widzę jednak różnice: - sieć punktów doładowania w Szczecinie mniejsza, bo obejmuje tylko kasy ZDITM - w Warszawie to nie tylko POP-y ZTM-u, ale też urzędy pocztowe i kioski - wiadomo Warszawa większa. - wyrobienie WKM (osobistej i na okaziciela) jest całkowicie bezpłatne - za wyjątkiem duplikatu po zgubieniu itp, - zakodować na spersonalizowaną (osobistą) można tylko 30 i 90-dniowe - krótkookresowe na okaziciela (czyli na każdego), - w Warszawie wniosek także można zgłosić internetowo, albo od razu wypełnić w POP-ie, Wyjaśnienie skrótów: WKM - Warszawska Karta Miejska POP - Punkt Obsługi Pasażera
Uważam, że jest to spore udogodnienie (sam mam WKM), zwłaszcza jak się często jeździ KM - podobna jest do karty bankomatowej. Trzeba tylko pamiętać dacie ważności, ale to można zapisać w kalendarzu. Ważność sprawdzam kasownikiem w pojeździe - w Warszawie są do tego przystosowane.
wysłane przez torwid 67
Początkowo, to znaczy kiedy?. Mam wrażenie, że i tak już dawno po terminie. Ale żeby karta zaczęła spełniać swoją rolę, potrzebne są jakieś czytniki, nowe kasowniki, czy inne ustrojstwa. A o tym jakoś cicho. Więc wyrabianie samej karty po to, żeby tylko ją mieć, jakoś mnie na razie nie kręci.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez MQ ?
> Początkowo, to znaczy kiedy?
Teraz.
> Ale żeby karta zaczęła spełniać > swoją rolę, potrzebne są jakieś czytniki, nowe kasowniki
Czytniki dla kontrolerów są. A kasowniki po co Ci do biletów okresowych?
wysłane przez swiderski
wysłane przez MQ ?
> Ale póki co nie można nią kupować biletów płatnego > parkowania?
Nic mi o tym nie wiadomo. I pliz, tnij cytaty, bo powstał koszmarek.
wysłane przez t105n 49
> A kasowniki po co Ci do biletów okresowych?
Do okresowych to nie, ale do jednorazowych już tak (podobno taka funkcja też ma być).
wysłane przez MQ ?
> Do okresowych to nie, ale do jednorazowych już tak (podobno taka > funkcja też ma być).
Tomek się pytał o "początkowo". Początkowo nowe kasowniki nie są nam do niczego potrzebne. A o tym, że bilety jednorazowe nie będą wdrażane w tym etapie, też już się mówiło.
wysłane przez Luke_Police 163
> Tomek się pytał o "początkowo". Początkowo nowe kasowniki nie > są nam do niczego potrzebne.
Szczerze mówiąc, to bez okresu przejściowego się nie obejdzie. W wielu starszych wozach do założenia nowszych kasowników potrzebne będzie przerobienie całej instalacji R&G (czyli zrywanie ścian i podłogi by pociągnąć 2 przewody więcej do każdego kasownika).
Myślę, że jak pojawi się chociaż jeden nowy kasownik w każdym wagonie i autobusie, który umożliwi kasowanie biletów elektronicznych, to już będzie to pewien sukces. A stopniowo będzie można wymieniać pozostałe kasowniki na nowsze, o ile oczywiście będą na ten cel fundusze, bo z tym może być różnie.
-- Czytanie oraz interpretacja tego posta bez zrozumienia jego treści oraz kontekstu surowo wzbronione!
Technik serwisu :)
wysłane przez MQ ?
> Czy mogłeś wybrać sobie kolor?
Nie, natomiast zgaduję, że zielona ze strzałką jest na okaziciela (bo nie ma tam miejsca na zdjęcie), natomiast z pozostałych jedna jest dla biletów ulgowych, a druga normalnych (chociaż z drugiej strony na karcie można zakodować nabycie i utratę ulg, więc nie wiem, czy to ma sens).
wysłane przez matiuszek
-- Zanim coś powiesz czy napiszesz pomyśl siedem razy
wysłane przez MQ ?
Przy okazji odbioru pozwoliłem sobie zapytać się o sytuację zagubienia karty. Obecnie gdy zgubimy sieciówkę, to już nic się nie da zrobić, bo nijak nie udowodnimy, że mieliśmy bilet. Wydawało mi się, że w przypadku kart zakupione bilety będą rejestrowane w systemie, więc będzie możliwe ich odzyskanie w takiej sytuacji i wgranie na duplikat karty. Niestety tak nie będzie - bilet przepada. Szkoda.
wysłane przez matiuszek
> Wydawało mi się, że w przypadku kart zakupione bilety > będą rejestrowane w systemie, więc będzie możliwe ich > odzyskanie w takiej sytuacji i wgranie na duplikat karty. > Niestety tak nie będzie - bilet przepada. Szkoda.
To po co są duplikaty ? Jeszcze przydałaby się możliwość doładowywania przez przelew internetowy bądź przez jakiś serwis internetowy
-- Zanim coś powiesz czy napiszesz pomyśl siedem razy
wysłane przez MQ ?
> To po co są duplikaty ?
Do wyciągania kasy ;-)
> Jeszcze przydałaby się możliwość doładowywania przez > przelew internetowy bądź przez jakiś serwis internetowy
A tak, pani w kasie wspomniała, że będzie taka możliwość.
wysłane przez matiuszek
> A tak, pani w kasie wspomniała, że będzie taka możliwość.
To miło, nie trzeba będzie nawet chodzić do kas biletowych. Pomału wydają się zbędne (nie licząc "kioskowych" sprzedawców biletów)
-- Zanim coś powiesz czy napiszesz pomyśl siedem razy
wysłane przez t105n 49
> To miło, nie trzeba będzie nawet chodzić do kas biletowych. > Pomału wydają się zbędne (nie licząc "kioskowych" sprzedawców > biletów)
1) Zapomniałeś, że nie wszyscy mają internet. 2) Czy przez internet dostanę fakturę za zakup biletu?
-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.
wysłane przez MQ ?
> 1) Zapomniałeś, że nie wszyscy mają internet.
Zawsze taka osoba może sobie spinaczem przyczepić karteczkę, ewentualnie pozostać przy bilecie papierowym. Jak pojawią się kasowniki zbliżeniowe, to zapewne i w nich będzie można sprawdzić okres ważności.
> 2) Czy przez internet dostanę fakturę za zakup biletu?
A czemu nie? Dziś coraz mniej sprzedawców on-line wystawia faktury na papierze.
wysłane przez t105n 49
> Zawsze taka osoba może sobie spinaczem przyczepić karteczkę, > ewentualnie pozostać przy bilecie papierowym. Jak pojawią się > kasowniki zbliżeniowe, to zapewne i w nich będzie można sprawdzić > okres ważności.
Ale mimo to uważam, że sugestia kolegi "matiuszek" o nieprzydatności tradycyjnych kas jest mocno na wyrost.
> A czemu nie? Dziś coraz mniej sprzedawców on-line wystawia faktury na > papierze.
W to akurat nie wątpię, regularnie widzę takie od kilkunastu sprzedawców.
-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.
wysłane przez Wojtek 24
> Ja też już swoją mam, i też zieloną (na wniosku > zaznaczyłem bilet normalny).
Ja natomiast zaznaczyłem bilet ulgowy i też dostałem zieloną kartę.
wysłane przez techno
> Wydawało mi się, że w przypadku kart zakupione bilety > będą rejestrowane w systemie, więc będzie możliwe ich > odzyskanie w takiej sytuacji i wgranie na duplikat karty. > Niestety tak nie będzie - bilet przepada. Szkoda.
No i to jest bubel, który trzeba będzie poprawić...
-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez LLUZNIAK
> mkubien napisał(a):
> > Wydawało mi się, że w przypadku kart zakupione bilety > > będą rejestrowane w systemie, więc będzie możliwe ich > > odzyskanie w takiej sytuacji i wgranie na duplikat karty. > > Niestety tak nie będzie - bilet przepada. Szkoda. > > No i to jest bubel, który trzeba będzie poprawić...
...ZTCW to ma to być poprawione wraz z wprowadzeniem doładowań i sprawdzania stanu online - wówczas dane będą przechowywane zarówno lokalnie, na karcie, jak i na serwerach. I tak na przykład po doładowaniu przez Internet ma ona być wpisywana na białą listę i dane na kartę mają być wgrywane przy najbliższej kontroli biletów, lub też (w przyszłości) sczytaniu danych z karty przez kasownik w pojeździe, czy też jakikolwiek automat biletowy. Na tej samej zasadzie, w momencie wydania duplikatu ma być ona programowana, przy jednoczesnym wpisaniu poprzedniej karty na czarną listę. Taka jest teoria, przynajmniej na teraz... A wiadomo, że w kwestii wdrażania "systemów teleinformatycznych" teoria z tym, co było rzeczywiście wdrażane nieraz się rozmijała.
> Czy mogę sobie wyrobić teraz kartę, by już mieć gotową > i korzystać z niej dopiero od stycznia
Tak.
> I rozumiem, potem > doładowywać można tylko w ww. kasach? :)
Tak. Te, które nie są wymienione, nie są wyposażone w odpowiedni sprzęt.
wysłane przez Bamip
> No właśnie zastanawia mnie kwestia, jak można sprawdzać > ważność sieciówki na takiej karcie? Bo zapisu zdaje się, > że nie będzie, więc jest to ryzykowne.
Pani w Turzynie dała mi PIN i powiedziała, że na jakiejś stronie można będzie sprawdzić do kiedy jest ważna
-- Zanim coś powiesz czy napiszesz pomyśl siedem razy