Forum

Cztery firmy chcą dostarczyć tramwaje dla Szczecina

Cztery firmy złożyły wnioski o udział w przetargu na dostawę 22 niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina. Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", są wśród nich Solaris, Pesa i czeska Škoda.
Ciekawe kto jest czwartą firmą.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Ciekawe kto jest czwartą firmą.

Newag, Siemens... Kto wie?

Osobiście typuję Pesę lub Solarisa na zwycięzcę, chyba, że Skoda nie popełni tego samego błędu co wcześniej.

-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
333Wojtas333 napisał(a):

> Newag, Siemens... Kto wie?

Cytując RK:

Wniosku nie złożył nowosądecki Newag, który dopiero wchodzi na rynek - Nie spełniliśmy wymogu doświadczenia - powiedział dyrektor marketingu tej firmy Józef Michalik.
BatiX napisał(a):

Wniosku nie złożył nowosądecki Newag, który dopiero > wchodzi na rynek - Nie spełniliśmy wymogu doświadczenia - > powiedział dyrektor marketingu tej firmy Józef Michalik.

Nie doczytałem tego momentu. Mój błąd. A tak swoją drogą jakie jeszcze firmy mogłyby zgłosić udział w przetargu.

-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
W sumie do przetargu mógł się zgłosić Bombardier ze swoim Cityrunner'em :-)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Tatra108 napisał(a):

> W sumie do przetargu mógł się zgłosić Bombardier ze swoim > Cityrunner'em :-)

Gdyby Skoda zaoferowała Szczecinowi np. taki sprzęt, to nie miałbym nic przeciwko: http://ekonomika.idnes.cz/skoda-vyvinula-novou-tramvaj-pro-madarsko-vyjde-levneji-nez-pro-prahu-1z7-/ekoakcie.aspx?c=A120214_161806_ekoakcie_vem Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach szerokości pudła i jaka jest jego cena.
Bodek napisał(a):

> Gdyby Skoda zaoferowała Szczecinowi np. taki sprzęt, to nie miałbym > nic przeciwko: > http://ekonomika.idnes.cz/skoda-vyvinula-novou-tramvaj-pro-madarsko-vyjde-levneji-nez-pro-prahu-1z7-/ekoakcie.aspx?c=A120214_161806_ekoakcie_vem > Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach > szerokości pudła i jaka jest jego cena.

Dane techniczne:

Délka: 32 m Šířka: 2650 mm 100% nízkopodlažní Výška vstupní hrany u dveří 330 mm od temene kolejnice Obousměrná Klimatizace salonu pro cestující i řidiče Pětičlánková Dva trakční podvozky, jeden běžný Místo pro 56 sedících

Więcej na temat tego tramwaju można przeczytać tutaj:

http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/skoda-transportation-oficialne-podepsala-v-madarsku-kontrakt-za-temer-2-miliardy-korun/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mario napisał(a):

>  Šířka: 2650 mm

Za szeroka. Właśnie dlatego mają problem z przetargami bo chyba nie potrafią przeprojektować swoich tramwajów.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
Bodek napisał(a):

> Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach > szerokości pudła i jaka jest jego cena.

Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości 2,4 m.

-- Штирлиц

Штирлиц
kajetansz napisał(a):

> Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości > 2,4 m.

W teorii czy w praktyce?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
kajetansz napisał(a):

> Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości > 2,4 m.

Jak dla mnie Skoda 15T jest piękna! Miałem okazję ocenić z zewnątrz, wewnątrz i powiem szczerze, że naprawdę dopóki nie zobaczyłem TEGO modelu, po wrocławskich porażkach, byłem bardzo negatywnie nastawiony do tej firmy. Nie wiem jak parametry techniczne, ale wizualnie i pod względem komfortu jak dla mnie prezentuje bardzo wysoki poziom.
333Wojtas333 napisał(a):

> Newag, Siemens... Kto wie?

Ktokolwiek byle nie Cegielski :P Bo znów będzie się to ciągnąć kilka lat...

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Ktokolwiek byle nie Cegielski :P Bo znów będzie się to > ciągnąć kilka lat...

Oby nie. Osobiście po cichu liczę, że pod czwartym numerkiem kryje się ModerTrans Poznań, bo osobiście widziałbym na naszych torach Moderusa Betę. Tak z ciekawości, Moderus Beta byłby w stanie pojechać gdzieś indziej niż Gumieńce i Krzekowo?
Bukowy napisał(a):

> Tak z ciekawości, Moderus Beta byłby w > stanie pojechać gdzieś indziej niż Gumieńce i Krzekowo?

Moderus Beta to tramwaj na wózkach od 105-tki (skrót myślowy - chodzi mi o gabaryty), tyle, że ze wstawką niskopodłogową. Teoretycznie mógłby wszędzie pojechać. Teoretycznie, bo przykład jak jest w praktyce mieliśmy niedawno w przypadku innego typu taboru, który też jeździ w sumie na wszystkich liniach i nie jest niskopodłogowy ani w centymetrze, a mimo to na pewne mankamenty torowisk jest bardziej wrażliwy.

-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.

Technik serwisu :)
Bukowy napisał(a):

> Oby nie. Osobiście po cichu liczę, że pod czwartym numerkiem > kryje się ModerTrans Poznań, bo osobiście widziałbym na naszych > torach Moderusa Betę.

Moderus Beta nie jest tramwajem w pełni niskopodłogowym. Osobiście nie liczyłbym na to.
BatiX napisał(a):

> Moderus Beta nie jest tramwajem w pełni niskopodłogowym. Osobiście > nie liczyłbym na to.

No właśnie, a różnice w cenie jest chyba duża, prawda? Mogę być w błędzie, ale za Swinga zapłaciliśmy 6 mln, a Poznań za Moderusa Bete 2 razy mniej...

Osobiście uważam, że lepiej kiedy tramwaj jest tylko częściowo niskopodłogowy (W przypadku Moderusa 25%?) ale może wjechać na torowiska, na które nie wjedzie Swing czy Solaris Tramino.
Ciekawe, co zrobią, jak pan Kleista Rączka Prezes UZP znów będzie kazał zawierać oferty, które nam nie będą odpowiadać.
Bamip napisał(a):

> pan Kleista Rączka Prezes UZP

Możesz rozwinąć to sformułowanie? Co masz na myśli?
BatiX napisał(a):

> Możesz rozwinąć to sformułowanie? Co masz na myśli?

To o czym wszyscy myśleliśmy, jak była sprawa Cegielskiego, ale o czym nie można powiedzieć wprost, bo nie mamy dowodów.

Po prostu omijam prawo używając takich sformułowań.

-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
Bamip napisał(a):

> To o czym wszyscy myśleliśmy, jak była sprawa Cegielskiego, > ale o czym nie można powiedzieć wprost, bo nie mamy dowodów. >  > Po prostu omijam prawo używając takich sformułowań.

Wątpię, czy takie "omijanie prawa" byłoby skuteczne ;)

-- Co się porobiło z tą krainą złą?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
mxk napisał(a):

> Wątpię, czy takie "omijanie prawa" byłoby skuteczne ;)

A wyobraź sobie, że tak, bo kleista ręka może być wynikiem ubrudzenia klejem.

I nikt nie kwestionowałby, bo wtedy by stwierdzono, że głodnemu chleb na myśli.

-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
Bamip napisał(a):

[ciach]

Błagam Ciebie, sędziowie w większości nie są idiotami ;) Jak nic Przegrałbyś "pyskówkę". Jeżeli chciałbyś coś zawoalować i jednocześnie czmychnąć przed odpowiedzialnością, to powinieneś to ubrać w zupełnie inną szatę słowną. Ta z twojej wypowiedzi w żaden sposób nie "omija prawa" :)

-- Co się porobiło z tą krainą złą?

"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"

wysłane przez PawlukBoss21

Ja wolę Swinga albo model który ma być dostarczony do Bydgoszczy czyli 122NA. Obstawiam,że wygra Pesa z modelem albo 120NA albo w/w 122NA. Modertrans odpada, ponieważ nie ma jeszcze w gamie tramwaju ze 100% niską podłogą. A za Solarisem i Skodą nie przepadam.
PawlukBoss21 napisał(a):

> Obstawiam,że wygra Pesa z modelem albo 120NA albo w/w 122NA.

Z wąskotorówką? Śmiem wątpić.
mike_1994 napisał(a):

> Z wąskotorówką? Śmiem wątpić.

Nie będzie problemu z wystającymi osłonami wózków :P
BatiX napisał(a):

> Nie będzie problemu z wystającymi osłonami wózków :P

Ciachną skosy i będzie dobrze :D http://www.phototrans.eu/14,525611,0,Pesa_120Nb_Swing_Szeged_100.html
stoch napisał(a):

> Ciachną skosy i będzie dobrze :D > http://www.phototrans.eu/14,525611,0,Pesa_120Nb_Swing_Szeged_100.html

Brrrrr... To ja już wolę nasze Swingi ze skosami :]

-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?

Vmax>=160 na D29-351!
PawlukBoss21 napisał(a):

> Modertrans odpada, ponieważ nie ma jeszcze w gamie tramwaju > ze 100% niską podłogą.

Żeby przystąpić do przetargu trzeba mieć dorobek wyprodukowanych 10 tramwajów o przynajmniej 50% niskopodłogowości. Tylko że Beta chyba tylu nie ma. :P
pioko17 napisał(a):

> Żeby przystąpić do przetargu trzeba mieć dorobek > wyprodukowanych 10 tramwajów o przynajmniej 50% > niskopodłogowości. Tylko że Beta chyba tylu nie ma. :P

Beta ma ok. 25% niskiej podłogi.

-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.