Forum
Cztery firmy chcą dostarczyć tramwaje dla Szczecina
wysłane przez zack1989 12
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Ciekawe kto jest czwartą firmą.
Newag, Siemens... Kto wie?
Osobiście typuję Pesę lub Solarisa na zwycięzcę, chyba, że Skoda nie popełni tego samego błędu co wcześniej.
-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
wysłane przez BatiX 14
> Newag, Siemens... Kto wie?
Cytując RK:
Wniosku nie złożył nowosądecki Newag, który dopiero wchodzi na rynek - Nie spełniliśmy wymogu doświadczenia - powiedział dyrektor marketingu tej firmy Józef Michalik.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Wniosku nie złożył nowosądecki Newag, który dopiero > wchodzi na rynek - Nie spełniliśmy wymogu doświadczenia - > powiedział dyrektor marketingu tej firmy Józef Michalik.
Nie doczytałem tego momentu. Mój błąd. A tak swoją drogą jakie jeszcze firmy mogłyby zgłosić udział w przetargu.
-- Więcej od Berlina nie kupujemy :P
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Bodek
> W sumie do przetargu mógł się zgłosić Bombardier ze swoim > Cityrunner'em :-)
Gdyby Skoda zaoferowała Szczecinowi np. taki sprzęt, to nie miałbym nic przeciwko: http://ekonomika.idnes.cz/skoda-vyvinula-novou-tramvaj-pro-madarsko-vyjde-levneji-nez-pro-prahu-1z7-/ekoakcie.aspx?c=A120214_161806_ekoakcie_vem Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach szerokości pudła i jaka jest jego cena.
wysłane przez Mario ?
> Gdyby Skoda zaoferowała Szczecinowi np. taki sprzęt, to nie miałbym > nic przeciwko: > http://ekonomika.idnes.cz/skoda-vyvinula-novou-tramvaj-pro-madarsko-vyjde-levneji-nez-pro-prahu-1z7-/ekoakcie.aspx?c=A120214_161806_ekoakcie_vem > Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach > szerokości pudła i jaka jest jego cena.
Dane techniczne:
Délka: 32 m Šířka: 2650 mm 100% nízkopodlažní Výška vstupní hrany u dveří 330 mm od temene kolejnice Obousměrná Klimatizace salonu pro cestující i řidiče Pětičlánková Dva trakční podvozky, jeden běžný Místo pro 56 sedících
Więcej na temat tego tramwaju można przeczytać tutaj:
http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/skoda-transportation-oficialne-podepsala-v-madarsku-kontrakt-za-temer-2-miliardy-korun/
wysłane przez zack1989 12
> Šířka: 2650 mm
Za szeroka. Właśnie dlatego mają problem z przetargami bo chyba nie potrafią przeprojektować swoich tramwajów.
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez kajetansz 65
> Pytanie tylko, czy mieści się on w wymaganych przez TS widełkach > szerokości pudła i jaka jest jego cena.
Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości 2,4 m.
-- Штирлиц
Штирлиц
wysłane przez zack1989 12
> Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości > 2,4 m.
W teorii czy w praktyce?
"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
wysłane przez martines
> Przykładowo Skoda 15T jest oferowana również jako wóz o szerokości > 2,4 m.
Jak dla mnie Skoda 15T jest piękna! Miałem okazję ocenić z zewnątrz, wewnątrz i powiem szczerze, że naprawdę dopóki nie zobaczyłem TEGO modelu, po wrocławskich porażkach, byłem bardzo negatywnie nastawiony do tej firmy. Nie wiem jak parametry techniczne, ale wizualnie i pod względem komfortu jak dla mnie prezentuje bardzo wysoki poziom.
wysłane przez Luke_Police 163
> Newag, Siemens... Kto wie?
Ktokolwiek byle nie Cegielski :P Bo znów będzie się to ciągnąć kilka lat...
Technik serwisu :)
wysłane przez Bukowy
> Ktokolwiek byle nie Cegielski :P Bo znów będzie się to > ciągnąć kilka lat...
Oby nie. Osobiście po cichu liczę, że pod czwartym numerkiem kryje się ModerTrans Poznań, bo osobiście widziałbym na naszych torach Moderusa Betę. Tak z ciekawości, Moderus Beta byłby w stanie pojechać gdzieś indziej niż Gumieńce i Krzekowo?
wysłane przez Luke_Police 163
> Tak z ciekawości, Moderus Beta byłby w > stanie pojechać gdzieś indziej niż Gumieńce i Krzekowo?
Moderus Beta to tramwaj na wózkach od 105-tki (skrót myślowy - chodzi mi o gabaryty), tyle, że ze wstawką niskopodłogową. Teoretycznie mógłby wszędzie pojechać. Teoretycznie, bo przykład jak jest w praktyce mieliśmy niedawno w przypadku innego typu taboru, który też jeździ w sumie na wszystkich liniach i nie jest niskopodłogowy ani w centymetrze, a mimo to na pewne mankamenty torowisk jest bardziej wrażliwy.
-- Na tym forum nie piszę o mojej pracy. Tu rozmawiam o moich zainteresowaniach.
Technik serwisu :)
wysłane przez BatiX 14
> Oby nie. Osobiście po cichu liczę, że pod czwartym numerkiem > kryje się ModerTrans Poznań, bo osobiście widziałbym na naszych > torach Moderusa Betę.
Moderus Beta nie jest tramwajem w pełni niskopodłogowym. Osobiście nie liczyłbym na to.
wysłane przez Bukowy
> Moderus Beta nie jest tramwajem w pełni niskopodłogowym. Osobiście > nie liczyłbym na to.
No właśnie, a różnice w cenie jest chyba duża, prawda? Mogę być w błędzie, ale za Swinga zapłaciliśmy 6 mln, a Poznań za Moderusa Bete 2 razy mniej...
Osobiście uważam, że lepiej kiedy tramwaj jest tylko częściowo niskopodłogowy (W przypadku Moderusa 25%?) ale może wjechać na torowiska, na które nie wjedzie Swing czy Solaris Tramino.
wysłane przez Bamip
wysłane przez BatiX 14
> pan Kleista Rączka Prezes UZP
Możesz rozwinąć to sformułowanie? Co masz na myśli?
wysłane przez Bamip
> Możesz rozwinąć to sformułowanie? Co masz na myśli?
To o czym wszyscy myśleliśmy, jak była sprawa Cegielskiego, ale o czym nie można powiedzieć wprost, bo nie mamy dowodów.
Po prostu omijam prawo używając takich sformułowań.
-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
wysłane przez mxk
> To o czym wszyscy myśleliśmy, jak była sprawa Cegielskiego, > ale o czym nie można powiedzieć wprost, bo nie mamy dowodów. > > Po prostu omijam prawo używając takich sformułowań.
Wątpię, czy takie "omijanie prawa" byłoby skuteczne ;)
-- Co się porobiło z tą krainą złą?
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez Bamip
> Wątpię, czy takie "omijanie prawa" byłoby skuteczne ;)
A wyobraź sobie, że tak, bo kleista ręka może być wynikiem ubrudzenia klejem.
I nikt nie kwestionowałby, bo wtedy by stwierdzono, że głodnemu chleb na myśli.
-- Izbo, przyszła koperta od Cegielskiego!
wysłane przez mxk
[ciach]
Błagam Ciebie, sędziowie w większości nie są idiotami ;) Jak nic Przegrałbyś "pyskówkę". Jeżeli chciałbyś coś zawoalować i jednocześnie czmychnąć przed odpowiedzialnością, to powinieneś to ubrać w zupełnie inną szatę słowną. Ta z twojej wypowiedzi w żaden sposób nie "omija prawa" :)
-- Co się porobiło z tą krainą złą?
"Myślenie nic nie kosztuje. Płaci się za bezmyślność"
wysłane przez PawlukBoss21
wysłane przez mike_1994
> Obstawiam,że wygra Pesa z modelem albo 120NA albo w/w 122NA.
Z wąskotorówką? Śmiem wątpić.
wysłane przez BatiX 14
> Z wąskotorówką? Śmiem wątpić.
Nie będzie problemu z wystającymi osłonami wózków :P
wysłane przez stoch
> Nie będzie problemu z wystającymi osłonami wózków :P
Ciachną skosy i będzie dobrze :D http://www.phototrans.eu/14,525611,0,Pesa_120Nb_Swing_Szeged_100.html
wysłane przez Korczian
> Ciachną skosy i będzie dobrze :D > http://www.phototrans.eu/14,525611,0,Pesa_120Nb_Swing_Szeged_100.html
Brrrrr... To ja już wolę nasze Swingi ze skosami :]
-- Stacja: współpracownik redakcji :D
Następna stacja: kto wie...?
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez pioko17 38
> Modertrans odpada, ponieważ nie ma jeszcze w gamie tramwaju > ze 100% niską podłogą.
Żeby przystąpić do przetargu trzeba mieć dorobek wyprodukowanych 10 tramwajów o przynajmniej 50% niskopodłogowości. Tylko że Beta chyba tylu nie ma. :P
wysłane przez t105n 49
> Żeby przystąpić do przetargu trzeba mieć dorobek > wyprodukowanych 10 tramwajów o przynajmniej 50% > niskopodłogowości. Tylko że Beta chyba tylu nie ma. :P
Beta ma ok. 25% niskiej podłogi.
-- Największym problemem niektórych kierowców osobówek jest brak akceptacji faktu, że ktoś może poruszać się szybciej od nich.