Forum
Powrót do barw miejskich
- Powrót do barw miejskich
- Powrót do starych barw miejskich...
wysłane przez Korczian
No chyba że FG diabli wzięli i wracamy do klasyki... Ale nic mi o tym nie wiadomo. ;) Granat i bordowy są od dawna powiązane z miastem.
Nie chodzi o same malowania. Chodzi o konsekwencję w ich stosowaniu.
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez djdark 0
[ciach]
Pomijając fakt że ten wóz według KT nie był nigdy w czerwonych barwach. Tramwaje Szczecińskie też publicznie z tego co pamiętam obiecywały że cokolwiek będzie robione przy blacharce to będzie malowane w FG...
Potencjalne tłumaczenie dlaczego tak: "Na wozie znajdowała się reklama, w umowie z firmą był wpis, że po zakończeniu ekspozycji reklamy, skład zostanie pomalowany do obowiązujących barw. W dniu podpisania umowy obowiązującymi barwami w malaturze były bordo i granat. W związku z czym skład został tak a nie inaczej pomalowany."
-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez Korczian
> Pomijając fakt że ten wóz według KT nie był nigdy w > czerwonych barwach. Tramwaje Szczecińskie też publicznie z > tego co pamiętam obiecywały że cokolwiek będzie robione > przy blacharce to będzie malowane w FG...
No to mamy jeszcze lepszy dowcip...
> Potencjalne tłumaczenie dlaczego tak: "Na wozie znajdowała > się reklama, w umowie z firmą był wpis, że po zakończeniu > ekspozycji reklamy, skład zostanie pomalowany do > obowiązujących barw. W dniu podpisania umowy obowiązującymi > barwami w malaturze były bordo i granat. W związku z czym > skład został tak a nie inaczej pomalowany."
Takie tłumaczenia powinny być zakazane. Ewidentnie jest za mała presja wywierana na zajezdnie odnośnie wymaganych barw pojazdów.
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez djdark 0
> Pomijając fakt że ten wóz według KT nie był nigdy w > czerwonych barwach. Tramwaje Szczecińskie też publicznie z > tego co pamiętam obiecywały że cokolwiek będzie robione > przy blacharce to będzie malowane w FG...
Po krótkim śledztwie - skład wrócił do swoich barw z przed nałożenia reklam (biały z fartuchem w barwach miasta).
> Potencjalne tłumaczenie dlaczego tak: "Na wozie znajdowała > się reklama, w umowie z firmą był wpis, że po zakończeniu > ekspozycji reklamy, skład zostanie pomalowany do > obowiązujących barw. W dniu podpisania umowy obowiązującymi > barwami w malaturze były bordo i granat. W związku z czym > skład został tak a nie inaczej pomalowany."
Tłumaczenie dlaczego tak się stało, które napisałem jest w związku z powyższym jak najbardziej prawidłowe, jakiś czas temu też była taka akcja i taka odpowiedź się pojawiła.
-- "Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez bartez 336
> No chyba że FG diabli wzięli i wracamy do klasyki
Stare pojazdy nie najlepiej wyglądają w barwach FG, a zwłaszcza 105ki. Poza tym w związku z dostawą Tatr z Berlina i nowych Swingów los tego składu jest chyba mocno niepewny.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Korczian
> Korczian napisał(a):
> > No chyba że FG diabli wzięli i wracamy do klasyki > > Stare pojazdy nie najlepiej wyglądają w barwach FG, a > zwłaszcza 105ki. Poza tym w związku z dostawą Tatr z Berlina > i nowych Swingów los tego składu jest chyba mocno niepewny.
Ale wszystkie Ng/S (z tego co wiem) miały przetrwać rzeź maszyn. A kolory Tatr to już drugie barwy zakładowe TS. Jak już nie pierwsze.
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez tabor3377
Co prawda nikt z nas nie zna konkretnych zapisów tej umowy, kto podpisuje umowę w której firma reklamowana na pojeździe po zakończeniu reklamowania swoich produktów, decyduje na jakie barwy ma być pomalowany pojazd (nie będący ich własnością). Co tu się wyrabia?!
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez riversedge_pl 1
> Szczecin ;)
Mam nadzieję, że ta komedia kiedyś się skończy i wrócimy do barw miejskich, wtedy nie będzie problemów z kolorami itd.
2008, 1410, 2876, 1571
wysłane przez t105n 49
> Mam nadzieję, że ta komedia kiedyś się skończy i wrócimy do barw > miejskich, wtedy nie będzie problemów z kolorami itd.
Może już wracamy, bo ten skład pomalowano w barwy miejskie. Ale bym się ucieszył!
-- Okna większości szczecińskich pojazdów KM są jak stół Kamila Durczoka.
wysłane przez raper91
> Ale wszystkie Ng/S (z tego co wiem) miały przetrwać rzeź > maszyn. A kolory Tatr to już drugie barwy zakładowe TS. Jak > już nie pierwsze.
Owszem. Wszystkie modernizacje typu 105N np. 1021-1022, 1033-1034, 1049-1050 łącznie z Ng/S-ami zostają na stanie zajezdni. Czarny los czeka skład 1045-1046
T III EZG- Polak Potrafi :P
wysłane przez Jasiek 36
> los czeka skład 1045-1046
A dlaczego #1046, skoro tylko #1045 walnięty?
wysłane przez raper91
> raper91 napisał(a):
> > los czeka skład 1045-1046 > > A dlaczego #1046, skoro tylko #1045 walnięty?
Hmm... 1045 ma walniętą belkę (widać to wewnątrz na podłodze od drugich do czwartych drzwi wagonu), ale nie jest źle bo cały czas ją spawają i co widzę to skład wyjeżdża już na dłuższe służby a nie tylko "łamańce". Cud, że wgl wytrzymuje od 4-5 rano do ponad 23 i nikt go nie wymienia. A co do 1046? To się okaże. Trojaków na pewno nie spotkamy na EZG, aczkolwiek przydałaby się jedna doczepka jako rezerwa do pierwszego wagonu. Zawsze mogliby na warsztatach przemienić starą belkę z 1045 na dobrą z 1046. I byłby to dobry plus bo na stanie EZG byłaby jedna solówka, która spokojnie późnym wieczorem mogłaby wyjeżdżać na linię 6 (bądź w weekendy, czy święta). Ale znając życie Jasiek 1046 pójdzie na rzeź znając naszych przełożonych :)
-- T III EZG- Polak Potrafi :P
T III EZG- Polak Potrafi :P
wysłane przez lhb178 19
> Zawsze mogliby na warsztatach > przemienić starą belkę z 1045 na dobrą z 1046.
Obawiam się, że belka grzbietowa jest ciężko przekładalna.
wysłane przez M21 8
wysłane przez Dymitr
Homo sum et nihil ferrivium stratarium a me alienum esse putto.
wysłane przez PawlukBoss21
> Znowu odzywa się to głupie prawo o malowaniu tramwajów w > te barwy, w jakich były przed nałożeniem reklamy. Przy > malowaniu w barwy biało-niebiesko-czerwone robione jest to > chyba bardziej dokładnie, bo te, które mają FG już są > całe odrapane i poobijane. Wystarczy, że tramwaj się o > coś delikatnie otrze, a już cały płat farby odchodzi > (jeśli chodzi o 105N w barwach FG)
Powinno się wszystkie Ng/S i 105NK2000 przemalować w FG bo zostaną one dłużej niż 105N i 105Na. Dziwna jest polityka tego miasta. 5 barw jakie są to nigdzie indziej tak nie ma. Nawet Gorzów powoli maluje swe wozy w barwy Gorzowa. Moim zdaniem skoro jest zatwierdzone FG to powinno się te barwy stosować.
wysłane przez t105n 49
> Znowu odzywa się to głupie prawo o malowaniu tramwajów w > te barwy, w jakich były przed nałożeniem reklamy.
Jest takie prawo??? Zdaje się, że to tylko postanowienia umowy między TS i reklamodawcą.
-- Okna większości szczecińskich pojazdów KM są jak stół Kamila Durczoka.
wysłane przez Korczian
Tak, wiem że to najmniejszy detal i że jestem upierdliwy pod tym względem. Ale będąc w Warszawie, Poznaniu czy Gdańsku takiej paranoi jak 4 wersje malowań tramwajów jednocześnie (do tego tak mocno ze sobą kontrastujących) nie spotkałem.
-- Vmax>=160 na D29-351!
Vmax>=160 na D29-351!
wysłane przez MQ ?
wysłane przez Tatra108 10
W nawiązaniu do posta kolegi Korcziana zgadzam się z tym, że jest wywierana za mała presja na zajezdnie. Jak to dobrze, że Szczecin nie kupuje używanych wagonów z Poznania, Krakowa czy też Wrocławia. Dopiero byłby chaos w malowaniu :-/
-- Tu ma promise Volvo, et est arrivé... Solaris. Pourquoi?
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez paki
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez man1995 55
> Czy barwy to naprawdę największy problem estetyki tramwajów?
Wg mnie spory. Aczkolwiek najpierw należałoby zadbać o ich wnętrze...
wysłane przez paki
> Wg mnie spory.
W takim razie zazdroszczę problemów TSom.
> Aczkolwiek najpierw należałoby zadbać o ich > wnętrze...
Ano właśnie. Za parę miesięcy TSR i nikt z przyjezdnych nie zwróci uwagi na kolorystykę pudeł, a na stan wnętrza. Trudno obwiniać Tramwaje za akty wandalizmu, ale skoro pierwszą czynnością, którą robią motorowi na objęciu jest mycie przedniej szyby, to chyba coś jest "nie tak" z firmą sprzątającą.
-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
wysłane przez man1995 55
> W takim razie zazdroszczę problemów TSom.
No nie chodzi o to, że to jest jakiś MEGA problem. Chodzi mi o to, że milej by było gdybyśmy nie mieli tramwaje w naszych barwach. Tatry nie wyglądają najgorzej aczkolwiek powinny być w szczecińskiej "szacie" ". :)
> Ano właśnie. Za parę miesięcy TSR i nikt z przyjezdnych nie > zwróci uwagi na kolorystykę pudeł, a na stan wnętrza. Trudno > obwiniać Tramwaje za akty wandalizmu, ale skoro pierwszą > czynnością, którą robią motorowi na objęciu jest mycie > przedniej szyby, to chyba coś jest "nie tak" z firmą > sprzątającą.
Ale nawet wystarczy spojrzeć jak prezentuje się sama tapicerka siedzeń w Tatrach co obecnie wchodzą do ruchu a w tych co już u nas trochę jeżdżą... Rozumiem, że eksploatacja itd. Ale bez przesady.
wysłane przez konjo 4
> ale skoro pierwszą > czynnością, którą robią motorowi na objęciu jest mycie > przedniej szyby, to chyba coś jest "nie tak" z firmą > sprzątającą.
Pewnie tam jest taka stawka, że ogólnie da się coś przetrzeć szmatą i tyle... :)
-- Tell me who ya gonna believe.
So never mind the darkness.
wysłane przez tabor3377
wysłane przez paki
> Tak naprawde myśle że uderzenie po kieszeni dałoby jakiś > skutek.
I co to zmieni? Miasto ukarze spółkę, a potem będzie musiało podnosić kapitał w celu spłaty rat kredytu...
-- Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi
Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi