Forum

Kupujemy nowy typ tramwaju. Do samodzielnego złożenia 

Częściowo niskopodłogowy i wyposażony we wszystko, co mają najnowocześniejsze tramwaje. I najciekawsze: ma być dostarczony w częściach. Pojazd złożą pracownicy Tramwajów Szczecińskich. Spółka właśnie ogłosiła przetarg.
"Modertrans dostarczył do Szczecina niemal wszystkie podstawowe elementy, z których w warsztatach TS powstał tramwaj Moderus Alfa. To wagony zbudowane na konstrukcji starego tramwaju typu 105.

Teraz nie ma jednak mowy o wykorzystywaniu starych elementów"

Moderusy to tak naprawdę od podstaw złożone nowe składy, w których tylko zostawiono mały element starych wozów, żeby nie bawić się w biurokrację związaną z wprowadzaniem formalnie nowego modelu do ruchu (homologacja i inne bzdury). Ciekawe czy tu też by się tak udało, bo taki skład to atrakcja większa niż Swing. No i mamy obawiać się Cegielskiego, czy nie?

-- Waldemar Fornalik - pierwszy Polak, który pojechał do Angli, żeby stracić pracę
Bamip napisał(a):

[ciach]

Możliwe pewnie jest, ale po co paprać się z przerabianiem elementów, skoro Modertrans może dostarczyć gotowe do montażu elementy. Cegielski w ogóle robi takie pojazdy? Nie wydaje mi się, z resztą gdzieś już była wzmianka o tym, że wstępna specyfikacja jest bardzo podobna do tej, którą oferuje Modertrans ;) Osobiście bardziej podoba mi się Moderus Beta niż twór Protramu.
PrzemekSzczecin napisał(a):

> Osobiście bardziej podoba mi się Moderus Beta niż twór > Protramu.

Protram nie ogranicza się tylko do jednego designu ;) https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG/1280px-Krakow_405N-Kr.JPG
pioko17 napisał(a):

> Protram nie ogranicza się tylko do jednego designu ;) > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG/1280px-Krakow_405N-Kr.JPG

Widziałem, ale mimo wszystko Moderus bardziej mi się podoba ;) Co nie znaczy, że każdemu też musi się podobać, o gustach się nie dyskutuje ;)
pioko17 napisał(a):

> Protram nie ogranicza się tylko do jednego designu ;) > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG/1280px-Krakow_405N-Kr.JPG

To jest w ogóle ciekawy tramwaj i jedyny w swoim rodzaju. Elektrycznie bazuje na aparaturze z 205WrAs, a mechanicznie ma 2 człony niskopodłogowe i 3 wysokopodłogowe zbudowane na bazie krakowskich pudeł 105N. No i warto wspomnieć, że ma 40,5 metra długości.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> To jest w ogóle ciekawy tramwaj i jedyny w swoim rodzaju. > Elektrycznie bazuje na aparaturze z 205WrAs, a mechanicznie ma > 2 człony niskopodłogowe i 3 wysokopodłogowe zbudowane na bazie > krakowskich pudeł 105N. No i warto wspomnieć, że ma 40,5 metra > długości.

Dobrze liczę, że ten czołg ma 6 wózków? Jestem ciekaw tempa, w jakim niszczy szyny.

-- homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Dobrze liczę, że ten czołg ma 6 wózków? Jestem ciekaw tempa, w > jakim niszczy szyny.

Pewnie i tak jest mniejsze, niż zastępowanego przez niego trójskładu 105Na.
Lukasy napisał(a):

> Jestem ciekaw tempa, w > jakim niszczy szyny.

A to nie jest tak, że im więcej wózków tym mniejsze zużycie? Pokażę to na przykładzie Twista i Swinga Pesy - Twista który ma więcej wózków (a tym samym mniejszy nacisk na oś) kupują przedsiębiorstwa w którym zależy na mniejszym zużyciu torowisk.
pioko17 napisał(a):

> ciach

Tak, ale sam wózek też sporo waży.
pioko17 napisał(a):

> Protram nie ogranicza się tylko do jednego designu ;) > https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Krakow_405N-Kr.JPG/1280px-Krakow_405N-Kr.JPG

Całkiem fajnie się jedzie tym pojazdem. O ile akurat się nie zepsuje. Miałem dużo szczęścia, że na niego trafiłem w ubiegłym roku.

-- Zima i śnieg nie zmieniają kwalifikacji drogi dla rowerów - to nadal nie jest chodnik, parking ani miejsce składowania hałd śniegu.
PrzemekSzczecin napisał(a):

> Możliwe pewnie jest, ale po co paprać się z przerabianiem > elementów, skoro Modertrans może dostarczyć gotowe do > montażu elementy. > Cegielski w ogóle robi takie pojazdy? Nie wydaje mi się, z > resztą gdzieś już była wzmianka o tym, że wstępna > specyfikacja jest bardzo podobna do tej, którą oferuje > Modertrans ;) > Osobiście bardziej podoba mi się Moderus Beta niż twór > Protramu.

Podróżując Protramem we Wrocławiu oraz Moderusem w Poznaniu informuje o tym, że o wiele lepiej podróżowało się Moderusem. Jest o wiele wygodniejszy i bardziej przestronny od Protrama I liczę na to, że to ta firma wygra przetarg, by w następnych miesiącach miasto zakupiło planowane przez prezydenta Krzystka 20 tramwajów częściowo niskopodłogowych.
PawlukBoss21 napisał(a):

> Jest o wiele wygodniejszy i bardziej przestronny od Protrama

Wszystko zależy od zamawiającego. Jeśli będzie Moderus Beta to warto wykorzystać wolne przestrzenie na rozkładane siedzenia tak jak to zrobiono w Poznaniu.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D
333Wojtas333 napisał(a):

> Wszystko zależy od zamawiającego. Jeśli będzie Moderus Beta to > warto wykorzystać (...)

(...) kilka opcji mordki. Szczecin i tak się wyróżnia coraz to bardziej jeżeli chodzi o wszystko co związane z komunikacją miejską. Ja jednak mam cichą nadzieje że nie wybiorą (albo nie wlepią nam) standardowej tawrzy Moderusa. Co sądzicie o mordce Bety z ZKM Gdańsk? Jest dostosowana do działania w trybie "przód/tył", ale nie ma rzeczy niemożliwych ;)

-- "Pasażer zawsze wie lepiej wtedy, kiedy nie trzeba." - Złote myśli z podróży linią 56...

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
Sebek821 napisał(a):

> 333Wojtas333 napisał(a):

> (...) kilka opcji mordki. Szczecin i tak się wyróżnia coraz to > bardziej jeżeli chodzi o wszystko co związane z komunikacją > miejską. Ja jednak mam cichą nadzieje że nie wybiorą (albo nie > wlepią nam) standardowej tawrzy Moderusa. Co sądzicie o mordce Bety > z ZKM Gdańsk? Jest dostosowana do działania w trybie "przód/tył", > ale nie ma rzeczy niemożliwych ;)

Wygląd mordki to akurat kwestia gustu. Gdańskie Bety to zmodernizowane, dwukierunkowe Helmuty. Szczeciński wóz będzie składany od podstaw więc nie liczyłbym na Betę MF01, jeśli Modertrans wygra.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D
333Wojtas333 napisał(a):

> (ciach)

Wiadomo że to będzie MF02. Pożyjemy, zobaczymy. Grunt żeby dobrze się sprawował i tyle :)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
Jeżeli będą sprawowały się tak samo dobrze jak w Poznaniu to mamy szanse nacieszyć się tymi tramwajami ;) W Poznaniu bardzo dobrze się nimi jeździ po trasie PST, więc jak tutaj wyślą na SST będzie doskonale.

-- SST - Są Stare Tramwaje ;)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
Bamip napisał(a):

> No i mamy obawiać się Cegielskiego, czy nie?

Cegielski od jakiegoś czasu nie startuje w przetargach. Po za tym zarówno Modertrans jak i Protram mają doświadczenie w produkcji tego typu tramwajów, a Cegielski - raczej nie.

-- Czy mógłby pan zabrać nogi z siedzenia, czy też chce pan abyśmy znowu kupili starocie z Niemiec? :D

wysłane przez MaK

"Pojazd złożą pracownicy Tramwajów Szczecińskich. Spółka właśnie ogłosiła przetarg."

I już niedługo, nowe oferty pracy w Tramwajach Szczecińskich. Poszukiwany: monter części metalowych. Oferujemy: ciekawą pracę i elastyczne godziny pracy. Wymagania: doświadczenie w składaniu mebli z IKEA.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police  163

MaK napisał(a):

> Poszukiwany: monter części metalowych.

Prawie zgadłeś. Pisząc zupełnie poważnie: TS poszukują pracownika na stanowisko Elektromonter.

Technik serwisu :)

wysłane przez PrzemekW

Luke_Police napisał(a):

> Prawie zgadłeś. Pisząc zupełnie poważnie: TS poszukują > pracownika na stanowisko Elektromonter.

Zgadza się, nawet prowizoryczne ogłoszenie widziałem na szybie w jednym z wagonów :P