Forum

Z dąbskiej zajezdni na ulice Szczecina wyjeżdża...

zdjęcie
Z dąbskiej zajezdni na ulice Szczecina wyjeżdża najbardziej zróżnicowany tabor
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez PawlukBoss21

Z jednej strony dobrze, że SPAD kupuje zróżnicowany tabor i wybór jest duży w stosunku do SPAK: 2 x Volvo 7700A 5 x MAN NG**3 2 x Mercedes Citaro G 1 x MAN Lions City 1 x Volvo 7700 5 x Solaris Urbino 12 II/III. Ale takie zakupy spowodowały, że średnia wieku wynosi już ponad 10 lat. Może jest szansa na to, żeby SPAD sprowadzało odrobinę młodszy tabor do swej spółki tj. rocznik od 2005 do 2008. Z pewnością spowodowało by to, że średnia wieku będzie poniżej 10 lat. Dodam jeszcze, że czas najwyższy skasować nie B10MA, ale starsze MAN- y z Berlina ( roczniki 1995-1997 ). Chciałbym by SPAD sprowadził auta podobne na wzór Lionsów z SPAK, choć wiem, że barierą są środki. Mobilis wycofywał SU18 z lat 2008. Szkoda, że inne spółki wykupiły wszystkie 30 sztuk. W SPAD z 5 by się jeszcze takich aut przydało :)
PawlukBoss21 napisał(a):

> Z jednej strony dobrze, że SPAD kupuje zróżnicowany tabor > i wybór jest duży w stosunku do SPAK:

No, żeby było urozmaicenie na przystanku to może i dobrze, ale do utrzymania ze względu na oprogramowanie serwisowe, części, serwisy w Polsce, różne wyposażenie to już pewnie mnie różowo. Tu jednak polityka SPAK czy SPPK jest bardziej spójna.

-- Tell me who ya gonna believe.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> No, żeby było urozmaicenie na przystanku to może i dobrze, > ale do utrzymania > ze względu na oprogramowanie serwisowe, części, serwisy w > Polsce, różne wyposażenie to już pewnie mnie różowo. Tu > jednak polityka SPAK czy SPPK jest bardziej spójna.

Obstawiam, że te 2 Mercedesy zostały sprowadzone na próbę. SPAD jest świadome tego, że na rynku wtórnym będzie dużo Mercedesów (w końcu niemiecka komunikacja MANem i Mercedesem stoi) i niewykluczone, że zrobiło przymiarkę do zakupów większej ilości. Zaznaczam, że to tylko moja teoria. Czas pokaże, czy zgadłem.