Forum
Cmentarny raport 2015
Jak co roku, okres Wszystkich Świętych oznacza wzmożone przewozy w komunikacji miejskiej. Prezentujemy raport z miasta.
wysłane przez jas59 ?
Natomiast dał plamę z tablicami elektronicznymi, gdzie nie można było zobaczyć dynamicznej informacji pasażerskiej o kursowaniu takiej linii. Dał plamę też z rozkładami jazdy nie przygotowując ich na tablice, a wystarczyłoby puścić przewijający się komunikat o jeździe tej linii. No ale wyszło jak zwykle.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Mario ?
> Dał plamę też z rozkładami jazdy nie przygotowując ich > na tablice, a wystarczyłoby puścić przewijający się > komunikat o jeździe tej linii. No ale wyszło jak zwykle.
Na Bramie Portowej, na dolnym pasku widziałem taki komunikat.
wysłane przez jas59 ?
> > Na Bramie Portowej, na dolnym pasku widziałem taki komunikat.
Na robionych zdjęciach od godziny 10:20 nie widać na tablicy przewijającego się komunikatu. Prawdopodobnie zrobiono to później po czyjeś interwencji na Centrali Ruchu.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez mamol 4
wysłane przez wsad123 6
> Na linii 15 jako 1 brygada kursował po południu wóz o > numerze 824 z prawidłowo działającymi wyświetlaczami > linii 15 Pewnie w zastępstwie za 828, bo widziałem go na 10.
wysłane przez rafigrubcio
wysłane przez solariadi1 0
Pixel Serwis Bydgoszcz. Nowoczesne Technologie w Podróży....
wysłane przez Luke_Police 163
> Info od znajomego. 2876 poległ, ok. godziny 14 widziany na > Moście Pionierów "spychany" przez wóz 100.
Chyba właśnie za niego na linię 867 pojechał 2854.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez LagunaGrandtour 105
> solariadi1 napisał(a):
> > Info od znajomego. 2876 poległ, ok. godziny 14 widziany na > > Moście Pionierów "spychany" przez wóz 100. > > Chyba właśnie za niego na linię 867 pojechał 2854.
2854 to ja już sfociłem jakoś chwile po 13 na Rugiańskiej.
wysłane przez Ferrix 8
- Rozważaliśmy przedłużenie na cmentarz tras linii jeżdżących przez ul. Cukrową. Ale na razie nie ma tam po co jeździć - mówi Radosław Tumilewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego."
I koło się zamyka... Moim zdaniem mimo tego, że dzisiaj nie ma specjalnego zainteresowania linią 862, to powinna być stała linia obsługująca Cmentarz Zachodni (przy Bronowickiej). Proponuję póki co rzadziej kursujące 62 (ew. 83) skierować właśnie tamtędy. Parę minut dłuższej drogi dla autobusu, a może by coś zmieniło w podejściu mieszkańców do tego miejsca?
-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...
STMKŻ
wysłane przez Mareczek 5
> Proponuję póki co rzadziej kursujące 62 > (ew. 83) skierować właśnie tamtędy. Parę minut > dłuższej drogi dla autobusu, a może by coś zmieniło w > podejściu mieszkańców do tego miejsca?
Parę minut dla wielu pasażerów (62, a tym bardziej 83 aż tak puste nie jeżdżą) aby przewietrzyć autobus... Już lepiej wydłużyć co któryś kurs 60-tki, szczególnie że rezerwa czasowa na Cukrowej jest.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Ferrix 8
> Parę minut dla wielu pasażerów (62, a tym bardziej 83 aż > tak puste nie jeżdżą) aby przewietrzyć autobus... Już > lepiej wydłużyć co któryś kurs 60-tki, szczególnie że > rezerwa czasowa na Cukrowej jest.
Przedłużyć tylko dokąd? Z tego to wiem to nie ma tam specjalnie miejsca by zawrócić...
-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...
STMKŻ
wysłane przez Mareczek 5
> Z tego to wiem to nie ma tam > specjalnie miejsca by zawrócić...
Jest spory parking, bez problemu do zakręcenia przegubowcem.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez end 52
> Ferrix napisał(a):
> > Z tego to wiem to nie ma tam > > specjalnie miejsca by zawrócić... > > Jest spory parking, bez problemu do zakręcenia przegubowcem.
To ciekawe dlaczego 862 tam nie zawraca? Ja parkingu nie widziałem. Tam nie ma gdzie zawrócić.
-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Mareczek 5
> > Jest spory parking, bez problemu do zakręcenia przegubowcem. > > To ciekawe dlaczego 862 tam nie zawraca?
Nie wiem... Może nie było czasu na ogarniecie tematu.
> Ja parkingu nie widziałem.
Jest za płotem.
> Tam nie ma gdzie zawrócić.
Jest.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez end 52
[ciach]
No właśnie - za płotem, czyli na terenie cmentarza, a brama zamknięta. Wątpię, że miasto wpuściłoby na teren cmentarza autobus. Na 862 nie było czasu? Dobry żart....
-- Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Mareczek 5
> No właśnie - za płotem, czyli na terenie cmentarza, a brama > zamknięta.
To należy ją otworzyć. Ponadto, nie widzę sensu kursowania autobusu do cmentarza, który będzie zamknięty. Solved!
> Wątpię, że miasto wpuściłoby na teren cmentarza > autobus.
Przecież autobus nie będzie jeździł miedzy grobami, tylko wjedzie na parking przy ulicy. Do tego SPAK, ZUK, ZDiTM należą do jednego właściciela, więc chyba mogą się dogadać? Albo niech prezydent nakaże.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez jas59 ?
> Do tego SPAK, ZUK, ZDiTM należą do jednego > właściciela, więc chyba mogą się dogadać? Albo niech prezydent > nakaże.
Nie zauważyliście, że pomiędzy firmami zależnymi od UM nie ma żadnej komunikacji. Proste zadanie, jak otwarcie bramy cmentarnej przekracza ich możliwości. Takie kwiatki będą się zdarzały dopóki ktoś tym nie potrząśnie. W przeciwnym przypadku dalej będą krążyły pisma lub nie pomiędzy firmami zależnymi, a pasażer zostanie z ręką - wiadomo gdzie.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Błażej 3
> Już > lepiej wydłużyć co któryś kurs 60-tki, szczególnie że > rezerwa czasowa na Cukrowej jest.
Marecki, 60 to trzeba wydłużyć do Przecławia. :P
wysłane przez Mareczek 5
> Marecki, 60 to trzeba wydłużyć do Przecławia. :P
Żeby Ci 81 wycięli? :D
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez bartez 336
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Luke_Police 163
> Solaris Urbino 18 1053 i Volvo B10MA 1562 przynajmniej po > jednym kursie wykonały jako linia D53.
Zgadza się. Wóz 1299 również. Chyba coś źle w Municomie było zaprogramowane, bo przez większą część dnia wóz jeździł jako 853, a po 14:40 już jako D53.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
> bartez napisał(a):
> > Solaris Urbino 18 1053 i Volvo B10MA 1562 przynajmniej po > > jednym kursie wykonały jako linia D53. > > Zgadza się. Wóz 1299 również. Chyba coś źle w Municomie > było zaprogramowane, bo przez większą część dnia wóz > jeździł jako 853, a po 14:40 już jako D53.
Luks jaki Municom? Parchy z Klonowica są na Pixelu. Pewnie drajwer przy ustawianiu wyświetlacza wszedł w linię 53 i znalazł kierunek Dworska (D53) zamiast wejść w linię 853. (Linia D53 nie występuje w sterowniku Pixel jako osobną linia).
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Luks jaki Municom? Parchy z Klonowica są na Pixelu.
A to nie jest przypadkiem tak, że Municom wspomaga automatyzowanie opisów wyświetlaczy przy jeździe z kursówki na obu platformach informacyjnych (R&G i Pixel)?
> Pewnie > drajwer przy ustawianiu wyświetlacza wszedł w linię 53 i > znalazł kierunek Dworska (D53) zamiast wejść w linię 853. > (Linia D53 nie występuje w sterowniku Pixel jako osobną linia).
... i pomyliłby się tylko na jednym kursie po południu? Wątpię.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
Dwa oddzielne systemu całkowicie że sobą nie powiązane. Jednostką wspólną jest jedynie kierowca.
Luke_Police napisał: > ... i pomyliłby się tylko na jednym kursie po południu? > Wątpię.
Masz inną prawdopodobną teorię?
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
> Dwa oddzielne systemu całkowicie że sobą nie powiązane. > Jednostką wspólną jest jedynie kierowca.
No nie tak do końca. Przesył danych po magistrali systemowej w Pixelu działa jak w R&G, czyli na RS485, nawet sterowanie niektórymi typami kasowników (na pewno KRG-3 i KRG4) jest kompatybilne. Natomiast nie wiem jak to jest z układaniem kursówki (czyli rozkładów dla konkretnej brygady), czy jest jakiś wspólny mianownik obu systemów, czy każdy z systemów ma swoje odrębne oprogramowanie do tworzenia kursówek. Jeśli SPAK i SPPK mają autobusy z systemem informacyjnym Pixel i autobusy z R&G, to rozkłady dla poszczególnych producentów sterowników (autokomputerów) muszą być pisane osobno?
> Masz inną prawdopodobną teorię?
Mam. Błąd w rozkładzie przesłanym do sterownika. Choć w przypadku dodatków cmentarnych trudno jest powiedzieć, czy kursowały w oparciu o rozkład w sterowniku.
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 78
> No nie tak do końca. Przesył danych po magistrali systemowej w Pixelu > działa jak w R&G, czyli na RS485, nawet sterowanie niektórymi typami > kasowników (na pewno KRG-3 i KRG4) jest kompatybilne. Natomiast nie > wiem jak to jest z układaniem kursówki (czyli rozkładów dla > konkretnej brygady), czy jest jakiś wspólny mianownik obu systemów, > czy każdy z systemów ma swoje odrębne oprogramowanie do tworzenia > kursówek. Jeśli SPAK i SPPK mają autobusy z systemem informacyjnym > Pixel i autobusy z R&G, to rozkłady dla poszczególnych producentów > sterowników (autokomputerów) muszą być pisane osobno?
Ale rozkłady są z R&G. Pixel jest tylko do tablic. > Mam. Błąd w rozkładzie przesłanym do sterownika. Choć w przypadku > dodatków cmentarnych trudno jest powiedzieć, czy kursowały w oparciu > o rozkład w sterowniku.
Niby tak. Lecz rozkład jest w R&G, a tablice są sterowane z Pixela. Przykład: Autobus ma wprowadzone 57 w R&G. A na wyświetlaczu autobus uszkodzony. Żaden problem.
--
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez wsad123 6
> Ale rozkłady są z R&G. Pixel jest tylko do tablic.
U nas jest tylko do tablic. W Pixelu można wgrać rozkłady, a służy do tego ten sam program co do wgrywania napisów na wyświetlacze, trasy, zapowiedzi, etc.: Eksplorator Pixel Pro. Wgrane rozkłady można sprawdzić w SPAK-owskich sterownikach KPP-2 (mają je wszystkie Urbino, oprócz 1590 i 1591 bo one mają już najnowszy sterownik Pixela - Asterix) na linii 529. Nie wiem z jakiego czasu on pochodzi i czy jest nadal aktualny, ale sprawdzić można.
wysłane przez Luke_Police 163
> Ale rozkłady są z R&G. Pixel jest tylko do tablic.
Czyli jednak Municom musi być... A Pixel automatycznie zmienia opisy na przystankach końcowych, czy kierowca musi robić to ręcznie? Skąd sterownik wie, jaki napis ustawić w przypadku takich służb jak 51/78 (Kołłątaja, Osiedle Arkońskie, Osów, Głębokie...)
> Niby tak. Lecz rozkład jest w R&G, a tablice są sterowane z Pixela.
Ok rozumiem, 2 niezależne sterowniki (i jest jeszcze trzeci do GMV). kontynuując wątek z górnej części posta, czy Pixel ma jakąś wiedzę o rozkładzie jazdy (tym, który jest w R&G)?
-- Technik serwisu :)
Technik serwisu :)
wysłane przez wsad123 6
> Czyli jednak Municom musi być... A Pixel automatycznie zmienia opisy > na przystankach końcowych, czy kierowca musi robić to ręcznie? Skąd > sterownik wie, jaki napis ustawić w przypadku takich służb jak 51/78 > (Kołłątaja, Osiedle Arkońskie, Osów, Głębokie...)
Kierowca wpisuje numer linii, a później wybiera jeden z możliwych wariatów. Do sterownika wprowadzone są odległości pomiędzy słupkami przystankowymi (na ich podstawie odtwarzane są zapowiedzi), więc gdyby na linii 53 ustawić na wyświetlaczach linię 80 to przystanki przewijałyby się zgodnie z odległościami na trasie linii 80.
> czy Pixel ma jakąś > wiedzę o rozkładzie jazdy (tym, który jest w R&G)?
Nie, ale na zajezdni można wgrać rozkłady.
wysłane przez Ferrix 8
Oczywiste jest, że nie w takiej ilości jak w poprzednich dwóch dniach i też nie aż do 18:00, ale uważam, że 67 kursujący co 15 minut to jak na dzisiejszy popyt to stanowczo za rzadko, a i 14 kursująca naprzemiennie z 10 by się przydała.
-- Szczecin /ZP, okolice MTiK...
STMKŻ
wysłane przez Jasiek 36
> Patrząc na dzisiejszą frekwencję na liniach 8, 10 i 67 > oraz ilość osób na cmentarzu to zastanawiam się dlaczego > dodatkowych linii nie uruchomiono także dzisiaj?
A jak zobaczysz place zajezdni, to domyślisz się, dlaczego w dzień roboczy nie ma dodatkowych linii.
wysłane przez wsad123 6
> A jak zobaczysz place zajezdni, to domyślisz się, dlaczego w > dzień roboczy nie ma dodatkowych linii.
Jest jeszcze taka zajezdnia przy ulicy Heyki. Tam wozów nie brakuje.
wysłane przez Jasiek 36
> Jest jeszcze taka zajezdnia przy ulicy Heyki. Tam wozów nie > brakuje.
Nieskończonej ilości też nie mają, a jak mają więcej autobusów, to kierowców brak.
wysłane przez torwid 67
> Nieskończonej ilości też nie mają, a jak mają więcej > autobusów, to kierowców brak.
Myślę, że gdyby był wcześniej sygnał z odpowiedniej instytucji, to i kierowców by znaleźli. W końcu nie wszyscy codziennie jeżdżą, ale w razie "W" na telefon są.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Michal 2
> A jak zobaczysz place zajezdni, to domyślisz się, dlaczego w > dzień roboczy nie ma dodatkowych linii.
Wydaje mi się, że wersja "przedweekendowa" (czyli 10 i 67 w międzyszczycie jak w szczycie, oraz większy tabor 8 i 10) byłaby już czymś, bez uszczuplania pustki na placu. Wszak 2 listopada to "święto zmarłych" i wiele osób tego dnia wybrało się na groby. W Policach dodatek był.
-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez mamol 4
wysłane przez MQ ?
> Przy okazji: linia do Polic z Cmentarza Centralnego okazała > się bardzo potrzebna, szczególnie 1 listopada w godzinach > popołudniowych, kiedy to autobusy tej linii kursowały > stadami (zupełnie nierealny czas przejazdu ustalony przez > ZDiTM na 48 minut) a wielu pasażerów czekało na nie pod > Cmentarzem.
Ów "zupełnie nierealny" czas przejazdu objawiał się tym, że były brygady jadące punktualnie (a nawet w pewnych momentach przed czasem), ale były i takie, które były opóźnione. Widziałem autobus z PKS-u, którego kierowca w jakiś sposób wykręcił pół godziny opóźnienia.
wysłane przez mamol 4
wysłane przez kacpi1100