Forum
Czy siódemki pojadą do Turkusowej?
wysłane przez man1995 55
wysłane przez Mar321 0
> Po kiego ... wała ta 7 na Turkusową? Masakra. 7 i 8 non > stop jeżdżą razem. Co gorsze, któryś praktycznie zawsze > jedzie pusty. Ja bym się bardziej zastanowił żeby zagrać > jedna linie z prawego brzegu niż jeszcze w tym momencie > wydłużać 7.
Obstawiam, że zrobiono tak, by można się bez większego czekania przesiąść się na 7 jadąc z Turkusowej. Nie wydaje mi się, by tłumy z tego korzystały. W tym układzie siłą rzeczy jeden jedzie prawie pusty. Jeżeli by wydłużyć 7 na Turkusową trzeba byłoby pomyśleć nad zrobieniem czegoś z tymi 54,55,71,84 wlokącymi się na Basen, bo argument przesiadki na 7 traci rację bytu i mielibyśmy jeszcze bardziej bezsensowne dublowanie ich z tramwajem. Ogólnie uważam, że jeżeli z powyższymi liniami nic by nie zmieniono, to rzeczywiście wydłużanie 7 przed ukończeniem pętli przesiadkowej na Turkusowej nie ma racji bytu.
wysłane przez Tatra108 10
-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez t105n 49
> Zaraz wymyślą sobie, że 54 i 71 staną się liniami > okrężnymi.
Moja wersja jest taka: 54: Słoneczne Handlowa - Pszenna - Walecznych - Zdroje krzyżówka - Batalionów Ch. - Gryfińska - Krzywoń - Gierczak - Pomorska - Zwierzyniecka - Kijewo - Dąbska - Słoneczne Masz obsłużoną trasę 54, a dodatkowo ul. Pomorską z przyzwoitą częstotliwością, dzięki czemu można wyciąć 72 i zwiększyć częstotliwość 79, bo znów mamy sytuację, gdy co drugi autobus kończy 3 przystanki przed Jezierzycami. 71 skrócić do krzyżówki w Zdrojach, względnie połączyć z 55 (co może być trudne z uwagi na dość różne częstotliwości).
-- Jak menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem. (c) Łukasz Lodkowski
wysłane przez Jasiek 36
> dzięki czemu można wyciąć 72 i > zwiększyć częstotliwość 79, bo znów mamy sytuację, gdy co > drugi autobus kończy 3 przystanki przed Jezierzycami.
A połączenie Śmierdnicy i Płoni z Dąbiem? Ponadto 79 jeździ co 30 i 40 minut, a to raczej dla Jezierzyc wystarczy. A po trzecie mając dwie line w Płoni zawsze można jedną poprowadzić przez Piaseczną.
wysłane przez t105n 49
> A połączenie Śmierdnicy i Płoni z Dąbiem?
Jest tak niezbędne, że nie może być z przesiadką?
wysłane przez Tatra108 10
-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Zygzak7
wysłane przez artzaw
> Nie ma najmniejszego sensu wysyłać dodatkowe tramwaje do > Turkusowej zanim nie zmieni układ komunikacji autobusowej na > Prawobrzeżu. A propos: Czy ktoś zna odpowiedzi na pytania: > 1. Kiedy rozpoczną się jakiekolwiek prace przy budowie > pętli autobusowej "Turkusowa"? > 2. Jaki jest umowny termin zakończenia robót? > 3. Kiedy Miasto zadecyduje o nowym układzie komunikacyjnym?
Tak, co więcej wydaje mi się, że nowy i lepszy układ komunikacji autobusowej na Prawobrzeżu można by wprowadzić niemalże od zaraz, bez potrzeby budowy pętli na Turkusowej (do której autobusy miałyby i tak trudny dojazd). Zgodnie z sugestiami powyżej, prostsza i tańsza byłaby zmiana tras autobusów tak, by niemal wszystkie przejeżdżały przez przystanek Jaśminowa i tam umożliwiały przesiadkę na SST. Mogą wtedy kończyć na Rondzie Ułanów Podolskich lub w Dąbiu przy PKP. Wtedy, tak jak pisał wyżej Mar321, można zlikwidować niektóre linie jeżdżące teraz do Basenu i wykorzystać autobusy na zwiększenie częstotliwości pozostałych linii. --- lepszy-transport-publiczny.org
-- lepszy-transport-publiczny.org
lepszy-transport-publiczny.org
wysłane przez MaK
> Tak, co więcej wydaje mi się, że nowy i lepszy układ > komunikacji autobusowej na Prawobrzeżu można by wprowadzić > niemalże od zaraz, bez potrzeby budowy pętli na Turkusowej > (do której autobusy miałyby i tak trudny dojazd). Zgodnie z > sugestiami powyżej, prostsza i tańsza byłaby zmiana tras > autobusów tak, by niemal wszystkie przejeżdżały przez > przystanek Jaśminowa i tam umożliwiały przesiadkę na SST. > Mogą wtedy kończyć na Rondzie Ułanów Podolskich lub w > Dąbiu przy PKP. Wtedy, tak jak pisał wyżej Mar321, można > zlikwidować niektóre linie jeżdżące teraz do Basenu i > wykorzystać autobusy na zwiększenie częstotliwości > pozostałych linii. > --- > lepszy-transport-publiczny.org
Nie opierajmy tylko komunikacji wewnątrz prawobrzeża w jakikolwiek sposób na SST. Pamiętajmy również o tym, że ludzie przemieszczają nie tylko między prawą stroną a centrum. Uważam, że kończenie jakiejkolwiek linii autobusowej na PKP w Dąbiu, to nie do końca udany pomysł.
wysłane przez t105n 49
> Nie opierajmy tylko komunikacji wewnątrz prawobrzeża w > jakikolwiek sposób na SST. Pamiętajmy również o tym, że > ludzie przemieszczają nie tylko między prawą stroną a > centrum.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które przejeżdża. Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.
-- Jak menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem. (c) Łukasz Lodkowski
wysłane przez Mar321 0
> Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko > dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które > przejeżdża. > Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze > Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.
Teraz tak, ale gdyby choćby na przykład skrócić 54 i 84 do Turkusowej, co na pierwszy rzut oka wygląda logicznie, to mocno utrudni się komunikacje pomiędzy Kijewem/Nad Rudzianką/okolicami szpitala Zdroje, a Podjuchami/Żydowcami/Kluczem. Z przesiadki na Krzyżówce, która jest teraz, wyszłoby dojechanie do Turkusowej, podjechanie jednego przystanku tramwajem i przesiadka na Jaśminowej. :D
wysłane przez MaK
> Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko > dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które > przejeżdża. > Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze > Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.
Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem.
wysłane przez Mareczek 5
> Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ > po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem.
Po prostu linie powinny zapewnić połączenia wewnątrz prawobrzeża, przy okazji obsługując tramwaj.
-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez artzaw
> MaK napisał(a):
> > > Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ > > po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem. > > Po prostu linie powinny zapewnić połączenia wewnątrz prawobrzeża, > przy okazji obsługując tramwaj.
Dokładnie. Teraz linia tramwajowa dociera niemal do geograficznego środka prawobrzeża: jest w połowie drogi między Dąbiem a Podjuchami oraz w połowie drogi między Kijewem a Basenem Górniczym. Dzięki temu istnieją idealne warunki, żeby niemal każdy autobus jednocześnie łączył dwa osiedla ze sobą i z SST jednocześnie - 64 jest dobrym przykładem.
Mało tego, dzięki skróceniu niektórych linii do Jaśminowej/RUP można zwiększyć ich częstotliwość i do ich obsługi byłoby potrzebne mniej autobusów - wszyscy wygrywają: pasażerowie, ZDiTM, SPAD.
-- lepszy-transport-publiczny.org
lepszy-transport-publiczny.org
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Uważam, że kończenie jakiejkolwiek linii autobusowej na PKP w > Dąbiu, to nie do końca udany pomysł.
Zgodzę się z tobą, bo nie ma nawet przyzwoitego miejsca na pętlę autobusową. Dodatkowe utrudnienia potrafią generować samochody, zwłaszcza gdy masowo przyjeżdżają na dworzec.
Z drugiej strony uważam, że skomunikowanie dworca z autobusami jest kiepskie. Brakuje bezpośredniego połączenia z zachodnią częścią Słonecznego, a także z Kijewem i Płonią (72 mimo wszystko ma znacznie oddalone przystanki od dworca).
wysłane przez pawelp19 −3
(72 mimo > wszystko ma znacznie oddalone przystanki od dworca).
A może by spróbować coś w stylu jak 64 i 77 aby 72 w kierunku BG robiły kółka przez dworzec i dalej swoją trasą?
wysłane przez Jasiek 36
> A może by spróbować coś w stylu jak 64 i 77 aby 72 w kierunku BG > robiły kółka przez dworzec i dalej swoją trasą?
Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest kilka kilometrów. Ponadto zawsze można przesunąć przystanek Letnia i zrobić z niego przystanek Miła.
wysłane przez pawelp19 −3
> > Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest > kilka kilometrów.
W takim razie po co w ogóle jeździ tam 64 i 77 przecież z Placu Słowiańskiego nie jest kilka kilometrów ;]
wysłane przez Jasiek 36
> W takim razie po co w ogóle jeździ tam 64 i 77 przecież z Placu > Słowiańskiego nie jest kilka kilometrów ;]
64 i 77 jeżdżą tam od zawsze i sądzę że to wystarczy. Wszak zawsze można się przesiąść.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest > kilka kilometrów. Ponadto zawsze można przesunąć przystanek Letnia > i zrobić z niego przystanek Miła.
Nie wziąłeś pod uwagę, że dość sporo ludzi korzystających z dworca ma ze sobą bagaż, czasami nawet znacznych rozmiarów, także zachęcanie ich do pójścia na Plac Słowiański w moim odczuciu nie jest najlepszym pomysłem.
Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć w przyszłości o skierowaniu 72 przez Stacyjną i Racławicką, tym bardziej, że powolnymi krokami dąży się do utworzenia kolei metropolitarnej i przy okazji można zwrócić uwagę na poprawę połączenia komunikacyjnego z dworcem.
wysłane przez Jasiek 36
> Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć w przyszłości o skierowaniu 72 > przez Stacyjną i Racławicką,
W stronę Śmierdnicy ok, ale w przeciwną stronę bez sensu.
wysłane przez 333Wojtas333 15
> W stronę Śmierdnicy ok, ale w przeciwną stronę bez sensu.
Czy może mieć to związek z tym, że kierowcy mogą mieć problem z włączeniem się do ruchu od strony Racławickiej w kierunku Newtona i analogicznie z Pomorskiej na Stacyjną?
wysłane przez Jasiek 36
> Czy może mieć to związek z tym, że kierowcy mogą mieć problem z > włączeniem się do ruchu od strony Racławickiej w kierunku Newtona i > analogicznie z Pomorskiej na Stacyjną?
To też, ale uważam takie krążenie po Pomorskiej po prostu za stratę czasu.
wysłane przez Tatra108 10
-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez bartez 336
> Kierowcy najbardziej narzekali na > wjazd z Pomorskiej w Racławicką. Autobus nieraz stał po 2-3 minuty.
To nie problem, bo na tym skrzyżowaniu ma być zmieniona organizacja ruchu na mini rondo.
-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez man1995 55
> To nie problem, bo na tym skrzyżowaniu ma być zmieniona organizacja > ruchu na mini rondo.
Dokładnie to samo chciałem napisać. Aczkolwiek dla mnie i tak wjazd 72 pod dworzec jest bez sensu.
wysłane przez MQ ?
> Dokładnie to samo chciałem napisać. Aczkolwiek dla mnie i tak wjazd > 72 pod dworzec jest bez sensu.
Czas postoju na pętlach na 72 jest stosunkowo krótki, a kursy są ułożone pod pasażerów z Pomorskiej, więc ewentualne wydłużanie trasy jest problematyczne.