Forum

Czy siódemki pojadą do Turkusowej?

Nie wcześniej niż za dwa tygodnie, na kolejnym posiedzeniu, radni komisji komunalnej rady Szczecina być może dowiedzą się cokolwiek więcej na temat wyników ekspertyz, dlaczego popękały szyny i spawy w szczecińskich nowych torowiskach na odcinku trasy tzw. szybkiego tramwaju do ul. Turkusowej i tych wymienionych od Basenu Górniczego do mostu Długiego.

wysłane przez man1995 55

Po kiego ... wała ta 7 na Turkusową? Masakra. 7 i 8 non stop jeżdżą razem. Co gorsze, któryś praktycznie zawsze jedzie pusty. Ja bym się bardziej zastanowił żeby zagrać jedna linie z prawego brzegu niż jeszcze w tym momencie wydłużać 7.
man1995 napisał(a):

> Po kiego ... wała ta 7 na Turkusową? Masakra. 7 i 8 non > stop jeżdżą razem. Co gorsze, któryś praktycznie zawsze > jedzie pusty. Ja bym się bardziej zastanowił żeby zagrać > jedna linie z prawego brzegu niż jeszcze w tym momencie > wydłużać 7.

Obstawiam, że zrobiono tak, by można się bez większego czekania przesiąść się na 7 jadąc z Turkusowej. Nie wydaje mi się, by tłumy z tego korzystały. W tym układzie siłą rzeczy jeden jedzie prawie pusty. Jeżeli by wydłużyć 7 na Turkusową trzeba byłoby pomyśleć nad zrobieniem czegoś z tymi 54,55,71,84 wlokącymi się na Basen, bo argument przesiadki na 7 traci rację bytu i mielibyśmy jeszcze bardziej bezsensowne dublowanie ich z tramwajem. Ogólnie uważam, że jeżeli z powyższymi liniami nic by nie zmieniono, to rzeczywiście wydłużanie 7 przed ukończeniem pętli przesiadkowej na Turkusowej nie ma racji bytu.
Zaraz wymyślą sobie, że 54 i 71 staną się liniami okrężnymi. Pojadą na trasie: 71 Kijewo - Niedźwiedzia - Dąbska - Słoneczne - Łubinowa - Struga - Zdroje - Walecznych - Pszenna - Dąbska - Niedźwiedzia - Kijewo, a 54 w odwrotnie. W gorszym wypadku to Słoneczne będzie końcowym, bo punkt socjalny, a trasa na Kijewo stanie się najdłuższym wjazdem kieszeniowym w szczecińskiej KM. Wiem, sen wariata, ale w ZDiTM-ie jak w piosence Anity Lipnickiej... ;-)

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez t105n  49

Tatra108 napisał(a):

> Zaraz wymyślą sobie, że 54 i 71 staną się liniami > okrężnymi.

Moja wersja jest taka: 54: Słoneczne Handlowa - Pszenna - Walecznych - Zdroje krzyżówka - Batalionów Ch. - Gryfińska - Krzywoń - Gierczak - Pomorska - Zwierzyniecka - Kijewo - Dąbska - Słoneczne Masz obsłużoną trasę 54, a dodatkowo ul. Pomorską z przyzwoitą częstotliwością, dzięki czemu można wyciąć 72 i zwiększyć częstotliwość 79, bo znów mamy sytuację, gdy co drugi autobus kończy 3 przystanki przed Jezierzycami. 71 skrócić do krzyżówki w Zdrojach, względnie połączyć z 55 (co może być trudne z uwagi na dość różne częstotliwości).

-- Jak menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem. (c) Łukasz Lodkowski
t105n napisał(a):

> dzięki czemu można wyciąć 72 i > zwiększyć częstotliwość 79, bo znów mamy sytuację, gdy co > drugi autobus kończy 3 przystanki przed Jezierzycami.

A połączenie Śmierdnicy i Płoni z Dąbiem? Ponadto 79 jeździ co 30 i 40 minut, a to raczej dla Jezierzyc wystarczy. A po trzecie mając dwie line w Płoni zawsze można jedną poprowadzić przez Piaseczną.

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> A połączenie Śmierdnicy i Płoni z Dąbiem?

Jest tak niezbędne, że nie może być z przesiadką?
Nieraz jeżdżę na Płonię i powiem Ci, że bardzo ważne jest bezpośrednie połączenie. Osiedle oddalone od pozostałych wymaga jednak dobrego połączenia, a nie gorszego. Chyba, że chcemy zyskać efekt samochodziarstwa z tamtych okolic.

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Zygzak7

Nie ma najmniejszego sensu wysyłać dodatkowe tramwaje do Turkusowej zanim nie zmieni układ komunikacji autobusowej na Prawobrzeżu. A propos: Czy ktoś zna odpowiedzi na pytania: 1. Kiedy rozpoczną się jakiekolwiek prace przy budowie pętli autobusowej "Turkusowa"? 2. Jaki jest umowny termin zakończenia robót? 3. Kiedy Miasto zadecyduje o nowym układzie komunikacyjnym?

wysłane przez artzaw

Zygzak7 napisał(a):

> Nie ma najmniejszego sensu wysyłać dodatkowe tramwaje do > Turkusowej zanim nie zmieni układ komunikacji autobusowej na > Prawobrzeżu. A propos: Czy ktoś zna odpowiedzi na pytania: > 1. Kiedy rozpoczną się jakiekolwiek prace przy budowie > pętli autobusowej "Turkusowa"? > 2. Jaki jest umowny termin zakończenia robót? > 3. Kiedy Miasto zadecyduje o nowym układzie komunikacyjnym?

Tak, co więcej wydaje mi się, że nowy i lepszy układ komunikacji autobusowej na Prawobrzeżu można by wprowadzić niemalże od zaraz, bez potrzeby budowy pętli na Turkusowej (do której autobusy miałyby i tak trudny dojazd). Zgodnie z sugestiami powyżej, prostsza i tańsza byłaby zmiana tras autobusów tak, by niemal wszystkie przejeżdżały przez przystanek Jaśminowa i tam umożliwiały przesiadkę na SST. Mogą wtedy kończyć na Rondzie Ułanów Podolskich lub w Dąbiu przy PKP. Wtedy, tak jak pisał wyżej Mar321, można zlikwidować niektóre linie jeżdżące teraz do Basenu i wykorzystać autobusy na zwiększenie częstotliwości pozostałych linii. --- lepszy-transport-publiczny.org

-- lepszy-transport-publiczny.org

lepszy-transport-publiczny.org

wysłane przez MaK

artzaw napisał(a):

> Tak, co więcej wydaje mi się, że nowy i lepszy układ > komunikacji autobusowej na Prawobrzeżu można by wprowadzić > niemalże od zaraz, bez potrzeby budowy pętli na Turkusowej > (do której autobusy miałyby i tak trudny dojazd). Zgodnie z > sugestiami powyżej, prostsza i tańsza byłaby zmiana tras > autobusów tak, by niemal wszystkie przejeżdżały przez > przystanek Jaśminowa i tam umożliwiały przesiadkę na SST. > Mogą wtedy kończyć na Rondzie Ułanów Podolskich lub w > Dąbiu przy PKP. Wtedy, tak jak pisał wyżej Mar321, można > zlikwidować niektóre linie jeżdżące teraz do Basenu i > wykorzystać autobusy na zwiększenie częstotliwości > pozostałych linii. > --- > lepszy-transport-publiczny.org

Nie opierajmy tylko komunikacji wewnątrz prawobrzeża w jakikolwiek sposób na SST. Pamiętajmy również o tym, że ludzie przemieszczają nie tylko między prawą stroną a centrum. Uważam, że kończenie jakiejkolwiek linii autobusowej na PKP w Dąbiu, to nie do końca udany pomysł.

wysłane przez t105n  49

MaK napisał(a):

> Nie opierajmy tylko komunikacji wewnątrz prawobrzeża w > jakikolwiek sposób na SST. Pamiętajmy również o tym, że > ludzie przemieszczają nie tylko między prawą stroną a > centrum.

Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które przejeżdża. Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.

-- Jak menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem. (c) Łukasz Lodkowski

wysłane przez Mar321 0

t105n napisał(a):

> Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko > dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które > przejeżdża. > Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze > Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.

Teraz tak, ale gdyby choćby na przykład skrócić 54 i 84 do Turkusowej, co na pierwszy rzut oka wygląda logicznie, to mocno utrudni się komunikacje pomiędzy Kijewem/Nad Rudzianką/okolicami szpitala Zdroje, a Podjuchami/Żydowcami/Kluczem. Z przesiadki na Krzyżówce, która jest teraz, wyszłoby dojechanie do Turkusowej, podjechanie jednego przystanku tramwajem i przesiadka na Jaśminowej. :D

wysłane przez MaK

t105n napisał(a):

> Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Każda linia zapewnia nie tylko > dojazd do tramwaju, ale także łączy dzielnice, przez które > przejeżdża. > Na przykład 64 dowozi do tramwaju, ale także łączy Dąbie ze > Zdrojami, Podjuchami, Zydowcami i Kluczem.

Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem.

wysłane przez Mareczek 5

MaK napisał(a):

> Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ > po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem.

Po prostu linie powinny zapewnić połączenia wewnątrz prawobrzeża, przy okazji obsługując tramwaj.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez artzaw

Mareczek napisał(a):

> MaK napisał(a):

>  > > Ale nie koniecznie trzeba dążyć do tego, aby wszystko co jeździ > > po prawym brzegu, łączyć na siłę z tramwajem. >  > Po prostu linie powinny zapewnić połączenia wewnątrz prawobrzeża, > przy okazji obsługując tramwaj.

Dokładnie. Teraz linia tramwajowa dociera niemal do geograficznego środka prawobrzeża: jest w połowie drogi między Dąbiem a Podjuchami oraz w połowie drogi między Kijewem a Basenem Górniczym. Dzięki temu istnieją idealne warunki, żeby niemal każdy autobus jednocześnie łączył dwa osiedla ze sobą i z SST jednocześnie - 64 jest dobrym przykładem.

Mało tego, dzięki skróceniu niektórych linii do Jaśminowej/RUP można zwiększyć ich częstotliwość i do ich obsługi byłoby potrzebne mniej autobusów - wszyscy wygrywają: pasażerowie, ZDiTM, SPAD.

-- lepszy-transport-publiczny.org

lepszy-transport-publiczny.org

wysłane przez 333Wojtas333 15

MaK napisał(a):

> Uważam, że kończenie jakiejkolwiek linii autobusowej na PKP w > Dąbiu, to nie do końca udany pomysł.

Zgodzę się z tobą, bo nie ma nawet przyzwoitego miejsca na pętlę autobusową. Dodatkowe utrudnienia potrafią generować samochody, zwłaszcza gdy masowo przyjeżdżają na dworzec.

Z drugiej strony uważam, że skomunikowanie dworca z autobusami jest kiepskie. Brakuje bezpośredniego połączenia z zachodnią częścią Słonecznego, a także z Kijewem i Płonią (72 mimo wszystko ma znacznie oddalone przystanki od dworca).

wysłane przez pawelp19 −3

333Wojtas333 napisał(a):

(72 mimo > wszystko ma znacznie oddalone przystanki od dworca).

A może by spróbować coś w stylu jak 64 i 77 aby 72 w kierunku BG robiły kółka przez dworzec i dalej swoją trasą?

wysłane przez Jasiek 36

pawelp19 napisał(a):

> A może by spróbować coś w stylu jak 64 i 77 aby 72 w kierunku BG > robiły kółka przez dworzec i dalej swoją trasą?

Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest kilka kilometrów. Ponadto zawsze można przesunąć przystanek Letnia i zrobić z niego przystanek Miła.

wysłane przez pawelp19 −3

Jasiek napisał(a):

>  > Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest > kilka kilometrów.

W takim razie po co w ogóle jeździ tam 64 i 77 przecież z Placu Słowiańskiego nie jest kilka kilometrów ;]

wysłane przez Jasiek 36

pawelp19 napisał(a):

> W takim razie po co w ogóle jeździ tam 64 i 77 przecież z Placu > Słowiańskiego nie jest kilka kilometrów ;]

64 i 77 jeżdżą tam od zawsze i sądzę że to wystarczy. Wszak zawsze można się przesiąść.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Jasiek napisał(a):

> Ale po co na plac Słowiański na przystanek pod komendę nie jest > kilka kilometrów. Ponadto zawsze można przesunąć przystanek Letnia > i zrobić z niego przystanek Miła.

Nie wziąłeś pod uwagę, że dość sporo ludzi korzystających z dworca ma ze sobą bagaż, czasami nawet znacznych rozmiarów, także zachęcanie ich do pójścia na Plac Słowiański w moim odczuciu nie jest najlepszym pomysłem.

Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć w przyszłości o skierowaniu 72 przez Stacyjną i Racławicką, tym bardziej, że powolnymi krokami dąży się do utworzenia kolei metropolitarnej i przy okazji można zwrócić uwagę na poprawę połączenia komunikacyjnego z dworcem.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):

> Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć w przyszłości o skierowaniu 72 > przez Stacyjną i Racławicką,

W stronę Śmierdnicy ok, ale w przeciwną stronę bez sensu.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Jasiek napisał(a):

> W stronę Śmierdnicy ok, ale w przeciwną stronę bez sensu.

Czy może mieć to związek z tym, że kierowcy mogą mieć problem z włączeniem się do ruchu od strony Racławickiej w kierunku Newtona i analogicznie z Pomorskiej na Stacyjną?

wysłane przez Jasiek 36

333Wojtas333 napisał(a):

> Czy może mieć to związek z tym, że kierowcy mogą mieć problem z > włączeniem się do ruchu od strony Racławickiej w kierunku Newtona i > analogicznie z Pomorskiej na Stacyjną?

To też, ale uważam takie krążenie po Pomorskiej po prostu za stratę czasu.

wysłane przez Tatra108 10

Mieliśmy tego przedsmak z linią 854. Autobus nie potrzebnie tracił czas na próbie wjazdu pod dworzec. Kierowcy najbardziej narzekali na wjazd z Pomorskiej w Racławicką. Autobus nieraz stał po 2-3 minuty. Dlatego tutaj przyznaję rację, że wjazd na dworzec niech będzie tylko w kierunku Śmierdnicy.

-- #2000 to nie autobus, to Królowa Hybryda

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez bartez 336

Tatra108 napisał(a):

> Kierowcy najbardziej narzekali na > wjazd z Pomorskiej w Racławicką. Autobus nieraz stał po 2-3 minuty.

To nie problem, bo na tym skrzyżowaniu ma być zmieniona organizacja ruchu na mini rondo.

-- "W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D

wysłane przez man1995 55

bartez napisał(a):

> To nie problem, bo na tym skrzyżowaniu ma być zmieniona organizacja > ruchu na mini rondo.

Dokładnie to samo chciałem napisać. Aczkolwiek dla mnie i tak wjazd 72 pod dworzec jest bez sensu.

wysłane przez MQ ?

man1995 napisał(a):

> Dokładnie to samo chciałem napisać. Aczkolwiek dla mnie i tak wjazd > 72 pod dworzec jest bez sensu.

Czas postoju na pętlach na 72 jest stosunkowo krótki, a kursy są ułożone pod pasażerów z Pomorskiej, więc ewentualne wydłużanie trasy jest problematyczne.