Forum

Bez skrętu

Od kilku dni na skrzyżowaniu ulic Dubois i Łady trwają prace przy odcięciu od sieci (od strony ulicy Dubois) nieużywanego skrętu torowego. Część rozjazdów i krzyżownic została już zastąpiona zwykłymi odcinkami szyn.

wysłane przez Zygzak7

Nie rozumiem tej decyzji. W planach jest budowa (obecnie w fazie projektowania) lewoskręt z Wyszyńskiego w Nabrzeże Wieleckie. Przy czynnym, aktualnie likwidowanym skręcie stworzyłoby to alternatywne połączenie Pomorzan i Dworca Głównego z centrum.

wysłane przez Mareczek 5

Zygzak7 napisał(a):

> Nie rozumiem tej decyzji. W planach jest budowa (obecnie w > fazie projektowania) lewoskręt z Wyszyńskiego w Nabrzeże > Wieleckie. Przy czynnym, aktualnie likwidowanym skręcie > stworzyłoby to alternatywne połączenie Pomorzan i Dworca > Głównego z centrum.

Ten skręt jest do zbudowania od podstaw. W czasie jego bardzo krótkiej eksploatacji co chwile wykolejały się składy z uwagi na źle wyprofilowany łuk.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Michal 2

Mareczek napisał(a):

> Ten skręt jest do zbudowania od podstaw. W czasie jego bardzo > krótkiej eksploatacji co chwile wykolejały się składy z > uwagi na źle wyprofilowany łuk.

Ale czy była rzeczywiście taka konieczność odcięcia ? Czy była jakaś paląca przyczyna nie pozostawiania go na jakąś bardzo awaryjną alternatywę ?

-- Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 5

Michal napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > Ten skręt jest do zbudowania od podstaw. W czasie jego bardzo > > krótkiej eksploatacji co chwile wykolejały się składy z > > uwagi na źle wyprofilowany łuk. >  > Ale czy była rzeczywiście taka konieczność odcięcia ? > Czy była jakaś paląca przyczyna nie pozostawiania go na > jakąś bardzo awaryjną alternatywę ?

Pewnie i tak nic tamtędy nie pojedzie, a nowa krzyżownica kosztuje. No to TS problem rozwiązał.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Sebek821 1

Michal napisał(a):

> Ale czy była rzeczywiście taka konieczność odcięcia ?

Była. Swingi na 5tce od prawdopodobnie 1 Maja.

Kiedyś to było, teraz to nie ma.

wysłane przez ricardo78 0

Sebek821 napisał(a):

  > Była. Swingi na 5tce od prawdopodobnie 1 Maja.

Toć już na 5tce jeździły i nic się nie stało...

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Sebek821 1

ricardo78 napisał(a):

> Sebek821 napisał(a):

  > > Była. Swingi na 5tce od prawdopodobnie 1 Maja. >  > Toć już na 5tce jeździły i nic się nie stało...

Komfort ponad wszystko. A skoro w mniemaniu TS skręt był zbędny + można poprawić komfort przejazdu w tamtym miejscu + "zwiększyć" prędkość przejazdu dzięki braku krzyżownic... Cóż...

Tak na marginesie - linia 5 + Swing = Swing na 5tce 7 dni w tygodniu :)

-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."

Kiedyś to było, teraz to nie ma.

wysłane przez Mario  ?

Sebek821 napisał(a):

> Tak na marginesie - linia 5 + Swing = Swing na 5tce 7 dni w tygodniu :)

Słyszałem, że "trójka" będzie obsługiwana przez zajezdnię Golęcin od maja.

wysłane przez Mar321 0

Mario napisał(a):

> Słyszałem, że "trójka" będzie obsługiwana przez zajezdnię > Golęcin od maja.

Sporo zmian widzę się szykuje od maja. A wiadomo coś odnośnie częstotliwości 4 i 7?

wysłane przez maciekos95 3

Mario napisał(a):

> Słyszałem, że "trójka" będzie obsługiwana przez zajezdnię > Golęcin od maja.

Czy dobrze rozumiem, że oznacza to zniknięcie z tej linii składów przegubowych Tatr?

wysłane przez ricardo78 0

maciekos95 napisał(a):

> Czy dobrze rozumiem, że oznacza to zniknięcie z tej linii składów > przegubowych Tatr?

Zapewne tak właśnie będzie, o ile przejmą cała obsługę....Sądzę że tylko kilka brygad....

-- Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Sebek821 1

ricardo78 napisał(a):

> Zapewne tak właśnie będzie, o ile przejmą cała > obsługę....Sądzę że tylko kilka brygad....

3x3 za 3x5. Również niespodzianka szykuje się od Toru Kol. do Głębokiego i z powrotem :)

-- "Pewne miejsca, faktycznie schodzą na psy. Wszystko się zepsuło."

Kiedyś to było, teraz to nie ma.

wysłane przez Tatra108 10

Sebek821 napisał(a):

> Również niespodzianka szykuje się od Toru Kol. do > Głębokiego i z powrotem :)

I to dość przyspieszająca podróż ;-)

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Sebek821 1

Tatra108 napisał(a):

> I to dość przyspieszająca podróż ;-)

Dzięki temu weekendowe Pendolino (1), nie będzie wymagała spiny :)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.

wysłane przez maciekos95 3

Tatra108 napisał(a):

> Sebek821 napisał(a):

> > Również niespodzianka szykuje się od Toru Kol. do > > Głębokiego i z powrotem :) >  > I to dość przyspieszająca podróż ;-)

Czyżby chodziło o przystanki na żądanie? ;)

wysłane przez Jasiek 36

maciekos95 napisał(a):

> Czyżby chodziło o przystanki na żądanie? ;)

To akurat dobry pomysł zrealizowany z wieloletnim opóźnieniem, jeśli to o to chodzi.

wysłane przez t105n  49

Jasiek napisał(a):

> To akurat dobry pomysł zrealizowany z wieloletnim opóźnieniem, > jeśli to o to chodzi.

Kiedyś (połowa lat 1990-tych) tak było, tylko że nieoficjalnie. Niektórzy motorniczowie widząc, że wszyscy grzecznie siedzą, a przystanek jest pusty, to tylko lekko zwalniali.

-- Niesamowite jak wielu pieszych jest zdziwionych widząc na drodze dla rowerów... rowerzystę!

wysłane przez ricardo78 0

t105n napisał(a):

> Kiedyś (połowa lat 1990-tych) tak było, tylko że nieoficjalnie. > Niektórzy motorniczowie widząc, że wszyscy grzecznie siedzą, a > przystanek jest pusty, to tylko lekko zwalniali.

Wreszcie ktoś pomyślał....A pytanie - zanim uruchomiono Bulwar piastowski nż to był jeden jedyny tramwajowy przystanek nż i to wiele wiele lat notabene chyba zlikwidowany teraz, albo przerobiony na stały....Ktoś pamięta, o który mi chodzi?;)

-- Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

wysłane przez Mar321 0

ricardo78 napisał(a):

> Wreszcie ktoś pomyślał....A pytanie - zanim uruchomiono Bulwar > piastowski nż to był jeden jedyny tramwajowy przystanek nż i to > wiele wiele lat notabene chyba zlikwidowany teraz, albo przerobiony na > stały....Ktoś pamięta, o który mi chodzi?;)

Stocznia Remontowa na 11stce? ;)

wysłane przez Mareczek 5

Mar321 napisał(a):

> Stocznia Remontowa na 11stce? ;)

Niegdyś w dni robocze w godzinach 5:00-8:00 jako stały, w pozostałych godzinach nż ;)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez lhb178 19

ricardo78 napisał(a):

> Wreszcie ktoś pomyślał....A pytanie - zanim uruchomiono Bulwar > piastowski nż to był jeden jedyny tramwajowy przystanek nż i to > wiele wiele lat notabene chyba zlikwidowany teraz, albo przerobiony na > stały....Ktoś pamięta, o który mi chodzi?;)

Stocznia Remontowa nż cały czas funkcjonuje.

Przed przebudową Kolumba był jeszcze przystanek nż przy Wyspie Jaskółczej.