Forum

Przebudowa ul. Arkońskiej – przetarg

Nowe rondo, jezdnia, chodniki i ścieżka rowerowa, a także pętla autobusowo-tramwajowa. Miasto szuka wykonawcy, który przebuduje ostatni fragment ulicy Arkońskiej. Ukazał się przetarg pn: Przebudowa ulic Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej do al. Wojska Polskiego, etap III – Przebudowa ul. Arkońskiej (od pętli tramwajowej „Las Arkoński” do al. Wojska Polskiego). Termin nadsyłania ofert mija 20 czerwca br.

wysłane przez Mar321 0

Ciekawie, czyli zaraz zacznie się typowanie co będzie kończyło na tej pętli autobusowej i czy oraz jakie linie tramwajowe zostaną przedłużone/przekierowane :D

wysłane przez 120N

Na rysunku widać, że tory na ul.Szafera kończą się wraz z końcem przystanku autobusowo-tramwajowego. Czyli żaden tramwaj nie dojedzie pod halę sportową. Może przy okazji tej budowy TS chcą kupić tramwaje dwukierunkowe. Lecz jest to mało prawdopodobne. Po przebudowie tego skrzyżowania to będą tory nie używane.
120N napisał(a):

> Na rysunku widać, że tory na ul.Szafera kończą się wraz > z końcem przystanku autobusowo-tramwajowego. Czyli żaden > tramwaj nie dojedzie pod halę sportową.

Ameryki tym nie odkryłeś.

> Może przy okazji tej budowy TS chcą kupić tramwaje > dwukierunkowe.

W cuda wierzysz?

> Lecz jest to mało prawdopodobne. Po > przebudowie tego skrzyżowania to będą tory nie używane.

Tory mogą sobie leżeć, to "jeść" nie woła. Lepiej zrobić to teraz przy kompletnej przebudowie niż rozkopywać ponownie pół skrzyżowania za 3-4 lata.
lukaszenko napisał(a):

> Tory mogą sobie leżeć, to "jeść" nie woła. Lepiej zrobić > to teraz przy kompletnej przebudowie niż rozkopywać ponownie > pół skrzyżowania za 3-4 lata.

Wierzysz, że ten odcinek będzie dobudowany w ciągu 3-4 lat? Ja szczerze mówiąc mam spore wątpliwości.
maciekos95 napisał(a):

> Wierzysz, że ten odcinek będzie dobudowany w ciągu 3-4 lat? Ja > szczerze mówiąc mam spore wątpliwości.

W sumie patrząc na listę remontów do zrobienia w śródmieściu to może minąć z 15 lat nawet.
maciekos95 napisał(a):

> Wierzysz, że ten odcinek będzie dobudowany w ciągu 3-4 lat? Ja > szczerze mówiąc mam spore wątpliwości.

Wystarczy spojrzeć ile czasu już leży odłogiem krótki odcinek torów na rondzie Gierosa. Niemniej jednak też uważam, że budowa pełnej rozety na nowym rondzie jest dobrym pomysłem. W zasadzie nieużywane liniowo tory w ulicy Szafera mogłyby w razie pilnej potrzeby zastąpić tory odstawcze przy torze kolarskim, które po przebudowie zostaną odcięte od sieci albo w ogóle zlikwidowane.

-- Technik serwisu :)

Technik serwisu :)

wysłane przez Zygzak7

> Wystarczy spojrzeć ile czasu już leży odłogiem krótki odcinek > torów na rondzie Gierosa. Niemniej jednak też uważam, że budowa > pełnej rozety na nowym rondzie jest dobrym pomysłem. W zasadzie > nieużywane liniowo tory w ulicy Szafera mogłyby w razie pilnej > potrzeby zastąpić tory odstawcze przy torze kolarskim, które po > przebudowie zostaną odcięte od sieci albo w ogóle zlikwidowane.

Nie wiedziałem, że tabor tramwajowy można ustawiać na torach o profilu odbiegającym od poziomu o ponad 5 procent.
Luke_Police napisał(a):

> W zasadzie nieużywane liniowo tory w ulicy Szafera mogłyby w razie pilnej > potrzeby zastąpić tory odstawcze przy torze kolarskim, które po > przebudowie zostaną odcięte od sieci albo w ogóle zlikwidowane.

Zgodnie z planami tor odstawczy w ciągu Wojska Polskiego przy Torze Kolarskim zostanie w części rozebrany, a pozostała część zostanie. Na końcu toru zamontują kozioł oporowy.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum
jas59 napisał(a):

> Zgodnie z planami tor odstawczy w ciągu Wojska Polskiego przy Torze > Kolarskim zostanie w części rozebrany, a pozostała część > zostanie. Na końcu toru zamontują kozioł oporowy.

Ja żałuję tylko jednego.Można by na tym torze odstawczym wstawić drugi łacznik na końcu, wreszcie dokończyć przebudowę #386 na dwukierunkową doczepę i mamy sytuację zaraz po wojnie. Zerówka składem 216+386. I tam byłby końcowy z pozostawieniem doczepy i nawrotką. Takiej linii turystycznej nie ma nikt w Polsce. No ale nie da się.

-- Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...

Possibly I have seen too much, Hangar 18, I know too much...